برگزیده های پرشین تولز

دستور پخت کیک فانتتی

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
fun-cake.jpg
طرز تهیه کیک فانتتی

آیا تا به حال، خواسته‌اید یک کیک تولد فوق‌العاده را در منزل درست کنید و در مجلس مهمانی بدرخشید؟ در اینجا یک دستور جذاب و ساده برای کیک تولد آماده کرده‌ایم. برای دیدن طرز تهیه این کیک دوست‌داشتنی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز:
300 گرم شکر ریز طلایی
450 گرم کره نرم شده
1 قاشق غذاخوری وانیل
8 عدد تخم مرغ هم‌زده
450 گرم آرد الک شده
1 قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
4 قاشق سوپ‌خوری شیر
200 گرم ترافل رنگی، به علاوه مقداری اضافی برای تزئین

روکش کیک
150 گرم کره نرم شده
450 گرم پودر قند الک شده
180 گرم پنیر ******* با چربی کامل
1 قاشق غذاخوری وانیل

طرز تهیه:
1- فر را تا دمای 180 درجه سانتی‌گراد داغ کنید. شما نیاز به قالب کیک 4 x 20دارید. اگر دسترس‌تان نیست پس مقدار مواد کیک اسفنجی را نصف کرده و در دو سری بپزید.
2- شکر، کره و وانیل را در یک ظرف بزرگ ریخته و با همزن برقی آنقدر بزنید تا زمانی که بی‌رنگ و کرکی شود. تخم مرغ‌ها را کم کم اضافه کنید تا کاملا ترکیب شوند. اگر مخلوط به نظر شل و بی حالت رسید به آن یک یا دو قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید.
3- آرد و بیکینگ پودر و یک قاشق غذاخوری نمک را در مواد الک کنید. شیر را اضافه کرده و با هم‌زن و روی سرعت کم هم بزنید. قبل از اینکه خمیر را بین قالب‌ها تقسیم کنید ترافل‌ها را بپاشید. مواد را بگذارید برای 25 تا 30 دقیقه بپزد تا زمانی که طلایی و اسفنجی شود و خیلی لطیف سرجای خود برگردد وقتی به آرامی فشار می‌دهید. بعد از 15 دقیقه جای قالب‌ها را عوض کنید تا اطمینان حاصل شود همه به یک اندازه پخته‌اند. سپس کیک را روی سینی راه راه فر بگذارید تا قبل از تزئین خنک شود.
4- در حالی که کیک اسفنجی شما خنک می‌شود. روکش را درست کنید. ابتدا، کره و نصف پودر قند را همزن زده تا کرکی شود. سپس خامه پنیری و باقی پودر قند را ریخته و دوباره هم بزنید تا مخلوط شود. روی مخلوط وانیل بریزید و باز هم بزنید تا به خوبی بهم جذب شوند. یک سر قیف بزرگ را در کیسه‌ی خامه جاساز کنید و با قاشق خامه را داخل آن بریزید.
5- بعد از اینکه کیک‌ها خنک شدند، لایه‌ای از خامه روی آن ریخته پخش کنید و یک طبقه کیک روی آن بگذارید. این روند را تا طبقه سوم انجام دهید. روی طبقه‌ی آخر را با شکوفه‌های خامه بپوشانید و کمی ترافل رنگی برای تزئین روی آن بریزید.

نکته: به سلیقه، از میوه‌ بین طبقات استفاده کنید.
 
بالا