برگزیده های پرشین تولز

راهنماي خريد پرينتر

pegah_k

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2010
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
پرینتر از جمله وسایلی است که امروزه در هر خانه و سازمانی مورد نیازاست. چاپ متون اینترنتی، اسناد سازمانی و یا تصاویر گرفته شده با دوربین دیجیتال، معمولی ترین استفاده های روزانه چاپگرها است.
با توجه به نیاز کاربران، پنج دسته اصلی کاربری وجود دارد. با توجه اینکه مصرف کنند در کدام دسته قرار می گیرد، می تواند محصول مورد نظر خودش را به درستی انتخاب کند.

1. کاربران خانگی و مدیریتی
2. کاربران ادارات و فروشگاه های کوچک و متوسط
3. کاربران ادارات و فروشگاه های بزرگ با حجم کاری بالا
4. کاربرانی که نیاز به کیفیت بسیار بالا برای چاپ تصاویر بزرگ دارند
5. کاربران فروشگاه ها و اداراتی که حجم کاری بالا دارند ولی نیازمند کیفیت بالای چاپ متن نیستند

کاربران خانگی و مدیریتی
این دسته از کاربران نیازی به دستگاهی با سرعت بالا و حجم کاری زیاد ندارند ولی کیفیتی بالا تر از چاپ متن را باید در نظر بگیرند . با توجه به مشخصات پرینتر های جوهر افشان ، که کیفیت (Resolution) بالا و سرعت چاپ پایین دارند ،‌ این دسته از پرینتر ها به کاربران خانگی پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که چاپ این نوع دستگاه ها رنگی است و با توجه به کیفیت ،‌سرعت و امکاناتی همچون چاپ اتوماتیک دورو و قابلیت اتصال به شبکه دارای قیمت های متفاوت می باشد.هر ست کارتریج پرینتر های جوهر افشان حداکثر 100 صفحه را با پوشش حداکثر 5 درصد چاپ می کند.
Canon Pixma IP 1900
Epson STY C110
Epson STY Photo T50
Canon IP 4600
HP Deskjet D2563

کاربران ادارات و فروشگاه های کوچک و متوسط
این دسته از کاربران نیاز به کیفیت بالای چاپ متن داشته و سرعت، معیار بسیار مهمی برای آنها محسوب می شود زیرا که هر چه سرعت چاپ بالا تر باشد حجم کاری بیشتری را متقبل می شود. با توجه به مشخصات پرینتر های لیزری ،‌که کیفیت متوسط و سرعت بالایی دارند ،‌این دسته از پرینتر ها برای کاربران شرکت های کوچک و متوسط پیشنهاد می شود. سرعت چاپ حدودا 18 برگ در دقیقه سرعتی مناسب برای این حجم کاری است. . لازم به ذکر است که چاپ این نوع دستگاه ها در دو نوع سیاه-سفید و رنگی است و با توجه به کیفیت ،‌سرعت و امکاناتی همچون چاپ اتوماتیک دورو و قابلیت اتصال به شبکه دارای قیمت های متفاوت می باشد. کارتریج پرینترهای لیزری 2000 الی 3000 صفحه متن را چاپ می کند.
Samsung ML 2525
Samsung CLP 315
Canon LBP 3100
Samsung ML 1640
HP Laserjet ‍CP 1215

کاربران ادارات و فروشگاه های بزرگ با حجم کاری بالا
این دسته از کاربران نیاز به به کیفیت بالای چاپ متن داشته و سرعت، معیار بسیار مهمی برای آنها محسوب می شود زیرا که هر چه سرعت چاپ بالا تر باشد حجم کاری بیشتری را متقبل می شود. با توجه به مشخصات پرینتر های لیزری ،‌که کیفیت متوسط و سرعت بالایی دارند ،‌این دسته از پرینتر ها برای کاربران شرکت های بزرگ با حجم کاری بالا پیشنهاد می شود. سرعت چاپ بالای 20 برگ در دقیقه سرعتی مناسب برای این حجم کاری است. لازم به ذکر است که چاپ این نوع دستگاه ها در دو نوع سیاه-سفید و رنگی است و با توجه به کیفیت ،‌سرعت و امکاناتی همچون چاپ اتوماتیک دورو و قابلیت اتصال به شبکه دارای قیمت های متفاوت می باشد. کارتریج پرینترهای لیزری 2000 الی 3000 صفحه متن را چاپ می کند.
Canon LBP 3370
Canon LBP 3250
Canon LBP 5050N

کاربرانی که نیاز به کیفیت بسیار بالا برای چاپ تصاویر بزرگ دارند
این دسته از کاربران باید در بین پرینتر های با سایز چاپ A3 به دنبال دستگاهی با resolution بالا باشند و توجه به سرعت چاپ، در اولویت اول قرار نمی گیرد. با توجه به مشخصات پرینتر های جوهر افشان ، که کیفیت (Resolution) بالا و سرعت چاپ پایین دارند ،‌ این دسته از پرینتر ها برای چاپ با کیفیت بسیار بالا پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که چاپ این نوع دستگاه ها رنگی است و با توجه به کیفیت ،‌سرعت و امکاناتی همچون چاپ اتوماتیک دورو و قابلیت اتصال به شبکه دارای قیمت های متفاوت می باشد.
Canon IX 4000
Epson STY Photo 1410
HP Inkjet K8600
Canon IX 5000
Epson STY Photo R1900

کاربران فروشگاه ها و اداراتی که حجم کاری بالا دارند ولی نیازمند کیفیت بالای چاپ متن نیستند
به این دسته از کاربران پرینتر های سوزنی پیشنهاد می شود . هزینه ی چاپ پایین ،‌صدای زیاد ،‌کیفیت چاپ معمولی از مشخصات عمومی این دسته پرینتر ها است و بر روی کاغذ مخصوص پرینتر سوزنی چاپ می کند
Epson LQ 300+II
Epson LQ 2180
Epson DFX 9000
 
بالا