برگزیده های پرشین تولز

amirb55

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 می 2005
نوشته‌ها
1,860
لایک‌ها
78
سن
47
محل سکونت
نارمک
خرید انواع باتری های خودرو

باتری خودرو یکی از مهمترین اجزاء تشکیل دهنده یک خودرو است وقتی باتری سالم و مناسبی بر اساس مدل و سایز خودرو خود انتخاب کنید با خیال راحت و بدون نگرانی برای تعمیر خودرو از آن استفاده کنید. برای انتخاب درست و مناسب برای باتری خودرو باید با متخصصان فنی ماشین خود مشورت کنید تا بهترین برند و مناسیترین باتری را انتخاب کنید.برای خرید باتری بهتر است به نمایندگی های خودرو خود ویا فروشندگان باتری که مطمئن هستید خرید کنید و از اطلاعات اولیه برای خرید بهرمند شود و قبل از خرید مشورت کنید واز برندهای معتبر و نوع باتری که با ماشین شما سازگار است آگاهی داشته باشید.

در اینجا برای خرید بهتر وآشنایی با برخی از برندهای باتری به معرفی چند برند معتبر می پردازیم:

باتری هندل handel باتری خودرو، هندل ساخت ایران


باتری فالکن باتری خودرو فالکن ساخت کره ،فالکن شرکت گلوبال کره جنوبی


باتری واریان باتری خودرو واریان ساخت ایران


sahand باتری خودرو سهند ساخت ایران


خرید آنلاین باتری ماشین


آشنایی با باتری خودرو:

باتری خودرو جعبه ای است که انرژی الکتریکی را به نقاط مختلف ماشین منتقل می کند. به عبارت دیگر باتری منبع ذخیره برق خودرو است که وظیفه انتقال دادن نیروی الکتریکی به سایر قسمت ها را بر عهده دارد. همان طور که در مقالات قبل هم گفتیم باتری هر از چندگاهی یکبار نیاز به تعویض دارد. معمولاً صاحبان خودرو، در هنگام خرید و انتخاب باتری خودرو، اغلب این سؤالات را بارها در ذهن خود مرور کرده اند:

واقعاً چه نوع باتری برای خودروی من مناسب است؟!

بهترین مارک باطری ماشین به طور کلی چیست؟!

بهترین مارک باتری خودرو به طور خاص برای پراید چیست؟!

برای فهمیدن جواب این سؤال یک راه مطمئن وجود دارد. آن راه هم تست دینام به وسیله دستگاه مخصوص می باشد. یک نیروی کارکشته و متخصص می تواند به وسیله تست کردن دینام شما را در انتخاب نوع باتری مناسب برای خودرویتان یاری کند. باتری یکی از اصلی ترین اجزاء خودرو محسوب می شود و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که باتری مناسب با خودروی خود را انتخاب کنیم.

فاکتورهای مؤثر در انتخاب باتری خودرو

1- ولتاژ باتری ماشین

ولتاژ باتری نشان قدرت برق باتری می باشد. بیشتر باتری های موجود در بازار و مناسب خودرو دارای برق 12 ولت می باشند.

2- آمپراژ باتری خودرو

آمپر باتری میزان ذخیره برق موجود در باتری می باشد. کارخانه خودروسازی، آمپراژی را به عنوان حداقل آمپر مجاز برای باتری خودروی تولیدی خود تعیین می کند که بسته به نوع خودرو بین 35 تا 220 آمپر متغیر می باشد. در صورتی که هیچ گونه تجهیزات مصرف کننده برق اضافی، مانند باند، ساب ووفر، آمپلی فایر روی ماشین نصب نباشد، همان آمپراژ اعلام شده توسط خودروساز، کفایت می کند. در غیر این صورت باید متناسب با نیاز خود یک باتری با آمپراژ بالاتر را در نظر بگیرید.

3- قیمت باطری ماشین

باتری‌ های مختلف با قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند. اما این نکته را در نظر بگیرید که قیمت پایین برخی باتری‌ ها نشان از کهنه و یا بازیافتی بودن آنها دارد. همچنین عوامل زیادی بر روی قیمت باتری خودروی تاثیرگذار است که در جای خود و به صورت جداگانه توضیح داده خواهد شد.

4- خشک بودن یا تر بودن باطری خودرو

دو نوع باتری در بازار موجود است: باتری خشک و باتری تر. باتری خشک از هر نظر مناسب تر و ایمن تر است و تنها مزیت باتری تر، ارزانتر بودن آن می باشد.

5- ابعاد فیزیکی باتری اتومبیل

ابعاد فیزیکی باتری باید به گونه ای باشد که به صورت کامل در محفظه مخصوص خود فیت شود و به صورت محکم قرار گیرد.

6- کشور سازنده و مارک یا برند باطری اتومبیل

باتری های خودرو موجود در بازار ایران، ساخت کشورهای کره جنوبی، ایران، ترکیه و چین است. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی از بابت پیدا کردن بهترین مارک باتری خودرو یا به عبارت دیگر بهترین برند باتری ماشین وجود ندارد. باتری های تولید داخل (برندهای ایرانی) و همچنین باتری های ساخت کشور ترکیه از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشند.

چه باتری هایی برای چه ماشین هایی مناسب است؟

باتری مناسب برای آزرا

مشخصات باتری پیشنهادی کارشناسان الوباتری برای خودروی آزرا عبارتست از :

ولتاژ باطری آزرا : 12 ولت

آمپرساعت آزرا : 70 آمپر (باطری فابریک آزرا ۷۰ آمپر فلت با چیدمان قطب L میباشد؛ بازه آمپرساعت بین 60 تا 80 آمپرساعت برای این خودرو مناسب است)

حداکثر ابعاد و سایز باطری آزرا : ( طول.عرض.ارتفاع ) 23 ×18 ×30 سانتی متر

نوع باطری آزرا : هر دو باطری اتمی و باتری اسیدی برای آزرا مناسب است.

دارندگان خودروی آزرا حتماً این نکته را به خاطر داشته باشید که آمپرساعت پیشنهاد شده فوق، مناسب خودروی استاندارد کارخانه می باشد؛ به عبارت دیگر چنانچه شما آزرا خود را به سیستم های صوتی و برقی جانبی مجهز کرده اید؛ دیگر این قاعده برای خودرو شما صدق نمی کند؛ پس در این صورت حتماً قبل ار اقدام به خرید باطری با مشاوران در بخش فروش تماس حاصل فرمایید تا بهترین و مناسب ترین باطری آزرا مخصوص به شما پیشنهاد داده شود..

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باطری غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باطری با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط الوباتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در 24 ساعت شبانه روز، در محل شما، باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در الوباتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان الوباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند.

باتری مناسب برای خودرو برلیانس H330

H330 محصول شرکت خودروسازی چینی برلیانس است که خود همکار شرکت معروف BMW میباشد و به همین دلیل اکثر خودروهای تولیدی توسط برلیانس شباهتهای بسیار زیادی با تولیدات BMW دارد. خودروهای سواری برلیانس در ایران توسط سایپا و پارس خودرو مونتاژ می شود. محصولات برلیانس در ایران عبارتند از : برلیانس H320 ، برلیانس H330 ، برلیانس H220 ، برلیانس H230 ، برلیانس سی کراس و برلیانس v5؛ برلیانس V5 کپی برداری شده از BMW x3 است ولی در ایران محبوبیت زیادی ندارد؛ محبوب ترین خودرو این شرکت برلیانس H330 است که فرمان نرم و امکانات کاملی دارد و یکی از خودروهای باکیفیت و پرفروش در ایران به شمار میرود. به همین دلیل گاهی مدل H330 با نام “برلیانس” نامیده میشود در حالیکه “برلیانس” نام شرکت تولید کننده این خودرو است؛ این خودرو در دو مدل دنده دستی و دنده اتومات تولید و عرضه میشود؛ در این مقاله به معرفی باطری مناسب برای برلیانس H330 خواهیم پرداخت. لطفاً با الوباتری همراه باشید.

مشخصات باتری پیشنهادی برای خودروی H330 عبارتست از :

ولتاژ باطری H330 برلیانس: 12 ولت

آمپرساعت H330 برلیانس : 60 آمپرساعت (بازه آمپرساعت بین 55 تا 62 آمپرساعت برای این خودرو مناسب است)

حداکثر ابعاد و سایز باطری H330 برلیانس: ( طول.عرض.ارتفاع ) 20 ×18 ×24 سانتی متر

نوع باطری H330 برلیانس: هر دو باطری اتمی و باتری اسیدی برای H330 برلیانس مناسب است.

دارندگان خودروی H330 برلیانس حتماً این نکته را به خاطر داشته باشید که آمپرساعت پیشنهاد شده فوق، مناسب خودروی استاندارد کارخانه می باشد؛ به عبارت دیگر چنانچه شما H330 برلیانس خود را به سیستم های صوتی و برقی جانبی مجهز کرده اید؛ دیگر این قاعده برای خودرو شما صدق نمی کند؛

اهمیت باتری ها به عنوان منبع تامین انرژی در خودروهای الکتریکی و خودروهای هیبریدی

در بکارگیری فناوری پیشرفته در خودروهای برقی، تکنولوژی باتری ها از دیدگاه چگالی ذخیره انرژی و وزن کم طی سالیان متوالی بهبود یافته تا سطحی از پختگی تکنولوژیکی برای بکارگیری در خودروهای سواری و تجاری را پوشش دهد. عملکرد مورد انتظار از باتری ها بسته به کاربرد خودرویی آنها متفاوت است.

انتخاب نوع باتری ها با هدف ایجاد ولتاژ و جریان مطلوب اساس دو فاکتور اصلی که در عملکرد حرکتی خودروها اهمیت ویژه ای دارند، صورت می گیرد. میزان انرژی ذخیره شد و قابلیت تولید توان بالا که به ترتیب نماینده پیمایش و شتاب حرکتی خودرو می باشند دو فاکتور مزبور می باشند. در هریک از خودروهای EV ،HEV و PHEV میزان انرژی ذخیره شده مورد نیاز و همچنین توان شارژ و دشارژ باتری ها متفاوت است که باعث می شود انتخاب نوع باتری ها متاثر از نوع قوای محرکه خودرو باشد.

ترکیب های شیمیایی معمول که در باتری های قابل شارژ استفاده می شوند عبارتند از: سرب-اسید (acid-lead)، نیکل-کادمیم (NiCd) ،نیکل-ترکیب فلز (NiMH)، لیتیوم-یون (Liion)، و لیتیوم -یون-پلیمر (ion-Li polymer) تکنولوژی و کیفیت ساخت با توجه به ویژگی ساختار و ترکیب شیمیایی سلول های باتری ها، پیچیدگی و تنوع ملموسی به باتری ها می بخشد.

از دیدگاه طراحی، فاکتورهایی ازجمله فضای مورد دسترسی برای جانمایی باتری ها، توزیع وزن روی محورها، نرخ پیمایش، وزن خودرو، قیمت، چگونگی شارژ مجدد باتری و نوع سیستم حرکتی اهمیت پیدا می کنند. عملکرد باتری ها در خودروهای برقی حین انتخاب باتری بین دو فاکتور چگالی انرژی و وزن باتری و همچنین هزینه و پختگی تکنولوژی باید توازنی که همه جنبه های مهندسی خودرو را در بردارد صورت گیرد.

زمان شارژ باتری نیز برای انواع مختلف باتری ها متفاوت است که در این میان بیشترین زمان شارژ، 6 تا 8 ساعت، را باتری های acid-lead به جهت اینکه جریان و ولتاژ بالا را تحمل نمی کند، به خود اختصاص می دهد.

برای یک خودروی کاملاً برقی، انتخاب باتری در درجه اول تابعی از چگالی انرژی است. چگالی انرژی مقداری از انرژی ذخیر شده در سلول های باتری است که تابعی از حجم و یا از دید دیگر وزن می باشد. باتری ایده آل، باتری ای است که در کمترین حجم و وزن، بیشترین میزان انرژی را داشته باشد. مقایسه بین چگالی انرژی میان باتری های مختلف نشان می دهد که باتری های لیتیوم-یون بیشترین میزان چگالی انرژی را دارند. عمر چرخه (دفعات شارژ و دشارژ تا زمانی که ظرفیت باتری از 011 %به 81 % برسد) و چگالی توان (بیشترین میزان جریان که در زمان کوتاهی میتواند ایجاد کند) تماماً مواردی هستند که در استراتژی انتخاب باتری توسط طراحان مد نظر قرار می گیرد.

خرید آنلاین باطری ماشین
 
Last edited:

arad-sharim

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2019
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
1
سن
28
محل سکونت
قم
سلام امیر جان ممنون از مطلب خوبت در مورد خرید باطری من در این صفحه یک مطلب مقایسه ای نوشتم در مورد اینکه صبا باتری برند خوبی است یانه . اخه خیلی شده مشتری ها می خوان صبا باتری بخرن ولی شک دارند. از دوستان خواهش می کنم اگه اطلاعات یا نظری دارند در مورد صبا باتری بگید.
معیار ها تون هم در مورد این شرکت باطری خودر
کیفیت ساخت
عمر باتری
سرعت شارژ
قیمت
گارانتی باشه
ممنون
 
بالا