برگزیده های پرشین تولز

راهنمای سفر به اسپانیا (بخش نخست)

Magelan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2017
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
سن
37
راهنمای سفر به اسپانیا (بخش نخست)
17_4eeeae%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7233.jpg

تاریخ : 6/7/2017 2:29:34 PM

اسپانیا از محبوب ترین کشورهای مورد توجه همه گردشگران است. جاذبه های تاریخی و فرهنگی تا طبیعی و تفریحی همه را به سوی خود می کشد. سفرهای ماژلان در برنامه تور اسپانیا بیشترین جاذبه های گردشگری را به شما معرفی می کند.



اسپانیا
اسپانیا بازدید کشوری بزرگ با جاذبه های بسیار است. معرفی اسپانیا غیر از شرکت در تور اسپانیا کار صدها مقاله و محصولات چند رسانه ای است اما شهرهای مهمی که برای ایرانی ها بیشتر شناخته شده هستند از انگشتان دو دست بیشتر نیست.

در این مقاله در بخش نخست دو شهر بارسلون و مادرید ، و در بخش دوم شهرهای والنسیا و مالاگا معرفی می شوند و مسافران گرامی، از فرصت های گردشگری ورزشی، دریایی، طبیعی و تاریخی و تجاری این مقصدهای گردشگری دیدنی بهره مند خواهند شد.

اسپانیا در فهرست پر بازدید ترین و پر مخاطب ترین مقصد گردشگری اروپا و جهان بوده و در سال گذشته میلادی، بیش از ۶۰ میلیون نفر از این کشور دیدن کرده اند. اسپانیا را کشور فستیوال، رقص و آواز و مقصد رویایی برای ارزان گردها می دانند.
اگر چه مردم اسپانیا به زبان انگلیسی و فرانسوی بر خلاف شهروندان شمال اروپا، آشنایی کمی دارند، اما حضور میلیونی گردشگران از بیش از یکصد کشور دنیا در سرزمین ماتادورها، گشتی آرام و جذاب و راحت را برایشان به ارمغان آورده است.

منطقه توریستی کاتالونیا اسپانیا که طرفدار پر و پا قرص تیم فوتبال بارسلونا هستند، بیشترین حجم گردشگر سالانه این کشور را به خود اختصاص داده است. مناطق دیدنی بارسلون از جمله محبوب ترین دیدنی های اسپانیا است.

شاید شهرهای پرآوازه بارسلون و مادرید بیشتر به گوش مسافران خورده باشد اما شهرهای همچون کوردوبا و گرانادا نیز در ردیف شهرهای پربازدید و بسیار شناخته شده اسپانیا قرار می گیرند.


spain.png


سفر به بارسلون
اگر به اسپانیا رفتید، بازدید از کاتالونیا را در نظر داشته باشید و در سفر به بارسلون، از باشگاه و موزه آبی اناری پوشان این شهر که یکی از پر افتخار ترین تیم های باشگاهی جهان هستند، بازدید کنید.

بازدیدی خاطره انگیز در ورزشگاهی که محفل اسطوره های جهان از مسی تا نیمار است. برای بازید از موزه، به درگاه اختصاصی شیاطین بارسلون مراجعه کنید.

از دیگر دیدنی مهم اسپانیا مجموعه جزایری مثل جزایر قناری، پاپلو مایورکا و ایبیزا در اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه نام برد. این مقاصد مهم گردشگری در اسپانیا برای کسانی که علاقه مند به طبیعت هستند و یا از شنا و دریا لذت می برند مکان های ایدآهی است.

همچنین در خاک اسپانیا ایالت آندلس در جنوب اسپانیا، سال گذشته میلادی در فهرست پر بازدید ترین مناطق توریستی این کشور قرار گرفت.

اگر به آندلس می روید کوردوبا رو فراموش نکنید. کشور ۴۵ میلیون نفری اسپانیا، در شمال قاره آفریقا قرار دارد و از آنجا می توان به سرزمین طلایی و زیبای مراکش نیز سفر کرد.

البته توجه داشته باشید، برای کسانی که وقت بیشتری جهت سفر در منطقه شنگن دارند، فرصت بازدید ارزان قیمت و سفر هوایی به نقاط مختلف قاره سبز از مبدا اسپانیا وجود دارد.

شرکت هوایی ارزان قیمت ریان ایر و همچنین ویلینگ، این فرصت را در اختیار گردشگران خودمانی قرار می دهد.

فرصت های گردشگری بارسلون
مقصد گردشگری شماره ۱ اسپانیا را باید شهر تاریخی، ساحلی،‌جنگلی و آرام و ارزان بارسلونا دانست.

جایی که تعطیلات میلیون ها نفر از گردشگران هیجانی سراسر جهان را به خود اختصاص داده و همه نوع ظرفیت گردش و تفریح را در شهری ۲۴ ساعته در اختیار شما قرار می دهد.

شهری ارزان با شمار زیادی از موزه ها، گالری ها، سالن های سینما و تئاتر و مراکز خرید و تفریح برای گروه های مختلف سنی. آنهم در فضایی امن و آرام و تقریبا ارزان با فرصت های غذایی و اقامتی متنوع. ۱۰ موزه ایی که پیشنهاد نخست تریپ ادوایزری ها در سفر به بارسلونا است.

مناظر نفس گیر، فرهنگ پویا و تنوع جغرافیایی بارسلونا سبب شده تا سنت و مدرنیته را بتوان در این شهر تاریخی با معماری رویایی از نزدیک لمس کرد. فرصتی که شاید در کمتر شهر اروپایی قابل مشاهده باشد.

توجه داشته باشید که بعد از مادرید، دومین شهر بزرگ اسپانیا همین بارسلون است.

منطقه باریس گوتیک (Barris Gotic)
از قدیمی ترین محله های این شهر چند میلیونی بوده و قدمتش به دوران روم باستان باز می گردد. مرکز شهر قدیمی بارسلونا باریس گوتیک است که تریپ ادوایزری ها بیش از ۲۸ هزار بار درباره اش نظر دادند.

طعم لذیذ آشپزی کاتالونیایی را حتما در رستوران های بارسلون که تا پاسی از شب باز است را امتحان کنید.

شب های پر هیاهوی بارسلون، تازه از نیمه شب آغاز شده و معمولا تا ۵ صبح ادامه می یابد.

هزینه حمل و نقل در این شهر به نسبت دیگر شهرهای اروپایی مانند استکهلم و برلین و آمستردام، ارزانتر است. حتما Barelona Card تهیه کرده و از مترو و اتوبوس تمییز و گسترده شهر استفاده کنید.

با مراجعه به سایت بارسلونا کارت، نسبت به خرید اینترنتی بلیط های چند روزه اقدام کنید. در عکس زیرمنطقه گوتیک بارسلونا که فرصت پیاده روی در منطقه ای تاریخی را برای گردشگران به ارمغان می آورد

%D9%85%D8%AD%D9%84%D9%87%20%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%84%D9%88%D9%861.jpg


اگر قصد دارید تا کل بارسلون را ببینید، از اتوبوس های قرمز رنگ دو طبقه مجهز به اینترنت و تجهیزات خنک کننده HOP ON HOP OFF استفاده کنید.

با استفاده از این اتوبوس ها، می توان گردشگری چند ساعته در شهر زد و وقعیت های گردشگری مختلف آن را شاهد بود.

هر منطقه ای که بازدید کنید، از طریق دستگاه های دیجیتالی، به زبان های مختلف دنیا برایتان توضیح داده می شود.

مزیت این نوع اتوبوس ها این است که در بخش هایی از شهر که ممکن است منطقه محدودی برای ترافیک و رفت و آمد وجود داشته باشد حرکت می کنند همچنین مسیرهایی را انتخاب می کنند که به سرعت و با کمترین اتلاف وقت شما را به نقاطی که می خواهید می رساند.

همچنین اگر زبان انگلیسی در حد مناسبی داشته باشید می توانید از راهنما به زبان های مهم دنیا بهره مند شوید.

در این اتوبوس ها شما می توانید در طبقه دوم اتوبوس و در ارتفاع مناسبی از زمین از مکان های مورد نظر عکس بگیرید بدون اینکه مزاحمتی برای شما از نظر دید وجود داشته باشد. در عکس زیر نمونه ای از این نوع اتوبوس ها دیده می شود.

%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A76.png


همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، با مراجعه به درگاه مربوطه، می توان نسبت به دریافت برنامه سفرهای روزانه و قیمت های گوناگون و سفارش خرید بلیط اقدام کرد.

موزه های بارسلون
توجه کنید که بسیاری از موزه های شهر بارسلون در اولین یکشنبه هر ماه رایگان است. موزه تاریخ شهر، عصر نخستین شنبه هر ماه برای بازدید عموم رایگان است.

گر چه بارسلون به اندازه پاریس، شهر عشاق اروپا، موزه و گالری معروف ندارد، اما برای گالری گردهای هیجانی، جشنواره ای از تاریخ و فرهنگ و هنر چند قرن اخیر را به نمایش می گذارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

بارسلونا را حرفه ای ها، به شهر کاتالون ها و لیونل مسی و عاشقان هنر، به شهر آنتونی گادی می شناسند. گائودی، معروف ترین معمار اسپانیا بود. شهرتش، مدیون سبک ناب معماریش و استفاده از عناصر طبیعت و مرگ غم انگیزاش در برخورد با تراموا بود.

شاید از مهم ترین موزه های بارسلون موزه پیکاسو است. موزه پیکاسو، افتخار اسپانیایی سبک کوبیسم را نیز عاشقان نقاشی در این شهر دیدن می کنند. در موزه پیکاسو، بیش از ۳ هزار تابلو نفاشی در معرض بازدید عمومی قرار گرفته است.

%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%208.png


خیابان رامبلا
اما شاید نقط عطف شهر بارسلون خیابان رامبلا است. این خیابان که به شانزه لیزه بارسلون شهرت دارد محل اجتماع همه گردشگران از همه کشورها با هر سلیقه و گرایشی است. ممکن نیست گردشگری به بارسلون بیاید و روزی در عصر به این خیابان سری نزند.

گردشگران هیجانی، قدم زدن عصرگاهی در خیابان La Rambla را فراموش نمی کنند. در شانزلیزه اسپانیا، فروشگاه ها و رستوران ها و برندهای گران قیمت و معروف در آن قرار دارد و از شیک ترین خیابان های شهر است.

جایی برای عکاسی و سلفی گرفتن در خیابانی پر انرژی و هنری که تلفیق سنت و مدرنیته را در معماری باشکوهش به تصویر می کشد.

البته اگر وقت داشتید به محله باری گوتیک هم سر بزنید. اگر خود را به خیابان رامبلا برسانید از یک سو خود را در میدان کاتالونیا که محل اجتماع همه فروشگا ه و برندهای تجاری است تا میدان کریستف کلمب و بندر بارسلون. در عکس زیر تصویری از یک عصر شلوغ در رامبلا را می بینید.

%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A79.jpg


ساحل گردی، تله کابین گردی بر فراز مناطق ساحلی و جنگلی بارسلونا، یکی از هیجانی ترین بخش سفر چند روزه شما به این شهر خواهد بود. تله کابین ۱۴۵۰ متر بارسلونا، از بالای برح ۷۸ متری Torre San شما را به دیدن مناظر شگفت انگیز شهر می برد.

البته توقف گاهی در برج Torre Jaume وجود دارد که از طریق آسانسور نیز قابل دسترسی است. این برج با ۱۰۷ متر ارتفاع، دومین برج پشتیبانی بلند تراموا در جهان است. بلیط تله کابین، ۱۱.۲۵ یورو است.

مزیت بزرگ این تله کابین این است که دید شما را به بندر بارسلون از ارتفاع ممکن می کند.

آکواریوم بارسلون
کسانی که به بارسلون می روند، علاوه بر ساحل گردی و تله کابین گردی و خیابان نوردی های عصرانه، دیدن یکی از بزرگ ترین آکورایوم های جهان را در این شهر از دست نمی دهند.

آکواریومی با ۳۵ مخزن مجزا که ۱۱ هزار نوع آبزی از ماهی کوچک تا کوسه های بزرگ را در معرض دید گردشگران قرار می دهد. با ۲۰ یورو می توان از این موزه بازدید کرد.

داخل اکواریوم بارسلون، ریل هایی قرار دارد که به آهستگی شما را به دیدن جشنواره ای زیبا از دنیای زیر آب اقیانوس ها می برد. اگر سفر آکوراریوم گردی شما در عصر بود، پس از آن به منطقه Raval بروید که جشنواره ای از فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد لوکس در آنجا قرار دارد.

نمایش رقص نور و فواره
کسانی که در ماه های جولای و آگوست به شهر بارسلون سفر می کنند، می توانند فرصت تماشای رایگان فیلم در محیط کاخ مونتجوی Montjuic را داشته باشند که البته معمولا با پخش موسیقی زنده همراه می شود.

به طور معمول در روزهای آخر هفته فواره های مقابل کاخ مونتجوی برنامه رقص نور و فواره بسیار جذاب است.

ترکیب موسیقی و رنگ و بازی آب بسیاری از گردشگران را برای ساعت ها در مقابل این کاخ جای خود میخکوب می کند. در عکس زیر نمونه ای از این برنامه جذاب را می بینید.

%D8%B1%D9%82%D8%B5%20%D9%86%D9%88%D8%B1%20%D9%88%20%D9%81%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%872.jpg



ساگرادا فامیلا
کسانی که به پاریس و میلان می روند، کلیسای تاریخی نوتردام و کلیسای باشکوه Dumeo را حتما در برنامه سفر خود قرار می دهند.

در بارسلون اسپانیا نیز، ساگردا فامیلیا، جایی است که همچون نوتردام و دومئو، باید بازدید کرد. کلیسایی با معماری باورنکردنی که یکی از جذابیت های گردشگری شهر به شمار می رود.

این کلیسا از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۶ به اتمام برد. آنتونیو گائودی طراح و معمار اولیه اش بود. ساگرادا فامیلیا در سال ۱۹۸۴ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

نام این اثر دیدنی بر روی نقشه: Basílica y Templo Expiatorio de la Sagrada Familia است.

بی تردید بارسلون به اینجا ختم نمی شود، پارک گوئل، اثر معماری گاوودی، تپه تیبیدابو و مجسمه عیسی مسیح و شهربازی کودکان، دهکده اسپانیایی که دستچینی از معماری متنوع اسپانیایی در آن گردآوری شده، رقص فلامنکو بازمانده فرهنگ قدیم اسپانیایی و ده ها نقطه دیگه که در بارسلون ارزش دیدن و لذت بردن را دارد.

سفر به مادرید
پایتخت دیدنی اسپانیا، گرچه بزرگ ترین شهر این کشور است، اما از نظر گردشگری، مقصد شماره ۱ محسوب نمی شود. اما یکی از دیدنی ترین پایتخت های قاره سبز به شمار می رود.دیدنی های مادرید را می توانید در سایت ماژلان جستجو کنید.

جایی که بیش از ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و تاریخی اش، دنیا آن را با نام کریستیانو رونالدو در تیم کهکشانی REAL MADRID می شناسد.

سنت و مدرنیته را می توان در پرسه زدن در کوچه پس کوچه و خیابان های این شهر دیدنی به نظاره نشست که غروب دل انگیز و نایت لایف های هیجانی دارد.

شهری زنده که ترکش برای عاشقان اسپانیا، همیشه سخت بوده است. هوای معتدل مادرید، فضای خوبی را برای گردشگران به ارمغان اورده است.

بهترین فصل زمان به مادرید، بهار و پاییز است که هوای ملایم و مطبوعی در اختیار گردشگران خواهد بود. در کریسمس و عید شکرگزاری، معمولا مسافران مادرید افزایش پیدا می کند.

سیستم حمل و نقل مادرید سریع، تمیز، امن، گسترده و کارآمد است که شامل ۱۳ خط مترو، بیشتر از ۱۷۰ خط اتوبوس (EMT) و ۱۰ خط Cercanias (قطارهای محلی که مرکز شهر را به حومه‌ها متصل می کنند) می‌شود.

به علاوه، استفاده از این سیستم ارزان است. هزینه‌ی‌ها تا پایان سال گذشته میلادی به شرح زیر بوده است:

• بلیط ۱ نفره تک سفره ۱.۵۰ یورو

• بلیط ۱ نفره ۱۰ سفره (قابلیت استفاده هم در اتوبوس و هم مترو و همچنین به اشتراک گذاشتن) ۱۲ یورو

• جابجایی توسط تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر ۳۰ یورو

• جابجایی توسط مترو از فرودگاه تا مرکز شهر ۵ یورو

• هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی ۵ تا ۷ یورو

مقصدهای دیدنی مادرید
بازدید از معبد DEBOD را فراموش نکنید. معبدی که به ۲۴۰۰ سال پیش باز می گردد و در اصل در مصر ساخته شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی به مادرید منتقل شد.

غروب معبد، فرصت خوبی برای عکسبرداری را در اختیار گردشگران قرار می دهد. پارک EL CAPRICHO یکی از پارک های جذاب اسپانیا است.

این پارک در محلی قرار گرفته که قبلا متعلق به یک دوشس قرن هجدهمی بود و پناهگاهی در آن ساخته شده بود. در اواخر دهه هفتاد میلادی بازسازی شد و مناظر فوق العاده با گل کاری زیبایی در آن، در معرض دید عموم قرار دارد.

پارک Retiro منطقه ای در مرکز شهر است که سابقه اش به قرن ۱۶ باز می گردد. امکان قایق سواری در دریاچه آن وجود دارد. قدم زدن در اطراف باغ گل این منطقه و معماری عجیب و غریبش، یکی از روزهای دیدنی و خاطره انگیز شما در مادرید گردی را به ارمغان می آورد.

کتابخانه فیلم اسپانیا، برای عاشقان هنر و موسیقی و فیلم، موقعیتی جذاب است. دیدن FILMOTECA ESPANOLA که بزرگ ترین آرشیو فیلم اسپانیا در آن قرار دارد، برای عاشقان هنر هفتم در یکی از پایتخت های صنعت سینمای اروپا می تواند جالب توجه باشد.

بازدید از میدان اصلی شهر مادرید (PLAZA MAYOR) را از دست ندهید. جایی که بیش از ۲۰۰ بالکون در آن قرار داشته و میدان تراس های زیبا نام دارد.

البته رستوران های اطراف این منطقه شلوغ، قیمت های نسبتا بالا دارند. بسیاری از سوغات و هدایای کلاسیک اسپانیا را می توان در این منطقه مشاهده و خریداری کرد. نوازنده ها و نقاشان مختلفی در اطراف میدان، مشغول هنرنمایی هستند.


%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7136.jpg




بازدید از بازار SAN ANTON، یکی از مقصدهای گردشگری تاریخی و تفریحی مادرید را برای شما به ارمغان می آورد. بهشتی برای شکم گردهای هیجانی، چرا که کافه های تاپاس و رستوران هایی با غذاهای متنوع در گوشه و کنار آن در دسترس است.

موزه ملی باستان شناسی مادرید گر چه به اندازه موره ملی ایران، شکوه و عظمت ندارد، اما برای عاشقان تاریخ و موزه گردی، فرصت خوبی در پایتخت اسپانیا است.

آثاری از تمدن اسپانیا و تمدن مصر و بین النهرین را می توان در ان مشاهده کرد. بازدید از این موزه در یکشنبه هر ماه رایگان است.

محله باریود سالامانکا به خاطر اقامتگاه های شیک، رستوران های محلل و مغازه های جذابش، یکی از عصرهای دیدنی شما را در این شهر فراموش نشدنی به ارمغان می آورد. موزه ملی باستان شناسی مادرید در منطقه BARRIO DE SALAMANCA قرار دارد.

یکی از روزهای اقامت در مادرید را باید در گشتی چند ساعته در GRAN VIA اختصاص دهید که شلوغ ترین شاهراه شرق به غرب مادرید به شمار می رود. گراند وایا را شانزلیزه پاریس می دانند و جایی است که می توان تئاترهای زیاد و فروشگاه های بین المللی بسیاری در آن مشاهده کرد.

باغ دوست داشتنی SABATINI محلی پر از آرامش و زیبایی است. فواره ها و مجسمه ها و پرچین ها که در نزدیکی کاخ سلطنتی قرار دارد، فرصت خوبی را برای گردشگران عکاس به ارمغان می آورد.

جشنواره تابستانی هنر به نام VERANOS DE LA VILLA در آنجا برگزار می شود. اوپرا مشهور ZARZUELAS در این منطقه ساباتینی قرار دارد.

رستوران های زنجیره EL ASADOR DE ARANDA یکی از مقصدهای شکم گردی هیجانی در سفر به مادرید است. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه آن رجوع کنید.

گشتی در محله دیدنی و تاریخی LA LATINA که برای صرف تاپاس، مقصد خوبی است را باید در برنامه سفر به مادرید قرار دارد. کافه هایی با تراس های زیبا و جوی دوستانه که نظر هر بیننده ای را به خود جذب می کند. کافه گردی در لا لاتینا را به دوستان پیشنهاد میکنیم.


در سفر به مادرید، سفر به منطقه PUERTA DEL SOL که منطقه ای کلاسیک در مادرید است را در نظر داشته باشید. جایی که قلب شهر بوده و یکی از مهم ترین رویدادهای سال یعنی جشن شب سال نو در ان برگزار می شود.

شیرینی فروشی بسیار قدیمی MALLORQUINA از مقصدهای شکم گردی در مادرید است خوردن شیرینی های اسپانیایی با قهوه فرانسوی کافه های اطراف را توصیه می کنیم.

کاخ سلطنتی مادرید، یکی از مقصدهای گردشگری تاریخی جذاب شهر است. اتاق های دیدنی کاخ، لوسترهای شگفت انگیز و کریستال های بزرگ و باشکوه در کنار تخت های قرمز مجلل و سقف های نقاشی شده که جشنواره ای از اکسپرسیونیسم انتزاعی را به تصویر می کشد، کاخ گردی رویایی را در اختیار مادرید گردها قرار می دهد.

در این منطقه، بازدید از کلیسای almudena که رایگان است را در نظر داشته باشید.

7 توصیه هیجانی در سفر به اسپانیا
۱-هر مقصد گردشگری اسپانیا را ابتدا با مرور نظرات تریپ ادوایزری ها بررسی کنید. این سایت معروف ترین سایت توریستی جهان است.

۲-اگر به دنبال همسفر در شهرهای اسپانیا هستید و قصد دارید از مقصدهای گردشگری مختلف آن مطلع شوید، با لونلی پلنتی ها در تعامل باشید.

۳-اگر دوست دارید در رویدادهای فرهنگی و هنری و گردشگری هر هفته در شهرهای مختلف اسپانیا شرکت کنید و دوستان مختلف از سراسر جهان پیدا کنید، از خدمات رایگان اینترنیشنی ها استفاده کنید.

۴-اگر قصد دارید به بعضی از نقاط اسپانیا سفر کنید و به جای اقامت در هتل، در خانه های اسپانیایی ها اقامت کنید، کوچ سرفینگ را فراموش نکنید. ده ها میلیون میزبان رایگان در هزاران شهر دنیا، اماده میزبانی از گردشگران خودمانی هستند.

۵-اپلیکیشن های سفر به اسپانیا را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید.

۶-چون اکثر فروشنده ها و مغازه ها و به طور کل، مردم اسپانیا آشنایی خوبی به زبان انگلیسی ندارند، نقشه راهنمای انگلیسی زبان شهرهای مختلف این کشور را قبلا دانلود یا پرینت گرفته و همراه داشته باشید.

۷-اسپانیا، فرصت های گردشگری فراوانی را در اختیار گردشگران با هر نوع سلیقه و نظر قرار می دهد و گردش ۲ هفته ای حتی در این ۴ شهر نیز به خوبی امکان پذیر نیست. سفر احتمالی به اسپانیا را دقیق برنامه ریزی کنید تا حداقل از ۵۰ درصد مقصدهای گردشگری این گفتار بهره مند شوید.
 
بالا