iranmct
Registered User
- تاریخ عضویت
- 23 آگوست 2014
- نوشتهها
- 164
- لایکها
- 40
- سن
- 43
رسانه تبلیغاتی
رسانه تبلیغاتی Advertising Media اشاره به کانالها یا رسانههایی دارد که تبلیغ در بستر آن انجام میشود. رسانه آن چیزی که موجب میشود ، چیزی از یکجا به جای دیگر برسد. مثل سیم مسی رسانه الکتریسیته است و جریان الکتریکی را از باطری به لامپ میرساند. رسانه تبلیغاتی برای بیان یک پیام انگیزاننده دست به تولید محتوا خواهد زد. پیام تبلیغاتی میتواند به صورت متن، صدا، عکس و ویدیو از طریق رسانههایی نظیر تلویزیون، رادیو، وبسایتها و یا تبلیغات محیطی ( بیلبورد ، پوستر ، …. ) به سمع و نظر مخاطب برسد.
اهمیت رسانه تبلیغاتی
رسانه تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در کسبوکار و بازاریابی برای شرکتها ایفا مینماید. ممکن است تعداد برندهایی که یک نوع محصول یا خدمت را ارائه نمایند ، زیاد باشد. از سوی دیگر ، این امکان برای مشتری وجود ندارد تا تمام برندها بشناسد.در این حالت شرکتها برای معرفی خود به مشتری مخاطب از رسانه تبلیغاتی برای تبلیغات محصول یا خدمات خویش استفاده مینمایند. انتخاب رسانه باید با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی مشتری ، بودجه تبلیغاتی، اهداف شرکت ، پیام تبلیغاتی ، اهداف تبلیغاتی و استراتژی برندینگ انجام شود.
حال آنکه در ایران ، شرکتهای تبلیغاتی که صاحب رسانه ، صاحبان کسبوکارها را به سمت رسانه خود سوق میدهند. حتی اگر به صلاح کارفرما نباشد. بالاخره باید به هر قیمتی که شده پول درآورند !!
مثلا شرکتی که تولیدکننده رنگهای مختص مخازن نفتی است ، چرا باید در اتوبان همت بیلبورد بزند و یا کلیپ ۳۰ ثانیهای با حضور فلان بازیگر بسازد ؟ – زیرا که شرکت تبلیغاتی به وی اینگونه توصیه نموده است !!
همچنین شرکتها باید بر اساس عناصر فوق ، رسانه یا رسانههایی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایند. کمپین تبلیغاتی به برندها کمک مینماید تا در مورد برند هم همه ایجاد نمایند، تبلیغات هدفمند میتواند منجر افزایش آگاهی از برند گردد.
انواع رسانه تبلیغاتی
اگر نگاه به تبلیغات و رسانه تبلیغاتی در طول تاریخ بی اندازیم ، خواهیم دید که گاه سرنوشت انسان را رغم زدهاند و چرخشهایی عظیمی در زندگی انسانها ایجاد نمودهاند. مثل تبلیغات گوبلز برای آلمان نازی. تبلیغات برای کسبوکارها نیز چنین نقش داشته است. با نگاهی به پوسترهای تبلیغاتی کوکاکولا از ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ خواهیم دید که چگونه چنین برندی خلقشده است. برندها در طول زمان از رسانههای گوناگونی برای ارتباط با مشتری خود استفاده مینمایند. تمام این انتخابها بر اساس بودجه، دسترسی ، حضور مشتری بوده است.
انواع تبلیغات
مهمترین رسانه تبلیغاتی
تلویزیون : تبلیغات تلویزیون بسیار مهم است ( البته اگر شبکه تلویزیونی معتبر باشد ) . شرکتها با انتخاب زمانهایی پربیننده تلویزیون مانند سریال، مراسم ، جشن و رخ دادهای ورزشی و با آگاهی خصوصیات جمعیت شناختی بینندگان ، دست به تبلیغات میزنند. برنامههای تلویزیونی به دستههای اخبار , ورزش , دانش و اطلاعات عمومی , سرگرمی , فیلم , برنامههای کودک , …. تقمسیم میگردد. این دسته بندی شاید به انتخاب نوع برنامه کمک نماید. البته صاحبان رسانه نیز با توجه به محبوبیت برنامههای خود، برای زمان پخش آگهی ، نرخهای پخش متفاوتی را تعیین مینمایند.
رادیو : یک ابزار برای بازاریابی و تبلیغات است. رادیو در دنیا همچنان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی باصرفه محسوب میشود و از ضریب نفوذ بالا برخوردار است. رادیو نیز مانند تلویزیون به طیف وسیعی از شنوندگان در ارتباط است. مخاطبین رادیو را باید بر اساس مشخصات جغرافیایی تقسیمبندی نمود.
منبع : تیم مشاوران مدیریت ایران
دکترسیدرضاآقاسیدحسینی
لینک به مطلب :
رسانه تبلیغاتی ( کانال تبلیغاتی ) Advertising Media
رسانه تبلیغاتی Advertising Media اشاره به کانالها یا رسانههایی دارد که تبلیغ در بستر آن انجام میشود. رسانه آن چیزی که موجب میشود ، چیزی از یکجا به جای دیگر برسد. مثل سیم مسی رسانه الکتریسیته است و جریان الکتریکی را از باطری به لامپ میرساند. رسانه تبلیغاتی برای بیان یک پیام انگیزاننده دست به تولید محتوا خواهد زد. پیام تبلیغاتی میتواند به صورت متن، صدا، عکس و ویدیو از طریق رسانههایی نظیر تلویزیون، رادیو، وبسایتها و یا تبلیغات محیطی ( بیلبورد ، پوستر ، …. ) به سمع و نظر مخاطب برسد.
اهمیت رسانه تبلیغاتی
رسانه تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در کسبوکار و بازاریابی برای شرکتها ایفا مینماید. ممکن است تعداد برندهایی که یک نوع محصول یا خدمت را ارائه نمایند ، زیاد باشد. از سوی دیگر ، این امکان برای مشتری وجود ندارد تا تمام برندها بشناسد.در این حالت شرکتها برای معرفی خود به مشتری مخاطب از رسانه تبلیغاتی برای تبلیغات محصول یا خدمات خویش استفاده مینمایند. انتخاب رسانه باید با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی مشتری ، بودجه تبلیغاتی، اهداف شرکت ، پیام تبلیغاتی ، اهداف تبلیغاتی و استراتژی برندینگ انجام شود.
حال آنکه در ایران ، شرکتهای تبلیغاتی که صاحب رسانه ، صاحبان کسبوکارها را به سمت رسانه خود سوق میدهند. حتی اگر به صلاح کارفرما نباشد. بالاخره باید به هر قیمتی که شده پول درآورند !!
مثلا شرکتی که تولیدکننده رنگهای مختص مخازن نفتی است ، چرا باید در اتوبان همت بیلبورد بزند و یا کلیپ ۳۰ ثانیهای با حضور فلان بازیگر بسازد ؟ – زیرا که شرکت تبلیغاتی به وی اینگونه توصیه نموده است !!
همچنین شرکتها باید بر اساس عناصر فوق ، رسانه یا رسانههایی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایند. کمپین تبلیغاتی به برندها کمک مینماید تا در مورد برند هم همه ایجاد نمایند، تبلیغات هدفمند میتواند منجر افزایش آگاهی از برند گردد.
انواع رسانه تبلیغاتی
اگر نگاه به تبلیغات و رسانه تبلیغاتی در طول تاریخ بی اندازیم ، خواهیم دید که گاه سرنوشت انسان را رغم زدهاند و چرخشهایی عظیمی در زندگی انسانها ایجاد نمودهاند. مثل تبلیغات گوبلز برای آلمان نازی. تبلیغات برای کسبوکارها نیز چنین نقش داشته است. با نگاهی به پوسترهای تبلیغاتی کوکاکولا از ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ خواهیم دید که چگونه چنین برندی خلقشده است. برندها در طول زمان از رسانههای گوناگونی برای ارتباط با مشتری خود استفاده مینمایند. تمام این انتخابها بر اساس بودجه، دسترسی ، حضور مشتری بوده است.
انواع تبلیغات
- ATL کانالهای تبلیغاتی با مخاطب وسیع و هزینه بالا Above The Line
- TTL کانالهای تبلیغاتی با مخاطب متوسط و هزینه متوسط Through The Line
- BTL کانالهای تبلیغاتی با مخاطب بسیار محدود و هزینه کم Below The Line
مهمترین رسانه تبلیغاتی
- رسانه پخش گسترده
تلویزیون : تبلیغات تلویزیون بسیار مهم است ( البته اگر شبکه تلویزیونی معتبر باشد ) . شرکتها با انتخاب زمانهایی پربیننده تلویزیون مانند سریال، مراسم ، جشن و رخ دادهای ورزشی و با آگاهی خصوصیات جمعیت شناختی بینندگان ، دست به تبلیغات میزنند. برنامههای تلویزیونی به دستههای اخبار , ورزش , دانش و اطلاعات عمومی , سرگرمی , فیلم , برنامههای کودک , …. تقمسیم میگردد. این دسته بندی شاید به انتخاب نوع برنامه کمک نماید. البته صاحبان رسانه نیز با توجه به محبوبیت برنامههای خود، برای زمان پخش آگهی ، نرخهای پخش متفاوتی را تعیین مینمایند.
رادیو : یک ابزار برای بازاریابی و تبلیغات است. رادیو در دنیا همچنان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی باصرفه محسوب میشود و از ضریب نفوذ بالا برخوردار است. رادیو نیز مانند تلویزیون به طیف وسیعی از شنوندگان در ارتباط است. مخاطبین رادیو را باید بر اساس مشخصات جغرافیایی تقسیمبندی نمود.
- رسانه چاپی
- رسانه آنلاین
- رسانه تبلیغات محیطی
- تبلیغات موبایلی ( تلفن همراه )
- رسانه تخصصی
- سایر رسانهها
منبع : تیم مشاوران مدیریت ایران
دکترسیدرضاآقاسیدحسینی
لینک به مطلب :
رسانه تبلیغاتی ( کانال تبلیغاتی ) Advertising Media