برگزیده های پرشین تولز

رفع مشکل جدا جدا بودن حروف فارسی در فتوشاپ

GraphX

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2009
نوشته‌ها
8,055
لایک‌ها
7,728
محل سکونت
دنيای مجازی
seperated-letters-in-persian-words-photoshop-problem.jpg


شاید برای شما هم پیش آمده که بعد از نصب ، هنگام تایپ فارسی در فتوشاپ ، حروف کلمات به صورت جدا جدا تایپ شوند. بعضی افراد تصور می کنند این مشکل بسته به نسخه فتوشاپ (Photoshop) ممکن است ایجاد شود. جدا جدا نوشته شدن حروف کلمات به خودی خود ارتباطی به نسخه فتوشاپ ندارد و با ایجاد تنظیمات مربوطه می توان این مشکل را مرتفع کرد.

بسیاری افراد به دلیل وجود این مشکل مجبور به انجام سعی و خطا شده و اقدام به نصب و پاک کردن نسخه های مختلف فتوشاپ می کنند تا شاید نسخه ای بدون مشکل گره گشای کارشان باشد. رفع این مشکل بسیار ساده است. مراحل زیر را به راحتی انجام دهید، سپس یک بار نرم افزار فتوشاپ (Photoshop) را بسته و دوباره باز کنید. خواهید دید که مشکل فارسی نویسی برطرف می شود.

رفع مشکل جدا جدا بودن حروف فارسی در فتوشاپ
برای رفع این مشکل ابتدا از منوی بالای فتوشاپ به مسیر Type > Language Options بروید و مطمئن شوید گزینه Middle Eastern Features غیرفعال است.

-مشکل-جدا-جدا-بودن-حروف-فارسی-در-فتوش.png


سپس به مسیر Edit > Preferences > General > Type رفته تا پنجره تنظیمات ابزار تایپ باز شود. بعد از قسمت Choose Text Engine Options گزینه Middle Eastern را انتخاب کنید.

-مشکل-جدا-جدا-بودن-حروف-فارسی-در-فتوش-1.png


حالا یک بار فتوشاپ را بسته و دوباره باز کنید. از این به بعد مشکل جدا جدا بودن حروف هنگام تایپ فارسی در فتوشاپ وجود نخواهد داشت.

امیدوارم از این آموزش فتوشاپ اما کاربردی استفاده لازم و کافی را برده باشید.

منبع : آیرو جی اف ایکس
 
  • Like
Reactions: a13
بالا