برگزیده های پرشین تولز

رنگ ها و زندگی

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
تحقيقات جديد نشان ميدهد كه رنگ در خانه ودر قسمتهاي مختلف كمك ميكند تا محيطي شادتر و متنوع تر داشته باشيم.
محققان دريافته اند كه استفاده از رنگ هاي مختلف ميتواند تاثير مثبتب بر روي فشار خون -كاهش استرس و افزايش انرژي داشته باشد.همچنين رنگها ميتوانند موجب يك خواب راحت براي ما باشند.
nightf.gif


براي مثال رنگ قرمز ميتواند باعث افزايش توانايي انتقال سلولهاي انرژي شود و آنها را افزايش دهد.
يكي ديگر از ويژگيهاي اين رنگ افزايش نفس براي ورزشكاران و دوندگان است.حالا حتما علت استفاده از زمين قرمز در بيشتر مسابقات دو وميداني را متوجه شده ايد.

اما درباره رنگ آبيدر خصوص اين رنگ تحقيقات نشان مي دهد موجب كاهش درد مخصوصا در بيماراني كه از رماتيسم رنج مي برند ميشود.

رنگهاي گرم ,رنگهاي انرژي زا
در ميان هفت رنگ موجود در رنگين كمان
other_rainbows.gif
(قرمز,زرد ,نارنجي, سبز, آبي, بنفش ونيلي)رنگهاي گرم قرمز ,نارنجي و زرد سرشار از انرژي هستند.
از اين رنگهاي گرم در آشپزخانه تان استفاده كنيد .
اگر در اتاقي صبح ها و هر موقع ديگري ورزش مي كنيد ميتوانيد در آنها از اين رنگها بهره ببريد.
در ديگر قسمتهاي خانه كه در آنها فعاليت و آمد وشد زياد است ميتوانيم از اين رنگها استفاده كنيم.
به طور مثال رنگ زرد در آشپزخانه مي تواند القا كننده يك روز آفتابي و پر نور باشد.
sun.gif


رنگهاي خنثي و دقت در بينايي
رنگ سبز براي چشم از بهترين رنگهاست.
اين رنگ موجب ميشودكه شما در زمان خواندن قدرت بيشتري پيدا كنيد
reading.gif
و زياد به چشمانتان فشار نيايد.
رنگ سبز باعث متمركز شدن چشم به نقطه دلخواه ميشودو اين امر سبب آرامش و افزايش توانايي چشم خواهد شد.
براي اتاقها و يا قسمتهايي از خانه كه در آن قصد مطالعه كردن
bokmal.gif
و نوشتن داريد از اين رنگ بهره بگيريد.
همچنين براي انجام كارهايي كه در آن نياز به تمركز در جزييات است پيشنهاد ميشود رنگ سبز را بكار بگيريد.

رنگهاي سرد

رنگهايي مثل آبي,نيلي و بنفش به ايجاد آرامش در فضاي خانه كمك خواهد كرد.پس از يك روز كاري سخت ورود به خانه واستراحت در قسمتي كه با اين رنگها تزيين شده باعث فراهم شدن محيطي آرام ميشود.
رنگهاي سرد كه به آن اشاره شد را سعي كنيد در قسمتهايي از خانه بكار ببريد كه ميخواهيد در آن فعاليتي نداشته باشيد و استراحت كنيد.
sleepcat.gif

بيشتر كاربرد اين قبيل رنگها به اتاقهاي بزرگسالان و يا كودكان
babygirl.gif
معطوف ميشود.
قابليت ديگر اين رنگها به حمام مربوط ميشود.هنگاميكه ميخواهيد بعد از يك روز طولاني به حمام برويد
6ly3ytl.gif
حتما نياز به آرامش داريد كه اين رنگ ها به شما اين اجازه را ميدهد كه در فضايي آرام قرار بگيريد.

شما هم خيلي راحت ميتوانيد اين رنگها را به خانه خود اضافه كنيد و از ويژگيهاي آن استفاده كنيد.
cheers2.gif



منبع:ماهنامه پيام ساختمان و تاسيسات​
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
استفاده از رنگ(معمولا به شكل نور رنگي)براي ايجاد آثار شفا بخش را رنگ درماني مي نامند.

تاريخچه شكل گيري اين روش

نفوذ رنگها و اثر گذاري آنها را در بدن انسان به روشهاي گوناگون ثابت كرده اند.پژوهش هاي متعدد درباره علل ترجيح رنگي بر رنگي ديگر ,آثار رنگها بر ذهن و رفتار آدمي,بر حس تعادل فكري و جسمي,در توليد شادماني يا افسردگي ,در توليد آرامش يا بيقراري و مواردي از اين قبيل سالها در جريان بوده اند و آثار رنگها را در زندگي انسان نشان داده اند.
در پژوهش هاي اخير ثابت شده است كه استفاده دقيق از رنگهايي خاص ميتواند آثار مفيدي در سلامتي و تعادل فكر,آرامش جسمي و رواني ,بازيابي سريعتر تندرستي در دوران نقاهت و تحريك يا تشويق مثبت كودكان ناتوان يا كم توان ذهني داشته باشد.

اين روش چگونه عمل مي كند؟
در روش صوت درماني نوعي امواج صوتي با فركانسهاي خاص براي تغيير در الگوي ارتعاش سلولهاي منفرد(يا اندامي از بدن) بكار گرفته مي شودتا آنها را به حالت تندرستي پيشين باز گرداند.پژوهشگران رنگ درماني مي گويند همين فرايند در رنگ درماني و نور درماني براي بازگرداندن سلولها يا اندامها به سلامتي پيشين بكار مي رود.

روش اجرا
رنگ درمانگران افزون بر استفاده از پرتو خورشيد,از رژيم غذايي متمركز بر رنگهاي خاص سبزيها و ميوه هاي خام ,آب شارژ شده از رنگ ظروف و روش هايي چون تنفس رنگ,از چراغهايي كه پرتو رنگي خاص مي تابانند نيز در درمان بيماريها استفاده ميكنند.
رنگ مورد نياز شخص بيمار را ,بر حسب تشخيص درمانگر,يا به شكلي گسترده بر تمام بدن او مي تاباند يا روي يك عضو متمركز ميكند.
نورهاي رنگي را ميتوان به شكلي مداوم يا متناوب استفاده كرد كه البته هر يك از آن دو حالت نتيجه اي متفاوت توليد ميكند.

كاربردهاي اين روش
رنگ درمانها ادعا ميكنند رنگ سرخفلج كودكان و بزرگسالان را درمان ميكند,رنگ پرتقاليسنگهاي ريز كيسه صفرا و كليه ها را دفع ميكند(جوالا پراسادا ميگويد:رنگ پرتقالي در درمان بيماري وبا مفيد بوده است.);رنگ زرد يبوست و مرض قند را بهبود مي بخشد,رنگ سبز در درمان زخم معده,سفليس,سرماخوردگي ,سرطان سينه و برخي بيماريهاي پوست مفيد است;رنگ آبيدرد دندان در آوردن ,جوش,انواع تب و انواع التهاب را بهبود مي بخشد.

انتقادات به اين روش

كارشناسان تاكيد ميكنند روش رنگ درماني نوعي طب جانشيني نيست بلكه طبي مكمل است.آنها درباره خطرهاي استفاده شخصي از رنگ درماني هشدار مي دهند و مي گويند استفاده نامناسب يا افراطي از يك رنگ يا از مخلوطي ناسازگار از رنگها ممكن است آشفتگي هاي فكري و جسمي پديد آورد.

در نهايت اينكه استفاده درست و دقيق از رنگها در محيط منزل شما مي تواند تاثير بسزايي در بهبود شرايط زندگي و روند رو به سلامتي بيماري شما داشته باشد.انتخاب درست رنگها متناسب با نوع شخصيت افراد خانواده و حتي سن و سال افراد ميتواند منزلي سرشار از سلامتي و شادي براي شما به ارمغان آورد.

منبع:نشريه منزل
square.gif
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
در بعضي از اتاقهاي عمل از اشعه هاي فرابنفش براي تصفيه يا تهويه هوا استفاده مي كنند. در روان پزشكي از رنگ بنفش به خاطر اثرات آرامبخشي آن براي درمان كساني كه از ترسها و وسواسها رنج مي برند استفاده مي شود.​
بنفش رنگ هدف مي باشد. رنگ روز پنج شنبه ارغواني است. طبق نظر روانشناسان بنفش به تعادل فكري انسان كمك مي كند و علاوه بر آن، توام با حس هنري، موسيقي و روحانيت و معنويت مي باشد. رنگ بنفش حساسيت و دلسوزي را گسترش مي دهد.​
نمادهاي رنگ ارغواني و بنفش ، شكوه ، اسرارآميزي و تصور مي باشد. ارغواني رنگ داوري و قضاوت خوب مي باشد. رنگ ارغواني رنگ اشخاصي است كه در پي كاميابي رواني هستند.​
گفته مي شود، اگر شما خودتان را با رنگ ارغواني احاطه كنيد ، به آرامش فكري يا ذهني خواهيد رسيد. ارغواني يك رنگ خوب براي استفاده در مديتيشن مي باشد. ارغواني براي نماد اسرارآميزي و جلال و شكوه به كار برده مي شود. به خاطر تركيب ارغواني از قرمز (گرمترين رنگ) و آبي (سردترين رنگ) به نظر مي رسد كه يك رنگ ايده آل مي باشد. اكثر بچه ها رنگ ارغواني را دوست دارند.ارغواني مطلوبترين رنگ براي هنرمندان مي باشد.​
افرادي كه لباس بنفش مي پوشند، به عنوان افرادي خيلي حساس و بخشنده توصيف مي شوند. در تزئين خانه گاهي اوقات از رنگ بنفش جهت خلق محيطهاي نمايشي كه شخصيت خلاق شخص را منعكس مي كند، استفاده مي شود. هنرمندان اغلب دوست دارند كه تماسي از رنگ بنفش در استاديوهايشان باشد.​
رنگ بنفش رنگ مناسبي براي اتاقهاي مخصوص عبادت و مديتيشن مي باشد. به گفته روانشناسان رنگ بنفش يك رنگ فريب انگيز مي باشد. بسياري از بزرگسالان رنگ ارغواني را دوست ندارند. اما دوستدار خانواده رز (گلي) مي باشند كه مي تواند در بسياري از اتاقها نظير اتاق ناهارخوري ، اتاق خواب و كتابخانه ها به كاربرده شود.​
بچه ها واكنش مثبتي به رنگ بنفش نشان مي دهند؛ بنابراين اين رنگ مي تواند به طور موفقيت آميزي در اتاق خواب و اتاق بازي بچه ها به كاربرده شود.​
به طور خلاصه اگر در پي تكامل قوه تخيلتان ، توازن دوباره زندگي ، حذف موانع ، آرامش بعد از فعاليت زياد، يا رفع افسردگي هستيد از رنگ بنفش در زندگي تان استفاده كنيد.


 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
رنگ ها متعلق به شخصيت و موجوديت ما هستند و مي توان گفت هر يک از ما داراي يک «رنگ» هستيم. مي توان از رنگ ها به عنوان يک زبان جهاني و همگاني استفاده کرد، زيرا رنگ ها در هر کجاي دنيا که باشند، بيانگر يک پيام است. آنها احساسات را بر مي انگيزند و اشکال مي توانند به رنگ هاي متفاوت تاثيرات متفاوتي روي انسان بگذارند. زندگي هر شخص به وسيله رنگ ها غني مي شود و به زندگي روح و انرژي مي بخشد. تنها کافي است چند لحظه به اطراف خود نگاه کنيد و تصور کنيد هيچ رنگي وجود ندارد، تنها اشکال و اشياي بدون رنگ هستند که ديده مي شوند. اگر رنگ ها را واقعا دوست داشته باشيد و عاشق آنها باشيد، مي توانند به زندگي جاني تازه ببخشند و بر عکس اگر نسبت به رنگ ها بي تفاوت باشيد، نقصان انرژي را در زندگي احساس خواهيد کرد. اگر رنگ ها صحيح و بجا انتخاب شوند، مانند يک موسيقي آرام عمل مي کنند و بالعکس رنگ هايي که درست استفاده نشوند، باعث آزار و عصبانيت شما خواهند شد. به خوبي مي توانيد تاثير رنگ ها را در محيط اطراف و زندگي تان کشف کنيد و ببينيد که شما چگونه نسبت به آنها واکنش نشان مي دهيد. توجه کنيد که چگونه رنگ و بافت در دنياي واقعي و طبيعي مي توانند مانند يک راهنما براي شما عمل کنند. رنگ مي تواند بسيار پرطراوت، تند و جالب باشد و يا اينکه بسيار نرم، لطيف و آرام در هر حالت همگي ما هر کدام به گونه اي نسبت به رنگ ها واکنش نشان مي دهيم، اما دقت کنيد اگر رنگي شما را نيش زد، يعني باعث آزار شما شد، هرچه سريعتر سعي کنيد از شر آن خلاص شويد، زيرا رنگ ها بسيار قدرتمندتر از آن چيزي هستند که ما تصور مي کنيم. البته هر شخصي رنگ منحصر به فرد خود را دارد و آن رنگ نشان دهنده خلق و خوي و شخصيت اوست و ديد هر شخصي به رنگ ها با فرد ديگر متفاوت است. ممکن است يک نفر به رنگ هاي روشن توجه کند و رنگ هاي تند و زرق و برق دار توجه ديگري را جلب کند. در هر حال رنگ هايي را براي خود و زندگي اطراف خود انتخاب کنيد که محيط زيبا، دلفريب و جذابي را برايتان به وجود بياورد، زيرا هر روز صبح چشمتان را به اين رنگ ها و دنياي رنگي که براي خود ساخته ايد، باز مي کنيد و به قولي رنگ ها مانند غذاي روح هستند. بنابراين تصميم بگيريد که رنگ و يا رنگ هاي مورد علاقه شما کدام است. در انتخاب رنگ ظروف، گلدانها، گل ها و مبلماني که مي خواهيد بخريد، دقت کنيد و زماني که آنها را با رنگ مورد دلخواه و سليقه خود فراهم کرديد، جايي قرارشان دهيد که هر روز آنها را ببينيد. اشتباه نکنيد اگر اين رنگ ها درست و صحيح انتخاب شوند، از ديدنشان خسته نمي شويد، برعکس هر روز برايتان جديد و زيبا و جالب خواهند بود. براي اينکه بتوانيد انتخابي درست داشته باشيد، بايد رنگ هاي اصلي و تاثيرات آنها را به خوبي بشناسيد، بعضي از رنگ ها باعث خوشحالي و شادي شده و برعکس دسته ديگري از رنگ ها ما را غمگين مي سازند. به عنوان مثال استفاده از گل هاي زرد باعث به وجود آمدن محيط شاد و روشن مي شود، درحالي که گل هاي سفيد يا سبز محيطي آرام و بي سر و صدا را به وجود مي آورد.

- رنگ زرد: شادترين رنگ در طيف رنگ ها است و در چرخه رنگ متضاد رنگ بنفش است و ترکيبي از رنگ هاي زرد با بنفش و يا آبي بسيار زيبا خواهد شد. مي توانيد در کنار گل هاي زرد چند گل بنفش بگذاريد يا اينکه اگر کاغذ کادوي ليمويي خريداري کرده ايد، با روبان بنفش آن را ببنديد.

- رنگ نارنجي: در طيف رنگ ها گرم ترين رنگ به شمار مي رود. نارنجي روشن را مي توان با رنگ هاي قرمز روشن، انواع زردها و يا زرشکي سير (بادمجاني) کنار يکديگر گذاشت و يا ترکيب کرد، اما رنگ نارنجي در کنار ارغواني يک ترکيب بسيار بانشاط و سرزنده اي را به وجود مي آورد.

- رنگ صورتي روشن: رنگ مثبت و شاد با ارغواني يک رنگ اشباع شده اي را مي سازد و از رنگ هاي صورتي روشن، قرمز و قهوه اي براي آرايش صورت بسيار استفاده مي شود.

- آبي: رنگي بسيار خنک است. رنگ آبي در کنار سفيد نشان دهنده صلح و صفا است و آبي پيغام آور آرامش و سکوت است، در هر صورت به شما احساس آرامش مي دهد و اگر براي ديوارها استفاده شود، تشنج را از محيط کار و يا زندگي شما دور مي کند. رنگ هاي آبي در کنار رنگ هاي سفيد، قهوه اي کم رنگ يا پررنگ و طوسي پررنگ، رنگ بسيار مناسبي براي اتاق خواب و اتاق نشيمن است، زيرا حس راحتي و استراحت کردن را به شما القا مي کند.

- ياسي: اگر اين رنگ را در کنار سفيد قرار دهيد، بسيار زيبا جلوه خواهد کرد، يک گلدان سفيد با گل هاي بزرگ ياسي بسيار زيبا خواهد شد.

- بنفش کمرنگ: بهترين انتخاب براي اتاق خواب بويژه اتاق خواب کودکان مي شود. اگر مي خواهيد يک محيط آرام و تميز و پاکيزه اي را به وجود بياوريد، از اين رنگ استفاده کنيد. اين رنگ در کنار سبز، خاکستري و نقره اي بسيار دل فريب خواهد شد.

- سبز: عميق ترين احساس براي تمدد اعصاب است. براي دکوراسيون جزو رنگ اصلي است، با دريا و جنگل ارتباط مستقيم دارد و شايد به همين دليل است مردم خيلي راحت و آسان با آن ارتباط برقرار مي کنند. براي حمام مي توانيد از سبز بسيار کمرنگ استفاده کنيد.

- رنگ سفيد: سفيد رنگ تميزي و تازگي است. سفيد رنگي خالص است که کمک مي کند تا فضاي خانه بزرگتر به نظر بيايد و حتي اگر خانه شما به وسيله اسباب و اثاثيه منزل و دکوراسيون شلوغ شده باشد، اين رنگ کمک مي کند تا اين شلوغي خنثي شود.

- رنگ کرم: منظم و از رنگ کرم يعني ترکيب کردن رنگ سفيد با مقدار بسيار کمي زرد. اين رنگ به هيچ وجه چشم را آزار نمي دهد، بلکه باعث آرامش و تسکين چشم نيز مي شود، اما درعين حال براي خانه رنگي بسيار شيک به شمار مي رود.

- رنگ قرمز: رنگ قرمز بيش از اينکه رنگي مثبت باشد، رنگي بسيار فعال و تند است و بيشتر از اينکه احساس آرامش را القا کند، باعث تحريک مي شود. رنگ قرمز رنگ اشتياق و علاقه شديد و احساسات تند است و به رنگ انرژي معروف است. رنگي است که نشان دهنده قدرت، عشق و علاقه است. البته بعضي ها معتقد هستند که قرمز هر دو احساس تنفر و عشق را نشان مي دهد. به قول معروف، قرمز براي درام ارغواني براي عشق و علاقه شديد و رنگ سرخ براي احساسات است.

- زرشکي بسيار تيره (بادمجاني): زرشکي رنگي فريبنده است، به دليل اينکه با رنگ سياه رابطه اي نزديک دارد. رنگ بادمجاني رنگي است که نور را جذب مي کند. در تضاد با سبز ليمويي اين رنگ بسيار مدرن و تازه به نظر مي آيد. در طراحي دکوراسيون خانه مي توانيد از اين دو رنگ استفاده کنيد.

- رنگ نقره اي: رنگ نقره اي در طراحي لباس جزو رنگ هاي بسيار کارآمد و زيبا است، زيرا براي لباس هاي شب بسيار زيبا و خيره کننده جلوه مي کند. البته استفاده از رنگ نقره اي به عنوان چند خط ساده و يا بسيار محدود در خانه مي تواند در کنار بنفش و ارغواني و ياسي بسيار زيبا جلوه کند، اگر شما ديوار خانه را بنفش کم رنگ بزنيد و يک نوار نقره اي (کاغذ ديواري) روي آن قرار دهيد، بسيار شيک به نظر خواهد آمد.

منبع:سايت پارس نايس
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
رنگ آبي جزء رنگهاي سرد مي باشد . اين رنگ اولين و مهمترين رنگ آرامش دهنده است. رنگي كه آرامش فكري و جسمي ، اطمينان خاطر دروني و اعتماد به نفس را گسترش مي دهد. رنگ درماني ، آبي را براي انگيزش سلامتي، تسكين درد و كاهش فشار خون به كار مي برد.​
آبي رنگ آسمان ، اقيانوس و خواب مي باشد. رنگ روز چهارشنبه آبي است. مصريان باستان از رنگ لاجورد براي نشان دادن بهشت و آسمان استفاده مي كردند. آبي مظهر حضرت مريم مي باشد.​
رنگ آبي محض ، رنگ الهام بخشي، صداقت و معنويت مي باشد. رنگ آبي ، غالبا رنگ انتخابي افراد محافظه كار است. افرادي كه لباس آبي روشن مي پوشند ، اغلب خلاق ، حساس و داراي قدرت تخيل بالا هستند. اين افراد نيازمند يك محيط آرام مي باشند. آبي روشن باعث گسترش خلاقيت مي شود. به اين دليل است كه توصيه مي شود كه ادارات و سالنهاي مطالعه را با رنگ آبي تزئين نمايند و به طور ايده آل آبي را بايد با رنگ زرد به كار برد تا باعث تحريك فكر يا ذهن گردد.​
افرادي كه تمايل به پوشيدن لباس آبي تيره دارند، به عنوان افرادي باهوش ، مستقل و مسئوليت پذير شناخته مي شوند. اين افراد در پي آرامش هستند و دوست دارند كه توسط محبت و مهرباني احاطه شوند. آبي تيره رنگ حقيقت و اعتدال مي باشد.​
آبي تيره يك رنگ خوب براي اتاق خواب مي باشد چون خواب آرام و عميق را ايجاد مي كند، ولي مراقب باشيد كه از اين رنگ در اتاقي كه در نظر داريد روزهايتان را در آنجا سپري كنيد ، استفاده نكنيد كه ممكن است تحت تاثير عدم انگيزش آن و اثرات قوي الهام بخشي آن قرارگيريد.​
از آنجايي كه رنگ آبي به عنوان كاهنده اشتها عمل مي كند (شايد به اين خاطر كمتر غذايي به رنگ آبي وجود دارد) از اين رنگ براي اتاق ناهارخوري و آشپزخانه استفاده نكنيد ؛ مگر اينكه شما در يك رژيم غذايي باشيد.​
همچنين ، رنگ آبي مي تواند يك انتخاب خوب براي رنگ حمام باشد. به اين دليل كه تداعي كننده رنگ دريا است. از آنجاييكه آبي يك رنگ آرامش دهنده است، انتخاب مناسبي براي رنگ پيژامه مي باشد. رنگ آبي احساسي از فاصله مي دهد ، هنرمندان از آن براي نشان دادن پرسپكتيو استفاده مي كنند.​
رنگ فيروزه اي نماد جواني است. اين رنگ اثر آرامش دهنده دارد. فيروزه اي رنگ ارتباط است. اين رنگ تركيبي از خصيصه رشد سبز و ويژگي ارتباط آبي مي باشد. آبي فيروزه اي باعث سهولت ارتباط بين اشخاص در جايي كه توسط اين رنگ احاطه شده اند مي شود.​
فيروزه اي براي مدت طولاني در طلسمها جهت حفاظت ، اطمينان نفس و قدرت به كار مي رود.​
به طور خلاصه اگر در زندگي تان به دنبال آرامش و آسودگي براي مقابله با آشفتگي و اضطراب؛ بازكردن جريان ارتباط ، گسترش پرسپكتيوتان و صلح هستيد ، از رنگ آبي استفاده كنيد.​
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
رنگقرمز گرمترين رنگها مي باشد. قرمز به عنوان مادر رنگها در نظر گرفته مي شود. در تعدادي از زبانها ، كلمات قرمز و رنگي مترادف هستند. و در برخي زبانهاي ديگر، قرمز و زيبا مترادف هستند. رنگ قرمز رنگ انتخابي بيشتر روانشناسان برون گرا و يكي از گزينشهاي ويژه مردان مي باشد. در حالت منفي رنگ قرمز، مفهوم خشم و عصبانيت را مي رساند. در چين قرمز رنگ خوشبختي و شادماني مي باشد. عروسها در شرق قرمز مي پوشند. در حاليكه رنگ قرمز در آفريقاي جنوبي رنگ سوگواري و عزا مي باشد. در روسيه بلشوويكها از پرچم قرمز زماني كه تزار روس را سرنگون كردند استفاده نمودند.ينابراين قرمز مرتبط با كمونيسم مي باشد.در بسياري از پرچمها از رنگ قرمز استفاده شده است.قرمز رنگ سه شنبه مي باشد.قرمز گلي سمبل عشق آتشين مي باشد. حلقه هاي ياقوتي در دست چپ انداخته مي شوند. قرمز رنگ سياره مريخ مي باشد.اين سياره معروف به خداي جنگ مي باشد.و نيز اين رنگ نشان دهنده خطر و آتش سوزي مي باشد.
بدن ما با راههاي مختلف توسط طول موجهاي متفاوت نور تحت تاثير قرار مي گيرد.نور قرمز بزرگترين طول موج و كمترين فركانس را دارد.نور قرمز باعث تحريك قلب و گردش خون مي شود.در واقع رنگ قرمز احساسات ما را تحريك و گردش خو ن را فعال ميكند.
رنگ قرمز مرتبط با عشق، انرژي،گرما،حادثه،خوش بيني،عشق آتشين،شهوانيت،ميل جنسي مي باشد.قرمز رنگ خون ،سرويس هاي كمكهاي اوليه مانند صليب سرخ را نشان مي دهد.
افرادي كه تمايل به پوشيدن لباس قرمز دارند، جاه طلب،محرك و پرانرژي هستند.آنها تمايل دارند افرادي خيلي موفق ، شجاع ، برونگرا باشند كه مي تواند آنها را رهبران خوبي بسازد. از آنجاييكه رنگ قرمز توجه را به خود جلب مي كند از آن براي خط كشيدن تكاليف و امتحانات دانش آموزان و يا براي نشان دادن اينكه يك محصول زير قيمت فروخته مي شود استفاده مي گردد.
به خاطر اثر تحريك كنندگي رنگ قرمز ، آن براي اتاقهايي كه حركت و فعاليت در آن مثل سالن ، راه پله ، سالن ورزشي يا آشپزخانه زياد است مناسب مي باشد. و از آنجايي كه رنگ قرمز اشتها را زياد مي كند، در رستورانها معمولا به كار برده مي شود. و مي تواند يك گزينه خوب براي يك اتاق ناهارخوري رسمي باشد، چنانچه احساسات شاداب و معاشرتي را ترويج مي كند.
اما به خاطر داشته باشيد كه لازم نيست از رنگ قرمز براي رنگ آميزي همه ديوارها استفاده كنيد. چون قرمز مي تواند بر شخص غالب و باعث سردرد شود. و همچنين از رنگ قرمز براي اتاق بچه ها استفاده نكنيد. بيشتر از رنگ قرمز در دكوراسيون و حاشيه نما استفاده كنيد.
رنگ قرمز شاد است. و بسياري از محصولات مرتبط با بچه ها مثل توپها ، اسباب بازيها، لباسها قرمز مي باشند. تزئينات كريسمس نيز قرمز است.
اگر در زندگيتان به دنبال افزايش شور و شوق و علاقه ، انرژي بيشتر، فعاليت و اعتماد به نفس بعد از تصوراتتان ، حفاظت از ترسها و نگرانيها هستيد ، از رنگ قرمز استفاده كنيد.
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
رنگ نارنجي يك رنگ گرم مي باشد، زيرا تركيبي از رنگ زرد و قرمز است و به نظر مي رسد كه اين رنگ يك رنگ شاد و زندگي بخش مي باشد. رنگ نارنجي ، رنگ روز سپاسگزاري و نشاني از چشم انداز پاييزي و شعله آتش مي باشد. نارنجي رنگ خوشبختي مي باشد. اين رنگ احساسات ما را آزاد و باعث ترويج احترام به خود مي شود و به خاطر اثر تحريك كنندگي آن با افسردگي مقابله و شوخ طبعي را در انسان پرورش مي دهد و رنگهاي روشنتر آن مانند هلويي و زرد آلويي باعث رفع عصبانيت مي شود.
اين رنگ چون تركيبي از زرد و قرمز است به عنوان يك رنگ انرژي زا در نظر گرفته مي شود. رنگ نارنجي به طرق گوناگوني شاد به نظر مي رسد و مثل زرد تحريك كننده و مانند قرمز مملو از شور و علاقه و نشاط ؛ هرچند كه با يك درجه كمتر، مي باشد.
رنگ نارنجي به گرما ، خورشيد ، انرژي و پاييز اشاره دارد. اين رنگ را مي توان در تغيير رنگ برگهاي پاييزي ، غروب خورشيد و پوست و گوشت مركبات ديد. اين رنگ تغيير فصلها را نشان مي دهد كه با اين مفهوم به صورت يك مرز (حدفاصل ) مي باشد، يعني رنگ تغيير بين گرماي تابستان و سرماي زمستان . اين رنگ همچنين به اين خاطر كه رنگ مركبات مي باشد مي تواند تصوري از ويتامين C و سلامتي خوب باشد.
اگر شما مي خواهيد توجهي را بدون داد و فرياد به دست آوريد از رنگ نارنجي استفاده كنيد، چون اين رنگ توجه را مطالبه مي كند. اين رنگ به افراد فعال و متكي به نفس اشاره دارد و حتي به نظر مي رسد كه رقاصها اغلب مجذوب رنگ نارنجي مي شوند.
رنگ نارنجي يكي از رنگهاي التيام دهنده مي باشد و گفته مي شود كه ميل به غذا را افزايش داده و نيز باعث تحريك اشتياق و خلاقيت مي شود؛ نارنجي يعني شور و نشاط با بردباري .
افرادي كه لباس نارنجي را دوست دارند ، معمولا متفكر و صميمي هستند؛ اين افراد اغلب فعال و لايق هستند. آنها مستقل و انگيزه دهنده ، رقابت جو و با قدرت سازماندهي خوب مي باشند. اين افراد همچنين اشخاصي خلاق ، عمل گرا ، مملو از انرژي و عدم سكون و ثابت ماندن در جايي مي باشند.
از رنگ نارنجي براي جلب توجه در علامتها يا تابلوهاي ترافيكي در جاده ها و بزرگراهها و آگهي ها استفاده مي شود.
از رنگ نارنجي براي اتاق ناهار خوري ، اتاق نشيمن و سالنهاي ورودي استفاده مي شود. ولي وقتي كه در اتاق خواب استفاده شود، ممكن است شخص را در حالت بيدار نگه دارد. وقتي كه از رنگ نارنجي در اتاقي استفاده مي شود، باعث مي شود كه اتاق كوچكتر به نظر برسد. به اين خاطر كه اين رنگ گسترش كننده است. بنابراين در صورت استفاده از آن مطمئن شويد كه به اتاق نور فراوان برسد.
اگر در زندگي تان به دنبال خوشايند بودن امور موقعي كه احساس مي كنيد زمان به كندي حركت مي كند، افزايش خلاقيت ، خلاص يا رهايي از چيزهايي كه خيلي جدي و خشك به نظر مي رسند از رنگ نارنجي استفاده كنيد
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
رنگ زرد جزء رنگهاي گرم مي باشد. اين رنگ يك رنگ تحريك كننده و شاد مي باشد. اين رنگ با عقل و تفكرات انسان مرتبط است. حافظه ، قضاوت و توانايي تصميم گيري را تقويت مي كند و همچنين باعث فهم ايده هاي جديد مي شود. علاوه بر اين به نظر مي رسد كه رنگ زرد باعث كمك در سازمان يافتگي بيشتر افراد و انتخاب يك روش خوشبينانه مي شود.
رنگ زرد معنا را مشخص مي كند. رنگ زرد خورشيد، آسانترين رنگ براي ديدن مي باشد. اشخاصي كه نسبت به رنگ هاي ديگر كوررنگي دارند، معمولا مي توانند رنگ زرد را ببينند . رنگ زرد مملو از انرژي خلاقيت و عقلانيت مي باشد؛ بنابراين توصيه مي شود كه همواره از دفترچه يادداشت زرد رنگ استفاده شود.
رنگ زرد سمبل هوش و دانش مي باشد. افراد با قدرت تفكر بالا طالب زرد مي باشند . نرگس هاي زرد نمادي از عشق ناكام مي باشد. رنگ روز يكشنبه رنگ زرد طلايي مي باشد.
رنگ زرد از يك سو بر شادماني و خوشبختي دلالت دارد و از سوي ديگر بر ترس و فريبكاري . اگر مي گويند كسي به رنگ زرد است يعني اينكه ترسو مي باشد. بنابراين اين رنگ يك مفهوم منفي در بعضي از فرهنگها دارد.
رنگ زرد جهت سوگواري در مصر به كار برده مي شود.هنرمندان قرون وسطي از لباس زرد براي نشان مرگ استفاده مي كردند. هنوز هم رنگ زرد در ژاپن نشانه شجاعت، در هند نشانه تاجر و تجارت و نيز نشانه صلح مي باشد.
طي ساليان جنگ ، زناني كه منتظر بازگشت همسرانشان از جنگ بودند از روبانهاي زرد به نشانه اميدواري استفاده مي كردند. امروز اين روبانهاي زرد براي خوشامدگويي به كسي كه دوستش دارند در خانه ها به كار برده مي شود.
افرادي كه تمايل به پوشيدن لباس زرد دارند ، جالب توجه و تحريك كننده مي باشند، آنها به دنبال خوشبختي هستند. رنگ زرد يك انتخاب عالي در تزئين اتاقي كه براي فعاليت عقلاني پيش بيني شده است مي باشد. با اين حال استفاده از آن در كنار يك رنگ نظير آبي مهم است، چون معياري از امنيت و آرامش را القا مي كند.
هيچ رنگي مثل زرد تزئين يا دكوراسيون را روشن نمي كند. زرد قويترين گزينه براي روشنتر كردن اتاق يا اتاقهايي كه رو به شمال قرار دارند مي باشد. اين رنگ برا ي آشپزخانه ، اتاق ناهار خوري و اتاقهاي روبه شمال مناسب مي باشد. ولي براي اتاق خواب مناسب نمي باشد.
رنگ زرد اغلب براي علامتهاي هشداردهنده و وسايل نقليه اورژانسي به كار برده مي شود. در آگهي ها رنگ زرد براي مجذوب ساختن چشم به كار مي رود، ناشران دفتر راهنماي تلفن مدتها پيش اين پديده را فهميده بودند. تاكسي هاي نيويورك زرد رنگ مي باشد.
در ورزش رنگ زرد معاني مختلفي دارد در فوتبال كارت زرد براي اخطار به بازيكن خاطي به كار برده مي شود . در دوچرخه سواري پيراهن زرد نمايانگر برتري مي باشد .
اگر در زندگي تان به دنبال شفافيت در تصميم گيري ؛ رهايي از فرسودگي رواني ، دلهره ، حالت عصبي و خستگي ؛ حافظه هوشيارتر و مهارتهاي تمركز هستيد از رنگ زرد استفاده كنيد​
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)

برخي از روانشناسان عقيده دارند رنگي که برگزيده و دلخواه کسي است ميتواند گوياي خصوصيات اخلاقي و روانشناسي او باشد. نوشتار زير چکيده اي است که بر اساس اين نظريه و پس از سالهاي پژوهش نگاشته شده:


قرمز: خوش قلب اما خودپرست
minikao-purple.gif

اين رنگ مظهر شدت و زياده روي است که گاهي در جهت مخالف آن است. قرمز رنگ عشق و تنفر و فداكاري و خشونت و خون و آتش. كسي كه به اين رنگ علاقه دارد هرگز نمي تواند در زندگي بي تفاوت باشد.


اين گونه اشخاص تند و سركش و در عين حال فعال و شجاع و کمي عجول هستند. احتمال شكست به خصوص در عشق براي آنها فراوان است.

قضاوتهاي عجولانه و ناگهاني در مورد ديگران اغلب سبب از بين رفتن دوستي هايشان مي شود، با آن كه در عشق كاملاً فداكارند اما اگر روزي حوادث بر وفق مراد نباشد بدون تفكر و جويا شدن علت مي جنگند.

دو عيب بزرگ خودپرستي و عدم كنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش قلبي و حس بزرگ طلبي است. به طور كلي دوستداران رنگ قرمز داراي خصوصيات متضادي هستند.


صورتي: مورد علاقه ديگران
minikao-purple.gif

رنگ صورتي درواقع همان قرمز است كه كمرنگ شده باشد. اگر به اين رنگ علاقه داريد تمام صفات رنگ قرمز را كمي ملايمتر دارا مي باشيد، با گذشت هستيد و در عشق، تندي نشان نمي دهيد.

ديگران را خوب درك مي كنيد و با اطرافيان خود با ملايمت و لطف رفتار مي كنيد و به دليل نشاط و شادابي تان مورد علاقه اطرافيان خود هستيد. آنهايي كه به اين رنگ علاقه دارند اغلب شكستها، خشونتها و دشواري هاي زندگي را تحمل كرده اند و با مشكلات فراوان مواجه شده اند.


آبي: نظم، پشتكار، تنهايي
minikao-purple.gif

رنگ آبي از رنگهايي است كه طرفداران زيادي دارد. اگر به اين رنگ علاقه داريد، كاملاً مي توانيد هوس و احساسات و هيجانات خود را كنتر ل كنيد.

ظاهر آرام شما ديگران را وادار مي كند كه به شما احترام بگذارند و دوست داريد پيوسته مورد احترام و ستايش ديگران قرار بگيريد.

در خريد و پوشش لباس قناعت مي كنيد و به علت شرم و حيا و گاه غروري كه داريد ميل داريد اغلب تنها باشيد. حماقت و عدم فهم ديگران شما را كسل مي كند و كساني كه از نظر هوش و فهم بر شما برتري دارند شما را ناراحت مي كنند.

كارهاي خود را از روي نظم و ترتيب و بر پايه قواعد معيني انجام مي دهيد. يكي از صفات مشخص شما پشتكار شماست.


ارغواني: رنگ عارفها و روانگران
minikao-purple.gif

رنگ اسرارآميز و باشکوهي است. دوستداران اين رنگ پيوسته مجذوب زيبايي ها و ظرافتها مي شوند و مغرور و اجتماعي هستند. معاشرت با اين دسته لذتبخش است که امور معنوي بيشتر مي پردازند. ارغواني رنگ مورد پسند عرفا نيز هست!


قهوه اي: قابل اعتماد
minikao-purple.gif

اگر رنگ قهوه اي را دوست داريد كاملاً مي توان روي شما حساب باز كرد. باثبات و مقدس، شاعرپيشه وكمي فيلسوف مآب هستيد.

به ندرت تغيير عقيده مي دهيد و با آن كه كمتر تصميم مي گيريد اما هر بار كه تصميمي بگيريد آن را به مورد عمل مي گذاريد.

شما كاملاً در نگهداري پول و اسرار ديگران قابل اعتماد هستيد. ميل داريد پيوسته در عالم خودتان باشيد و گاهي اوقات با اطرافيان خود رفتار خشونت آميزي در پيش مي گيريد. در عشق هرگز بدبين و تند نيستيد.


خاكستري: احساس بي نيازي
minikao-purple.gif

اين رنگ مظهر چشم پوشي از خوشي هاي دنياست. كساني كه به اين رنگ علاقه دارند اغلب در زندگي احساس رضايت مي كنند، خاكستري رنگ عقلا است و جواناني كه به اين رنگ اظهار علاقه مي كنند درواقع خود را هم شأن و هم طراز اشخاص کهنسال ميدانند و در زندگي احساس بي نيازي مي كنند.

در عشق بر افراد مسن تر از خود تمايل دارند و اغلب كساني كه از نظر فكر و ايده به آنها برتري دارند خيلي آسان طرف توجهشان قرار خواهند گرفت.


پرتقالي: صداقت آري، هوسبازي هرگز
minikao-purple.gif

رنگي است تركيبي و آنهايي كه اين رنگ را رنگ دلخواه خود مي دانند متكي به نفس نيستند. اجتماعي و خوش خلقند و با مردم خوب رفتار مي كنند.

نفوذ در اين گونه افراد مشكل است كسي كه آنها را دوست بدارد مي تواند با او به آساني ازدواج كند. هوسباز نيستند و اگر با كسي دوستي كنند صداقت و فداكاري دارند. اگر افراد اين دسته با كسي كه خصوصيات اخلاقي خودشان را داشته باشد ازدواج كنند سعادتمند مي شوند.


سبز: كنجكاوي
minikao-purple.gif

رنگ سبز طبيعت وتازگي است. اگر به اين رنگ علاقه داريد زندگي با شما آسان است. نقطه اشتراك فراواني با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالي داريد روابط شما با ديگران بر پايه ي اصول و قرارداد است.

دوست نداريد كه در زندگيتان حوادثي به وقوع پيوندد اما كنجكاوانه به ماجراهاي زندگي ديگران توجه داريد.


فيروزه اي: اسرارآميز و پند ناپذير
minikao-purple.gif

دوستداران اين رنگ اسرارآميزند و احساساتي و كارهاي شخصي خود را به خوبي اداره مي كنند. پشتكار دارند و باثباتند و به نصايح ديگران در مورد كارهاي خود كمتر توجه دارند. فيروزه اي معمولا رنگ مورد علاقه ي خانمها است.


سياه: خوش ذوقي و ظرافت طبع
minikao-purple.gif

اين رنگ برخلاف عقيده ي همگان رنگ نوميدي و عزا نيست بلكه نشانه خوش ذوقي و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران اين رنگ هستيد مسلماً به شخصيت اطرافيان خود احترام مي گذاريد و براي آن كه ديگران را با ارزش و برجسته نشان دهيد از هيچگونه كمكي به آنها دريغ نمي كنيد و هرگز خود را به ديگران تحميل نمي نماييد همچنين عقايد و نظريات ديگران را به آساني مي پذيريد.

يک نکته ي رنگي
painting.gif

توجه و علاقه شما به رنگها در طي زمان تغيير مي كند به دليل آن كه خصوصيات اخلاقيتان نيز در ساليان دراز تغيير خواهد كرد. اما اگر در مورد رنگي ناگهان عقيده خود را عوض كنيد به علت ضعف شما و يا به علت نيازتان به تغيير محيط است.

منبع:سايت iranhealers
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
تا به حال شده است برای این که احساس آرامش بیشتری کنید خودتان را بین ملحفه های سبزرنگ بپیچانید تا به خواب روید؟
131202oohzx1307t.gif
131202oohzx1307t.gif
131202oohzx1307t.gif

آیا برایتان پیش آمده هنگام انجام یک مصاحبه شغلی لباسی به رنگ قرمز بپوشید و آن را عامل موفقیت خود بدانید؟
آیا رنگهایی که در لباس و دکوراسیون خانه شما به کار رفته اند می توانند رفتار و سطح انرژی یا زندگی شما را بهبود بخشند؟ می توانید امتحان کنید:
▪ سبز لیمویی:
پوشیدن لباسی به این رنگ یا استفاده از آن در تزیین و دکوراسیون منزل می تواند توانایی منطقی و پیگیر بودن شما را بیفزاید.
سبز لیمویی به شما این امکان را می دهد که بفهمید برای پیشرفت بیشتر خود به چه چیزی نیاز دارید.
▪ سبز:
لباس یا دکوراسیون سبزرنگ کمک می کند احساس نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته باشید و نیز باعث می شود به دیگران احساس راحتی و آرامش بیشتری ببخشید.
استفاده از این رنگ همانند یک خاک حاصلخیز باعث می شود دنیایی پربار برای شما به وجود آید. طبیعت ذاتی این رنگ که نوعی توازن و تعادل در خود دارد، شما را تشویق می کند به نجوای درون خود گوش دهید و بفهمید برای این که شما و دیگران از احساس راحتی بیشتری برخوردار باشید به چه چیزی نیاز دارید.
▪ سبز کله اردکی:
این رنگ توانایی شما را در قدرت انتقال فکر افزایش می دهد. همچنین باعث می شود سیاست بیشتری در زندگی تان داشته باشید.
استفاده از این رنگ که نوعی آبی آمیخته با سبز است به شما این باور را القا می کند که می توانید با دست خود آینده ای دلخواه بسازید.
▪ آبی:
لباس و آرایش آبی رنگ ، شما را بیشتر رویایی می کند و الهامات شما را افزایش می دهد. این رنگ بسیار آرامش بخش بوده و باعث متمرکز شدن افکارتان می شود.
اثر آرامش بخش این رنگ باعث می شود برنامه ها و افکار مغشوش از ذهنتان خارج شوند و رویاها و اهدافتان نظم و ترتیب بیشتری بگیرند.
▪ نیلی:
رنگ لباس یا تزیینات و آرایشی که به رنگ نیلی باشد می تواند قدرت خطرپذیری شما را افزایش دهد. نیلی اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد تا به نقشه هایی که در سر می پرورانید جامه عمل بپوشانید.
استفاده از رنگ نیلی که نوعی آبی آمیخته با قرمز است ، کمک می کند آینده ای خوب و برنامه ریزی شده را برای خودتان ایجاد کنید.
این رنگ به شما کمک می کند دلواپسی هایتان را به کارهایی مثبت تبدیل کنید.
▪ بنفش:
رنگ بنفش بر خیالپردازی شما می افزاید و کمک می کند احساس قدرت و اختیار بیشتری کنید.این رنگ همچنین سبب تقویت کردن عمق احساسات شما می شود و شما را صاحب اراده ای مصمم تر می کند و توانایی تان را در ارائه راهبردهای جدید در زندگی افزایش می دهد.
▪ بنفش تیره:
این رنگ اشتیاق و خوشبینی شما را افزایش می دهد. استفاده از این رنگ به شما الهام می کند باید کاری جدید را آغاز کنید.
اگر لباسی به این رنگ بپوشید یا در دکور منزلتان از این رنگ بهره گیرید بد گمانی شما را کاهش می دهد و فرصتهای جدیدی را برای شما می گشاید.
▪ قرمز:
لباس و آرایش قرمزرنگ شما را بیشتر اهل عمل می کند و پرمایه و مبتکر می سازد. استفاده از قرمز آتشین به شما علم و قدرت این را می دهد که حرف دلتان را براحتی بزنید و آنچه را دوست دارید به دنیا بگویید.
▪ نارنجی پررنگ:
استفاده از این رنگ در لباس و دکور منزلتان کمک می کند به شخصیت خود احترام بیشتری بگذارید. نارنجی پررنگ شما را تشویق می کند تا خودتان را قبول داشته باشید و آنها را که دوستشان دارید، تحسین کنید.
▪ نارنجی:
رنگ نارنجی به شما احساس شهامت و بیباکی می دهد. این رنگ که گرمترین رنگ اتمسفر است نظم و ترتیبی را که نیاز دارید تا انتظارات غیرواقعی را از خود دور کنید به شما می بخشد.
▪ طلایی:
استفاده از رنگ طلایی در لباس و آرایش یا وسایل منزل باعث می شود احساسات و سرزندگی شما بیدار شود. استفاده از رنگ طلایی به شما نیرویی می بخشد تا آن چیزی را که باعث خرسندی و رضایت خاطرتان می شود، پیدا کنید.
▪ زرد:
رنگ زرد باعث می شود ذهنتان بیشتر باز شود. استفاده از رنگ زرد که روشن ترین رنگ در طیف است ذهنی سیال تر و بازتر را برای شما خلق می کند.
این رنگ سبب می شود نقطه نظرات دیگران را بهتر بفهمید و سیاست بیشتری در زندگی خود اعمال کنید.
▪ سیاه:
استفاده از این رنگ باعث می شود توانایی بیشتری در تمرکز کردن داشته باشید. استفاده از رنگ مشکی ، یعنی غیبت نور، ناشناخته ها را به شما نشان می دهد.
در تاریکی ، افکار شما باطنی و درونی شده و بهتر می توانید برروان و احساسات درست خود تمرکز کنید.
▪ قهوه ای:
لباس قهوه ای رنگ یا اتاقی که به این رنگ تزیین شده باشد، آگاهی و هوشیاری شما را افزایش می دهد. این رنگ به شما کمک می کند واقعیت هر موقعیتی را بهتر دریابید و بدانید چه چیزی برای شما بهترین خواهد بود.
▪ سفید:
لباس یا دکوراسیون سفیدرنگ قدرت تحلیل شما را افزایش می دهد. استفاده از رنگ سفید که اصل همه رنگهاست ، به شما احساس آزادی و رهایی بیشتری می بخشد.
این رنگ هر موقعیت یا ارتباطی را که باعث می شود بتوانید از حل مشکلاتتان برآیید برای شما روشن می کند.

منبع:سایت آفتاب
 
بالا