برگزیده های پرشین تولز

روابط عمومى مجله ى بازى پرشين تولز

نظر شما راجب اولین شــــماره ی مجله ی بازی ایرانیان چیه ؟


  • Total voters
    15
  • Poll closed .

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
اولیــن نفــر از کی مصاحبه کنم ؟ Dark Knight خوبه ؟
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
اولیــن نفــر از کی مصاحبه کنم ؟ Dark Knight خوبه ؟
این سری از هر کس که دوس داشتی...
اما سری بعد از اجبشیرخان !! :دی

سوژه چی انتخاب کردی؟
بازی یا کنسول؟
جفتش خوبه.
سعی کن سوال های کوتاه اما پر معنی و پر جواب بپرسی ;)
ممنون علی جون.
زحمت میکشی...
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
دوستان کسی قصد ارسال مطالب رو نداره؟
منتظرم.
نهایتا تا اواخر این هفته فرصت داریم.
 

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
والا هنوز سوالاش آماده نیست برا عجب مهــدی جان پرسیدیم . بزار جمعه سوال هارو مینویسم و میپرسم ازش ;)
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
خوب دوستان.
این ماه مجله آماده نیست.
چون اول به امتحانا میخورن که مهم نبود و دوم این که مطالب خیلی کم بودن.
ماه دیگه خودم مطالب رو کامل میکنم اگه شما هم کمک کنید خوش حال میشم.
تا الان هم خودم 6 تایی خبر و دو تا نقد کامل نوشتم اما به جز کم و محمد و آقا ایمان کس دیگه ای فعالیت نداشته.
از فردا امتحانای من شروع میشه.
پس دیگه خیلی کمتر به فروم میام.
خلاصه این ماه مجله نداریم.
الان هم همه ی مطالب ارسال شده آمادست.
اگر الان ارسال کنم که دیگه داریوش جان فرصتی نداره.

امید وارم که مطالب رو ارسال کنید.
 

AntiGame

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 مارس 2010
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
0
محل سکونت
Germany
چی کم داریم دانیال ها؟؟؟
چی باید بفرستم!؟
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
چی کم داریم دانیال ها؟؟؟
چی باید بفرستم!؟

به به آقا محمد!
کم پیدا بودید.
والا با این حساب همه چی کم داریم.
هر چی میتونید ارسال کنید به خصوص نقد بازی های جدید.
ممنون
 

AntiGame

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 مارس 2010
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
0
محل سکونت
Germany
دوستان این نقد کپی شده از یک سایتیه من اینجا میزارم چون فکر میکنم که کپی برای مجله زیاد جالب نشه:

Alan,wake up!!


attachment.php




Alan Wake بالاخره داره به روز های انتشارش خیلی نزدیک میشه. عنوانی اکشن که روحیات شما رو در مواجهه با صحنه های گوناگون با چالش رو به رو میکنه و این تجربه ی خوبی است که قهرمان اکشن این بار یک نویسنده باشه. بازی یک اکشن سوم شخصه که شما در اون نقش alan wake رو بر عهده دارید و صورت یک سریال 6 قسمتی دنبال میشه که در پایان هر قسمت شما خلاصه ای کلی از اونچه در بازی رخ داده رو مشاهده خواهید کرد درست مثله سریال های تلوزیونی و البته نکات کلیدی ای رو در بازی میبینید که از که از اونها الهام گرفته شده و Remedy هم استاد خلق عناوین سینمایی محسوب میشه. همیشه ترس از تاریکی و موجودات ساخته اون رو احساس خواهید کرد اما در قسمتی برای فرار از دست انسانها باید به همون تاریکی پناه ببرید تا زنده بمونید. بازی 5 سال زمان برد تا تموم بشه البته طبق اونچه گفته شده بیشتر این وقت صرف موتور بازی شده ولی خوب این 5 سال زمان زیادی هستش و معمولا از بازی هایی که این چنین ساختشون طول میکشه همیشه انتظار ها فراوان بوده که باید دید Alan Wake تونسته انتظار ها رو برآورده که یا نه؟

Alan Wake بیشتر در شب جریان داره چیزیکه خیلی برای آلن سخت هستش چون تو تاریکی باید با موجودات ساخته تاریکی مواجه بشه که بضعی هاشون واقعا سر سختن. همیشه باید دنبال نور باشید تا زنده بمونید چون نور تنها دشمن تاریکی محسوب میشه. بازی زیاد بین واقعیت و رویا جریان داره و گاهی اوقات شما گیج میشین و نمیتونین دقیق تشخصی بدین که آلن الان داره خواب میبینه یا تو دنیای واقعی هستش.

ابتدا قرار بود که بازی به صورت open-world باشه اما بعدا این حالت حذف شد. البته نه اینکه شما نتونین در دنیای بزرگ Alan Wake به گردش و جست و جو بپردازین ولی مثه GTA شما اون آزادی کامل رو ندارین. آلن مسافت های طولانی رو نمیتونه به دوه و یا پرش های بلندی نداره که البته اینها برای یک نویسنده عادیه ولی یکی از مشکلات بازی انیمیشن های مربوط به پرش آلن هستش که صورت خوش نداره و زیاد جالب به نظر نمیاد.

attachment.php

طراحی چهره های کاراکتر ها و مدل های اونا بسیار واقعی هستش

همونطور که گفتم بازی دوربینش به صورت سوم شخص هستش و شما در تصویر چیزی به عنوان نشانه رو دائم نمی بینید ولی هنگام نشانه گیری , تیر به پر نور ترین قسمتی که چراق قوه نشون میده بر خورد خواهد کرد و مشکلی توی این قسمت وجود نداره و دوربین بازی هم مشکل خاصی نداره و در مجموع کنترل بازی خیلی خوب و روون هستش. اگه زمان زیادی برای پر کردن مجدد تفنگتون ندارید میتونید تند تند X رو بزنید تا سلاح سریع تر پر بشه. Alan Wake یک HUD مختصر و مفید هم داره که یک mini map درسمت چپ بالای تصویر وجود داره و دور اون به صورت یک نوار نیم دایره ی قرمز میزان سلامتی نشون داده میشه. در بازی پک های سلامتی برای بهبود وجود نخواهد داشت اما سلامتی آلن به مرور بازیابی میشه و اگه در زیر نور چراغ برق باشید این بازیابی سریع تر انجام میشه.

اولین سلاحی که در بازی با اون آشنا میشین یک چراغ قوه هستش که شما باید توسط اون رو روی دشمناتون نور بندازین تا تاریکی ای که اونا رو در برگرفته از بین بره و بعد با شلیک گلوله اونا رو از پا در بیارین و مطمئنا شلیک به سر بیشترین آسیب رو به اونا وارد میکنه و زودتر از بین میرن. دشمنان شما موجوداتی شبیه انسان با صورتی تاریک هستن که قوی ترین اونا فردی هستش که اره برقی به دست داره که واقعا سخته جنگیدن با اون و در آواخر بازی شما باید با چنتا از اونا یک جا مبارزه کنید!!
البته همیشه دشمناتون اینطوری نیستن بلکه گاهی اوقات یه کمباین یا بشکه و شیئ های دیگه به شما حمله ور میشن که شما باید نور اونا رو از بین ببرید. همچنین پرنده ها هم شما رو بی نصیب نمیزارن و در جا هایی به شما حمله خواهند کرد که باید با نور حمله اونا رو دفع کنید.
شما در بازی سلاح های متونعی دارین که اولین اونا یه چراغ قوه به همراه کلت هستش. بعد شما شات گان و منور و نارنجک های نوری پیدا میکنید که از هر کدوم باید در شرایط مناسب استفاده کنید. مهمات هم در محیط به اندازه کافی وجود داره و شما اگه درست از اونا استفاده کنید مطمئنا با مشکل مواجه نمیشید. چراغ های برقی که در سر راه قرار داره مکان هایی هستش که بازی اونجا سیو میشه و وقتی شما وارد اون قسمت های میشین دشمنا ناپدید میشن و مکان های بسیار مناسبی برای فرار هستش مثلا وقتی چراغ نوری رو میبینید و دشمنا شما رو احاطه کردن فرار بهترین راه هستش.و کلا وقتی میبنین میتونین فرا کنین حتما این کار رو بکنید چون از جنگیدن خیلی بهتره.

مبارزات خیلی نفس گیر و جذاب انجام میشه و دشمنان هم از هوش بالایی بر خوردارن. مثلا وقتی که گروهی حمله میکنن سعی نمیکنن فقط از جلو شما رو مورد هجوم قرار بدن بلکه اکثر اوقات شما رو دور میزنن و از گوشه ها و پشت حمله میکنن. بعضی موقع ها برای دفع حملات باید ژنراتور های برق رو روشن کنید که اغلب خیلی صحنه ی پر هیجانی هستن چون اگه کمی تعلل کنین مردین. اشکالی که اینجا وجود داره تکراری شدن این جرکاته اما چون زمان بازی تقریبا متوسط هست شما زیاد این تکراری بودن زیاد به چشم نمیاد.
هچنین در بازی حالت ملتی پلیر نیز وجود نخواهد داشت که به گفته سازندگان بازی: ما ترجیح میدیم که یه single-player عظیم رو به بازیکنان ارائه بدهیم تا یک single-player و multiplayer متوسط. که تو زمینه موفق هم بودن. در مجموع گیم بازی بازی واقعا خوب هستش و مشکلات آزار دهنده ای رو درش نمیبینید.

attachment.php

منور ها بهترین سلاح بازی برای مقابله با تاریکی محسوب می شوند

هنگام وزش باد علف ها و درختان به حرکت در میان و هنگامیکه قراره به شما حمله ای بشه مه غلیظی همه جا در بر میگیره و شما حس میکنین که اتفاق ناخوشایندی قراره رخ بده. البته همیشه اینطور نیست و بعضی وقتا حمله های ناگهانی نیز به شما میشه که باید مراقب باشید. اتمسفر بازی واقعا حیرت آوره و بازیکن رو خیلی تحت تاثیر قرار میده. کاملا تاریکی شب و اون فضای سنگین و وحشتناک جنگل های Bright Falls رو میتونید لمس کنید. دنیای Alan Wake واقعا بزرگ هستش و خیلی خوب و واقعی طراحی شده. البته نگران نباشید شما میتونید با ماشین این مسافت های طولانی رو طی کنید و امنیت بیشتری داشته باشید. هندلینگ ماشین ها متوسطه البته بینشون فرق هم داره ولی برای یک بازی این چنینی کافیه و همچنین رانندگی در شب های پر مخاطره ی آلن خالی از لطف نیست. موتور پیشرفته بازی محیط فوق العاد واقعی رو مها میکنه که از جنگل های همیشه سر سبز گرفته تا خیابان ها و ساختمان های شهر بطور شگفت آوری واقعی هستند و همچنین عمق دید بسیار عالی در بازی وجود داره . بازی روی نور می چرخه و نور پردازی دینامیک این بازی هم یکی از بهترین ها هستش. منو های بازی هم طراحی خیلی خوبی دارن و یه جورایی من تاحالا پیش زمینه متحرکت برای منو در بازیها ندیده بودم که این پیش زمنیه بر اساس قسمتی که در اون قرار دارید تغییر خواهد و کلا همه چیز در بازی متحرک هستش!
تغییرات محیطی و آب و هوایی خیلی خوب انجام میشه و Alan Wake طبیعت پویایی داره. در قسمتی از بازی شما گردبادی رو میبیند که از میان یه خونه رد میشه و اجسام دور گردباد رو میبیند که چگونه خانه رو محاصره کردن و یا هنگام افتادن یک درخت ذرات معلق در هوا به خوبی نمایان میشن و همچنین هنگام وزش باد درختان و علف ها تکون می خورن و چرخه روز و شب رو هم در بازی شاهد خواهید بود که این موضوعات باعث میشه که شما دنیای Alan Wake زنده و پویا ببینید.
یه سری مشکلات هم توی انیمیشن های بازی وجود داره که بعضی جا ها نا خوشاینده مثلا انیمیشن های مربطو به پرش آلن و همچنین انیمیشن های چهره. بعضی لحظات باید شما متعحب میشین که چرا چهره آلن به موقعیت هایی که تو اونا هستش نمیخوره.. یه جا باید متعجب و وحشت زده باشه اما انگار نه انگار و همچنین موقع صحبت کردن هم زیاد جالب نیست اگه به اون تریلر بازی کراسیس 2 که قسمت پایانیش مربوط به انیمیشن چهره باشه رو نگاه کنید کاملا منظورم رو متوجه میشین. تو اون تریلر اگه صدا رو قطع کنین میشه حدس زد که طرف داره چی میگه. انیمیشن های چهره در Alan Wake زیاد باب طبع نیست ولی این موضوعات دلیل نمیشه که مدل های عالی کاراکتر ها رو ندیده بگیریم. اونا واقعا عالی و طبیعی ساخته شدن.


attachment.php

روشنایی همیشه شما رو درست هدایت خواهد کرد

Alan Wake یکی از بهترین صداگذاری ها رو داره. شما حتی میتونین صدای باید که از میون علف ها رد میشه و یا صدای خرد شدن و له شدن اونا رو در زیر پاتون بشنوید و همچنین صدای درون جنگل خیلی طبیعه و شما واقعا احساس بودن در جنگل بهتون دست میده. در آخر هر قسمت هم موزیک های زیبایی پخش میشه که آرامش خوبی به آدم میده و خستگی از تنش در میاد. صدا گذاری شخصیت ها هم عالی هستش ولی نه همشون. در مکان های حساس آهنگ بازی تند تر و تند تر میشه که هیجان خیلی زیادی به شما میده که همیشه این هیجان با ترس همراه خواهد بود. از ریز ترین صدا ها گرفته تا صدا های کلی واقعی به نظر میان.

Alan Wake به صورت یک سریال تلوزیونی دنبال میشه که شما در اون 6 قسمت رو باید بازی کنید یا بهتر بگم باید ببینید. آلن با دختری با اسم آلیس آشنا میشه و کتابش رو بر اساس رویا های خودش مینویسه که پر فروش ترین کتاب میشه و محبوبیت و آوازه ی اون حتی تا شهر دور افتاده ی Bright Falls هم میره. اگه می خواین داستان بازی براتون کاملا تازه باشه این قسمت رو نخونین بهتره!
اونا برای تعطیلات به Bright Falls سفر میکنند. آلن دیگه نمیتونه بنویسه و بی خوابی اونو فرا گرفته. سپس همسرش بدون هیچ اثری ناپدید میشه. رویاهای کابوس وارش شروع میشه و شهر Bright Falls تغییر شکل پیدا میکنه به مکانی خوف ناک. در طول بازی شما با شخصیت های گوناگونی مواجه میشید. مرموز ترین اونها زنی سیاه پوش هستش که از همون اول شما رو دچار دلهره خواهد کرد. در همان ایتدای بازی که آلن به همراه آلیس دارن به Bright Falls میرن کابوس های آلن شروع میشه. اونا وارد شهر میشن و کلید خانه ای که قراره اونجا باشن رو میگیرن. هنگام شب به اونجا میرسن و آلیس برای آلن یک سورپرایز داره و اون ماشین تایپ هستش گه آلن اصلا از دیدن اون خوشحال نمیشه و کلی هم عصبانی میشه!!
سپس برق خانه قطع میشه و آلن میره که درستش که و ناگهان صدای جیغ آلیس رو میشنوه و وقتی میاد توی خونه اونو نمیبینه و اون ناپدید شده. از اینجا به بعد داستان بازی به سمت پیدا کردن آلیس میره. آلن دچار یک داستانی میشه که خودش اونو نوشته ولی یادش نمیاد و اون داره تبدیل به واقعیت میشه. پایان بازی هم خیلی خوب ساخته شده و البته شما با جمله ی alan wake up در آخر بازی مواجه میشین که خیلی سوالات دیگه رو در ذهن پدیدار میکنه و همه چیز برای شماره دوم این بازی آماده و مهیا هستش. داستان بازی به صورت بسیار عالی روایت میشه و شما میتونید از طریق دست نوشته ها و برنامه های تلوزیونی و رادیویی به خوبی به عمق داستان پی ببرید. بازی صحنه های سینمایی جذابی هم داره که در آخر شما میتونید همه اونا رو ببینید. در کل یکی از سینمایی ترین بازی های اکشنی که منتشر شده رو در پیش رو داریم.

attachment.php

در تاریکی به هیچ کس اطمینان نکنید!!

داستان بازی شاید ابتدا براتون گنگ و مبهم باشه ولی هرچه جلو تر میرین سوالات قبلی جواب داده میشه ولی نهایتا سوال های دیگری هم براتون مطرح میشه که جوابش شاید تو DLC ها و یا قسمت بعدی بازی باشه. Sam Lake نویسنده ی بازی واقعا خلاقیت های زیبا و منحصر به فردی رو در خلق داستان بازی ارائه داده که تونسته بازی رو از این نظر بی نظیر کنه.

Alan Wake شما رو وارد دنیایی پویا و فوق العاد واقعی میکنه و صحنه های دلهره آور رو تصویر میکشه اما آلن حاضر میشه برای همسرش تمام این مسائل رو تحمل کنه. نور پردازی منحصر به فرد و صدا گذاری عالی و داستان گیرا شما رو وادار میکنن که از اول تا آخر بازی مبهوت اون بشین. اما چیز های زیادی برای برگشتن و دوباره بازی کردن Alan Wake وجود نداره و شاید از این نظر بشه بهش ایراد گرفت ولی چیزیکه روشنه شما از اول بازی تا آخر اصلا دوست ندارید اونو کنار بزارید. Remedy نشون داده همیشه برای خلق عناوین سینمایی تبحر خاصی داره و این کار رو به بهترین نحو در Alan Wake انجام داده. بازی انتظارات رو برآورده کرده و این همه صبر ارزش همچین عنوانی رو داشته ولی حیف اینقدر کوتاه بود.

نمرات بازی:

داستان.......................10
گرافیک........................9
گیم پلی ......................9
صدا گذاری................9.75
ماندگاری و جذابیت ........8.5
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
محمد جان از چه سایتی هست؟
ایرانی یا خارجی؟
اگه خارجیه میشه با یکم تغییر گذاشت تو مجله.
در ضمن اگه خارجی بود اون پست رو پاک کن و برام پی امش کن.
چون ممکنه از همین مطلب کپی بشه.
اگر هم که از ایرانی هست، پست رو تو تاپیک مربوطه بزار.
ممنون.
 

Ajabshirkhan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,354
لایک‌ها
8
این که معلومه دیگه از p30world هست.
لطفا از سایتهای دیگه کپی پیست نکنید.
 

AntiGame

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 مارس 2010
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
0
محل سکونت
Germany
محمد جان از چه سایتی هست؟
ایرانی یا خارجی؟
اگه خارجیه میشه با یکم تغییر گذاشت تو مجله.
در ضمن اگه خارجی بود اون پست رو پاک کن و برام پی امش کن.
چون ممکنه از همین مطلب کپی بشه.
اگر هم که از ایرانی هست، پست رو تو تاپیک مربوطه بزار.
ممنون.
ایرانیه عجبشیرخان هم که از دست من حسابی عصبانیه کلاً مثل اینکه من باید برم ها؟
 

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
ایرانیه عجبشیرخان هم که از دست من حسابی عصبانیه کلاً مثل اینکه من باید برم ها؟

تقصیـر مهـدی جان نیست حداقل نمیدونید که اوندفعه بچه های P30W چه اعتراضـی کردند ... آبرو ریزی شد ؟!
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
سلام!
دوستان چرا همکاری نمیکنید؟
الان مطالب ما برای یه مجله خیلی کمه!
خب اگه بخواید این چوری پیش برید مجله رو باید تخته کنیم دیگه!
در ضمن بعد از انتشار این مجله من دیگه سر دبیر نیستم.موقتا یا اصلا دائما یه نفر دیگه رو انتخاب میکنیم.
اگه تا امروز یا فردا مطالب کامل شد که امیدی هست که این نسخه رو بزنیم اگه نه که من مطالب رو به سردبیر جدید میدم و شما با اون کار کنید من هم کمکتون.
موفق باشید
 

AntiGame

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 مارس 2010
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
0
محل سکونت
Germany
چی کم داریم دانیال جان؟؟؟
من همین الان یک سری مطلب برات PM میکنم...
پ.ن:سردبیر جدید کی میتونه باشه؟:دی
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
پ.ن:سردبیر جدید کی میتونه باشه؟:دی

مگه دنـی جون چشه رفیق ؟ خیلی هم خوب و توانا هست :دی

شکلک حمایتت میکنیم

سردبیر با رای گیری انتخاب میشه...

علی جون من اصلا تونایی مدیریت مجله رو ندارم.اگه داشتم تا الان نسخه ی دو منتشر شده بود و برای سه هم همه چیز آماده بود

شکلک شرمندم :دی

پ.ن:کاندید های سردبیری مجله تو یه پست اعلام امادگی کنن تا بعد یه نظر سنجی تو خود تاپیک بزنم که سردبیر جدید مشخص بشه.
 

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
یا داریوش باشه یا مدیر بخش مهـدی جان این 2 تا باید کاندید بشن ...
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
یا داریوش باشه یا مدیر بخش مهـدی جان این 2 تا باید کاندید بشن ...

با جفتش موافقم.
چون آقا داریوش که سردبیر گرافیک هست و مطالب رو مستقیم میتونه بزاره تو مجله.
آقامهدی هم که مدیریتشون خوبه و به نظر من گذینه ی خوبی برای سردبیری هست.

فردا یا پس فردا نظر سنجی رو میزارم.پس زودتر اعلام آمادگی کنید.
 

fonix light

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2009
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
4
سن
33
محل سکونت
in your mind
دنی جون ما که با برکناری تو از سمت سردبیری موافق نیستیم . ولی اگه خودت می خوای مشکلی نیست . ولی دیگه از مجله نرو . بمون تو مجله .
 
بالا