برگزیده های پرشین تولز

زبان روسی پرگوینده ترین زبان اروپاست

jahansite95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 سپتامبر 2016
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
5
زبان روسی (به روسی:
русский язык
، تلفظ: روسکیی ییزیک) پرگوینده‌ ترین زبان اروپا و هشتمین زبان پرگوینده جهان است.
روسی زبان رسمی کشور روسیه و یکی از زبان‌های رسمی کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، و جمهوری خودمختار کریمه، و همچنین یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. زبان روسی با خط سیریلیک نوشته و خوانده می‌شود.





نکته حائز اهمیت این است که ساختار صوتی زبان فارسی با ساختار صوتی زبان روسی بسیار متفاوت است. به همین دلیل حتی اگر فردی به زبان روسی مسلط باشد ممکن است در شرایط گفتگو با یک روسی زبان قرار گیرد و از فهم دیالوگ رد و بدل شده عاجز باشد





از طرفی نباید فراموش کرد که زبان روسی گفتاری افراد با زبان روسی کتابی تفاوت دارد، به عنوان مثال ممکن است با اصطلاح یا ساختاری از زبان گفتاری مواجه شد که حتی نظیر آن در هیچ منبعی ذکر نشده باشد .
همزمان سرعت بیان کلمات و عبارات یک روسی زبان به نسبت بالاست و بدون تمرین و تجربه لازم نمیتوان به فهم و درک زبان گفتاری رسید.
گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی میان کشورهای ایران و روسیه مسیر ورود هیات مختلف روسی به ایران را فراهم کرده است. شرکت در نمایشگاه های بین المللی، امکان سرمایه گزاری شرکت های روسی در بخش های مختلف صنایع ایران و نیاز کارآفرینان روسی به شرکای معتبر ایرانی تقاضای خدمات مترجم زبان روسی را بیش از پیش کرده است





بنابراین در زمینه های نفت، گاز وپتروشیمی، معدن، صنایع سنگین و سبک، ارتباطات و مخابرات، صنایع داروسازی، تجارت و بازرگانی برای ایجاد روابط تجاری با روسیه و سایر کشور های روسی زبان نیاز به مترجم زبان روسی میباشد.
منبع : مترجم زبان روسی
 
بالا