برگزیده های پرشین تولز

زیباترین مناطق گردشگری شمال - جنگل 2000 و 3000

pinkfloid70

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2016
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
4
سن
31
محل سکونت
تهران
یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی ایران جاده دوهزار است که از شهسوار شروع شده و با گذشتن از جنگل های سبز و زیبای البرز در کنار رودخانه دوهزار موجب خلق منطقه ای توریستی و خیره کننده شده است.

تماشای دریای خزر از ارتفاعات کوه های سرسبز البرز لذتی است که در این جاده میتوانید به آن دست یابید.

یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی ایران جاده دوهزار است که از شهسوار شروع شده و با گذشتن از جنگل های سبز و زیبای البرز در کنار رودخانه دوهزار موجب خلق منطقه ای توریستی و خیره کننده شده است.

تماشای دریای خزر از ارتفاعات کوه های سرسبز البرز لذتی است که در این جاده میتوانید به آن دست یابید.




جنگل های دو هزار و سه هزار تنکابن از معدود مناطق جنگلی ایران است که تا وقت هست و جنگل ها هم سر جایشان هستند باید سراغشان رفت. بهتر است در این فصل که دما و رطوبت داخل جنگل کمتر شده به آنها سری بزنید.

پیاده روی کنید و صدای پرندگان را بشنوید. بهترین زمان برای جنگل نوردی در این جنگل ها که خیلی از مناطق آنها هنوز بکر مانده، اواخر شهریور تا اوایل آذر ماه است.


چطور به جنگل های 2000 و 3000 برویم؟


تنها راه رسیدن به جنگل های دوهزار از تهران. جاده چالوس و بعد هم شهر تنکابن (شهسوار) است می توانید با سه وسیله و بعد از طی 275 کیلومتر به تنکابن برسید:

اتوبوس: اگر می خواهید با اتوبوس بروید از ترمینال غرب یک بلیت اتوبوس برای تنکابن با قیمت 7 هزار تومان بخرید و پنج ساعت بعد در تنکابن پیاده شوید.

تاکسی های بین راهی: می توانید با تاکسی خطی بروید قیمت این تاکسی ها برای سرنشین جلو 13هزار و 500 تومان و برای سرنشین عقب 11هزار و 500 تومان است این تاکسی ها شما را سه ساعت و نیم بعد به تنکابن می رساند.(مبلغ کرایه در سال 1395)

خودروی شخصی: اگر وسیله شخصی دارید باید از اتوبان کرج به خروجی جاده چالوس بروید و آن را تا انتها بروید پس از آنکه به تنکابن رسیدید از آنجا باید به بخش خرم آباد بروید که از توابع تنکابن است.


تنکابن(شهسوار) یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است.شهر "خرم آباد" در جنوب تنکابن محل شروع جاده ای است که تا ارتفاعات البرز تا حوالی استان قزوین ادامه دارد .جالب است بدانید که نام اصلی شهر خرم آباد قبلا تنکابن بوده .

چطور برسیم؟
برای گردش در دو هزار دو راه پیش روی شماست، هم می توانید در جنگل پیاده روی کنید و هم مسیر کوهنوردی تا قله سیالان را انتخاب کنید.



بهترین مکان برای پیدا روی در جنگل های شمال کجاست ؟


از هر مسیری که بخواهید به جنگل بزنید، بخش خرم آباد در پنج کیلومتری تنکابن ورودی شماست. از خرم آباد هر نقطه ای را که برای ورود به جنگل انتخاب کنید، باید 20 تا 30 کیلومتر ماشین سواری کرد تا به ورودی جنگل رسید.

معمولا راهنمایان و تورهای گردشگری این پیاده روی را از روستای عسل محله آغاز می کنند.
این سفر هم می تواند یک پیاده روی دو، سه ساعته باشد و هم یک کوهنوردی دو روزه که این هم بستگی به قدرت بدنی شما و هم برنامه ریزی دارد که برای این سفر انجام داده اید می توانید چند ساعت در جنگل پیاده روی کنید، استراحت کرده، چیزی بخورید، از مسیر رفته برگردید و سوار ماشین شده و بقیه تعطیلات را کنار دریا بگذرانید.
مهم ترین نکته در سفر به منطقه و کوهنوردی و جنگل نوردی در دوهزار این است که هیچ گاه این سفر را بدون راهنما آغاز نکنید.



علت نام گذاری کوه های 3000 و 2000 چیست ؟
نزدیکترین نظریه به وجه تسمیه نامگذاری این جاده این است که به محل هایی با ارتفاع 2000 متر از سطح دریا میرسد.اگر خروجی شهر خرم آباد رو شروع جاده دو هزار در نظر بگیریم مسیر های دیدنی زیر را در مسیر خواهیم دید.
کیلومتر4،چشم انداز سواحل شهسوار:
یکی از زیباترین مناظری که در ابتدای مسیر با اون مواجه خواهید شد چشم اندازیست که از شهسوار و ساحل دریای مازندران میبینید.دیدن خانه های شیروانی در دامنه دید وسیعی در میان طبیعت سبز شهسوار منظره ای دیدنی را برایتان خلق میکند و زیبایی آن زمانی دو چندان میشود که در تمامی دامنه دید شما مناظر به ساحل زیباش شهسوار ختم میشود.

کیلومتر 10،آغاز جاده سه هزار:
حدودا در کیلومتر 10 جاده سه هزار از این جاده منشعب میشود، دقیقا جایی که دو رودخانه دوهزار و سه هزار(چشمه کیله) به هم میرسند.جاده سه هزار هم جاده بسیار زیبایی است و به نظر من از جاده دوهزار بکر تر است.

این جاده پس از گذشتن از جنگل های زیبای مسیر وارد منطقه کوهستانی ارتفاعات البرز شده و در این منطقه با گذشتن از مسیر صعب العبور کوهستانی به روستای پیچ بن و گرمارود در استان قزوین میرسد که انشاالله قصد دارم در اولین فرصت این مسیر را تا قزوین و یا بالعکس طی کنم.

کیلومتر 13،پارک جنگلی چالدره:
در دلتای محل تلاقی رودخانه های دوهزار و سه هزار پارک جنگلی چالدره قرار گرفته.این پارک دارای امکاناتی نظیر پارکینگ،آلاچیق،سرویس های بهداشتی و طبیعت زیبا محل خوبی برای گذران وقت است.بقایای چند قلعه قدیمی هم در این پارک دیده میشود.

کیلومتر 17،پرورش ماهی قزل آلا:
سرتاسر جاده دوهزار میتونید حوضچه های پرورش ماهی قزل رو ببینید که با استفاده از آب رودخانه دوهزار پر میشوند.ماهی قزل آلای زنده رو میتونید از این مراکز خریداری کنید و بعضی ها هم ماهی تازه کبابی میفروشند.بزرگترین مرکز فروش ماهی قزل آلا رو تو کیلومتر 17 میتونید ببینید.
کیلومتر 24،دوراهی امامزاده قاسم:
جاده دوهزار بعد از روستای امامزاده قاسم به یک دوراهی میرسد،مسیر سمت چپ به دشت دریاسر و مسیر سمت راست به روستای شانه تراش منتهی میشود.


دشت دریاسر:
در مسیر سمت چپ بعد از طی 7 کیلومتر در جاده ای پرشیب و زیبا به روستای سرسبز"عسل محله" میرسد.این مسیر نهایتا به دشت سرسبز و زیبای "دریاسر" ختم میشود.

روستای شانه تراش کجاست ؟
اگر مسیر سمت راست دوراهی را حدود 3 کیلومتر ادامه دهیم به مجموعه روستاهای منطقه دوهزار میرسیم.
روستاهای زیبای میانکوه،برسه،گلستان،باغدشت،بالاس،چارسر، اشکور محله و شانه تراش به فاصله کمی در دامنه ای پرشیب قرار دارند.این مسیر نهایتا به روستای پیشکوه در دشت سرسبزی میرسد.

اهالی روستاهای منطقه دوهزار عموما به دامداری و باغداری فندق،گردو و سیب امرار معاش میکنند.در دهه اخیر حجم ساخت و ساز ویلا توسط اهالی غیر بومی (عموما تهرانی ها) افزایش خیره کننده ای داشته است به طوری که دیگر صاحبان این ویلاها به گونه ای بومی منطقه شده اند.

پوشش گیاهی منطقه دوهزار عموما شامل درختان توسکا،شمشاد،بلوط،راش و افرا میباشد.اکثر ویلاهای منطقه به نحوی ساخته شده اند که چشم اندازی به طبیعت بکر جنگل ها داشته باشند.

نگاه کردن به جنگل های سرسبز البرز،صدای گوش نواز رودخانه،هوای تمیز و خنک در تابستان،بوی دود هیزم ،صدای گوش نواز حیوانات و سکوت جنگل چیزهایی است که گردشگران را به این منطقه دلبسته میکند.
یکی از خصوصیات بارز دوهزار ارتفاع زیاد منطقه است که باعث شده در تابستان نیز هوای خنک و مطبوعی داشته باشد.علی رقم رفت و آمد مسافران بسیار به این منطقه اما نسبت به مناطق توریستی دیگر شمال کشور تمیز تر بوده و کمتر زباله و آشغال در مسیر و رودخانه ها میبینیم (شاید هم به نظر من اینطورر بوده!)

لینک دایمی مطلب :

http://hotelnashtaroud.ir/component/k2/item/5-the-most-beautiful-tourist-areas-in-the-north-forest-2000-and-3000.html
 
بالا