برگزیده های پرشین تولز

سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت

website1.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
36
با سلام
من در اینجا یک موضوع جدید با عنوان سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت ایجاد کردم، تا افرادی که اطلاعات مفیدی در زمینه سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت دارند اطلاعات خودشون در در این صفحه به اشتراک بگذارند، من هم سعی میکنم اطلاعات کاربردی در مورد سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت را در همین پیج قرار دهم
سئو وب سایت
 

webwix.ir

Registered User
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2019
نوشته‌ها
161
لایک‌ها
40
سن
38
محل سکونت
everywhere
سئو دقیقا چیست؟

Search Engine Optimization : مخفف عبارت (سئو) SEO که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است.


بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، مجموعه ای از اقدامات و تکنیک هایی است که انجام صحیح آنها منجر به افزایش کیفیت و کمیت ، ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج اورگانیک موتور جستجومی شود.


سئوی موفقیت آمیز یعنی :

  • شما حرف مخاطبانتان را بشنوید و نیاز آنها را درک کنید.
  • پاسخگویی مناسب به نیازهای مخاطبانتان برای ایجاد یک ارتباط دو طرفه.
  • اطمینان حاصل کنید که نیازهای کاربران خود را در اولویت قرار می دهید.
  • جذب افراد علاقمند به مطالب شما هدف نهایی است ، نه بازی سیستم.
  • رفع نیاز جستجوگر با استفاده از محتوا و ارائه خدمات و بهترین تجربه کاربری در سایت
 

m09135300031

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2014
نوشته‌ها
481
لایک‌ها
51
سن
42
سلام
من به سئو کار و محتوا نیس حرفه ای نیازمندم
لطفا تو واتساپ اعلام آمادگی کنید
09135300031
 

mehdi1399

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 ژوئن 2020
نوشته‌ها
16
لایک‌ها
9
سن
34
سلام.سئو داخلی دقیقا شامل چه کارهایی هست؟
سئو دقیقا چیست؟

Search Engine Optimization : مخفف عبارت (سئو) SEO که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است.


بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، مجموعه ای از اقدامات و تکنیک هایی است که انجام صحیح آنها منجر به افزایش کیفیت و کمیت ، ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج اورگانیک موتور جستجومی شود.


سئوی موفقیت آمیز یعنی :

  • شما حرف مخاطبانتان را بشنوید و نیاز آنها را درک کنید.
  • پاسخگویی مناسب به نیازهای مخاطبانتان برای ایجاد یک ارتباط دو طرفه.
  • اطمینان حاصل کنید که نیازهای کاربران خود را در اولویت قرار می دهید.
  • جذب افراد علاقمند به مطالب شما هدف نهایی است ، نه بازی سیستم.
  • رفع نیاز جستجوگر با استفاده از محتوا و ارائه خدمات و بهترین تجربه کاربری در سایت
دقیقا درود بر شما
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
سلام.سئو داخلی دقیقا شامل چه کارهایی هست؟


سئو داخلی به هر فعالیت و اقداماتی که داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل است را سئو داخلی می گویند.

همانطور که می دانید، سئو دو بخش دارد: سئو داخلی و سئو خارجی. متاسفانه مشاهده می شود که خیلی از طراحان با اینکه تجربه کاری زیادی دارند اما توجه ای به کدهای داخلی و نوع نوشتن آن نمی کنند.

در این مقاله می خواهیم 8 تکنیک سئو داخلی که هر طراحی باید در اولین مرحله به آن ها دقت داشته باشد را بیان کنیم. همانطور که گفتیم سئو داخلی بیشتر مربوط به کدنویسی مطالب می باشد.

8 تکنیک اثر بخش سئو داخلی

1. عنوان صفحه ( Page Title)
عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سئو داخلی می باشد. هر صفحه شما باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی مهم در آنها قرار گرفته شود.

برای مثال ما یک پست آموزشی سئو در خصوص معرفی تکنیک های سئو داخلی نوشتیم. می توانیم عنوان آن را به این صورت بنویسیم: " تکنیک های اصلی در سئو داخلی" . همانطور که مشاهده می کنید، کلمه کلیدی ما در عنوان این صفحه قرار گرفته است.

با کارهرکسی که کلمه سئو داخلی را در گوگل جستجو کند، شانس دیده شدن صفحه شما توسط کاربر افزایش پیدا می کند.

2. تگ توضیحات ( Meta Description)
بعضی از مالکان وب سایت ها فراموش می کنند که از این تگ استفاده می کنند. در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به این تگ شده است و مهمترین و بهترین مکان است که شما در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را استفاده کنید.

در تگ توضیحات شما فقط در حد 150 کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است. اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد.

برای نمونه ما تگ توضیحاتی که در یکی از صفحات سایت سئوکار به کار برده ایم به صورت زیر است:

" سئو درون صفحه ( سئوداخلی) یکی از انواع بهینه سازی وب سایت است. فعالیت سئو درون صفحه در سال 2016 از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است."

همانطور که مشاهده می کنید ما کلمه کلیدی خود را سئو درون صفحه ( سئو داخلی) است به تعداد دوبار استفاده کردیم. شما همین الان اگر سئو درون صفحه را در گوگل تایپ کنید، در رتبه اول گوگل قرار خواهد گرفت.

3. متا تگ ها کلمه کلیدی
البته این تکنیک دیگر امروزه در گوگل استفاده کارایی ندارد، اما استفاده از آن خالی از لطف نیست. توصیه می شود که در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی را تعریف کنید و بعد نسبت به آن کلمه کلیدی، تولید محتوا کنید.

4. ساختاربندی URL
ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه به شدت توصیه می شود چونکه توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد. هر آدرس صفحه کمتر باشد، نتایج بهتری را می تواند نتایج گوگل داشته باشد. هرچند که تنها عامل موثر در سئو داخلی نیست.

عاملی که باعث بهینه شدن آدرس صفحه می گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است. توصیه می شود که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید.

5. تگ های بدنه
یکی از نکات مهم در تولید محتوا، بخش بندی کردن آن است. چون علاوه براینکه خوانایی را برای کاربر زیاد می کند، می تواند بر سئو سایت هم اثر مطلوبی داشته باشد. بخش بندی مطلب عموما با تگ های عنوان انجام می شود یعنی H1 تا H6

عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود. مهمترین نکته این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2 استفاده می کنند و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنیم. تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد. استفاده از تگهای عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد.

6. چگالی کلمات کلیدی
در سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن خیلی مهم است. اگر کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب به کار بروند، گوگل به راحتی می تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما گردد و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد.

قبلا برای اینکه سایتی در صفحه اول گوگل نشان داده شود، کافی بود کلمات کلیدی را در متن زیاد به کار بریم. اما در الگوریتم های جدید گوگل در چند سال گذشته معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی سایت را جریمه می کند و در موتورهای جستجو نشان نمی دهد.

براساس آماربدست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد کل متن می باشد. همچنین بهتر است که در اول جملات و پاراگراف ها استفاده شود و روی آنها یک لینک داخلی به دیگر صفحات برقرار گردد.

7. بهینه سازی عکس ها
استفاده از عکس در متن می تواند بر جذابیت آن برای کاربر اضافه کند. اما توصیه می شود که عکس ها خود را نیز از نظر سئو بهینه کنید.

برای اینکه عکسی در سئو بهینه شود و در جستجوهای عکس گوگل نشان داده شود، باید از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود. ویژگی Alt زمانی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار میگیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود.

نکته مهم در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی داخل این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل براساس ویژگی Alt انجام می شود.

8. لینک دهی داخلی
اغلب افراد فکر می کنند که لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم است. هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند اما این ها نیستند. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از لینک است. این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو هم می توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات را پیمایش کنند.

یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن ها است. اگر به صفحه ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن بست و مرده را پیدا می کند و بعد از چند وقت از رده گوگل خارج می شود. برای اینکه بتوانید سئو کل صفحات سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد.
 
بالا