برگزیده های پرشین تولز

ساخت آسان پشت زمينه ماتريکس در فتوشاپ

miladsokout

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2009
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
4
Adobe Photoshop را ميتوان بدون شک قدرتمندترين نرم افزار ساخت و ويرايش تصاوير گرافيکي دانست. توانايي هايي که اين نرم افزار دارد گاهي شما را به حيرت وا ميدارد. حتي ممکن است تصوير گرافيکي را مشاهده کنيد و اين سوال برايتان پيش آيد که اگر اين تصوير با فتوشاپ طراحي شده است ، چگونه و به چه شکل؟ يکي ازکاربردي ترين افکت هاي گرافيکي ساخت تصوير ، بهره گيري از افکت ماتريکسي است. با استفاده از اين ترفند شما ميتوانيد به سادگي يک Backgorund ماتريکسي در فتوشاپ ايجاد کنيد و از آن در تصاويري که توليد ميکنيد استفاده کنيد.


ابتدا Photoshop را اجرا نماييد.
(اين کار از نسخه Adobe Photoshop CS 8 به بعد امکان پذير است.)
حال با استفاده از File > New يک تصوير جديد در ابعاد مورد نظرتان ايجاد کنيد.
به Filter > Texture > Grain برويد. Intensity را بر روي 100 و Contrast را بر روي 90 تنظيم کنيد. در منوي Grain Type نيز Vertical را انتخاب کنيد. OK کنيد.
به Filter > Artistic > Neon Glow مراجعه کنيد. عدد Glow Size را 5 و Glow Brightness را بر روي 20 تنظيم کنيد. Glow Color را نيز بر روي رنگ سبز تعيين کنيد. اين پنجره را نيز OK کنيد.
اکنون فيلتر Filter > Stylize > Glowing Edges را اعمال کنيد. Edge Width را 1 ، Edge Brightness را 6 و Smoothness را بر روي 2 تنظيم نماييد. OK کنيد.
و به آخرين فيلتر يعني Filter > Blur > Motion Blur برويد. Angle را بر روي 90 و Distance را 4 تنظيم کنيد. پنجره را OK کنيد.
اکنون شما يک صفحه با پشت زمينه ماتريکسي داريد.
با کمي درايت ميتوانيد تغييراتي در رنگ و قسمت هاي مختلف آن بدهيد.
 
بالا