برگزیده های پرشین تولز

nettours95

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
1
سن
30

سفر با کودکان
خیلی از مردم ، فکر میکنند سفر رفتن با کودکان مشقت بار است و وقتی بچه دار میشوند، تا مدت ها به بهانه کودکشان، دور سفر را خط میکشند . این در حالی است که حتی میتوان با وجود کودکان هم سفری لذت بخش داشت و خاطراتی خوب را تجربه کرد. اگر چه سفر کردن با کودکان، سختی هایی هم در پی دارد اما اگر با آمادگی و لوازم و تجهیزات مخصوص سفر کنید، میتوانید سفری خوش را تجربه کنید.

%D8%B3%D9%81%D8%B1.png



اگر قصد دارید با هواپیما سفر کنید. سعی کنید بلیط خود را برای ساعاتی بگیرید که میدانید کودکتان در آن زمان به خواب میرود. احتمال خوابیدن کودک در این ساعت ها بیشتر از بقیه اوقات است و شما مجبور نیستید به فکر بی حوصلگی یا سر و صدای کودک خود باشید. علاوه بر این سعی کنید در انتخاب صندلی، دقت داشته باشید . اگر تنها نیستید و کسان دیگری نیز همراه شما هستند، سعی کنید صندلی های متفاوتی را انتخاب کنید تا بتوانید هم مسئولیت نگه داشتن کودک را بین یکدیگر تقسیم کنید و هم کودک بی حوصله خود را با سرگرم کردن به مناظر مختلف آرام کنید و مجبور نباشید به طور دائم یک جا بنشینید . البته اگر کودک شما بیش از دو سال دارد باید برای او صندلی جداگانه ای بگیرید که البته تخفیف خوبی نیز به آن تعلق می‌گیرد. در غیر اینصورت ، در حالیکه کودک تان کم تر از دوسال داشته باشد، میتوانید او را روی پای خود بنشانید.

%D8%B3%D9%81%D8%B1_%D8%A8%D8%A7_%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9.jpg



برای بستن چمدان، سعی کنید بار زیادی نداشته باشید و اصطلاحا سبک سفر کنید. وسایل مخصوص فرزندتان را بردارید و حواستان باشد چیزی را از قلم نندازید. حتما یک بسته‌ بهداشتی شامل دستمال کاغذی، محلول ضدعفونی کننده و دستمال مرطوب همراهتان باشد. داروهایی مثل ضد تهوع، دل‌درد، ضد تب، پماد و لوسیون را نیز در چمدان خود جای دهید تا اگر بدن کودکتان نسبت به تغییر شرایط هوایی واکنش نشان داد، بدانید چه کار کنید. وسایل بازی بچه را یادتان نرود و اگر وسیله ای هست که کودکتان زیاد به آن توجه نشان میدهد، حتما آن را بردارید تا در زمان بدخلقی و بی حوصلگی کودکتان را با آن سرگرم کنید.

%DA%86%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86.png



قبل از سفر حتما کودک خود را پیش پزشک ببرید و از سلامت او اطمینان پیدا کنید و از توصیه های پزشک استفاده کنید. حتما قبل از شروع سفر ، هتل خود را رزرو کنید تا مجبور نباشید، با وجود کودک خود، در کشور یا شهر مقصد دنبال هتل بگردید و اذیت شوید. درباره سفر خود با کودکتان حرف بزنید و از جاذبه ها و تفریحاتی که میتوانید در سفر تجربه کنید، برای او تعریف کنید . اجازه دهید کودکتان بداند قرار است از کجا بازدید کند و چه چیزهایی در انتظارش است. قبل از اینکه سوار وسیله نقلیه ی خود شوید، حتما پوشک کودک را عوض کنید تا در حین سفر دچار مشکل نشوید . علاوه بر این مقداری خوراکی و آب همراهتان باشد تا اگر کودکتان بهانه گیری کرد، اذیت نشوید .

%D8%B3%D9%81%D8%B1_%D8%A8%D8%A7_%D8%A8%DA%86%D9%87.jpg


در بازدید هایی که از شهر به عمل می آورید ، حتما لباس اضافه نیز به همراه داشته باشید، بهتر است برای خودتان هم لباسی در دسترس قرار دهید که اگر مشکلی پیش آمد، بتوانید کنترل و مدیریت کنید. آدرس هتل، مشخصات خودتان وبقیه اطلاعات لازم را حتما به کودک خود بدهید و از او بخواهید که آن را همه جا به همراه داشته باشد و در صورت لزوم اگر مشکلی برای او پیش آمد آنرا به پلیس یا دیگران بدهد .



 
بالا