برگزیده های پرشین تولز

سفر به اروپا بدون ویزا

Nazanin.Rah

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2015
نوشته‌ها
604
لایک‌ها
13
سن
38
سفر به اروپا بدون ویزا

در طول تاریخ حیات بشر، هیچ قدرتی نتوانسته است انسان را از سفرکردن باز دارد، هر چند که با پیشرفته‌شدن تمدن و ابداع مرزهای میان شهرها و کشورها، امروزه محدودیت‌هایی برای سفر‌های بین‌المللی ایجاد شده است. یکی از رایج‌ترین تسهیلاتی که کشورهای مختلف برای اتباع یکدیگر قائل می‌شوند قرارداد لغو ویزا برای اتباع طرفین است که در این شرایط، اتباع این کشورها به سادگی و بدون تشریفات صدور ویزا می‌توانند به سرزمین یکدیگر سفر کنند.


مسافران با گذرنامه‌ی ایرانی می‌توانند به ٢٥ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند. ورود به ۱۷ کشور نیز با صدور ویزا در فرودگاه یا مرز زمینی آن‌ها امکان‌پذیر است که از این کشورها کمترین تعداد لغو روادید مربوط به اروپاست که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

در صورتی که تصمیم گرفتید به هر یک از این کشورها سفر کنید بهتر است قبل از هر کاری نسبت به اخذ تماس با سفارتخانه آن کشور در جمهوری اسلامی ایران اقدام و تحقیقات لازم را انجام دهید. در صورتی که می خواهید راحت تر و بی دغدغه تر سفر کنید، تور اروپا را انتخاب کنید.


قاره اروپا

ترکیه: این کشور آسیایی ـ اروپایی در طی دهه پیش تمام تلاش خود را جهت ملحق‌شدن به اتحادیه اروپا انجام داد. امروزه این کشور در بیشتر موارد تابع اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. سال‌هاست که بین دولت ایران و ترکیه قرارداد لغو روادید امضا شده و هم‌مرز بودن ترکیه و ایران، این کشور را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی تبدیل کرده است.

در بین کشورهای اروپایی، سفر به گرجستان، برای ایرانیان بدون روادید بود، که چند وقتی می‌شود که سفر به کشور گرجستان برای ایرانی‌ها دیگر بدون روادید نیست و دولت گرجستان در اقدامی یک‌طرفه، قانون لغو روادید با ایران را منحل کرد.

در ادامه دیگر کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را نام برده ایم.

  • آسیا
بدون نیاز به ویزا:
کردستان عراق
لبنان
مالدیو
مالزی
سری‌‌لانکا

صدور ویزا در مرز:
ارمنستان
بنگلادش
لائوس
ماکائو
نپال
تیمور شرقی
سوریه

  • آفریقا
بدون نیاز به ویزا:
جمهوری دموکراتیک کنگو
سیشل

صدور ویزا در مرز:
کیپ‌ورد
کومور
جیبوتی
کنیا
ماداگاسکار
موزامبیک
تانزانیا
توگو
اوگاندا

  • آمریکا
بدون نیاز به ویزا:
بولیوی
کاستاریکا
دومینیکا
اکوادور
گویان
هائیتی
نیکاراگوئه
ونزوئلا

  • اقیانوسیه
بدون نیاز به ویزا:
جزایر کوک
نیووی
پالائو
ساموآ
تووالو
ایالات فدرال میکرونزی



تور ایتالیا
تور فرانسه
تور آلمان

تور اسپانیا
تور یونان
 

robocop-game

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1,650
لایک‌ها
1,862
شیلی چطوره؟ یه خارجی از طریق شیلی میشناسم صحبت میکردم
میگفت بیا شیلی ایران نمون
اما پول مول زیاد ندارم کمه
 
بالا