برگزیده های پرشین تولز

سمپاشی سوسک فاضلابی

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
سوسک ها از یک ساختمان به ساختمان دیگر حرکت کرده و یا از لوله های آب، باغ ها، فاضلاب ها و مستراح ها به محل زندگی انسان وارد می شوند. این حشرات مضر از مدفوع و غذای انسان یکسان استفاده می کنند، بنابراین قادرند عوامل بیماری زا را منتقل کنند. سوسک ها اهمیت زیادی در انتقال مکانیکی عوامل بیماری زا دارند، آنها مانند مگس خانگی در انتشار بعضی از بیماری ها نقش تکمیل کننده ای دارند.

این حشره از حاملان قطعی یا مشکوک عوامل بیماری زای زیر است :

اسهال
دیسانتری
وبا
جذام
طاعون
تب تیفوئید
بیماری های ویروسی مانند فلج اطفال
علاوه بر آن، آنها تخم کرم های انگلی را حمل کرده و می توانند موجب واکنش های آلرژیک از جمله، ناراحتی های پوستی، خارش، تورم پلک ها و ناراحتی های جدی تنفسی شوند.

بهترین راه برای کنترل آنها سمپاشی با سموم خاص ترکیبی است که حتما باید توسط شرکت های سمپاشی دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان و معتبر انجام شود.


سوسک حمام ( سوسری حمام)
سوسک ها حشراتی از راستۀ Bacteria هستند، که نام آن ها از یک نام ( لاتین – یونانی) مشتق شده است. تعداد 4500 گونه سوسک در جهان وجود دارد که حدود 30 گونه از آن ها با انسان و منازل شما در ارتباط اند و چهار گونه از آن ها جزء معروفترین آفت ها به شمار می آیند.

یکی از انواع گونه ، سوسک آمریکایی ( periplaneta American ) که شناخته شده ترین هم می باشد که طول آن ها در حدود mm 30 معادل ( in1.2 ) می باشد.

سمپاشی سوسک تهران
سوسک های آلمانی ( Blattela germanica) با اندازه ای در حدود mm 15 (in 0.59 ) – سوسک آسیایی ( Blattela Asaninai) با اندازۀ مشابه با سوسک آلمانی و سوسک های ( Blattela Oriental )با طول 25 mm (in 0.98)قابل شناسایی اند. سوسک های گرمسیری معمولاً از لحاظ اندازه نسبتاً بزرگتراند که از این دسته می توان Carboniferous Archimylacris و Permian Apthoroblattina را نام برد که به بزرگی گونه های مدرن نیستند.

تاریخچۀ تکامل :
Mantodea-Isoptera- Blattaria ترکیب این گونه ها یا گونه های دیگر در علوم حشره شناسی گونه های جدیدی را ایجاد می کند به عنوان مثال ترکیب گونه های بالا گونه ای به نام Dictyoptera را به وجود می آورد. شواهد موجود به شدت نشان می دهد که مویانه ها تکامل واقعی سوسک ها تأثیر داشته هم اکنون نیز بسیاری از محققان به این نکته توجه دارند که موریانه ها یک epifamily از سوسک ها هستند .

Blatteria طبق اطلاعات تاریخی موجود به نام Blattodea هم شناخته می شود و اخیراً نام دوم اشاره به گروه های فسیلی بزرگتری دارد که شامل گروه های متعددی که به rochesمعروف هستند و با آن ها ارتباط دارد اما این ها همان cockroache ها نیستند.اولین فسیل های این سوسک ها در دوران کرتاسه یافت شدند.

سم پاشی با سم خارجی

رفتار:

سوسک ها در طیف گسترده ای در سراسر جهان در محیط اطراف مان زندگی می کنند. گونه های مختلف سوسک ها به آسانی با محیط اطرافشان سازگاری پیدا می کنند اما اصولاً شرایط گرم ( داخل ساختمان) را ترجیح می دهند. گونه های گرمسیری محیط های گرم تر را نسبت به حتی محیط هایی با دمای متوسط ترجیح می دهند.

خارهای موجود در پاهای آن ها سنسورهای حسی آن ها به حساب می آید که مشاهدات موجود از حرکت آن ها روی شن یا شبکه سیم ها نشان داده که این سنسورها کمک به حرکت حتی روی سخت ترین زمین ها به آن ها نشان می دهد که این ساختار ساده الهام بخش ( پاهای رباتیک) این حشره می باشد.

سوسک ها با استفاده از مدفوع شا
ن یک مسیر شیمیایی به جا گذاشته و نیز با انتشار ماده ای به نام فرمون در فضا باعث ازدحام جمعیت و نشانۀ آمادگی این حشرات برای جفت گیری می باشد. سوسک های دیگر با دنبال کردن این مسیرها آب و غذا را پیدا می کنند و محل پنهان شدن سایر سوسک ها را می توان از این طریق به راحتی شناسایی کنند، بنابراین سوسک ها با رفتارهای خاصی که نشانگر یک رفتار جمعی و گروهی است که از فعل و انفعالات ساده و فردی نشئت می گیرد.

تحقیقات نشان داده که پایه و اساس این گروه مبتنی بر تصمیم گیری، به یک رفتار پیچیده بر می گردد که با توجه به آزمایشات و مطالعات صورت گرفته 50 سوسک را در یک ظرف با سه پناهگاه و ظرفیت هر کدام 40 عدد قرار دادند. مشاهده شد که سوسک ها در دو پناهگاه و در هر کدام تعداد 25 سوسک قرار گرفتند سپس ظرفیت هر پناهگاه را به بیش از 50 رساندند و سپس مشاهده شد که همگی به یک پناهگاه رفته و این تحقیق توازن بین همکاری و رقابت موجود در یک گروه را نشان داده و مدل مورد استفاده در این پژوهش می تواند پویایی گروه های حیوانات و حشرات را نیز به ما نشان دهد.

سوسک ها در خارج از نور ( تاریکی) تغذیه و عملیات خود را بهتر انجام می دهند. استثنای عجیب و غریب تنها در سوسک های آسیایی است که جذب نور می شوند . یک تحقیق دیگر نشان داده که سوسک ها بسته به دو عامل مسیر خود را انتخاب می کنند: یکی آنکه کجا میزان تاریکی بیشتر است؟ و دیگری چه میزان سوسک در آن محیط وجود دارد؟

سوسک
تحقیقات به عمل آمده توسط دانشمندان اروپایی و آمریکایی از طریق ریز ربات هایی که تمام ساختار آن ها کاملاً شبیه به سوسک واقعی بوده و همچنین بویی که از خود منتشر می کنند کاملاً به یک سوسک واقعی شباهت دارد، صورت گرفته است.

علاوه بر این محققان دانشگاه توهوکو با آزمایشاتی روی این حشرات کشف کردند که آن ها قادر به تداعی بوی نعناع و وانیل به همراه شکر بوده و از این روش می توان برای جذب آن ها و به تله انداختن شان استفاده کرد . البته کلیه روش های پیشگیری 100% باید با نظر کارشناس صورت گرفته تا از مقاومت این حشرات جلوگیری شده و از طرفی ریشه کنی کامل صورت گیرد.

سوسک ها حشرات نسبتاً بزرگی هستند که اکثر آن ها اندازۀ بندهای انگشت بوده و بعضی هم بزرگتراند. یکی از سنگین وزن ترین این سوسک ها سوسک استرالیایی می باشد که اندازۀ آن cm 9 ( in3.5 )و وزنی بیش از 30 گرم دارند که در مقایسه با سوسک های غول پیکر آمریکایی که اندازۀ آن ها به هم یکسان بوده ولی سنگینی آن ها به اندازۀ سوسک های استرالیایی نیست.

ساختار سوسک ها دارای بدن بسیار پهن و سر نسبتاً کوچکی هستند . آن ها با شرایط محیط خود را سازگار کرده و یا حتی ممکن است در بدترین شرایطی که حیوانات ابتدایی داشته اند هم زندگی کنند. بخش های تشکیل دهندۀ دهان آن ها در قسمت پایینی سر آن ها قرار دارد و شامل فکی برای جویدن می باشد. آن ها چشم های بسیار بزرگ و شاخک های بلند قابل انعطافی دارند که همانند آنتن عمل می نمایند. این گونه دارای یک جفت بال برای حافظت و استحکام و یک جفت بال در بالای قسمت غشایی بال های عقبی موجود می باشد.

در تمامی این چهار بال می توان شاخه رگ های طولی را مشاهده کرد که هر کدام به چند رگ دیگر ختم می شوند. پاها بسیار محکم و دارای پنج پنجه در هر پا و نیز قسمت پایینی شک شامل ده بخش می باشد.
سمپاشی آریا آماده ارائه خدمات سمپاشی سوسک، سمپاشی سوسک فاضلابی، سمپاشی سوسک آشپزخانه و سمپاشی سوسک حمام جهت حذف این حشرات موذی از آپارتمان، اداره و ارگانها در تهران و شهرستانها می باشد.

سمپاشی آریا آماده ارائه خدمات سمپاشی سوسک فاضلابی این حشرات بیماری زا بصورت تخصصی جهت حذف این حشره و جلوگیری از شیوع آن در آپارتمان، منازل، بیمارستان، اداره و ارگانها می باشد.
سمپاشی بیمارستان، سمپاشی منزل، سمپاشی ادارات، سمپاشی ارگان، سمپاشی آپارتمان، سمپاشی مجتمع تخصص سمپاشی آریا است.

مشاوره رایگان و هماهنگی جهت اعزام کارشناس - سمپاشی تضمینی آریا سمپاشی سوسک فاضلابی در تهران 09120326369
سمپاشی تضمینی آریا سمپاشی سوسک فاضلابی در شیراز 09179208486
سمپاشی تضمینی آریا سمپاشی سوسک فاضلابی در بوشهر 09175628486 دکتر مسرور
سمپاشی تضمینی آریا با ارائه ضمانتنامه کتبی و استفاده از سموم ارگانیک و استفاده از سم بدون بو
بدون جابجایی اسباب و اثاثیه منازل و محل کار و تعطیل کردن کار رزومره ادارات و ارگانها دولتی و غیر دولتی
استفاده از سموم بدون خطر برای کودکان و نوزادان
سم های مجاز مورد استفاده در شرکت سمپاشی تضمینی آریا همگام با سمپاشی مدرن در کشورهای پیشرفته با ضمانتنامه بدون برگشت مورد سمپاشی شده می باشد.
 
بالا