برگزیده های پرشین تولز

سهم شبکه های اجتماعی در تجارت ها

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
shutterstock_395841919.jpg





این سایت ها مزیت های زیر را دارا هستند:

  • شبکه های اجتماعی پوشش دهنده اخبار و رویداد های زندگی افراد مختلف هستند، همچنین با ارایه خدمات خود باعث آشنایی افراد با دوستان دوست خود می شوند، طوری که در زندگی اجتماعی سنتی چنین چیزی به سادگی امکان پذبر نبود، به همین دلیل این شبکه ها می توانند به عنوان مرجع ملاقات ها و آشنایی های افراد با یکدیگر تلقی شوند.
  • سایت ها و شبکه های اجتماعی محور افراد را نسبت به روابط دوستانه و گاه عاصفی افراد (دوست دوستان) آگاه می سازد و باعث می شود افراد برای آغاز روابط جدی خود با دیگران، از مجرد بودن یا تاهل افراد با خبر باشند.
  • بسیاری از جوانان و نوجوانان از ایمیل و شبکه های ارایه دهنده پست الکترونیک استقبال نمی کنند. دلیل این عدم استقبال، وجود دستور ها و قوانین گرامر محور در خدمات فوق است که اصولا جوانان و نوجوانان از ادبیات رسمی و کاری این چنینی استقبال نمی کنند. اما در شبکه های اجتماعی افراد می توانند، با ادبیات محاورانه خود مشغول فعالیت باشند و این مهم یک مزیت اساسی در این نوع شبکه ها به حساب می آید.
  • شبکه های اجتماعی به افراد اجازه نظارت و آگاهی از بزرگترین راز های زندگی اعضای خانواده شان را می دهند. مثلا عضو یکی از این شبکه ها می تواند نسبت به روابط صمیمی خواهر کوچکتر خود با دیگران آگاه باشد .
طی دوسال گذشته، شبکه های اجتماعی چند صد میلیون نفر را به خود جذب کرده اند. همچنین این شبکه ها به عنوان شبکه های پوشش دهنده انواع فعالیت های نوجوانان و افراد زیر ۲۰ سال تبدیل شده اند. امروزه افراد نوجوان و جوان برای گذران زندگی اجتماعی خود و شرکت در بحث های مختلف اجتماعی از این نوع خدمات بسیار استفاده می کنند. امروز شبکه های اجتماعی علاوه بر ماهیت سرگرمی و تعامل برای تجارت نیز مکانی معتبر شناخته می شود و باعث شده است تا بحث بزرگ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیش بیایید.
شبکه های اجتماعی باعث ایجاد گروه های اجتماعی شبه روستایی می شوند. همچنین این شبکه ها باعث ایجاد گروه های خاص برای اعضای خاص خود مانند اعضای یک دانشکده یا کارخانه می شود و اعضای ارگان های فوق در محیط مجازی برای خود یک شهر یا کشور مشترک با قوانین خاص خود می سازند.
  • شبکه های وبلاگی جزیی مانند تویتر، باعث می شود افراد از کوچکرتین و جزیی ترین رویدادهای زندگی دوستان صمیمی خود آگاه باشند.


  • شبکه های اجتماعی باعث می شوند افراد بدون کوچکترین زحمتی خاطرات دیشب خود را با دوستان به اشتراک بگذارند. (توسط عکس ، فیلم و … )
  • همچنین این شبکه ها باعث ترویج جزیی ترین اتفاق های جالب می شود. مثلا در مهمانی دیشب زبان و لهجه افراد چگونه بود و بحث های جالب این چنینی.
  • همچنین شبکه های اجتماعی باعث دسترسی مستقیم مردم به افراد مشهور می شود. دسترسی که این شبکه ها ایجاد می کنند، فارغ از هرگونه حاشیه و فیلتری که روزنامه ها و مجلات برای افراد مشهور ایجاد می کنند، می باشد. برای مثال بسیاری از روزنامه ها و مجلات با دورغ پردازی در رسانه های خود نشان می دادند که (پاریس) خواننده مشهور در زندان به سر می برد، ولی شبکه های اجتماعی فارغ از هرگونه حاشیه پردازی و دروغ های این چنین به شما یک دسترسی مستقیم با پاریس ایجاد می کند و می توانید بصورت زنده صدای اورا بشنوید و از حقایق با خبر باشید.
  • شبکه های اجتماعی حرفه ای مانند لینکداین امکان یافتن شغل برای اعضا، ارتباط دهی افراد با یکدیگر و ارایه منابع و مراجع را مهیا ساخته اند.
به همین دلایل شبکه های اجتماعی، به یک ابزار کشنده و نابود کننده دیگر ابزارهای کاربردی در محیط مجازی شبکه جهانی گسترده www تبدیل شده اند.
 

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
چند تبلیغ مشهور برند ها در فضای مجازی
۲۰۱۴سال بزرگی برای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی بود که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند. همان طور که می‌دانید برندهای بزرگ، سالیانه کمپین‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی می‌کنند که به آنها در تحقق اهدافی چون اطلاع‌رسانی، برندسازی و فروش یاری می‌رساند.
1-2-3.jpg


9k=

در ادامه این مطلب، نگاهی اجمالی به سه تا از کمپین‌های موفقی می‌اندازیم که در رسانه‌های اجتماعی راه ندازی شده‌اند و نتایج بسیار خوبی را به جای گذاشته‌اند.
۱-کمپین کمک‌رسانی The Project for Awesome:
این کمپین تبلیغاتی که توسط موسسان یوتیوب راه اندازی شد، توانست همه مشاهیر مشهور دنیا را به خود جذب کرده و‌ فقط‌ در عرض دو روز، سبب جمع آوری ۱/۲ میلیون دلار شود.‌ البته طرفداران پر و پا قرص یوتیوب که Nerdfighters نام دارند، سهم بزرگی را در این کمپین داشتند و توانستند سبب ثبت ۱۰۰۰ ویدئو در هشتگ P4A گردند. برادران گرین تمام پول حاصل شده از این کمپین قدرتمند را به بنیاد کمک به کودکان اهدا کردند.

۲-کمپین #Cheerance هوندا:
هوندا هم برای کمک به سازمان خیریه و کمک رسانی به کودکانی که درگیر تومور های مغزی هستند، یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کرد. این کمپین با یک ویدئو تبلیغاتی در یوتیوب آغاز شد و این ویدئو توانست مردم را کمی با داستان #Cheeerance آشنا کند. این کمپین قصد داشت سه میلیون Cheer میان برند هوندا و طرفدارانش دربرنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی رد و بدل شده و پس از تحقق این هدف، ۱۰۰ میلیون دلار به خیریه ذکر شده توسط هوندا اهدا گردد. بخش جالب این کمپین، وقتی بود که هوندا در شبکه‌های اجتماعی به دنبال پست‌های دنبال کننده‌هایش که کلمه Cheer را نوشته بودند می‌گشت و به آن پست‌ها، جواب‌های بامزه‌ای می‌داد.

۳-کمپین #ShareACoke از کوکاکولا:
کوکاکولا توانست با استفاده از نیروی آفلاین و آنلاین خود برای نوجوانان کمپینی جالب و البته مناسبتی‌ای را طراحی کند. تابستان بهانه خوبی برای کوکاکولا بود تا بتواند کمی از لوگوی سنتی خود فاصله گرفته و به فکر تنوع بخشیدن به شیشه‌های محصولاتش بیافتد؛ ولی این دفعه به سراغ افرادی رفت که دوست داشتند شیشه نوشابه مختص خودشان را داشته باشند. در حقیقت کوکا ۲۵۰ اسم محبوب آمریکایی را روی شیشه‌ها آورد و با آوردن لوگوی نه چندان محبوب COKE، سعی کرد نوجوانان را به خودش جذب کند. از طرفی در شبکه‌های اجتماعی این اجازه را داد، افرادی که نامشان در آن ۲۵۰ نام ذکر شده نبود، با دوستان خود به صورت مجازی یک کوکا به اشتراک بگذارند و نام آنها هم روی شیشه‌های کوکا قرار گیرد.
 
بالا