برگزیده های پرشین تولز

سوالات مربوط به برنامه نویسی در لینوکس

hamid206

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2005
نوشته‌ها
239
لایک‌ها
2
این قسمت رو ایجاد کردم تا از این به بعد هرکسی سوالی در مورد برنامه نویسی در لینوکس داره اینجا مطرح کنه و پراکندگی ایجاد نشه

اقا من رفتم تحقیق کردم :eek: در مورد برنامه نویسی در لینوکس یه سری چیز های کلی فهمیدم اینجا می نویسم دوستان پیشکسوت بگن درسته یا نه
من دنبال برنامه نویسی با c++ در لینوکس بودم این نتیجه تحقیق من
1)برای کامپایل کد ها باید از g++ استفاده کنیم که زیر مجموعه GCC هست و تمامی توابع استاندارد c++ رو پشتیبانی می کنه تا اینجاش درسته؟:)
2) برای کار های گرافیکی و کار هایی که مثلا با api ها تو ویندوز می کردیم اینجا باید از دو تا کتابخانه مشهور Qt و GTK استفاده شود این چطور درسته ؟ حالا سوال من در این مورد من دیدم بچه ها می گن qt مربوط به kde هست و gtk مربوط به گنوم. نمی شه هر دوتا کتابخانه رو با هم تو مثلا گنوم داشت ؟ بعد اینکه برای استفاده از این کتابخانه ها حتما باید از ide استفاده کرد نمی شه با یه تکست ادیتور با این توابع کار کرد (منظور کد شون رو نوشت )؟ بعدش اینکه کد هایی که ما حالا با ide هاشون می نویسیم باید با g++ کامپایل کنم یا خود ide اینکارو میکنه ( تا اونجایی که من فهمیدم ide یه چیزی مثل همون vc++ هست برای طراحی فرم و دکمه گرافیکی و اینجور کار ها درسته؟)
3) این کتابخانه های qt و gtk رو نمی شه برد تو ویندوز به کتابخانه های vc++ اضافه کرد ؟ اگه میشه چطور ؟ اخه من تو یه فرم انگلیسی خوندم که این کتابخانه ها در هر سه سیستم ویندوز و لینوکس و مک قابل اجراست
4) این کتابخانه های qt و gtk رو میشه برای هر زبانی به کار بست چون من یادم هست یه دوره ای که با perl کار می کردم این gtk به گوشم خورده بود اره؟:rolleyes:
خوب دیگه دوستان شرمنده این همه سوال کردم چیکار میشه کرد استادامون که سواد ندارن تا میریم ازشون در مورد لینوکس می پرسیم گاز می گیرند ! من حالا کلی سوال دارم این تازه اولش هست امیدوارم دوستان ما رو تحویل بگیرن دست ما بی سواد ها رو بگیرن و کمک کنن:blush: :rolleyes:
 

bayazee

Registered User
تاریخ عضویت
25 می 2006
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
0
سلام

1. درسته !
2. خوب اگر برنامه رو با استفاده از هر یک بنویسی تو اونیکی محیط هم می توه اجرا شه ! مثلا برنامه ای رو بر اساس کتابخانه gtk بنویسی و اونو تو KDE اجراش کنی . برای نوشتن برنامه ها می تونی از ویرایشگر متن معمولی هم استفاده کنی . IDE یا Designer ها هم فایل متنی درست می کنند . اما ممکنه کارت کمی سختتر بشه . ولی معمولا توصیه می شه . البته اینم بگم بجز این کتابخونه ها من از WxWidgets هم خوشم میاد .

3. چرا می شه . باید بسته های مربوطه رو در ویندوز نصب کنی . الان برنامه های معروفی مثل gaim و با استفاده از کتابخانه های +gtk بخوبی در ویندوز هم اجرا می شوند :
http://gaim.sourceforge.net/win32/index.php

4. بله می شه . معمولا واسطی بین این زبان های و کتابخانه های روابط گرافیکی قرار می گیره و وظیفه ارتباط و انتقال داده هارو بر عهده می گیره .
 
بالا