برگزیده های پرشین تولز

سوال در مورد ارتقاء شبكه ووردگروپ كابلي به وايرلس

maryambanoo

کاربر فعال شبکه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 جولای 2005
نوشته‌ها
418
لایک‌ها
1
سلام بر دوستان

ما يك شبكه كابلي كه8 كامپيوتر با سيستم عامل ايكس پي را به وسيله ساختار ووردگروپ به هم متصل شده اند را ميخواهيم به شبكه وايرلس تبديل كنيم. سوال من در اين مورد است كه آيا امكانپذير است كه بدون اكسس پوينت و فقط با تعويض كارت لن هاي موجود با كارت لن هاي وايرلس و تعريف نوع كانكشن همگي آن ها بصورت (ad hoc) يعني computer to computer ، و بدون اينكه تغييري درساختار شبكه ايجاد كنيم (منظور اينكه ووردگروپ باقي بماند) اين شبكه كابلي را به وايرلس ارتقا دهيم؟

سوال دوم در اين شبكه يكي از كامپيوتر ها 2 عدد كارت لن دارد كه يكي به شبكه و ديگري به مودم adsl لن وصل ميباشد كه كانكشن adsl شير شده است و بدين وسيله ديگر كامپيوترهاي اين شبكه از اينترنت اسفاده ميكنند . حال اگر فرض بر اين باشد كه سوال اول من امكانپذير باشد، آيا ميتوانيم در همان كامپيوتر مودم را كماكان با سيم به كارت لن معمولي متصل نگه داريم و و با شيير نگه داشتن آن اين سرويس اينترنت را در شبكه بيسيم كماكان داشته باشيم؟

در كل به اين شكل ميتوانم تعريف كنم كه ما يك مودم adsl معمولي و 7 كامپيوتر مجهز به كارت وايرلس و يك كامپيوتر هم كه به اصطلاح سرور است مجهز به يك كارت لن و يك كارت وايرلس است را ميخواهيم شبكه ووردگروپ كنيم و دسترسي اينترنت را هم براي همه كامپيوترها داشته باشيم. چگونه؟

و اگر امكان پذير نيست ، لطفا بگوييد چه سخت افزارهاي ديگري به غير از آنچه گفته شد نياز ميباشد كه اين شبكه كابلي ووردگروپ فعلي به وايرلس تبديل شود بودن اينكه ساختار و تنظيمات نرم افزاري را تغيير پيدا كند؟ و اگر حتما بايد اكسس پوينت بگيريم حدودا 65 هزار تومان ، آيا بهتر نيست بجاي آن ، مودم معولي را عوض كنيم و يك مودم وايرلس بگيريم كه هم adsl است و بجاي اكسس پوينت ازش استفاده كنيم (80 هزار تومان)؟

از راهنماييهايي كه ميكنيد پيشاپيش سپاسگزارم
 
بالا