برگزیده های پرشین تولز

سیستم عامل گوگل یا gOS

joe-satriani

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آگوست 2008
نوشته‌ها
144
لایک‌ها
3
محل سکونت
مشهد
خوب، اینگار این روزا روزه گوگله. و حالا بعد از مرورگرش که مثله بمب بود حالا سیستم عاملش تو راهه!!!!

06.jpg


01.jpg


سیستم عامل گوگل که به اختصار gOS یا Google Operating System نامیده می شود قرار است تا سال ۲۰۱۰ میلادی عرضه گردد.
این شرکت عظیم که طول عمر خیلی طولانی نیز ندارد به هر چه دست زده تبدیل به طلاشده است! تصمیم به تولید سیستم عامل کامپیوتر توسط این شرکت، یکی از پرسر و صدا ترین این موارد است که انعکاس زیادی در سراسر جهان داشته.ولی حضور gOS می تواند توازون سیستم عامل های کامپیوتر جهان بطور جدی دستخوش تغییراتی بنماید.
هم اکنون بیش از ۷۰ درصد سیستم عامل های کامپیوتر های جهان را سیستم عامل ویندوز (Windows) (انواع نسخه های آن) تشکیل می دهد و کمتر از ۱۰ درصد آنرا سیستم عامل لینوکس Linux و ۲۰درصد باقی مانده توسط سایر سیستم عامل ها.
gOS قرار است از بستر لینوکس استفاده کند ولی با کارآیی بسیار بالاتر و قابل اجرا بودن کلیّه برنامه هایی که فقط در ویندوز و یا فقط در لینوکس اجرا می شوند نیز شامل می گردد که این نکته مهمی است. باید منتظر بود ودید که این سیستم عامل قادر است از مقبولیّت سیستم عامل ویندوز بکاهد یا اینکه نه؟ برای پاسخ به این سؤال یک جواب بیشتر ندارد و آن اینست که باید منتظر بود و دید! لابد این قانون ساده را که «بعضی از دشمنی ها سبب معروفیّت و محبوبیّت طرف مقابل می شود» می دانید حربه ای که در سیاست کاربرد فراوان دارد! شاید ارائه این سیستم عامل سبب مقبولیّت بیش از پیش سیستم عامل ویندوز گردد و یا اینکه مثل خیلی از پروژه های مؤفق شرکت گوگل، gOS ، مایکروسافت را به دردسر بیاندازد!
 
بالا