برگزیده های پرشین تولز

سیستم های c.o.d ، پیشرفت کردن یا درجازدن ؟!

alishadmehr

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2011
نوشته‌ها
868
لایک‌ها
135
محل سکونت
آخر خط ...
پرداخت در محل یا Cash on delivery - C.O.D روش پرداخت و ارسالی است که هم اکنون در ایران و به صورت عمده توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ، استفاده میگردد.
این روش از سالهای نه چندان دور که زیرساختهای پرداخت آنلاین در ایران بسیار ضعیف بود ، شکل گرفت و همچنان نیز در حال استفاده است و بخش اعظمی از فروش اینترنتی را به خود اختصاص داده است. اگر چه روز به روز اعتماد به پرداخت آنلاین در ایران بیشتر شده و خوشبختانه زیرساختهای پرداختی نیز بهبود یافتند.

در این بین برخی عقیده دارند وجود این روش با این گستردگی ، کم و بیش با ماهیت تجارت آنلاین در تناقض است. سوال آنان این است اگر قرار است خریدار به خرید اینترنتی اعتماد کند دیگر پرداخت در محل چه معنی دارد؟

37177068_COD_cash_on_delivery_rubber_stamp_Stock_Photo.jpg

اما واقعیت این است که در ایران کاربران اینترنتی اعتماد کمتری به پرداخت آنلاین دارند که این شاید مهمترین دلیل اقبال بیشتر این روش پرداختی است. در صورتی که آمار نانوشته ای نشان می‌دهد ، تمایل به ارسال اجناس بی کیفیت در سیستم C.O.D یا پرداخت در محل توسط فروشندگان بیشتر است! در صورتی که در پرداخت آنلاین فروشندگان از بازگشت پول و سرمایه خود مطمئن هستند و معمولا اجناس با کیفیت تری را ارسال میکنند.

مشکلات متعدد مانند ایجاد نقص در گردش مالی مجموعه به علت دیرکردهای تسویه سیستم پستی ، سفارشات ناموفق و نامشخص به دلایل مختلف و عدم احساس مسئولیت مجریان طرح باعث میشود مشکلات متعددی در این حوزه برای فروشندگان به وجود آید. اگر چه تلاشهایی توسط برخی از شرکتهای C.O.D فعال در این حوزه برای کاستن از این دست مشکلات صورت گرفته است.

اما با این حال گاهی مشکلات در این زمینه آنقدر زیاد است که بیم آن می‌رود که هیچ کسب و کار و فروشگاهی که بر این پایه بنا شده ، نتواند به کسب و کار بزرگی تبدیل شود!

آیا واقعا فروشندگان اینترنتی میتوانند انتظار داشته باشند با چنین زیرساختی (مخصوصا از نوع شرکت پست ج‌اا ) کسب و کارشان رونق بگیرد و هر روز گام های موفقیت را یکی پس از دیگری بپیمایند؟ یا اینکه صرفا قرار است گذر روزگار کنند ، آن هم به سختی ؟
در نهایت به نظر شما استفاده از این زیر ساخت پیشرفت کردن را میتواند به دنبال داشته باشد یا درجا زدن ؟

منبع : مجله تجارت الکترونیک شاپنا
 

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,831
لایک‌ها
30,312
محل سکونت
کرج
سیستم های cod نه پیشرفت کردند نه درجا زدن, بلکه پسرفت کردند
 

alishadmehr

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2011
نوشته‌ها
868
لایک‌ها
135
محل سکونت
آخر خط ...
سیستم های cod نه پیشرفت کردند نه درجا زدن, بلکه پسرفت کردند

البته فرجاد جان خود سیستم های کد منظور نبوده ، بلکه فروشگاههایی که از این سیستم ها استفاده میکند یا از روش پرداخت در محل شرکت پست.
البته به قول شما درجا زدن رو میشه پسرفت تلقی کرد!
 
بالا