برگزیده های پرشین تولز

شیرینی کانولی- غذای ملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
canoli3.jpg
کانولی

دستور شیرینی های همیشگی و تکراری و یا مشابه را فراموش کنید. در این پست قصد داریم یک شیرینی خوشمزه‌ی متفاوت با ظاهری بسیار جذاب و دلربا را آموزش دهیم. این دستور بسیار ساده بوده و نهایت زمانی که از شما می‌گیرد یک ساعت است. توجه داشته باشید که این مواد برای 12 تکه از لقمه‌های فوق‌العاده‌ی کانولی است. بنابریان اگر قصد دارید در یک میهمانی و دورهمی آن را سرو کنید حتما مواد را کم و زیاد کنید.

مواد مورد نیاز:

150 گرم آرد ساده
1 قاشق غذاخوری شکر طلایی
جوش شیرین
½ قاشق چای‌خوری دارچین
1 قاشق چای‌خوری پودر کاکائو (اختیاری)
30 گرم کره
1 عدد تخم مرغ (زرده و سفیده را جدا کنید)
50 میلی‌لیتر سرکه سیب
روغن سرخ کردنی یا روغن کلزا
50 گرم شکلات تلخ آب شده
پودر پسته
پودر قند برای تزئین
برای داخل
250 گرم پنیر (آنقدر هم بزنید تا کرکی شود)
100 گرم خامه
2 قاشق غذاخوری پوست پرتقال شکری
2 قاشق غذاخوری پودر قند
قالب لوله‌ای

دستور پخت:
1- در یک ظرف، آرد، شکر، جوش شیرین، دارچین و کاکائو (در صورت استفاده) و نوک قاشق چای‌خوری نمک را بریزید. سپس کره را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا گلوله‌ای باقی نماند. زرده‌ی تخم مرغ و سرکه‌ی سیب را مخلوط کرده و به مواد داخل ظرف اضافه کنید. و آنقدر هم بزنید تا به یک خمیر صاف و یکدست برسید. در یخچال قرار دهید و اجازه دهید یک روز بماند.

2- در یک ماهیتابه یا قابلمه‌ی عمیق، روغن بریزید. خمیر را ریز کنید و دانه دانه روی هر کدام کار کنید. آنها را به هر قدر که می‌توانید رول کنید - اگر یک دستگاه پاستاساز دارید، از آن استفاده کنید. روغن را حرارت دهید تا به 180 درجه سانتی‌گراد برسد. خمیر را روی سطح صاف قرار دهید و دایره‌های 11 سانتی‌متری ببرید. با سفیده تخم مرغ لبه‌ها را بچسبانید و سپس آنها را سرخ کنید.

3- کانولی را در یک زمان داخل قابلمه‌ی داغ بریزید و مطمئن شوید همه‌ی آنها سرخ می‌شوند. تقریبا بین 45 تا 60 ثانیه زمان لازم است تا آنها طلایی شوند. با استفاده از انبر آنها را به آرامی از قابلمه خارج کرده و در ظرف بگذارید. مراقب باشید که دمای قابلمه از 180 درجه بیشتر نشود.

4- وقتی کانولی‌ها سرد شدند، انتهای آنها را در شکلات فرو ببرید و به بعضی‌ها پودر پسته بزنید. بگذارید خنک شود. خامه و پنیر را با هم مخلوط کنید. سپس پودر پوست پرتقال شکری و شکر را داخل آن ریخته و هم بزنید. سپس خامه را با قاشق داخل کیسه‌ی سر ستاره‌ای ریخته و داخل کانولی را پر کنید.
شیرینی شما حاضر است.
 
بالا