برگزیده های پرشین تولز

صفحه نمایش AMOLED با LCD ارزان‌تر در می آید

Ittl.ir

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2015
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
38
سن
30
بدلیل گرانی تولید صفحه‌نمایش AMOLED ، از شرکت‌ها تصمیم گرفتن تکنولوژی LCD را ارتقا دادند و تا جایی که می‌توان از این فناوری استفاده کرد اما اکنون باخبر شدیم که هزینه تولید یک صفحه‌نمایش AMOLED از LCD ارزان‌تر شده است. در ادامه همراه باشید.
طبق گزارش IHS Technology ساخت یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی ۱۰۸۰p با فناوری AMOLED به ۱۴٫۳ دلار کاهش‌یافته درحالی‌که ساخت همین صفحه‌نمایش با فناوری LTPS LCD حدود ۱۴٫۶ دلار است. این رقم‌ها مربوط به اولین فصل از سال ۲۰۱۶ است درحالی‌که در اواخر سال ۲۰۱۵ هزینه ساخت برای AMOLED و LCD به ترتیب ۱۷٫۱۰ و ۱۵٫۷۰ دلار بود. پس به‌راحتی می‌توان این حدس را زد که سامسونگ در تمام دستگاه‌های خود اعم از بالا رده و پایین رده به‌زودی از AMOLED استفاده کند.
ازنظر فناوری ساخت و تکنولوژی به‌کاررفته AMOLED چند پله بالاتر از LCD قرار دارد اما این دلیلی بر بهترین بودن این نوع صفحه‌نمایش نیست زیرا مشکلات اولیه آن به حد زیادی بالابود اما رفته‌رفته سامسونگ آن را برطرف کرده است ولی خب به‌صورت کلی بازهم می‌توان یک سری مشکلات از آن گرفت. نخستین ایرادی که به پنل‌های AMOLED خصوصاً درگوشی‌های هوشمند گرفته می‌شد دقت رنگ نه‌چندان مناسب و اشباع رنگ بیش‌ازحد بود. ولی به قسمت‌های خوب این نوع صفحه‌نمایش نیز اشاره‌ای داشته باشید. ازجمله مزایای AMOLED نسبت به LCD می‌توان به زاویه دید بالاتر، کنتراست بهتر و رنگ مشکی عمیق اشاره کرد که به افزایش عمر شارژ باتری کمک می‌کند. در نسل‌های اولیه از AMOLED شاهد بودیم که رنگ‌های نمایش داده‌شده اگر به‌صورت مداوم نمایش داده شوند پس از مدتی بر روی صفحه باقی می‌مانند اما اکنون این مشکل برطرف شده است.

باید اشاره‌کنیم که اپل هم تمایل خاصی به استفاده از صفحه‌نمایش AMOLED دارد زیرا خبرهایی هم مبنی بر همکاری اپل با سامسونگ درزمینه تولید صفحه‌نمایش نسل‌های آتی آیفون شنیده‌بودیم. نظر شما چیست؟ آیا AMOLED را ترجیح می‌دهید؟


منبع:
صفحه نمایش AMOLED با LCD ارزان‌تر در می آید
 
بالا