برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه ترشی مخصوص خانگی

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
به طور حتم نيمي از مردم کشورمان ترشي به اين لذيذي با طرز تهيه اي ساده و آسان را نمي شناسند.
ترشي که امروز به شما آموزش مي دهيم ترشي نان و کره نام دارد. متعجب نشويد خبري از نان و کره در کنار طعم ترش و تند ترشي نخواهد بود، علت اين نام گذاري آن است که شما اينترشي را به همراه تمام غذاهاي اصلي خود و در تمام فصول سال مي توانيد ميل کنيد و از طعم فوق العاده ي آن لذت ببريد.
مقالات مرتبط : طرز تهیه ترشی مخصوص خانگی
مواد لازم جهت تهيه ترشي مخصوص و خانگي شما به شرح زير مي باشد:
8 تا 10 خيار سالادي را به ابعاد دلخواه با پوست خرد کرده و در ظرفي بريزيد
1 عدد فلفل دلمه اي قرمز را باز به ابعاد و شکل دلخواه خود خرد کنيد
1 عدد پياز بزرگ خرد شده به ابعاد دلخواه شما
2 قاشق غذاخوري نمک آشپزخانه
1 فنجان سرکه سيب ( اگر از سرکه خرما استفاده مي کنيد بايد شکر را از مواد لازم خود حذف کيند.)
سه چهارم پيمانه شکر دانه ريز
1 قاشق غذاخوري دانه ي خردل
1 قاشق غذاخوري دانه کرفس
يک دوم قاشق چاي خوري فلفل قرمز دانه درشت ( مي توانيد از فلفل قرمز هاي چيلي موجود در بازار استفاده کرده و آن ها را به ابعاد ريز خرد کنيد.)
يک چهارم قاشق چاي خوري دانه ميخک

پس از آماده سازي مواد بالا فرايندي که براي تهيه اين ترشي بايد طي کنيد به شرح زير مي باشد:

خيارها، پياز و فلفل دلمه اي قرمز رنگ را با يکديگر مخلوط کرده و نمک را به آن ها اضافه کنيد و به خوبي هم بزنيد تا تمام مواد به نمک آغشته شود. سپس مواد را درون يک کاسه ي بزرگ ريخته و درون يخچال به مدت يک ساعت نگه داري کنيد تا آب اضافي مواد خارج شده و بتوانيد آن را از موادتان جدا کنيد.
اکنون سرکه سيب و شکر را در يک قابلمه بزرگ با يکديگر مخلوط کنيد. قابلمه را بر روي شعله ي ملايم بگذاريد تا شکر در سرکه سيب حل شود. در اين مرحله بايد دانه هاي خردل، دانه هاي کرفس، دانه هاي فلفل قرمز و ميخک را به سرکه خود اضافه کنيد. شعله را زياد کرده و اجازه دهيد مواد بجوشد. اکنون موادي را که در يخچال گذاشته بوديد خارج کرده و آب آن ها را دور بريزيد و اجازه دهيد مواد کمي خشک شود، سپس آن را درون قابلمه در حال جوش بريزيد و هم بزنيد تا مخلوط شود و به مدت 5 دقيقه اجازه دهيد تا روي شعله بماند. سپس مواد را درون شيشه هايي که قصد انداختن ترشي در آن را داريد بريزيد و دقت کنيد که مايع سرکه ي شما بايد تا روي مواد بيايد و سطح آن را بپوشاند. درب شيشه ها را محکم بسته و 48 ساعت قبل از مصرف اجازه دهيد در دماي اتاق بماند. پس از 48 ساعت ترشي شما آماده است و مي توانيد در کنار اعضاي خانواده از آن لذت ببريد.
فراموش نکنيد که ظرف شيشه اي شما بايد کاملا تميز و خشک باشد. اميدواريم از تهيه اين ترشي لذت ببريد.
منبع : بانک مقالات
 
بالا