برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه مربای آلبالو

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
طرز تهیه مربای آلبالو :

(مربای آلبالو را خودتان در منزل تهیه کنید...)

مواد لازم جهت تهیه مربای آلبالو :

بسیار ساده است ، تهیه این نوع مربا فقط آلبالو لازم دارد و مقدار زیادی شکر.

اگر بخواهید با یک تیر دو نشان زده و همزمان با آن شربت آلبالو نیز تهیه کنید به مقداری آب هم احتیاج خواهید داشت.

پس فقط کافی است مقدار این مواد را بدانید تا بهترین و لذیذ ترین مربا و شربت آلبالو را خودتان در منزل تهیه کنید.

اگر بخواهید از مربای آلبالوی خود شربت نیز تهیه کنید بهتر است میزان شکری که استفاده می کنید به اندازه ی آلبالو های شما باشد ، برای مثال اگر شما دو پیمانه آلبالو در دست دارید بهتر است دو پیمانه هم از شکر کنار بگذارید. اما مقدار آب باید یک پیمانه باشد. البته آب باید بعدا اضافه شود که در ادامه ی مقاله توضیح می دهیم اما مقدار و میزان شکر و آلبالو به شرح فوق بود.

طرز تهیه مربای آلبالو :

معمولا تهیه مربا ها به این صورت انجام می گیرد که ابتدا میوه و شکر را با هم مخلوط می کنند و اجازه می دهند تا استراحت کند و شکر به خورد میوه رود. این کار دو مزیت به همراه دارد. اول آنکه از سیاه شدن مربا جلوگیری شده و این عمل باعث می شود که میوه ها رنگ روشن خود را حفظ کنند. دوم آن که میوه ها اصطلاحا آب انداخته و این امر سبب می شود که مربا با آب طبیعی میوه بپزد و از اضافه کردن آب به آن جلوگیری می شود.

حال آلبالو ها را خوب شسته و هسته آن ها را جدا کنید. سپس شکر را به صورت منظم روی آن بپاشید و بگذارید درون یخچال استراحت کند.

اجازه دهید یک شب تا صبح آلبالو ها در یخچال بمانند و حسابی آب انداخته و شکر را در خود حل کنند.

اکنون گاز را روشن کرده و قابلمه حاوی آلبالو و شکر را روی شعله قرار دهید.

اگر قصد آن را دارید که از مربای آلبالوی خود شربت نیز تهیه کنید باید در همین مرحله آب را اضافه کنید که البته مقدار آن بستگی به مقدار آلبالو ها و شکر دارد . به این شکل که به ازای هر 3 پیمانه آلبالو و 3 پیمانه شکر ، یک پیمانه آب اضافه کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شعله گاز باید ملایم باشد و هر از چند گاهی مربا باید هم زده شود ، گذشته از موضوع ته گرفتن مربا در روند تهیه این نوع از مربا باید توجه داشته باشید که امکان سر رفتن مربای آلبالو بسیار زیاد است پس باید مدام بالای سرش بوده و حواسمان به هم زدن های پی در پی آن باشد. یکی از راهکار هایی که سرآشپزان آن را به کار می گیرند و احتمالا شما هم آن را شنیده اید گذاشتن یک قاشق چوبی درون ظرف در حال جوشیدن است اما این دلیل نمی شود که از بالا سر مواد کنار رفته و آن را به حال خود رها کنیم. جوشیدن مواد باید تا آن جا ادامه داشته باشد که حجم مواد در حال جوشیدن به دو سوم حجم اولیه برسد. نقطه ی مشترکی در تهیه مربا وجود ندارد که بگوییم اگر به فلان حالت رسید مربای شما آماده است و می توانید آن را از روی شعله بردارید ، فقط می توان گفت که این موضوع سلیقه ای است و اگر آب آن غلیظ شد و رنگ آن به صورت دلخواهی که مایل هستید رسید یعنی مربای شما آماده است.

نکته ای که مهم است و باید در حین تهیه مربا به آن توجه کنید این است که نباید در قابلمه را کیپ کنید چرا که باعث تیره شدن رنگ مربای شما می شود. همچنین احتمال سر رفتن مربای آلبالو زیادتر می شود که قطعا این موضوع اصلا خوشایند نیست.

نکته ی بعدی که قابل ذکر است و ممکن است شما را به اشتباه بیندازد اینجاست که باید توجه داشته باشید آب مربا تا زمانی که روی حرارت است رقیق تر از زمانی که خنک می شود خواهد بود. می توانید برای آن که به اشتباه نیفتید مقداری از آب مربای آلبالو را برداشته و سعی کنید آن را به هر طریقی به سرعت خنک کنید تا از میزان غلظت دلخواه خود مطمئن شوید.

مربای آلبالو و همچنین شربت آلبالوی شما آماده است ، امیدواریم از خوردن آن در کنار خانواده لذت کافی را ببرید.
 
بالا