برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه و پخت کوکو ماکارونی مجلسی ساده رشته ای با سوسیس و پنیر پیتزا بدون فر

FAFA7575

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2019
نوشته‌ها
219
لایک‌ها
5
سن
34
طرز تهیه کوکو ماکارونی


طرز تهیه کوکو ماکارونی را در ادامه ببینید . کوکو ماکارونی از لحاظ شکل به پیتزا شباهت دارد و مانند کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی جز کوکوهای محبوب است . یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و محبوب است . از ترکیبات این کوکو میتوان به قارچ و ماکارونی و گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا و تخم مرغ اشاره کرد . مقدار این غذا برای چهار نفر در نظر گرفته شده است .

مواد لازم برای کوکو ماکارونی
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

ذرت ۴ قاشق غذاخوری

ماکارونی فرمی ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط ۱ عدد

تخم مرغ درشت ۴ عدد

قارچ ۳۰۰ گرم

فلفل دلمه ای ۱ عدد

پنیر پیتز به مقدار دلخواه

روغن مایع به اندازه کافی

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

آبکش کردن ماکارونی
یک قابلمه انتخاب کنید که سایزش متوسط باشد و روی گاز قرار بدهید . کمی آب داخل قابلمه بریزید و روغن مایع و نمک را به آب اضافه کنید . به آب زمان بدهید تا جوش آید . ماکارونی را به همراه ذرت درون آب بریزید . حدود ده دقیقه زمان میبرد تا ذرت و ماکارونی خوب پخته شود . بعد از گذشت این زمان ماکارونی و ذرت را آبکشی میکنیم و کنار میگذاریم تا خوب آب اضافیشان خارج شود .



مایه کوکو ماکارونی
پیازی برداشته و به شکل نگینی و ریز خردش میکنیم . بعد یک ماهیتابه مناسب انتخاب میکنیم و روی حرارت قرار میدهیم . کمی روغن ریخته و فرصت میدهیم خوب داغ شود . پیاز را درون ماهیتابه ریخته و کم کم تفت میدهیم تا خوب نرم شود . زمانی که رنگ پیازتان شفاف شد ادویه ( زردچوبه و فلفل سیاه ) را می افزاییم . گوشت چرخ کرده را هم اضافه میکنیم و همه مواد را انقدر با هم تفت میدهیم تا گوشت چرخ کرده پخته و سرخ بشود . فلفل دلمه ای ها را به شکل ریز و به دلخواه نگینی خرد کنید و درون تابه بریزید تا کمی سرخ شوند .

قارچ کوکو ماکارونی
نحوه اضافه کردن قارچ به بقیه مواد کمی متفاوت است . باید قارچ ها را در تابه ای جداگانه ریخته و با کمی روغن تفت بدهید . علت این کار این است که آب اضافی قارچ ها تبخیر شود . در ادامه کمی آبلیمو هم اضافه میکنیم زیرا از سیاه شدن قارچ ها جلوگیری میکند . زمانی که حس کردیم آب قارچ ها به خوبی گرفته شده است و تبخیر شده ، قارچ ها را به تابه گوشت چرخ کرده اضافه میکنیم .

طرز تهیه کوکو ماکارونی
رب ، نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت چرخ کرده اضافه میکنیم . کمیتفت میدهیم تا مزه خامی رب گوجه گرفته بشود . مواد را از روی شعله گاز برمیداریم و اجازه میدهیم تا کمی خنک شود . یک کاسه نسبتا بزرگ را کنار بگذارید و بروید سراغ ماکارونی و ذرت . آنها را داخل کاسه بریزید ، زمانی که مایه هم کمی خنک شد به ماکارونی اضافش کنید . خوب همه چیز را با هم مخلوط کنید . تا همه رشته های ماکارونی از مایه بی نصیب نماند. تخم مرغ ها را شکسته و خوب بهم بزنید سپس به ماکارونی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید .



سرخ کردن کوکو ماکارونی
یک ماهیتابه انتخاب و روی شعله گاز قرار دهید . مقداری روغن داخل تابه بریزید . وقتی روغن داغ شد نصف مایه رو داخل تابه بریزید . پنیرپیتزا را روی مایه زیرین بریزید مقدارش هم به صورت دلخواه است . سپس لایه بعدی ماکارونی هم اضافه کنید و روی پنیرپیتزا بریزید . مقداری با قاشق ماکارونی را بهم فشار داده تا فشرده شود . زمانی قسمت پایینی کوکو سرخ شد ان را برگردانید و سمت دیگرش را سرخ کنید . کوکو را در ظرف مورد نظر برش داده و سرو کنید . میتوانید این کوکو را با سس کچاپ میل کنید .

کوکو ماکارونی در فر
اگر مایلید که کوکو خود را در فر درست کنید به ادامه این مطلب توجه کنید . در ابتدا باید فر را با حرارت ۱۸۰ روشن کنید تا خوب گرم شود . یک ظرف پیرکس انتخاب کنید و مایه کوکو و ماکارونی را داخل ظرف بریزید . برای مدت زمان سی تا چهل دقیقه کوکو را در طبقه وسط فر بگذارید تا کوکو آماده و پخته شود . وقتی کوکو پخته شد آن را بیرون بیاورید و برش بزنید . میتوانید از برش های لیمو و گوجه فرنگی برای تزیین استفاده کنید .



عکس ذرت

خواص ذرت
از آنجایی که در پخت این کوکو از ذرت استفاده میشود ، تصمیم گرفتیم تعدادی از خواص و مضرات ذرت را برای شما گردآوری کنیم .ذرت دارای مقدار زیادی آهن است به همین دلیل از بیخوابی پیشگیری میکند . خیلی از افراد دوست دارند وزن اضافه کنند . ذرت برای این افراد گزینه و انتخاب خوبی است زیرا دارای کالری بالایی است . ذرت برای افرادی که میخواهند وزن کم کنند و دنبال کاهش وزن هستند هم عالی است زیرا باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت است . ذرت بخاطر داشتن ترکیب فنولیک و اسید فرولیک ضد سرطان است و با تومورهای کبد و سینه مبارزه میکند . ذرت برای خانوم های باردار مفید است و از سقط جنین پیشگیری میکند . ذرت از یبوست پیشگیری میکند .
 
بالا