برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه پیراشکی کرم دار در قابلمه به صورت خوشمزه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
پیراشکی کرمدار، طرز تهیه و پخت پیراشکی کرم دار قنادی به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل

دستور تهیه پیراشکی کرم دار در قابلمه مرحله به مرحله
پیراشکی کرمدار یکی از شیرینی های خوشمزه و معروفی است که بسیار هم پرطرفدار هست. پیراشکی را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. پیراشکی از دیرباز بین ایرانیان معروف بوده و امروزه با نام دونات معروف شده است. تنها تفاوت پیراشکی کرمدار با دونات این است که دونات ها تو خالی هستند.

پیراشکی کرم دار یا دونات را می توان هم در روغن هم در فر درست کرد و روی دونات ها را می توان ساده یا شکلاتی کرد. شما می توانید این پیراشکی را به صورت گرد یا لوله ای درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه پیراشکی کرمدار آشنایی ندارید، ما در این دستور تهیه شیرینی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پیراشکی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این پیراشکی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم پیراشکی کرمدار
آرد سفید قنادی۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۵۰ گرم
شیر ولرم ۱ پیمانه
کره ۵۰ گرم
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
نمک نوک قاشق چای خوری
وانیلیک دوم قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت پیراشکی کرمدار
1. برای شروع، ابتدا خمیر مایه را با ۱ قاشق غذاخوری شکر داخل شیر ولرم می ریزیم و روی ظرف یک بشقاب می گذاریم و آن را به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم تا استراحت کرده و عمل بیاید و پف کند.

2. سپس داخل یک کاسه تخم مرغ، وانیل، کره نرم شده و باقیمانده شکر را با هم مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم. بعد خمیر مایه آماده شده را هم اضافه می کنیم.

3. در ادامه آرد را الک کرده و نمک را به مایه اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا خمیری شود. توجه داشته باشید که مقدار آرد گفته شده تقریبی هست، چون نوع و جنس آردها باهم متفاوت است و ممکن است کمتر نیاز باشد پس تا جایی آرد بریزید که خمیری شود و به دست نچسبد. زیاد از حد هم آرد نریزید، چون سفت می شود.

4. خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم و داخل ظرف چرب شده می گذاریم و روی ظرف را می پوشانیم و در دمای محیط ۲ ساعت استراحت می دهیم.

5. بعد از 2 ساعت که حجم خمیر دوبرابر شد، پف خمیر را می گیریم و آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم. بعد خمیر را روی کاغذ روغنی با وردنه به قطر ۷ الی ۸ میلیمتر بازکرده و با کاتر گرد یا بیضی برش می زنیم. بعد از برش زدن، روی خمیر یک پارچه تمیز می اندازیم و دوباره ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم.

6. حالا داخل قابلمه کوچکی روغن می ریزیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود. سپس دور تا دور پیراشکی ها را که زیرش کاغذ روغنی چسبیده با قیچی کاغذ را می بریم و پیراشکی ها را به کمک کاغذ به آرامی برمی داریم و در روغن داغ می اندازیم.

7. پیراشکی ها را موقع انداختن در روغن به آرامی از کاغذ جدا می کنیم تا خمیر پیراشکی ها له و خراب نشود.

8. پیراشکی ها را داخل روغن داغ تکان می دهیم و با قاشق روی آن روغن می ریزیم که بیشتر پف کند. فقط دقت داشته باشید که موقع سرخ کردن حرارت کم باشد تا پیراشکی ها مغزپخت شود. بعد از سرخ شدن آنها را از روغن درآورده و روی صافی می ریزیم تا روغن اضافی آنها گرفته و خنک شود.

مواد لازم کرم پیراشکی
شیر ۳ پیمانه
آرد سفید ۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری
شکر دو سوم پیمانه
وانیل 1 قاشق چای خوری
کره 2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه کرم پیراشکی
1. برای درست کردن کرم ابتدا شیر، آرد، نشاسته و شکر را با هم مخلوط می کنیم و در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم.

2. مواد را مدام هم می زنیم تا غلیظ شود. وقتی کمی غلیظ شد، وانیل و کره را هم اضافه می کنیم. غلظت کرم باید طوری باشد که جای پره همزن روی کرم بماند.

3. در انتها کرم را به ظرف دیگر منتقل داده، روی ظرف سلفون کشیده و داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود. بعد از خنک شدن کرم را داخل گیف می ریزیم و داخل هر کدام از پیراشکی ها کمی می ریزیم.

4. سعی کنید کرم را قبل از درست کردن خمیر آماده کنید تا خوب خنک شود. امیدواریم از خوردن این پیراشکی کرم دار خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا