برگزیده های پرشین تولز

طلا مرز مقاومتی را در هم شکست | تحلیل علمی آینده بازار |

shabgaгd67

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2012
نوشته‌ها
89
لایک‌ها
17
محل سکونت
کرج
در حالی که ارز در بازار تهران یک هفته پر آشوب و متحیر کننده را پشت سر گذاشت، بهای جهانی طلا نیز در نهایت توانست مرز مقاومتی 1780 دلار را درهم بشکند و به سطح مقاومتی جدید وارد شود. بهای نفت در تلاطم و کشاکش برابری یورو و دلار همچنان شناور است و تمایل به کاهش در آن دیده می‌شود.

بهای جهانی اونس طلا برای ششمین هفته متوالی به روند افزایشی خود ادامه داد و در نهایت دیروز با بیشترین بها یعنی رقم 1791 دلار معامله شد تا مرز مقاومتی 1780 دلار را درهم بشکند. با توجه به کاهش تقاضا، به نظر نمی‌رسد که طلا در کوتاه مدت بتواند مرز مقاومتی 1800 دلار را پشت سر بگذارد و این امر نیازمند یک تأثیر گذاری خارجی بر بازار است.

طلا اکنون مرز مقاومتی 1780 دلار را شکسته است و در حال حاضر سطح حمایتی برابر با 1763 و 1750 دلار و سطح مقاومتی برابر با 1800 و 1807 دلار است.

به نظر می‌رسد با توجه به افزایش بهای اونس جهانی طلا و ورود آن به مرز مقاومتی جدید، بهای طلا در بازار تهران همچنان تا حدی به روند افزایشی خود ادامه دهد. در همین حال هرگونه پیش بینی برای بهای ارز همکنون بسیار مشکل شده است و در حال حاضر هیچ گونه منطقی بر نوسانات بهای ارز حاکم نیست.

در این هفته مشخص خواهد شد که آیا اسپانیا اقدام به درخواست بسته نجات اقتصادی جدید خواهد کرد یا خیر، احتمالی که دور از ذهن نیست و با وقوع آن یورو در برابر دلار تقویت خواهد شد و این امر افزایش بهای نفت را در پی خواهد داشت.

روز سه شنبه بعد از افزایشی قابل توجه در بهای دلار در آخرین ساعات شاهد کاهشی اندک در بها بودیم. این کاهش در پی اخباری مبنی بر دستگیری تعدادی از اخلالگران ارزی بود که ناشی از ورود قوای انتظامی به بازار است. احتمال ورود منسجم برای کنترل بازار بیش از پیش تقویت شده و دور از ذهن نیست که طی روزهای آینده احتمال کاهش بهای ارز وجود داشته باشد. اما همان‌طور که گفته شد در حال حاضر نمی‌توان به وضوح پیش بینی در خصوص نوسانات ارز در روزهای آتی داشت.

 
بالا