برگزیده های پرشین تولز

عایقکاری در ساختمان

rahaa6915

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 جولای 2016
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
33
عایق کاری نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد . به کمک عایق کاری می توان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنک تر نگه داشت .

انواع عایق کاری :
روش اول :عایق هایی که حرارت را باز می تابند .پشت این عایق ها باید حدود 20 میلی متر فاصله هوایی تعبیه شود .
روش دوم :عایق هایی که در ساختار آنها حبابهای هوا وجود دارد و باعث کاهش هدایت حرارت می شوند.
از مهمترین مرحله های عایقکاری سازه ها میتوان به انتخاب نوع عایق اشاره کرد که این انتخاب باید با توجه به موارد زیر انجام گیرد:
فاکتور مهم در انتخاب عایق ها ، میزان مقاومت حرارتی آن هاست .هر قدر میزان مقاومت حرارتی بالاتر باشد ، عایق حرارت را کمتر از خود عبور می دهد و صرفه جویی که به همراه دارد افزایش می یابد ، پس درانتخاب عایق ها جهت عایقکاری به جای ضخامت عایق ها ،باید مقاومت حراتی آن ها با هم مقایسه شوند.
عایق های گوناگون با مقاومتهای حرارتی برابر ، از نظر میزان صرفه جویی در انرژی همانند هستند و تنها اختلاف آنها در قیمت و محل کاربرد است.
این موضوع که چه عایقی را انتخاب کنیم بستگی به سازه و یا مکانی دارد که میخواهیم عایقکاری کنیم. معمولا در صنعت جاهایی که در زیر اشاره کرده ایم عایقکاری میشوند:
- سقفها : با عایق کاری سقف مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان 35% تا 45% کاهش می یابد .
- دیوار های خارجی : مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان را حدود 15% کاهش می دهد.
- کف : مصرف انرژی در زمستان را 5% کاهش می دهد .
- لوله های آبگرم : برای عایق کاری لوله های آبگرم می توان از عایق های پتویی یا عایقهایی که به طور ویژه برای لوله ها ساخته شده و به راحتی قابل نصب هستند استفاده کرد .


ادامه مطلب در سایت پشم سنگ آذرتار
 
بالا