برگزیده های پرشین تولز

عکسهای وحشتناک تصادف راننده مشهدی با گاردریل

AR4SH66

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
796
لایک‌ها
201
محل سکونت
•Tehran▬
بیخیال در نهایت جنس خودروسازی کره ای بدرد نمیخوره!

دوست عزیز این ماشین هزار و یک جاش انگولک شده ، توی همین پراید های جدید برای اینکه قیمت رو کم کنن چون ایربگ گذاشتن از بدن زدن !

ضمنا وقتی یه ماشین از دور خارج میشه ولی شما هنوز هم استفاده می کنی مقصر شمایی نه شرکت تولید کننده
من نگفتم مقصر کیه، در اصل مقصر خیلی ها هستن، جاده ها، خودرو ساز، راننده و ......
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
مشکل از جنس کره ای نیست. چرا که خیلی حرفها برای گفتن داره تو دنیا. مشکل از خود ما ایرانی هاست. والا مرسدس بنز هم با 120 تا با کله بره تو تیزی گارد ریل همین بلا سرش میاد. یه ضرب و تقسیم ساده فیزیکیه (یه کمی هم باید علم مواد بدونید البته)!

بله؛ شرکت KIA با شعار ساخت خودروهای با قیمت پایین و مناسب، زباله هایی پفکی تولید کرده و روانه بازار میکند.

ABS هم که دیگه الزامی شده...

بنده که هر تصادفی از این ریو توی خیابونا دیدم، همچون محصول زیبای دیگر KIA، پراید، همیشه به خاک رفته و له شده... حالا شما چجور میگی مقاومه دیگه من نمیدونم... بدنه مقاوم اونیه که وقتی میزنه به کامیون، تکانه انقدر خوب منتقل بشه که کمترین خسارت وارد بشه، فرقیم نمیکنه ساخت ایران باشه یا آمریکا...

چیزی که مشهوده اینه که خودروهای کمپانی KIA (البته به علت ارزونیشون!) فقط ظاهرسازی زیبا دارن و در باطن عینهو پفکن و هر جا میبینی ماشینای KIA توی تصادفی هستن معمولاً از یه طرفی له شدن...!


همچنین موضوعی هست به نام تکانه و برخورد در فیزیک! ماشینی خوبه که بتونه به خوبی نیرو رو منتقل کنه به طوری که کمترین آسیب به خودرو برسه و هیچ آسیبی متوجه کابین نشه؛ حالا گیریم که به قول شما بدنه ریو مقاومه! وقتی نتونه توی تصادف، نیرو رو درست منتقل کنه و هم خودش به *ا میره هم سرنشینان، پس یعنی مفت نمی ارزه...



منم اینجا قصد حمایت از یه برند و یا کل کل ندارم و فقط دارم حرفمو میزنم... :)

مثود این "تکانه" که میگی به کجا منتقل میشه؟ به لاستیک ها مثلا و باعث ترکیدنشون میشه؟ یا تبدیل به گرما میشه؟!
 

meysam77

Registered User
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2008
نوشته‌ها
357
لایک‌ها
7
چه ربطی به ماشین داره؟؟ این ماشین رو خارج هم تولید میکنن.
اگه محدودیت سرعت 120 تا هم بوده باشه با 120 تا اینطوری نمیشه
اگه بیشتر رفته مقصر خودشه!!

تو خارج این ماشین رو می دن 3 هزار دولار اونم به کسی که حقوقش 10 هزار دولار در ماهه !

یعنی طرف وقتی اینو می خره که مثل یه دوچرخه ای چیزی داره بهش فکر می کنه و باهاش مسافرت نمی کنه .... تو اتوبانم نمیره، میره سر کوچه یه بسته دستمال کاغذی می خره همونجا هم ولش می کنه !


اما تو ایران به عنوان خودروی اصلی مملکته و به دلیل "انحصار" و قیمت های بالا طرف با کلی قسط و ..... می خره همه جا هم مجبوره باهاش بره ،


در خارج کسی که اینو سوار می شه پی همه چی رو به خودش می ماله ، مثل کسی مه میره تو مسابقات اتوموبیل رانی یا بدل کاری می کنه ...... اما تو ایران از روی ناچاریه !



با تشکر (مقایسه معل فارقه .... اما در مجموع تولید این نوع خودرو ها به سبک کنونی کشتار دولتی مردم است، به خاطر پول)
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
نه ماشینش ماشین بوده , نه رانندش راننده بوده , نه گاردش استاندارد بوده :wacko:



هر کی میگه کیا آشغاله خودش برهیدونه شرکت بزنه ماشین بسازه .
شما اگه آشنا داری برو سیبیلارو چرب کن مجوزهای مربوطه رو بگیر ، باقیشو ردیف میکنیم خودمون
 

Nordic

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2011
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
بیخیال در نهایت جنس خودروسازی کره ای بدرد نمیخوره!

و این فقط و فقط نظر شخصی شماست که از نظر من صحیح نیست.

جنس کره ای اگر به درد نخور بود الان سامسونگ بزرگترین غول الکترونیک دنیا نبود. هیوندای سوناتا از خودروهای محبوب بازار آمریکا نبود و در سال 2006 خودروی سال جهان انتخاب نمی شد.
کره اگر عددی نبود شرکت های کره ای به عنوان پیمانکار برج خلیفه انتخاب نمی شدند. و اینکه خلاصه کنم کره ی جنوبی با 48 میلیون نفر جمعیت دوازدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست. بعد از کشورهایی مثل آمریکا و آلمان و ژاپن و امثال اینها که بعضی هاشون بیش از 5 برابر کره جمعیت دارند. اگر کره جنوبی جمعیت آمریکا را داشت سومین اقتصاد یزرگ دنیا می شد.

حالا برید تصور کنید که جنس کره ای بنجله.
 

mm00

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2009
نوشته‌ها
1,549
لایک‌ها
250
بالای 100 تا رفتن با ماشین های زیر 20 تومان حماقته
به نظر من 206 زیر 20 تومان ایمن ترینه .... 4 ستاره از Euro ncap ... ولی 206 هم بود فرقی نمیکرد!
در ضمن درسته کره به پای غول های خودرو سازی مثل Bmw و benz نمیرسه ولی یک سر به Euro ncap بزنید وضع کره خیلی خوبه
 

prodoctornuke

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,618
لایک‌ها
48
محل سکونت
اصفهان
خوشم میاد همه مقصر هستن بجز راننده و شرایط جاده ای
.ببینید توی عکس ریل گارد به طرز جالبه توی ماشین فرو رفته و تا هم نشده.پس اقلا این ماشین یا بالای 150 تا سرعت داشته یا اینکه یه جای گارد بریده بوده و راننده صاف زده همونجا و بدنه رو سوراخ کرده
به هر حال نصف تصادفات جاده ای بخاطر عامل انسانی هست
 

zare71

Registered User
تاریخ عضویت
1 می 2008
نوشته‌ها
39
لایک‌ها
8
چرا همش گیر دادین به ماشین
یه خرده هم بگین این طرف چه قدر خرکی رانندگی کرده
:wacko:
 

meysam77

Registered User
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2008
نوشته‌ها
357
لایک‌ها
7
خوشم میاد همه مقصر هستن بجز راننده و شرایط جاده ای
.ببینید توی عکس ریل گارد به طرز جالبه توی ماشین فرو رفته و تا هم نشده.پس اقلا این ماشین یا بالای 150 تا سرعت داشته یا اینکه یه جای گارد بریده بوده و راننده صاف زده همونجا و بدنه رو سوراخ کرده
به هر حال نصف تصادفات جاده ای بخاطر عامل انسانی هست

ماشین خوب خطای انسانی رو کاهش میده ....

شما وقتی روی طناب راه میری کوچکترین خطایی باعث افتادنت میشه .... بعد شما بیای بگی عامل افتادن طناب باز از روی طناب خطای انسانی بوده !


خیر من می گویم 100 درصد تصادفات ما عاملش ماشین و جاده و ... است و حتی 1 درصد هم خطای انسانی توشون دخیل نیست (بجز در خودرو های مدل بالا در جاده های خوب کشور)

با تشکر
 

tanha2011

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
3,240
لایک‌ها
251
محل سکونت
HAMEDAN
نه ماشینش ماشین بوده , نه رانندش راننده بوده , نه گاردش استاندارد بوده :wacko:

کلا چیش استاندارد بود اونو بگو


شما اگه آشنا داری برو سیبیلارو چرب کن مجوزهای مربوطه رو بگیر ، باقیشو ردیف میکنیم خودمون

اگه آشنا داشتم که اینجا نبودم ! مرد مومن
 

tanha2011

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
3,240
لایک‌ها
251
محل سکونت
HAMEDAN
بالای 100 تا رفتن با ماشین های زیر 20 تومان حماقته
به نظر من 206 زیر 20 تومان ایمن ترینه .... 4 ستاره از Euro ncap ... ولی 206 هم بود فرقی نمیکرد!
در ضمن درسته کره به پای غول های خودرو سازی مثل Bmw و benz نمیرسه ولی یک سر به Euro ncap بزنید وضع کره خیلی خوبه


کجای 206 امن ؟!

فعلا زیر 20 تومن تندر90 از همه ایمن تره
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
دیشب توی شک نشون داد چندتا ادم زنده توی یه پرایده کباب شدن:(
بعدشم از خود راننده وقتی ۱۴۰تا میره دیگه چه انتظاری از ماشین داری؟
من اگه بخوام ماشین بخرم ماشین های امریکایی زمان شاه مثل شولت.کادیلاک.بویوک کامرون که امنیتشون واقعا بالاست و از حلب ساخته نشدن و خود به خود اتیش نمیگیرن.

دوست عزیز این ماشین ها که شما فرمودین همگی 6 تا 8 سیلندر هستن! هر صد کیلومتر 20 تا میخورن .فکر هزینه هاشم باید بود ... فک کردید چرا پراید میخرن ملت. بخاطر کم مصرف بودنشه ...:wacko:
 
Last edited:

tiyam 01

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2009
نوشته‌ها
6,150
لایک‌ها
7,555
کیا ریو سال 2000 تو خود کره هم تلفات زیاد داشت. بی کیفیت ترین ماشین شناخته شد. کره ای ها سوارش نمیشد. چند سال بعد اومدن ایمن ترش کردن. این ریو که تو ایران هست همون ریو بی کیفیت ـه هست

یه مجله این رو نوشته بود



اینم ریو 2012
2012-Kia-Rio-5-Door-Hatchback-Front-Side-View-800x600.jpg


چرا ما باید هنوز ریو 2000-2001 رو تولید (مونتاژ) کنیم؟
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
کیا ریو سال 2000 تو خود کره هم تلفات زیاد داشت. بی کیفیت ترین ماشین شناخته شد. کره ای ها سوارش نمیشد. چند سال بعد اومدن ایمن ترش کردن. این ریو که تو ایران هست همون ریو بی کیفیت ـه هست

یه مجله این رو نوشته بود



اینم ریو 2012
2012-Kia-Rio-5-Door-Hatchback-Front-Side-View-800x600.jpg


چرا ما باید هنوز ریو 2000-2001 رو تولید (مونتاژ) کنیم؟

بهمون دلیلی که پژو 405 1988 و فوردفیستا(پراید کیا) 1984 رو هنوز داریم تولید میکنیم!
 

Undisclosed

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2011
نوشته‌ها
350
لایک‌ها
57
بدنه ماشین کاغذیه !!!!
اگه تعرفه های گمرکی رو ورمیداشتن با این پول راحت یه هیوندا میخریدن ببینم بازم اینطور حادثه ای پیش میومد ...

خارج از کشور دیدم کامیون به گارد ریل میزنه فقط پایه هاش کنده میشه ... به هیچ عنوان نباید از وسط گارد ریل پاره بشه .. این چه گارد ریلیه دیگه ... همیچیشون آشغاله

به اسم حمایت از تولید کننده داخلی تعرفه های ت*می میذارن بعد میرن همه قطعات رو از چین وارد میکنن تولید کننده های داخلی رو بدبخت میکنن.

دیشب توی شک نشون داد چندتا ادم زنده توی یه پرایده کباب شدن:(
بعدشم از خود راننده وقتی ۱۴۰تا میره دیگه چه انتظاری از ماشین داری؟
من اگه بخوام ماشین بخرم ماشین های امریکایی زمان شاه مثل شولت.کادیلاک.بویوک کامرون که امنیتشون واقعا بالاست و از حلب ساخته نشدن و خود به خود اتیش نمیگیرن.

من فقط Hummer میخرم
crazy.gif
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,267
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
مثود این "تکانه" که میگی به کجا منتقل میشه؟ به لاستیک ها مثلا و باعث ترکیدنشون میشه؟ یا تبدیل به گرما میشه؟!

طراحی استادانه شاسی و اسکلت اصلی بدنه و به خصوص اسکلت چارچوب اطاق سرنشینان یکی از مهمترین مصادیق ایمنی هست.

برای مثال شما یک خودروی BMW رو میبینید که تصادفی شدید داشته ولی بسیار کم آسیب دیده و در اتوموبیل های استاندارد کمپانی های بزرگ، مشاهده میکنید حتی کل جلوی ماشین هم له شده باشه ولی اطاقک سرنشینان انگار هیچیش نشده...


به این میگن "هنر انتقال تکانه"؛ یعنی اینکه طراح باید روی تمام جوانب و تمام ضربه هایی که از هر سو ممکنه به خودرو وارد بشه کار کنه.

مثلاً اگر از جلو خودرو تصادف کرد، تکانه به کمک شاسی و چارچوب اطاقک به گونه ای از جان سرنشینان دور بمونه و به عقب ماشین برسه یا به جاده منتقل بشه.

یا مثلاً اگر تصادف از عقب بود سعی بشه به باک آسیب جدی منجر به انفجار وارد نشه.

یا اگر حتی یه کامیون از بغل بهت زد، ضربه به طوری استادانه در اتوموبیل پخش بشه که اطاقک سرنشین آسیب جدی نبیده (که مشاهده میکنید این مورد رو در ماشین های مرغوب).


وقتی به جسمی ضربه ای وارد میشه، اون ضربه نیرویی داره که اتم به اتم جابجا میشه؛ بخشیش به صورت عکس العمل برمگیرده ولی باقی، تمام اتم های جسم ضربه دیده رو یکی پس از دیگری همچون موج صوتی (موج آب!) منغلب کرده و نیرو همینطور منتقل میشه (همون قضییه بغلی بگیر!)...

اینکه اتوموبیل رو طوری طراحی کنی که ضربه به صورت هدفمند و کاملاً برنامه ریزی شده منتقل بشه، خودش یه هنره که نزد هر کسی نیست! حتی در این علم کارهایی انجام میشه که باورنکردنیه و ضربه و تکانه رو طوری منتقل و منحرف میکنن که آدم کفش میبره...
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
طراحی استادانه شاسی و اسکلت اصلی بدنه و به خصوص اسکلت چارچوب اطاق سرنشینان یکی از مهمترین مصادیق ایمنی هست.

برای مثال شما یک خودروی BMW رو میبینید که تصادفی شدید داشته ولی بسیار کم آسیب دیده و در اتوموبیل های استاندارد کمپانی های بزرگ، مشاهده میکنید حتی کل جلوی ماشین هم له شده باشه ولی اطاقک سرنشینان انگار هیچیش نشده...


به این میگن "هنر انتقال تکانه"؛ یعنی اینکه طراح باید روی تمام جوانب و تمام ضربه هایی که از هر سو ممکنه به خودرو وارد بشه کار کنه.

مثلاً اگر از جلو خودرو تصادف کرد، تکانه به کمک شاسی و چارچوب اطاقک به گونه ای از جان سرنشینان دور بمونه و به عقب ماشین برسه یا به جاده منتقل بشه.

یا مثلاً اگر تصادف از عقب بود سعی بشه به باک آسیب جدی منجر به انفجار وارد نشه.

یا اگر حتی یه کامیون از بغل بهت زد، ضربه به طوری استادانه در اتوموبیل پخش بشه که اطاقک سرنشین آسیب جدی نبیده (که مشاهده میکنید این مورد رو در ماشین های مرغوب).


وقتی به جسمی ضربه ای وارد میشه، اون ضربه نیرویی داره که اتم به اتم جابجا میشه؛ بخشیش به صورت عکس العمل برمگیرده ولی باقی، تمام اتم های جسم ضربه دیده رو یکی پس از دیگری همچون موج صوتی (موج آب!) منغلب کرده و نیرو همینطور منتقل میشه (همون قضییه بغلی بگیر!)...

اینکه اتوموبیل رو طوری طراحی کنی که ضربه به صورت هدفمند و کاملاً برنامه ریزی شده منتقل بشه، خودش یه هنره که نزد هر کسی نیست! حتی در این علم کارهایی انجام میشه که باورنکردنیه و ضربه و تکانه رو طوری منتقل و منحرف میکنن که آدم کفش میبره...

در مورد هنر طراحی موافقم باهات. اگه شدت ضربه کم و برخورد الاستیک باشه که انرژی ضربه صرف تغییر شکل الاستیک متریال (سپر، ورق های بدنه، شاسی و ... ماشین)، غلبه بر اثرات اصطکاکی بین درز اتصالات و اینترفیسهای قطعاتی از ماشین که در تماس با هم هستند، جرم دمپر (میرا کننده های ضربه) احتمالی که سازنده کار گذاشته میشه و هیچ خسارتی هم به بار نمیاد. ولی اگر شدت ضربه زیاد باشه باعث تغییر فرم قطعات ماشین (سپر، جلوبندی، موتور)، تولید صدا، گرما و ... خواهد شد. اینجا دیگه هنر سازنده است که با تمهیداتش بتونه این ضربه را طوری دمپ کنه که کمترین آسیب به سرنشینان وارد بشه. و البته میزان انرژی ای که در برخوردها جذب جاده میشه خیلی ناچیزه در مقایسه با موارد ذکر شده.
 
بالا