معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهاى مسلح ايران روز يکشنبه 9 مه اعلام کرد که ستاد نيروهای مسلح جمهوری اسلامی به خاطر حضور نيروهای خارجی طرف قرارداد با وزارت راه وترابری از آغاز به کار فرودگاه بين المللی امام خمينی جلوگيری کرده است.
فرودگاه جديد بين المللی تهران که برنامه ساخت آن از زمان حکومت پهلوی در ايران آغاز شده و حدود سه دهه طول کشيده بود، روز شنبه 8 مه تنها برای چند ساعت باز شد و يک پرواز متعلق به شرکت های بين المللی که از دوبی به تهران آمده بود در آن به زمين نشست و بعد به طرزی عجيب توسط نيروهای مسلح تعطيل شد.
اين نخستين بار است که نيروهای نظامی در ايران به اين روش و کاملا بارز در امور اجرايی ايران دخالت می کنند.
سرتيپ عليرضا افشار، معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهاى مسلح که درباره دليل بسته شدن فرودگاه سخن می گفت، اعلام کرد بسته شدن فرودگاه امام خمينی به دليل عدم تامين شرايط امنيتی بوده است.
آقای افشار، شرط همکاری ستاد کل نيروهای مسلح برای دادن اجازه فعاليت به فرودگاه را لغو هرگونه قرارداد با شرکت های خارجی در محدوده هندلينگ، بار، کترينگ (پذيرايی و تغذيه)، غرفه ها، فروشگاهها و اماکن موجود در ترمينال و ترانزيت فرودگاه اعلام کرد.
وزارت راه و ترابری ايران، از قرار معلوم برای اداره برخی امور فردگاه جديد تهران با يک شرکت از ترکيه قرارداد بسته است و همين امر دليل جلوگيری از آغاز به کار فرودگاه توسط نيروهای مسلح شده است.
سرتيپ عليرضا افشار، گفته که شورای عالی امنيت ملی شرط عدم فعاليت شرکت های خارجی در اين بخش ها را تصويب کرده است.
وی افزود: متاسفانه خبر عقد قرارداد با شرکت های خارجی، احتمال ايجاد مشکلات امنيتی دراين نقطه را فراهم می کند، خصوصا اينکه اين فرودگاه دارای يک شرايط امنيتی ويژه است.
معاون تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهاى مسلح توضيح روشنی درباره اينکه فعاليت شرکت های خارجی از چه طريق مشکل امنيتی ايجاد می کند يا "شرايط ويژه" اين فرودگاه چيست نداد.
جمهوری اسلامی از اوايل دهه 1990 ميلادی تلاش زيادی برای جلب سرمايه گذاری های خارجی به خرج داده است و قوانينی نيز تصويب کرده اما به غير از صنايع نفتی، سرمايه گذاران زيادی تا کنون جذب اقتصاد ايران نشده اند.
فرودگاه امام خمينی در حدود 40 کيلومتری جنوب غرب تهران بين اتوبان تهران - قم و ساوه واقع شده و حدود سه ماه قبل توسط محمد خاتمی، رييس جمهوری ايران افتتاح شد اما به خاطر آنچه مسايل فنی خوانده شده بود، بهره برداری از آن با تاخير روبرو شد.
البته حتی قبل از افتتاح فرودگاه جديد تهران، بحث هايی درباره آن وجود داشت و دو شرکت هواپيمايی ايرانی اعلام کرده بودند که حاضر به استفاده از اين فرودگاه نيستند. دليلی که شرکت های ايرانی اعلام کرده بودند عمدتا به بالابودن نرخ خدمات فرودگاهی و بالاتر بودن نرخ سوخت در اين فرودگاه نسبت به فرودگاه مهرآباد (ديگر فرودگاه بين المللی تهران) برمی گشت.
به نقل از BBC
فرودگاه جديد بين المللی تهران که برنامه ساخت آن از زمان حکومت پهلوی در ايران آغاز شده و حدود سه دهه طول کشيده بود، روز شنبه 8 مه تنها برای چند ساعت باز شد و يک پرواز متعلق به شرکت های بين المللی که از دوبی به تهران آمده بود در آن به زمين نشست و بعد به طرزی عجيب توسط نيروهای مسلح تعطيل شد.
اين نخستين بار است که نيروهای نظامی در ايران به اين روش و کاملا بارز در امور اجرايی ايران دخالت می کنند.
سرتيپ عليرضا افشار، معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهاى مسلح که درباره دليل بسته شدن فرودگاه سخن می گفت، اعلام کرد بسته شدن فرودگاه امام خمينی به دليل عدم تامين شرايط امنيتی بوده است.
آقای افشار، شرط همکاری ستاد کل نيروهای مسلح برای دادن اجازه فعاليت به فرودگاه را لغو هرگونه قرارداد با شرکت های خارجی در محدوده هندلينگ، بار، کترينگ (پذيرايی و تغذيه)، غرفه ها، فروشگاهها و اماکن موجود در ترمينال و ترانزيت فرودگاه اعلام کرد.
وزارت راه و ترابری ايران، از قرار معلوم برای اداره برخی امور فردگاه جديد تهران با يک شرکت از ترکيه قرارداد بسته است و همين امر دليل جلوگيری از آغاز به کار فرودگاه توسط نيروهای مسلح شده است.
سرتيپ عليرضا افشار، گفته که شورای عالی امنيت ملی شرط عدم فعاليت شرکت های خارجی در اين بخش ها را تصويب کرده است.
وی افزود: متاسفانه خبر عقد قرارداد با شرکت های خارجی، احتمال ايجاد مشکلات امنيتی دراين نقطه را فراهم می کند، خصوصا اينکه اين فرودگاه دارای يک شرايط امنيتی ويژه است.
معاون تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهاى مسلح توضيح روشنی درباره اينکه فعاليت شرکت های خارجی از چه طريق مشکل امنيتی ايجاد می کند يا "شرايط ويژه" اين فرودگاه چيست نداد.
جمهوری اسلامی از اوايل دهه 1990 ميلادی تلاش زيادی برای جلب سرمايه گذاری های خارجی به خرج داده است و قوانينی نيز تصويب کرده اما به غير از صنايع نفتی، سرمايه گذاران زيادی تا کنون جذب اقتصاد ايران نشده اند.
فرودگاه امام خمينی در حدود 40 کيلومتری جنوب غرب تهران بين اتوبان تهران - قم و ساوه واقع شده و حدود سه ماه قبل توسط محمد خاتمی، رييس جمهوری ايران افتتاح شد اما به خاطر آنچه مسايل فنی خوانده شده بود، بهره برداری از آن با تاخير روبرو شد.
البته حتی قبل از افتتاح فرودگاه جديد تهران، بحث هايی درباره آن وجود داشت و دو شرکت هواپيمايی ايرانی اعلام کرده بودند که حاضر به استفاده از اين فرودگاه نيستند. دليلی که شرکت های ايرانی اعلام کرده بودند عمدتا به بالابودن نرخ خدمات فرودگاهی و بالاتر بودن نرخ سوخت در اين فرودگاه نسبت به فرودگاه مهرآباد (ديگر فرودگاه بين المللی تهران) برمی گشت.
به نقل از BBC