برگزیده های پرشین تولز

فروشنده معتبر کیست؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

ehsan

Administrator
مدیر انجمن
Administrator
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2002
نوشته‌ها
7,949
لایک‌ها
3,918
محل سکونت
Internet
خرید از یک کاربر در یک وب سایت عمومی، همیشه مشکلات و مسایل حاشیه ای را به همراه دارد. مهمترین آنها اعتماد به فروشنده است.
تجربه فعالیت چند ساله بخش بازارچه پرشین تولز، مشکلات کاربران و تجربه خرید و فروشهای آنها، ما را بر آن داشت که تسهیلاتی در جهت مطمئن تر شدن فعالیت این بخش آماده کنیم.
به عنوان قدم اول، اقدام به تایید هویت کاربرانی که مایل به شرکت در این طرح هستند، می کنیم. این طرح کاملا اختیاری است و محدودیتی در فعالیت کاربران در بخش بازارچه نیست.
ذکر این نکته ضروری است که اطلاعات هویتی کاربران به صورت کاملا محرمانه نزد پرشین تولز قرار دارد و تحت هیچ شرایطی در اختیار بقیه کاربران، همکاران و مدیران قرار نمی گیرد و فقط در صورت دستور مراجع قضایی و فقط به آن مراجع ارایه می شود.

کاربر با ارسال یک ایمیل به forum at persiantools.com آمادگی خود را برای احراز هویت اعلام می کند. این ایمیل باید حاوی اسم و مشخصات، تلفن ثابت و همراه، آدرس و کد پستی و شماره کامل کارت بانکی (بنام متقاضی) باشد. همچنین تصویر کارت ملی یا شناسنامه یا گذرنامه کاربر ضمیمه آن باشد. مسوول مربوطه از طرف پرشین تولز پس از اطمینان از صحت اطلاعات ارسالی، کاربر را به عنوان کاربری که هویت آن شناخته شده است، اعلام می کند.
با توجه به هزینه های اداری مرتبط، شرکت در این طرح برای هر کاربر 20 هزار تومان در سال هزینه خواهد داشت و لازم است در صورت تمایل در انتهای دوره یکساله آن را تمدید نماید.

کاربران با مشاهده نشان "فروشنده معتبر" با اطمینان بیشتری خرید می کنند. از طرفی جلوی فعالیت برخی کلاهبرداران تا حد زیادی گرفته خواهد شد.
شایان ذکر است پرشین تولز هیچ گونه دخل و تصرف مالی (اخذ درصد، کارمزد و ...) روی خرید و فروش ها ندارد و به مانند گذشته توافقهای لازم بین خود کاربران انجام خواهد شد.

رفع مسوولیت:
ذکر این نکته همچنان ضروری است که مطابق قوانین بازارچه کاربران با مسوولیت خودشان از یکدیگر خرید می کنند و پرشین تولز هیچ گونه مسوولیتی در صحت و سقم کالای مبادله شده یا کلاهبرداری های احتمالی ندارد. هدف از طرح تایید هویت کاربران، کمک به کمتر شدن این مشکلات و تسریع روند شکایتهای احتمالی است.

حل اختلاف:
کاربر معتبر الزاما کاربر درستکاری نیست! ولی در صورت بروز مشکلات و احیانا شکایت های احتمالی، کاربران در هنگام شکایت از یک کاربر معتبر در مراجع قضایی، مدارک معتبرتری از ip و email در اختیار خواهند داشت تا زودتر به نتیجه برسند. البته این مدارک و مشخصات فقط در صورت درخواست کتبی آن مرجع قضایی ارایه می شود و در اختیار کاربران شاکی قرار نمی گیرد.

امیدواریم این طرح تاثیر مثبت در فعالیت بازارچه داشته باشد.
 
Last edited:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا