برگزیده های پرشین تولز

قدرت بازاریابی تشویقی

ellanorouzi

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2016
نوشته‌ها
230
لایک‌ها
28
سن
40
خیلی از افراد مفهوم برندسازی روی کالاها را می‌دانند . تقریبا در همه جا ودر هر رویداد دارای حامی مالی شرکتی، این پدیده به چشم می‌خورد. به دلیل رایج بودن بیش از اندازه این موضوع، بسیاری بازاریاب ها سعی می‌کنند که آنرا از دیگران مخفی نموده و آنرا به چشم یک" خواهر ناتنی" ناخوشایند می نگرند. معمولا در مورد خودکار تبلیغاتی که اسم روی آنها چاپ میشود هم خیلی ذهنیت مثبتی وجود ندارد. با وجود اینکه بسیاری از مردم به این دیده با این پدیده می‌نگرند، اما من میخواهم به شما بگویم که اقلام تشویقی در بازاریابی به اندازه وبلاگ شنا، یا استراتژی تبلیغاتی شما در شبکه های اجتماعی ارزشمند هستند. دلیل آن در ادامه ارایه می‌شود.
حقایق
آیا می‌دانستید که شش مشتری از هر ده نفر، اقلام تشویقی که با آنها داده می‌شود را تا حداقل دو سال نگهداری می‌کنند. بله دوسال! واقعا زمان طولانی است.حتی اگر این اقلام روی میز قرار بگیرند و مشتریان هیچ استفاده دیگری از آنها نکنند ، اما همچنان در چرخ بازار هستند و هنوز می‌توانند افراد دیگری را به خود جلب نمایند که در صورت عدم تولید آنها این اتفاق نمی‌افتاد.
علاوه بر این اگر شما بتوانید یک کمپین بازاریابی تشویقی به راه بیندازید که شامل اقلامی باشد که کاربران آنها را مفید و با عمر طولانی بیابند، در اینصورت این اقلام همیشه همراه مشتریان خواهند بود و یک تبلیغ متحرک برای برند شما خواهند بود. نه تنها مشتریان آنها را با خود خواهند داشت و احتمالا توجه افراد دیگری را جلب می‌کنند، بلکه این احتمال وجود خواهد داشت که مردم با دیدن این اقلام راجع به برند یا محصولات شما شروع به مکالمه نمایند. داشتن این توانایی که بین دو نفر یک حلقه اتصال قوی برقرار کرد راز موفقیت در ایجاد نفوذ میان مشتریان احتمالی می‌باشد.
به عنوان بازاریاب همیشه به دنبال این هستیم که شناخت از برند خود را ارتقا دهیم. موفقیت تجاری از طریق ایجاد و گسترش نفوذ فکری به دست می‌آید. اما با استفاده از اقلام تشویقی شما زمینه را برای یک ارتباط مستقیم با برند و محصولات پیشنهادی خود برقرار می‌کنی با هدیه تبلیغاتی مفید به مشتریان احتمالی نه تنها مورد تحسین و تمجید آنها قرار میگیرید، بلکه می‌توانید با دادن آیتم مناسب می‌تواند جایگاهی برای خود در زندگی روزمره آنها بگنجانید.
تکاپو
این آیتم های تشویقی در صورتی کارسازتر خواهند بود که بتوانند چالشی ایجاد نمایند. کار چندان سختی نیست که آیتم های دارای برند درست کرد چنانچه بسیاری شرکت‌ها نام خود را روی خودکار حک کرده و به هر کس که با آنها سروکار دارد می‌دهند. از طرف دیگر بسیاری از این آیتم ها روی مشتریان هدف تمرکز نکرده‌اند و همچنین مدت عمر مفید آنها در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل شما باید روی راهکار خود خوب فکر کرده باشید و بدانید که توسعه این راهکار( مانند هر راهکار خوب دیگر ) نیازمند زمان است.
همچنین باید خلاق باشید و در نظر بگیرید که بازار برای اینگونه محصولات اشباع ‌شده اما به راحتی در دسترس است. این کاری است که در ابتدا برای بسیاری از مشتریان خود انجام می‌دهیم. داشتن آیتم های تشویقی میزان اثربخشی تبلیغات در رسانه ها را به میزان ۴۴ درصد اضافه میکند. همچنین این امکان را میدهد که خدمات خودتان را متمرکز کنید و با استفاده از همان سرویس دهنده هایی که آیتم های تشویقی شما را آماده کرده‌اند تقاضاهای ورودی را مدیریت کنید. اینکه برای هر بخش از فعالیت بازاریابی خودتان با یک مجموعه خاص کار کنید باعث ایجاد یکپارچگی و هماهنگی می‌شود و بخش های زاید را حذف می‌کند.
و اما در پایان چنانچه در مقاله اشاره شده در بالا ،عنوان شده ،خودکار تبلیغاتی، ماگ، کیف و پوشاک در زمره مفیدترین و موثرترین آیتم های تشویقی هستند. اینها انتخاب های ساده ایی هستند که ارزش بالایی به کمپین های بازاریابی شما می‌دهند. اگر این آیتم ها چندان به نظر شما جالب نیستند ،میتوانید آیتمهای هیجان انگیز تر جدیدی در نظر گرفته و ایده‌های ناب تزیینات برای جلب توجه مشتریان احتمالی به کار بگیرید. اما نباید در این مورد خیلی زیاده روی کنید. اما در هر صورت انتخاب شما هر چه که هست، سعی کنید داری طول عمر مناسب و مفید باشد. ما همیشه به مشتریان خود آیتم های کاربردی و مفیدی اهدا می‌کنیم که خیلی با سلیقه و دقت تزیین شده اند به گونه ای که این برداشت را نداشته باشند که یک نمونه تبلیغاتی ساده است که در بیلبورد ها و سایر تبلیغات ارایه می‌شود
 
بالا