برگزیده های پرشین تولز

قسمت های مهم “اینترنت اشیا”

behidoco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 می 2017
نوشته‌ها
48
لایک‌ها
3
محل سکونت
اصفهان
بسیاری از مردم به اشتباه تصور میکنند که اینرنت اشیا به صورت یک فناوری مساقل عمل میکند. در حالی که این فناوری از اجتماع چند تکنولوژی دیگر به وجود می اید. عملکرد این فناوری زمانی مناسب است که این حوزه ها به صورت یکیان و یک پارچه با هم عمل کنند.

حوزه های اصلی این فناوری عبارتند از :

  • سخت افزار
پیاده سازی فیزیکی دستگاه ها و ایجاد قابلیت جمع آوری اطلاعات و پاسخ دهی به دستورات دریافتی در این حوزه انجام میگیرد. امروزه سخت افزارهایی موجود است همراهبه سنسورهایی که قابلیت های زیادی را شامل می شوند ولی برخی مواقع به یک سخت افزار منحصر به فرد برای انجام کاری خاص نیاز است. طراحی این سخت افزار از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر متناسب با حوزه های دیگر نباشد باعث بروز مشکل در کار شما خواهد شد!

  • نرم افزار
قسمت نرم افزار اینترنت اشیا دستگاه شما را قادر به جمع آوری داده ها، نگهداری، پردازش و دستکاری آنها میسازد. این قسمت هم از اهمیت بالایی برخوردار چرا که اگر برنامه ریزی آن مناسب نباشد ممکن باعث ایجاد اختلال، قطعی و یا کند کردن عملکرد شما شود.

  • زیرساخت ارتباطات
این زیرساخت متشکل از پروتکل ها و فناوری هایی است که باعث برقراری ارتباط بین ۲ دستگاه میشود.

اینترنت اشیا دارای هیچ محدودیتی نیست و میتوان از آن در اکثر حوزه ها استفاده کرد. . بهداشت و درمان، امنیت شخصی، اتوماسیون خانگی، اتوماسیون صنعتی، کنترل ترافیک و محیط زیست همه میتوانند با استفاده از این تکنولوژی موثرتر عمل کنند. یکی از عواملی که در این تکنولوژی باعث موفقیت ان میشود ارتباط بیسیم دیتگاه ها با هم است. این عملکرد باعث کاهش مصرف توان در دستگاه ها میشود.برای نگاهی به دنیای اینترنت اشیا لطفا مقاله دیگر ما را به عنوان”انقلاب اینترنت اشیا در راه است” را در ادامه مطالعه فرمایید
منبع:بهیدو
 
بالا