برگزیده های پرشین تولز

لايحه خريد و فروش اشياي عتيقه به مجلس مي رود

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
لايحه خريد و فروش اشياي عتيقه به مجلس مي رود

لايحه خريدوفروش اشياي عتيقه مجاز که به منظور ساماندهي بازارهاي خريدوفروش اين اشيا از سوي سازمان ميراث فرهنگي تدوين شده است ، بزودي تقديم مجلس شوراي اسلامي مي شود.
مشاور برنامه ريزي سازمان ميراث فرهنگي کشور با اعلام اين مطلب گفت : تدوين اين لايحه براساس برنامه سوم توسعه به سازمان ميراث فرهنگي واگذار شده و هم اکنون پيش نويس آن به اتمام رسيده و در آن شناسايي ، طبقه بندي و مستندسازي اموال تاريخي و فرهنگي و نيز موضوع نظارت و ساماندهي مراکز خريدوفروش اشياي عتيقه گنجانده شده است.

اردشير اروجي گفت : درخصوص ساماندهي بازارهاي خريدوفروش اشياي عتيقه و نيز فراهم کردن شرايط مناسب براي اجرايي شدن اين لايحه ، پس از تصويب در هيات دولت و مجلس ، 800هزار شيئ تاريخي موجود (60درصد کل آثار تاريخي و فرهنگي) مستندسازي شده اند و بزودي اين اطلاعات طبقه بندي شده و در بانک ديجيتالي ميراث فرهنگي قرار مي گيرند. وي درباره شناسايي آثار و اموال تاريخي در اختيار دستگاه هاي دولتي گفت : آيين نامه اين اموال در سال 81 تدوين شده و سازمان ميراث فرهنگي توانسته است با استناد به اين آيين نامه ، فهرستي از تعداد اشياي تاريخي در اختيار دستگاه هاي دولتي تهيه کند
 
بالا