برگزیده های پرشین تولز

لوله های پی وی سی عایقی مناسب برای انتقال لوله های برقی

pvciran

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2015
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
سن
44
محل سکونت
میدان توحید، ستارخان،کوچه محمدی ساختمان 141،پلاک7

در انتقال برق از کابل ها، سیم ها و ... استفاده می گردد. در این انتقال جریان مستقیم ولتاژ بالا درون خطوط انتقال می یابد. انتقال برق به دو صورت انجام می پذیرد. 1- انتقال هوایی 2- انتقال زمینی

13931105000182_PhotoA.jpg


1- انتقال هوایی:

نوعی از خط انتقال است که در آن از دکلها و تیرها برای نگه داشتن کابلها بالای سطح زمین استفاده می‌شود. از آنجایی که در این گونه خطوط از هوا به عنوان عایق کابل‌ها استفاده می‌شود این روش انتقال یکی از کم هزینه‌ترین و رایج‌ترین روش‌های انتقال استدر انتقال هوایی رسانا ها و آلیاژ های خطوط انتقال با عایق پوشش داده نمی شوند. شرایط آب و هوایی نامطلوب نظیر باد بالا و دمای پایین می تواند به قطع برق منجر گردد.

2- انتقال زمینی:

برق توسط کابل‌های زیر زمینی نیز منتقل می شود. کابل‌های زیر زمینی نسبت به خطوط هوایی کم‌تر در سر راه قرار دارند، کم‌تر جلوی چشم هستند و کم‌تر تحت تاثیر بدی آب و هوا قرار می‌گیرند. با این حال، هزینه کابل روکش‌دار و حفاری بسیار بیش‌تر از ساخت خطوط هوایی می‌باشد. یافتن و تعمیر خرابی در خطوط انتقال مدفون نیاز به زمان بیش‌تری دارد. خطوط زیرزمینی به شدت توسط ظرفیت حرارتی آن‌ها محدود هستند و امکان اضافه بار کم‌تری نسبت به خطوط هوایی دارند. ر مناطق پر ازدحام و شهری و در فاصله های طولانی نظیر فواصل دریایی و فواصل بین شهری از خطوط زیر زمینی استفاده می گردد. به نظر می رسد در سال های آتی به علت ازدياد و تراکم جمعيت ، رشد خطوط انتقال زمينی بسيار بالاتر از رشد خطوط هوايی باشد.

جهت عایق سازی خطوط انتقال برق از عایق های متفاوتی استفاده می شود یکی از موارد پرکاربرد در عایق استفاده از ترموپلاستها نظیر پی وی سی است.

ویژگی های لوله های برقی پی وی سی که سبب می گردد در انتقال خطوط برق از انها استفاده گردد عبارتند از :



لوله های نسوز برقی پی وی سی
 از آنجایی رزین پی وی سی در برابر آتش و جرقه مقاوم است ، لوله ها وپوشش های upvc بهترین گزینه برای محافظت و انتقال کابل های برق و مخابرات می باشند.
 این لوله ها به دلیل استحکام زیاد از آسیب پذیری بسیار پایینی حتی در نامناسبترین شرایط اجرا برخوردار می باشند.
 این ویژگی منحصر به فرد لوله های upvc از بروز شکست و ترک در مسیر انتقال جلوگیری نموده و کابل ها از آسیب های ناشی از شکستگی و نفوذ عوامل فرسایشی مصون می مانند .
 بدلیل مقاومت حلقوی بالای لوله های upvc این لوله ها دارای قابلیت استفاده در عمق های مختلف خاک می باشند. موش ها و سایر حیوانات موذی از جویدن و آسیب رساندن به لوله های upvc عاجزند و کابل ها و فیبرهای نوری از گزند تهدیدات این جانوران مصون می باشند.
 
بالا