برگزیده های پرشین تولز

ماجرا های ایگلد E-Gold

google_adword

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 فوریه 2007
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
0
موسس شرکت Ebay صاحب حسابهای Paypal از رقیب خود شرکت egold به دادگاه عالی ایالت متحده شکایت کرد
Ebay شرکت Egold را در خصوص قرار دادن سرویس تجاریه خود نزد افراد کلاه بردار , سو استفاده کنندگان از کودکان , تروریست ها و هکرها متهم کرد.

یک سال بعد اداره دادگستری آقای Douglas Jackson بنیان گذار ایگلد را مورد تاخت و تاز قرار داد وی با اکراه مجبور شد که بر اساس تاریخ پرداخت های اکانت ها و همچنین جزییات آنان , اکانت افرادی را که از سیستم سو استفاده کرده بودند را حذف کند.

آقای Jackson گفت او در معرض نمایش قرار داده است یک تجارت نا مشروعی را که بصورت زیر زمینی انجام می شده است

"مثل این می ماند که شما بخواهید مقبره های دست نخورده فرامنه مصر را کشف نمایید" jackson درباره ارزش اطلاعاتی که او فاش کرده بود , گفت . "هیچ رخنه دیگری مثل این وجود نخواهد داشت , وقتی شما این صاحب حساب ها را می دیدید که چگونه رده پایه خود را برای ما جا گذاشته بودند و در مورد کارهای خلافی که انجام می دادند یاداشت و توضیحات می نوشتند "


Egold یک شرکت خصوصی است که رواج دهنده حساب های ارزی الکترونیکی است که پشتیبان آن طلاها و نقره های واقعی انبار شده در بانکهای اروپایی و دوبی است.jackson می گوید که روزانه نزدیک به 1000 اکانت جدید باز می شود وچیزی در حدود 50000 تا 100000 معامله در روز توسط سیستم انجام می گیرد.

با یک خودمختاری از هر گونه قوانین تجاری ملیتی ,در طول سال ها پول الکترونیک حالتی به شکل آزادی گونه به خود گرفته است در حالی که این عمل نمایندگی های تجاری و شرکت ها را به خشم می آورد و آنان ایگلد را به

داشتن نام مستعار (بی نامی ) مفقود الاثر بودن (نداشتن جا و مکان خاص) و بندرگاه بزهکاران , محکوم می کردند.

Jackson گفت این تصور اشتباه است . وی گفت گرچه یک شخص می تواند با نام و آدرس قلابی یک اکانت در ایگلد باز کند ولی تمام معاملات مالی در سیستم ثبت می شود و مراجع قانونی با توجه به آن می توانند رد بزهکار را دنبال نمایند.

Jackson گفت او در سال 2004 توسط سرویس مخفیه شرکت بر شکسته شده Shadowcrew متوجه شد که کلاه بردارانی که حساب های اینترنتی را هک می کنند و از طریق ایگلد پولشوی انجام می دهند . شرکت Shadowcrew قبلا بندرگاه کلاه برداران بوده است.

Jackson از دادگاه درخواست می کند که سرویس مخفیه شرکت Shadowcrew در شناسایی کلاه برداران به او کمک کند و اطلاعاتش را در اختیار وی قرار دهد ولی دادگاه بدون هیچ توضیحی درخواست وی را رد کرد.

در آخرین دسامبر طبق دستور دادگاه دفاتر کاری egold در ملبورن و فلوریدا بسته شد و 100 جعبه پر از ورق های بایگانی شده از معاملات طلا کشف و ضبت شد.

"آنها تمام فایلهای کامپیوتر ما را بررسی کردن و حتی برای 36 ساعت ما را Offline نگه داشتند و تمام کاغذ های موجود در دفتر را با خود بردند" Jackson گفت شرکت به بقایه خودش ادامه می دهد , دولت فقط حساب های موجود در ایالت متحده را مسدود کرد ولی مابقی آن که به شکل یورو , پوند و ِین است که در خارج از آمریکا نگهداری می شده است.


Jackson گفت : پرونده ای که ایگلد را متهم به استفاده از سرویس هایش توسط تروریست ها و سو استفاذه کنندگان از کودکان و هکر ها استفاده می شده است هم اکنون بایگانی شده است.

اما پیگرد قانونی در خصوص ایگلد بعدا به شکل دیگری عوض شد و آن مربوط به قانون مدنی می شد در خصوص مالیات که شرکت ایگلد در مورد طلا و نقره فاقد لیسانس لازم برای انتقال پول بوده است . وکلایه ایگلد خاطر نشان کردند که معاملات مالی بر خلاف قوانین (آمریکا) صورت نگرفته است و آنها از مشتریان پول دریافت نمی کنند بلکه فقط اعتبار ها را جابه جا می کنند. این پرونده تا ماه April نگه داشته شده است.


Jackson معتقد است که به جای حمله بیشتر به وی , دادگاه و سرویس مخفی باید به وی کمک کنند . او می گوید که آنها سیاست های ضد ایگلد دارند و همیشه قصد دارند که بر ضد او اقدام کنند در حالی که او در این مدت سعی در پیدا کردن مجرمین اصلی بوده است.

اقدامات ایگلد برای کاهش آسیب ها

حول و حوش زمانی که شرکت Shadowcrew در حال نابود شدن بود کارکنان Jackson راهی برای جستجو کردن در معاملاتی که در ایگلد انجام می شد آغاز کردند . پس Jackson تصمیم گرفت که از طریق یاداشت ها افراد کلاه بردار را شناسایی کند ( یاداشت هایی که مثل یاداشت پشت چک ها بود ) Jackson می گوید بعضی از آن ها ضاهرا خیلی معتقد هستند که هیچ ردی از خود جای نگذارند ولی طبیعت عملی که انجام می دهد راز آنها را فاش می سازد

او از طریق مقالاتی که توسط همین خرابکاران منتشر شده بود لغات خاصی را به عنوان کلید واژه استخراج کرد و از آنها برای جستجو در یاداشت ها کمک گرفت.

کلماتی که پیدا کرد هر کدام معرف یک نوع تجارت نا مشروع بود که توسط سو استفاده کنندگان ایگلد مورد استفاده می شد . jackson همچنین نام بعضی از هکر های معروفی را که توسط پلیس دسگیر شده بودند و نامشان فاش شده بود را به عنوان کلید واژه استفاده کرد و نتایج جستجو او را به سمت حسابهای آنان کشانید John Dillinger در یک دادخواست از طرف دادگاه حاضر به همکاری برای پیدا کردن سو استفاده کنندگان از ایگلد شد.

ادامه دارد....


منابع :

http://www.wired.com/news/technology/0,72278-0.html?tw=rss.index

http://www.businessweek.com/magazine/content/06_02/b3966094.htm

http://www.thehindubusinessline.com/ew/2006/01/23/stories/2006012300060100.htm


http://www.worldlawdirect.com/article/1926/Solidinvestment.com_investment_scam.html
 
بالا