برگزیده های پرشین تولز

مادربرد MSI PRO H610M VDHP؛ ساخته شده برای ارتقای سیستم های اداری

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
ارتقای سیستم کامپیوتر اداری همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های شرکت‌ها و سازمان‌هاست. یکی از نکات مهم در ارتقا یا خرید سیستم کامپیوتر اداری، انتخاب مادربردی است که جوابگوی همه نیازهای یک سازمان بوده و با اکوسیستم یک اداره سازگار باشد. شرکت ام اس آی مادربردهای مختلفی را برای همه سلایق و نیازها تولید می‌کند. در این میان مادربردهای خوش قیمت سری PRO H610M با با دارا بودن امکانات مناسب می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای کارهای اداری باشند.

سیستم‌های مورد استفاده در سازمان‌ها باید در کنار سرعت و قابلیت‌‌های مناسب، بسیار با کیفیت باشند تا بتوان بدون دغدغه روی عملکرد آنها حساب باز کرد. در واقع سیستم کامپیوتر سازمانی ساعات زیادی در طول شبانه‌روز روشن بوده و خراب شدن آنها می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

طراحی مدرن و بروز مادربرد MSI PRO H610M VDHP DDR4


در آپدیت یا خرید سیستم کامپیوتر اداری یکی از مهمترین نکات توجه به انتخاب مادربرد مناسب با نیازهای یک سازمان است. یک مادربرد همه‌کاره مناسب برای سیستم‌های اداری از مدرن‌ترین فناوری‌های روز بهره برده و علاوه بر کیفیت بالای ساخت از انواع و اقسام درگاه‌های ورودی و خروجی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این سازگار بودن با اکو سیستم یک سازمان و شرکت هم دیگر ویژگی‌ یک مادربرد ایده‌آل برای کارهای اداری است.

شرکت ام اس آی با بهره‌گیری از توان و تخصص خود مادربردهای مختلفی را برای همه سلایق و نیازها روانه بازار کرده است. اما در میان محصولات این برند تایوانی مادربردهای خوش قیمت و اقتصادی سری PRO H610M انتخاب مناسبی برای استفاده در سازمان‌ها و دفاتر و شرکت‌ها به حساب می‌آید.

در واقع ام اس آی، اولین برندی است که تمام نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌ها را شناخته و در پاسخ به آنها یک راهکار خوش قیمت با نام سری PRO H610M VDHP DDR4 را روانه بازار کرده که ظاهراً قرار است بهای خیلی مناسبی داشته باشد تا قیمت سیستم کامپیوتر اداری را برای شرکت‌ها متعادل کند.

این سری از مادربردهای باکیفیت ام اس آی مانند PRO H610M VDHP DDR4 برای استفاده در سیستم‌های ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها مناسب بوده و بالاترین ارزش خرید را نسبت به قیمت دارد و در عین حال بادوام و مطمئن است.

مادربردهای سری MSI PRO H610M از طراحی استاندارد و قطعات باکیفیت بهره برده و با داشتن انبوهی از درگاه‌های ورودی و خروجی با اکوسیستم سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف همخوانی دارند.

پشتیبانی مادربرد PRO H610M VDHP DDR4 از پلتفرم‌های مختلف


طراحی مدرن و بروز مادربرد MSI PRO H610M VDHP DDR4​

مادربرد PRO H610M VDHP DDR4 یکی از جدیدترین محصولات برند MSI است که گزینه‌ای مناسب برای ارتقای سیستم کامپیوتر سازمانی است. علاوه بر این شاهد استفاده از برد PCB مرغوب و با کیفیت در سری MSI PRO H610M بوده و طراحی آنها به گونه‌ای است که نصب قطعات و انجام سرویس‌ها با کمترین ریسک انجام می‌شود.

مادربرد MSI PRO H610M VDHP DDR4 از پردازنده‌های نسل 12 و نسل 13 پشتیبانی کرده و به راحتی می‌توانند در انواع سیستم‌های اداری مورد استفاده قرار بگیرند. این مادربرد خوش قیمت از سوکت LGA 1700 بهره برده و نهایتاً 64 گیگابایت حافظه رم DDR4-3200 را پشتیبانی می‌کنند که برای کارهای اداری کافی به نظر می‌رسد.

شاید مهم‌ترین مزیت این مادربرد پشتیبانی از انواع و اقسام درگاه‌های ورودی و خروجی است تا با انواع پلتفرم‌ها سازگاری داشته و کارمندان بدون هیچ دغدغه‌ای کنترل کاملی روی سیستم خود و متعلقات آن داشته باشند.

به عبارت دیگر در طراحی مادربردهای سری MSI PRO H610M از فناوری‌های زیادی برای‌ راحتی کاربران استفاده شده و ابزارهای بیشماری برای مدیریت سیستم در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد. همچنین طراحی استاندارد و ساده مادربردهای H610M VDHP DDR4 امکان نصب و راه‌اندازی آسان آنها را در سریع‌ترین زمان فراهم می‌کند.



قابلیت‌های خاص مادربرد H610M VDHP DDR4


پشتیبانی مادربرد PRO H610M VDHP DDR4 از پلتفرم‌های مختلف​

مادربرد MSI PRO H610M علی رغم خوش قیمت بودن از جدیدترین استانداردهای فضای ذخیره سازی پشتیبانی می‌کنند. در واقع می‌توان روی پشتیبانی آنها از انواع SSD و هارددیسک‌ها حساب باز کرد تا ارتقای سیستم بدون ریسک از دست رفتن یا افشای اطلاعات و به راحتی صورت پذیرد. پشتیبانی از یک درگاه M.2 Gen3 و 4 پورت SATA 6Gbps راهکارهای این مادربرد برای نگهداری اطلاعات در سیستم کامل کامپیوتر اداری است.

مادربرد H610M VDHP DDR4 از درگاه‌ یا استانداردهای HDMI 1.4 و DisplayPort 1.4 و VGA و DVI-D برای خروجی تصویر پشتیبانی کرده تا بتوان از انواع و اقسام نمایشگرها و مانیتورهای موجود در سازمان یا شرکت را بدون مشکل به آن متصل کرد.

مادربردهای H610M VDHP DDR4 از درگاه‌های USB 2.0 و USB 3.2 تایپ C و A هم پشتیبانی می‌کنند تا خیال کارمندان بابت اتصال دستگاه‌های جانبی مانند حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال و پرینتر راحت باشد و بتوانند داده‌هایشان را با سرعت بالایی جابجا کنند. از سوی دیگر مادربرد H610M VDHP DDR4 در فرم فاکتور mATX تولید می‌شود که قابلیت نصب در کیس‌های قدیمی سیستم‌های اداری را دارد.

افزون بر پورت‌ USB پرسرعت، از پورت اترنت یک گیگابیت نیز بهره‌مند است. از سوی دیگر وجود پورت‌های COM و Serial و PS/2 و هدر پورت LTP هم دغدغه اتصال موس، کیبورد و چاپگرهای قدیمی را نیز برطرف می‌کند.

درگاه های ورودی و خروجی مادربرد H610M VDHP DDR4


قابلیت‌های خاص مادربرد H610M VDHP DDR4​



مادربرد H610M VDHP DDR4 مخصوص کارهای حرفه‌ای و اداری طراحی شده‌اند و بنابراین می‌توان انتظار خود را از کیفیت صدای موسیقی بالا برد. علاوه بر این امکان استفاده از کارت‌های گرافیک مدرن به لطف بهره‌گیری از PCIe 4.0 x16 وجود دارد.

همچنین بهره‌مندی مادربرد H610M VDHP DDR4 از فناوری EZ Debug LED کار را برای تشخیص و عیب‌یابی مشکلات یک سیستم اداری آسان کرده است. قابلیت Frozr AI Cooling با تشخیص خودکار دمای پردازنده و کارت گرافیک و تنظیم خودکار سرعت فن‌ها به مدیریت دمای کیس می‌پردازد.

دو فناوری CORE BOOST و MEMORY BOOST هم به مدیریت عملکرد پردازنده و حافظه رم پرداخته تا سرعت و عملکرد را بهینه کرده تا پایداری سیستم را در استفاده طولانی مدت تضمین کند.

جمع‌بندی​


مادربردهای MSI PRO H610M VDHP DDR4 علی‌رغم قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه‌، از نظر قابلیت‌ها و عملکرد نیز ضعفی نداشته و گزینه‌ای ایده‌آل برای ارتقای سیستم‌های اداری و آموزشی محسوب می‌شوند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI به تازگی از یک مانیتور گیمینگ 24 اینچ جدید به نام G244F E2 رونمایی کرده است که مشخصات فنی جذابی همچون پنل Rapid IPS و رفرش ریت 180 هرتز را در کنار قابلیت‌های یک نمایشگر طراحی در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

MSI حدود یک ماه قبل از مانیتور 32 اینچی G32CQ5P رونمایی کرد و توضیح داد که این محصول به زودی در بازار جهانی عرضه خواهد شد. حالا این برند تایوانی یک مانیتور گیمینگ جدید 24 اینچی مجهر به پنل IPS به نام MSI G244F E2 را معرفی کرده است.



مانیتور گیمینگ G244F E2 توسط MSI معرفی شد




طبق ادعای MSI، برترین ویژگی این مانیتور ارائه طیف گسترده و کاملی از رنگ‌ها است که باعث شده برای کارهای خلاقانه ایده‌آل باشد.

به گزارش Gizmochina، مانیتور MSI G244F E2 یک صفحه‌نمایش 23.8 اینچی با پنل Rapid IPS ارائه می‌دهد که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل (FHD) را به همراه دارد. نرخ تازه‌سازی تصویر (رفرش ریت) این مانیتور گیمینگ 180 هرتز و زمان پاسخ‌دهی آن 1 میلی‌ثانیه (در حالت GTG) اعلام شده است که برای انجام بازی‌های بسیار سریع مانند سبک شوتر آنلاین، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.




مانیتور گیمینگ G244F E2 توسط MSI معرفی شد





از دیگر ویژگی‌های مانیتور جدید ام اس آی می‌توان به حداکثر روشنایی 250 نیت و نسبت کنتراست 1000:1 اشاره کرد که تصاویری پر جنب و جوش را تضمین می‌کند. از آنجا که مانیتور مذکور به پنل IPS مجهز شده، ارائه زاویه دید وسیع 178 درجه به صورت افقی و عمودی چندان تعجب‌آور نیست.

یک مانیتور گیمینگ با امکان استفاده برای طراحی​

همان‌طور که گفته شد، برترین ویژگی مانیتور گیمینگ G244F E2 قابلیت پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مختلف است. به گفته MSI، این مانیتور می‌تواند 94.4 درصد طیف رنگی Adobe RGB،‌ 92.05 درصد طیف رنگی DCI-P3 و 122.88 درصد طیف رنگی sRGB را پوشش داده و در زمینه تولید محتوا و کارهای گرافیکی نیز بسیار قابل اطمینان باشد.



مانیتور گیمینگ G244F E2 توسط MSI معرفی شد



برای جلوگیری از پارگی صفحه (Tearing) و لگ زدن (Stuttering) حین انجام بازی‌های سریع، ام‌اس‌آی تصمیم گرفته فناوری Adaptive-Sync را همراه با این مانیتور در اختیار گیمرها قرار دهد. MSI G244F E2 در کنار برخی ویژگی‌های رایج دیگر همچون Anti-Flicker و کاهش نور آبی (Less Blue Light)، همچنین به قابلیت دید در شب (Night Vision) مجهز شده تا مناطق تاریک‌تر تصویر را بدون کاهش کیفیت بافت، با نوردهی بیشتری به نمایش بگذارد.



در نهایت به بخش اتصالات این مانیتور گیمینگ MSI می‌رسیم. مانیتور MSI G244F E2 به دو درگاه HDMI 2.0× یک درگاه Display Port 2.1a و یک پورت خروجی صدا مجهز شده است. علاوه بر این، مانیتور مورد بحث از مانت VESA نیز پشتیبانی کرده و برای افزایش امنیت کاربر قفل Kensington را به همراه دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4060 Ti GAMING X TRIO توسط رسانه HOTHARDWARE و کسب نشان

سری‌های GAMING TRIO و GAMING ظاهری دوست‌داشتنی و آشنا دارند و در عین حال تعادل عالی بین عملکرد، خنک‌کننده و نویز کم را که گیمرها به آن اعتماد دارند ، حفظ می‌کنند. طراحی TORX Fan 5.0 دارای جفت سه پره فن است که با یک پیوند بیرونی به یکدیگر متصل شده اند تا یک لبه ایجاد کنند که جریان هوا را به سیستم های خنک کننده به روز شده TRI FROZR 3 و TWIN FROZR 9 متمرکز می کند.هر دو سری با یک بک پلیت فلزی برس خورده تقویت شده‌اند که دارای طراحی جریانی است که گرمای کارت گرافیک را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را زینت می دهد و نورپردازی را همزمان با بقیه قطعات از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link همسان سازی میکند.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI به تازگی از دو کیبورد گیمینگ سری VIGOR به نام‌های VIGOR GK41 و VIGOR GK41 DUSK معرفی کرده است. این دو محصول به سوئیچ‌های قرمز رنگ خطی Kailh، نورپردازی RGB قابل برنامه‌ریزی و همچنین پایه‌های قابل تنظیم ارگونومیک مجهز شده‌اند تا تجربه گیمینگ سطح بالایی را در اختیار کاربر قرار دهند.

MSI که به عنوان یک از شرکت‌های پیشرو در حوزه سخت‌افزار و دستگاه‌های جانبی گیمینگ شناخته می‌شود، به تازگی از کیبوردهای سری VIGOR GK41 رونمایی کرده و مدعی شده که این محصولات جدید می‌توانند تجربه گیمینگ سطح بالایی را در اختیار کاربر قرار دهند.



کیبوردهای گیمینگ سری VIGOR GK41 معرفی شدند


این سری از کیبوردهای گیمینگ خانواده VIGOR شامل دو محصول به نام‌های VIGOR GK41 و برادر بزرگ‌تر آن یعنی VIGOR GK41 DUSK است که در ادامه به بررسی بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و ظاهری کیبورد VIGOR GK41

اولین محصول این سری کیبورد گیمینگ VIGOR GK41 است که با سوئیچ‌های قرمز رنگ خطی Kailh در دسترس قرار خواهد گرفت. سوئیچ‌های قرمز Kailh برای گیمیرهایی که به دنبال پاسخ‌گویی فوق‌العاده سریع در بازی‌های پرجنب و جوش همچون گیم‌های شوتر اول شخص هستند، گزینه جذابی به شمار می‌آید.

کیبورد MSI VIGOR GK41 به لطف استفاده از LEDهای شش رنگ ثابت در 10 منطقه نوری مختلف نیز می‌تواند با فضای اتاق و سیستم گیمینگ شما نیز همخوانی بیشتری پیدا کند.




کیبوردهای گیمینگ سری VIGOR GK41 معرفی شدند




از دیگر ویژگی‌های این کیبورد گیمینگ می‌توان به پشتیبانی از اپلیکیشن MSI Center اشاره کرد که کاربر اجازه می‌دهد جلوه‌های نورپردازی و همچنین تنظیمات کلیدهای ماکرو را به صورت سفارشی تغییر دهد.

از آنجا که با یک کیبورد گیمینگ سروکار داریم و ممکن است کاربر برای مدت طولانی از آن استفاده کند، MSI تصمیم گرفته در بخش پشتی کیبورد از پایه‌های قابل تنظیم با سه زاویه مختلف (0 درجه، 3 درجه و 7 درجه) استفاده کرده و ارگونومیک بودن کیبورد را تضمین کند.



در نهایت به قابلیت صد درد Anti-Ghosting کیبورد VIGOR GK41 می‌رسیم که به کاربر اجازه می‌دهد تمام کلیدهای موجود بر روی کیبورد را بدون تداخل و تأخیر فشرده و شاهد رجیستر شدن تمام آن‌ها باشد.

مشخصات فنی و ظاهری کیبورد VIGOR GK41 DUSK

در ادامه به کیبورد گیمینگ MSI VIGOR GK41 DUSK می‌رسیم که به عنوان برادر بزرگ‌تر و کامل‌تر VIGOR GK41 ام اس آی معرفی شده است.

ام‌اس‌آی در کیبورد VIGOR GK41 DUSK به دنبال بهبود جذابیت‌های ظاهری بوده و از نظر فنی شاهد تغییرات چندانی نیستیم. این کیبورد گیمینگ نیز به همان سوئیچ‌های قرمز خطی Kailh مجهز شده است.

کیبوردهای گیمینگ سری VIGOR GK41 معرفی شدند




برخلاف مدل قبل، در VIGOR GK41 DUSK امکان تنظیم و شخصی‌سازی نورپردازی RGB کلیدها به صورت کاملاً جداگانه وجود دارد. علاوه بر این، MSI دو نوار نورپردازی RGB دیگر نیز در طرفین این کیبورد قرار داده تا علاقه‌مندان به این نوع نورپردازی مجموعه‌ای کامل‌تر در اختیار داشته باشند.



سایر ویژگی‌های VIGOR GK41 DUSK با نسخه پایین‌تر آن تفاوت چندانی نداشته و باز هم شاهد پشتیبانی از اپلیکیشن MSI Center، استفاده از پایه‌های قابل تنظیم در بخش پشتی کیبورد و کلیدهای صد درصد Anti-Ghosting هستیم.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از زمان عرضه و برچسب قیمت این دو کیبورد گیمینگ جدید MSI در دسترس نیست.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z790 ACE MAX توسط رسانه OVERCLOCK3D و کسب نشان پرفورمنس

ام اس آی حجم عظیمی از فناوری‌ها و قابلیت‌ها را به مادربرد MEG Z790 ACE MAX اضافه کرده است. در واقع برند جدید MAX از سری مادربردهای Z790 شرکت ام اس آی تغییرات مختلفی را در طراحی، عملکرد و اتصالات نسخه‌های قبلی اعمال می‌کند. این مادربرد رده بالا در زمینه اورکلاکینگ پردازنده نسل سیزدهم اینتل و حافظه رم DDR5 7800 هم تا دندان مسلح است و هیچ چیز برای افزایش کارایی سیستم از طریق اورکلاک کردن آن یا نصب سریع‌ترین ماژول‌های حافظه رم کم ندارد.مادربرد MEG Z790 ACE MAX در فرم فاکتور E-ATX روانه بازار شده و از ام اس آی تم مشکی و نقره‌ای را روی این بدنه این مادربرد اعمال کرده است. ام اس آی در مادربرد جدید خود کابل‌های مربوط به فن و نورپردازی RGB را در هم ادغام و یکپارچه کرده است تا بدین ترتیب حجم سیم‌کشی مربوط به فن‌ها و نورپردازی RGB نصف شود.البته این تمام ویژگی‌های مادربردهای سری MEG MAX نبوده و پشتیبانی از Gen 5.0 PCIe و Gen 5.0 M.2 با پهنای باند 128 گیگابایت بر ثانیه را نباید از قلم انداخت. همچنین اسمبل مادربرد MEG Z790 ACE MAX با استفاده از فناوری MSI Screwless Shield Frozr بسیار آسان شده است. ام اس آی مادربرد خود را به چیپست صوتی ALC4082 مجهز کرده تا گیمرها را در محیط بازی غوطه‌ور کند.همچنین سوکت PCI-E از چند نقطه به برد لحیم شده تا وزن سنگین کارت‌های گرافیک را تحمل کند. دو درگاه Thunderbolt 4 نیز روی این مادربرد قرار دارد تا بتوان داده‌ها را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه منتقل کرد. همچنین وجود دو پورت لن 2.5G هم سرعت‌های باورنکردنی با کمترین تاخیر در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. علاوه بر این پشتیبانی از Wi-Fi 7 با یک آنتن جدید EZ هم سرعت‌های باورنکردنی را در محیط شبکه برای شما فراهم می‌کند.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
اگر به دنبال یک واترکولر با کیفیت و بی صدا با قدرت خنک‌کنندگی بالا می‌گردید، خبر خوبی برایتان داریم. واترکولرهای MSI با گارانتی گرین و سازگاری کامل با سوکت‌های Intel LGA1700 و AMD AM5 روانه بازار شده‌اند. در ادامه به معرفی واترکولرهای R240v2 و R360v2 و C360 و P360 و S360 از برند خوشنام ام اس آی پرداخته‌ایم.

شما تقریباً با هر بودجه‌ای تقریباً می‌توانید از میان واترکولرهای مختلف MSI که در بالا ذکر شده دست به انتخاب بزنید و یک خنک‌کننده خوب برای جدیدترین پردازنده‌های اینتل یا AMD متناسب با سلیقه و ظاهر کیس خود تهیه کنید. در ادامه به معرفی مختصر ویژگی‌ها و قابلیت‌های پنج مدل از محبوب‌ترین واتر کولرهای ام اس آی پرداخته‌ایم.




واتر کولر S360 ام اس آی؛ خنک‌کننده حرفه‌ای و بی سر و صدا
ت


صویر واتر کولر S360 ام اس آی با رادیاتور 360 میلی متری و نمایشگر 2.4 اینچی

واتر کولر S360 ام اس آی؛ خنک‌کننده حرفه‌ای و بی سر و صدا​



واترکولر MSI S360 در عین زیبایی و کیفیت ساخت بسیار بالا، تقریباً بی صدا بوده و انتخاب ایده آلی برای سیستم‌های گیمینگ و حرفه‌ای محسوب می‌شود. شرکت MSI به واسطه خلاقیتی که در طراحی خنک کننده S360 به خرج داده موفق شده محصول حرفه‌ای و سایلنتی را به بازار عرضه کند.

علاوه بر آن استفاده از سه فن MEG Silent GALE در سایلنت بودن این خنک کننده بی تاثیر نیست. در بلاک خنک کننده‌ MEG CORELIQUID S360، یک فن کوچک 60 میلی‌متری نیز تعبیه شده تا هوای خنک را در اطراف پمپ خنک کننده، ماژول‌های رم و SSD پخش کند.

شاید جذاب‌ترین ویژگی خنک کننده S360 وجود یک نمایشگر 2.4 اینچی روی واتر پمپ آن است. این نمایشگر را می‌توان از طریق نرم افزار MSI Center کنترل کرد تا اطلاعاتی مانند دمای سیستم، ساعت یا تصاویر دلخواه را بر روی آن نمایش داد. کاربران با استفاده از قابلیت FAN 0 RPM Mode می‌توانند فن‌های S360 را موقع رسیدن دمای پردازنده به یک عدد خاص خاموش کنند.

خنک کننده C360 ام اس آی؛ زیبا و با کیفیت


خنک کننده C360 ام اس آی؛ زیبا و با کیفیت​

واترکولر حرفه‌ای C360 دارای فن‌های بسیار مرغوب و کم صدا هستند تا ضمن عملکرد خنک، کمترین آلودگی صوتی ممکن ایجاد شود. همچنین این فن‌ها بسیار کم لرزش و بادوام هستند و پمپ هم درون رادیاتور قرار گرفته تا علاوه بر بهبود عملکرد به طول عمر این خنک‌کننده کمک کند.

ویژگی برجسته دیگر این واترکولر وجود ناحیه ARB بزرگ چهار تکه است که زیبایی چشم نوازی به سیستم می‌بخشد و گیمرها را مجذوب خود می‌کند. البته نباید از دوام بالای شلنگ‌های رابط نیز غافل شد.

واترکولر P360 ام اس آی؛ خوش قیمت و خوش ساخت


واترکولر P360 ام اس آی؛ خوش قیمت و خوش ساخت​


علاوه بر این واترکولر P360 را داریم که از پمپ‌هایی با موتور سه فاز درون رادیاتور استفاده شده است که شدت لرزش را به حداقل رسانده و طول عمر بسیار بالایی دارد. همچنی شلنگ‌های رابط این واتر کولر از مواد مرغوبی ساخته شده و برای کسانی که علاقه چندانی به نورپردازی ندارند، گزینه‌ای مناسب است. شما می‌توانید واترکولر حرفه‌ای P360 را در اندازه 360 میلی متری تهیه کنید.

خنک کننده‌های 240R V2 ام اس آی




تصویر خنک کننده 240R V2 ام اس آی با رادیاتور 240 میلی متری

خنک کننده‌های 240R V2 و 360R V2 ام اس آی​

در صورتی که به دنبال یک واترکولر با قیمت‌مناسب و کارایی بالا و طراحی زیبا می‌گردید، سری 240R V2 و 360R V2 هم در دسترس است. در این واترکولرها از شلنگ‌های سه لایه ضد نشت و تبخیر استفاده شده است.

خنک کننده‌های 240R V2 و 360R V2 ام اس آی





تصویر واتر کولر 360R V2 ام اس آی با رادیاتور 360 میلی متری


جالب‌تر اینکه در این سری از واترکولرهای MSI شاهد انتقال واترپمپ به رادیاتور هستیم که مزایایی چون ایجاد نویز کمتر و افزایش طول عمر پمپ از طریق کاهش دما دارد. علاوه بر این لوگوی ام اس آی روی بلوک پردازنده را می‌توان در هر جهتی که لازم است بچرخانید.

در انتها باید گفت که واترکولرهای باکیفیت MSI با طیف وسیعی از سوکت‌های پردازنده رایج کاملاً سازگاری دارند که از جمله آنها می‌توان به دو پلتفرم محبوب LGA 1700 و AM5 اشاره کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29

افزایش نرخ فریم دهی با قابلیت Memory Extension Mode مادربردهای MSI


یکی از ویژگی‌های تازه اضافه شده به مادربرد‌های سری 700 ام اس آی Memory Extension Mode دارد که با اورکلاک سریع و آسان حافظه رم می‌تواند منجر به افزایش نرخ فریم در بازی‌های مختلف شود.

MSI اخیراً یک ویژگی جدید به مادربردهای سری 700 خود اضافه کرده و مدعی شده که فعال‌سازی آن می‌تواند به طور چشم‌گیری نرخ فریم بازی‌های مختلف را افزایش دهد.



قابلیت Memory Extension Mode در مادربردهای سری 700 ام اس آی




این قابلیت Memory Extension Mode نام‌گذاری شده و می‌تواند با افزایش عملکرد حافظه در کامپیوترهای دسکتاپ منجر به بهبود عملکرد آن‌ها شود.

این قابلیت جدید در سه حالت از پیش تعیین‌شده به نام‌های حالت عملکرد (Performance Mode)، حالت بنچمارک (Benchmark Mode) و حالت تست مموری (Memtest Mode) در دسترس قرار داشته و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر اساس نیاز خود به اورکلاک حافظه رم، به سرعت بهترین تنظیمات را در اختیار داشته باشد.



قابلیت Memory Extension Mode در مادربردهای سری 700 ام اس آی



تصاویر مربوط به تست‌های AIDA64 که توسط ام اس آی به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که فعال‌سازی حالت‌های اورکلاک فوق‌الذکر باعث می‌شود حافظه‌های رم DDR5-7600 با افزایش 6 درصدی عملکرد در حالت خواندن، افزایش 23 درصدی در زمان نوشتن و کاهش 12 درصدی تاخیر (latency) مواجه شوند.

همان‌طور که گفته شد، ام اس آی مدعی شده که علاوه بر بهبود عملکرد حافظه در خواندن و نوشتن اطلاعات، فعال‌سازی حالت Memory Extension Mode به افزایش نرخ فریم نیز کمک می‌کند.

افزایش نرخ فریم بازی‌ها با قابلیت Memory Extension Mode

اطلاعات منتشر شده توسط MSI حاکی از آن است که این قابلیت باعث شده کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا در رزولوشن 1080p بهبود عملکرد 1 تا 6 درصدی (بسته به بازی) را به نمایش بگذارد. این افزایش نرخ فریم به معنای یک تجربه گیمینگ روان‌تر و لذت بخش‌تر است.

قابلیت Memory Extension Mode در مادربردهای سری 700 ام اس آی

البته گفته شده که Memory Extension Mode بیشترین تأثیر را هنگام استفاده از کارت‌های گرافیک رده بالا مانند RTX 4090 به نمایش گذاشته و فعال کردن آن در کنار محصولات میان‌رده یا پایین رده‌ای همچون RTX 4060 Ti تأثیر چندانی بر روی عملکرد گیمینگ سیستم کاربر نخواهد داشت.

اورکلاک سریع و آسان رم با Memory Try It

به گزارش وب‌سایت رسمی MSI، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید به ارمغان آورده شده برای مادربردهای سری 700 MSI، میان‌بر اورکلاک آسان حافظه رم با نام !Memory Try It است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد که به بیش از 50 پروفایل از پیش تعیین شده جهت اورکلاک حافظه سیستم دسترسی داشته باشد.

قابلیت Memory Extension Mode در مادربردهای سری 700 ام اس آی


پروفایل‌های مذکور تنظیمات مختلف فرکانس و زمان‌بندی اصلی حافظه رم هستند و کاربر می‌تواند به‌راحتی با انتخاب به بهترین پیکربندی ممکن سیستم خود دست یابد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
همچنین به نظر می‌رسد با معرفی اخیر نسخه جدید MLG به طور انحصاری برای گیمرهای چینی، سفر شرکت MSI به یک سری رنگارنگ هنوز به پایان نرسیده است. هسته اصلی این طراحی خیره کننده حول شخصیت نمادین اژدهای کمپانی MSI، که با نام لاکی شناخته می‌شود، می‌چرخد که با یک دگرگونی قابل‌توجه، تبدیل به شاهزاده اژدها شده است. این کارت گرافیک دارای یک صفحه پشتی است که با دقت ساخته شده که این شخصیت جذاب و فریبنده را نشان می‌دهد. به علاوه با آثار هنری سفارشی بسته‌بندی شده است.

زیر بدنه این محصول، شرکت MSI این نسخه ویژه را به پردازنده گرافیکی RTX 4060 مجهز کرده است و همچنین همان مشخصات مدل‌های موجود را حفظ کرده است. علاوه بر این، آنها دو نوع از این کارت‌های گرافیک را ارائه می‌دهند: نسخه‌های Gaming و Gaming X، که هر کدام سرعت‌های ساعت کارخانه متفاوتی را ارائه می‌دهند.

قدرت و هنر: سری Dragon MSI​



شرکت MSI با تکیه بر پایه محصولات سری Dragon که برای علاقه‌مندان به ورزش‌های الکترونیکی طراحی شده است، طراحی رنگ قرمز آتشین و صفحه پشتی با تم Dragon Maiden را به طور اختصاصی سفارشی کرده است که با نورپردازی پر نشاط و جذاب RGB تکمیل شده است. با Dragon Maiden می‌توانید خود را در یک هاله دلربا غوطه‌ور کنید. کارت گرافیک جدید می‌تواند یک تجربه بصری بی‌نظیر و لمس شخصیت‌های منحصربه‌فرد را برای گیمرها فراهم کند.




MSI از GeForce RTX 4060 Gaming MLG Edition با رنگ قرمز رونمایی می‌کند

MSI از GeForce RTX 4060 Gaming MLG Edition با رنگ قرمز رونمایی می‌کند


بسته‌بندی و تاریخ عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Gaming MLG Edition با رنگ قرمز​



در حالی که شرکت MSI برای انتشار این کارت گرافیک محدوده خاصی را مشخص نکرده است، اما این مدل به طور انحصاری در چین در دسترس خواهد بود. قابل ذکر است که شرکت MSI از هرگونه اعلام رسمی در مورد این کارت گرافیک خارج از شبکه‌های اجتماعی چین خودداری کرده است.
علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری که این کارت گرافیک را خریداری می‌کنند، بسته‌ای شامل مجموعه‌ای از برچسب‌ها و یک پایه پلکسی گلاس که تصویر شاهزاده خانم اژدهای جادویی را نشان می‌دهد، خواهند داشت. به علاوه، این شرکت در حال حاضر در رسانه‌های اجتماعی چینی قرعه کشی برگزار می‌کند و فرصتی برای برنده شدن موس پد و مجسمه‌های کوچک را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. در نهایت، کارت گرافیک سری MLG به طور رسمی در تاریخ یکم آبان ماه (23 اکتبر) به فروش می‌رسد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z790 ACE MAX توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان

ام اس آی حجم عظیمی از فناوری‌ها و قابلیت‌ها را به مادربرد MEG Z790 ACE MAX اضافه کرده است. در واقع برند جدید MAX از سری مادربردهای Z790 شرکت ام اس آی تغییرات مختلفی را در طراحی، عملکرد و اتصالات نسخه‌های قبلی اعمال می‌کند. این مادربرد رده بالا در زمینه اورکلاکینگ پردازنده نسل سیزدهم اینتل و حافظه رم DDR5 7800 هم تا دندان مسلح است و هیچ چیز برای افزایش کارایی سیستم از طریق اورکلاک کردن آن یا نصب سریع‌ترین ماژول‌های حافظه رم کم ندارد.مادربرد MEG Z790 ACE MAX در فرم فاکتور E-ATX روانه بازار شده و از ام اس آی تم مشکی و نقره‌ای را روی این بدنه این مادربرد اعمال کرده است. ام اس آی در مادربرد جدید خود کابل‌های مربوط به فن و نورپردازی RGB را در هم ادغام و یکپارچه کرده است تا بدین ترتیب حجم سیم‌کشی مربوط به فن‌ها و نورپردازی RGB نصف شود.البته این تمام ویژگی‌های مادربردهای سری MEG MAX نبوده و پشتیبانی از Gen 5.0 PCIe و Gen 5.0 M.2 با پهنای باند 128 گیگابایت بر ثانیه را نباید از قلم انداخت. همچنین اسمبل مادربرد MEG Z790 ACE MAX با استفاده از فناوری MSI Screwless Shield Frozr بسیار آسان شده است. ام اس آی مادربرد خود را به چیپست صوتی ALC4082 مجهز کرده تا گیمرها را در محیط بازی غوطه‌ور کند.همچنین سوکت PCI-E از چند نقطه به برد لحیم شده تا وزن سنگین کارت‌های گرافیک را تحمل کند. دو درگاه Thunderbolt 4 نیز روی این مادربرد قرار دارد تا بتوان داده‌ها را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه منتقل کرد. همچنین وجود دو پورت لن 2.5G هم سرعت‌های باورنکردنی با کمترین تاخیر در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. علاوه بر این پشتیبانی از Wi-Fi 7 با یک آنتن جدید EZ هم سرعت‌های باورنکردنی را در محیط شبکه برای شما فراهم می‌کند.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI امروز اعلام کرد که عرضه مادربردهای B650M Project Zero و B760M Project Zero را آغاز کرده است. سری محصولات Project Zero شامل مادربردهای بدون کانکتوری است که تمامی اتصالات موردنیاز در پشت آن‌ها قرار گرفته تا به این ترتیب ساماندهی کابل‌های درون کیس ساده‌تر شود. همچنین امروز برای نخستین بار اعلام شد که مادربرد Z790 Project Zero نیز در دست تولید است.

MSI در حاشیه نمایشگاه Computex سال گذشته از مادربرد جدیدی با عنوان B650M Project Zero رونمایی کرد که برای نخستین بار در میان محصولات آن با طراحی بدون کانکتور به مرحله تولید رسیده بود. در واقع در این مادربردها تمامی اتصالات موردنیاز به پنل پشتی منتقل شده است تا کار مدیریت و مخفی کردن کابل‌های درون کیس ساده‌تر از گذشته صورت بگیرد.

مادربرد MSI B650M Project Zero


این شرکت امروز اعلام کرد که اکنون مادربرد‌های B650M Project Zero و B760M Project Zero را به واقعیت تبدیل کرده و عرضه آن‌ها از هم اکنون آغاز شده است. همچنین امروز با انتشار تصویری از مادربرد Z790 Project Zero اعلام شد که آن نیز در آینده نزدیک روانه بازار می‌شود. اگرچه طراحی مادربردهای Project Zero نوآورانه و بسیار جذاب محسوب می‌شود اما باید گفت که این ایده طراحی کاملاً جدید و نو نیست. پیش از MSI، گیگابایت با طراحی موسوم به Project Stealth و ایسوس نیز با مادربردهای DIY-APE خود چنین ایده‌ای را پیاده سازی کرده‌اند.

آغاز رسمی عرضه مادربردهای B650M Project Zero و B760M Project Zero از سوی MSI خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ چرا که این شرکت نزدیک به یکسال و نیم قبل با استفاده از تراشه Z690 اینتل مادربرد مشابه‌ای را طراحی کرد که البته هیچگاه به صورت رسمی روانه بازار نشد. اکنون این شرکت قصد دارد با استفاده از تراشه‌های میان‌رده AMD B650M و Intel B760M ایده طراحی مادربردهای بدون کانکتور را به واقعیت برساند.

مادربرد B760M Project Zero MSI


بنا به گزارش Videocardz، تصاویر منتشر شده از سوی MSI نشان می‌دهد که هردوی این مادربردها دارای طراحی نسبتاً مشابهی هستند و سعی شده است در آن‌ها پنل اصلی هیچگونه پورت یا اتصالی نداشته باشد. در این مادربردها تمامی کانکتورهای تغذیه، فن و دیگر پین هدرها به پنل پشتی منتقل شده‌اند تا کاربران برای مدیریت کابل‌های دست و پاگیر موجود در کیس خود کار ساده‌تری داشته باشند.

باید توجه داشت برای استفاده از این مادربردها نیاز به استفاده از کیس‌های جدیدی نیز هست. MSI امروز اعلام کرد که قصد دارد کیس‌های سازگار با این مادربردها را هم در آینده نزدیک عرضه کند. این کیس MAG PANO 100 نام دارد و قرار است در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه شود. انتظار می‌رود مدتی پس از عرضه این مادربردها شاهد عرضه این کیس‌ جدید نیز باشیم.

مشخصات مادربرد B650M Project Zero

  • پشتیبانی از پردازنده‌های دسکتاپ AMD Ryzen 7000
  • پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR5 با حداکثر فرکانس 7600 مگاهرتز و همراه با قابلیت اورکلاک
  • سیستم خنک‌سازی پیشرفته همراه با هیت‌ سینک‌های گسترده و راهکار خنک سازی M.2 Shield Frozer
  • بردهای کنترلی 2.5G LAN و ارتباط Wi-Fi 6E
  • سیستم نورپردازی برای شیار M.2
  • سیستم نورپردازی برای پورت USB 3.2 Gen 2x2 با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه و چهار برابر سرعت پورت USB 3.2 Gen1
  • فناوری صوتی Audio Boost

مشخصات مادربرد B760M Project Zero

  • پشتیبانی از پردازنده‌های سری 14، سری 13 و سری 12 اینتل و مجهز به سوکت LGA 1700
  • پشتبانی از حافظه‌های رم DDR5 با حداکثر فرکانس 7800 مگاهرتز و همراه با قابلیت اورکلاک
  • سیستم تغذیه مجهز به قابلیت 12+1+1 Duet Rail System و پشتیبانی از قابلیت‌های Core Boost و Memory Boost
  • سیستم نورپردازی برای شیار‌های PCIe 5.0 و M.2 و پورت USB 3.2 Gen 2x2
  • فناوری صوتی Audio Boost
  • سیستم خنک‌سازی پیشرفته همراه با هیت‌ سینک‌های گسترده و راهکار خنک سازی M.2 Shield Frozer
  • برد PCB با کیفیت عالی و 6 لایه


مادربرد Z790 Project Zero

مادربرد Z790 Project Zero MSI




MSI همچنین این روزها در تلاش است که در قالب سری محصولات Project Zero خود مادربرد رده بالا و قدرتمندی هم با استفاده از تراشه Intel Z790 طراحی و تولید کند. این مادربرد هنوز در سایت رسمی MSI معرفی نشده است و به نظر می‌رسد که هنوز برای عرضه رسمی آماده نیست. قرار است این مادربرد از ارتباط WiFi 7 بهره ببرد و به این ترتیب نخستین مادربرد بدون کانکتوری لقب بگیرد که از این فناوری پیشرفته بهره می‌برد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
کولر MAG CORELIQUID E360 ام اس آی، مخصوص خنک نگه داشتن پردازنده های نسل 14 اینتل


اخیراً شرکت ام اس آی جدیدترین خنک کننده سری MAG خود را با نام CORELIQUID E360 برای پردازنده های نسل چهارده اینتل معرفی و عرضه کرده است. با توجه به آزمایش‌های انجام شده، این کولر جذاب می‌تواند پردازنده پرچمدار Core i9-14900K را در دمایی متعادل نگه دارد.

همانطور که احتمالاً مطلع هستید پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده‌اند، اما متاسفانه دمای این محصولات بیش از حد بالا می‌رود. برای مثال هنگامی که Core i9-14900K در حین اجرای بنچمارک Cinebench R23 یا سایر برنامه های سنگین است و با تمام توان کار می‌کند، این پردازنده می‌تواند به دمای 100 درجه سانتیگراد هم برسد و این امر منجر به کاهش فرکانس پردازنده برای کنترل دما می‌شود.

از این رو اخیراً شرکت ام اس آی خنک کننده‌ای به نام CORELIQUID E360 را عرضه کرده است تا پردازنده‌های قدرتمندی چون Core i9-14900K و Core i7-14700K به راحتی بتوانند نهایت پتانسیل خود را ارائه دهند.

خنک کننده مایع جدید ام اس آی


در حین کارهای پردازشی شدید مانند اجرای بنچمارک Cinebench R23، توان پردازنده Core i9-14900K از 320 وات فراتر می‌رود، توان پردازنده Core i7-14700K نیز تا 280 وات افزایش می‌یابد و توان Core i5-14600K به حدود 184 وات می‌رسد.

بنابراین، اگر قصد خرید یکی از پردازنده‌های Core i7-14700K یا Core i9-14900K را دارید، پیشنهاد می‌شود آن را با یک خنک کننده مایع 360 میلی متری AIO که ظرفیت خنک‌سازی حداقل 320 وات را دارد همراه کنید. این کار تضمین می‌کند که CPU شما همواره خنک می‌ماند و عملکرد بالای خود را تحت پردازش‌های سنگین هم حفظ می‌کند. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، کولرهای MAG CORELIQUID ام اس آی برای خنک نگه داشتن پردازنده های نسل 14 اینتل گزینه‌های خوبی هستند.

 خنک کننده coreliquid e360


خنک کننده مایع MSI MAG CORELIQUID E360

تست‌هایی که با خنک کننده مایع جدید MSI MAG CORELIQUID E360 انجام شده است، نشان می‌دهند که پس از یک ساعت کارکردن بنچمارک Cinebench R23، حداکثر دمای Core i9-14900K اینتل 89.5 درجه سانتی گراد و حداکثر دمای Core i7-14700K اینتل 86.5 درجه سانتی گراد است.

حتی در چنین حجم کاری سنگینی، این سیستم خنک کننده به طور موثر دمای CPU را در حدود 90 درجه سانتیگراد حفظ می‌کند. بنابراین، استفاده از یک خنک کننده مایع قدرتمند مانند MAG CORELIQUID E360 با پردازنده‌های Core i7-14700K و Core-i9-14900K برای عملکرد بهینه و کنترل دما به شدت توصیه می‌شود.

خنک کننده coreliquid ام اس آی
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تجربه بازی‌ها با مانیتورهای گیمینگ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد، اما قیمت بالای این مانیتورها بسیاری از گیمرها را ناامید می‌کند. اما ام اس آی مانیتور گیمینگ 24 اینچی G244PF E2 با مشخصات چشمگیر و قیمت مناسب معرفی کرده که می‌تواند بسیاری از انتظارات گیمرها را برآورده کند.به تازگی MSI از مانیتور گیمینگ جدیدی به‌نام G244PF E2 رونمایی کرد. این مانیتور با ابعاد 542×197×399 میلی‌متری و 4.7 کیلوگرم وزن، یک ال‌سی‌دی فول اچ‌دی 23.8 اینچی دارد. نرخ نوسازی نمایشگر برابر 180 هرتز بوده و زمان پاسخ‌دهی آن 1 میلی‌ثانیه است تا محتوا را به روان‌ترین شکل ممکن نمایش می‌دهد.


msi-m-2.jpg




مشخصات مانیتور گیمینگ G244PF ام اس آی


همچنین وجود فناوری Adaptive-Sync اجرای روان بازی‌ها را تضمین می‌کند. برای دید بهتر کاربران در صحنه‌های تاریک و جلوگیری از خستگی چشم‌ها در فواصل طولانی بازی، این مانیتور به قابلیت‌هایی همچون Night Vision ، Anti-Flicker و Low Blue Light تجهیز شده است.بر اساس اعلام gizmochina حداکثر روشنایی پنل دستگاه، به ۲۵۰ نیت می‌رسد و از نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ، پشتیبانی می‌کند. زاویه دید عمودی و افقی آن هم ۱۷۸ درجه است که یعنی از همه زوایا، دید واضح و باکیفیتی خواهید داشت.
msi-m-3.jpg



پایه مانیتور، امکان تنظیم در حالت‌های مختلفی را دارد و می‌توانید آن را کج کنید، بچرخانید و ارتفاعش را تنظیم کنید. از درگاه‌های ارتباطی هم چیزی کم و کسر ندارد.مانیتور گیمینگ ۲۳٫۸ اینچی MSI دو درگاه HDMI 2.0b، یک درگاه DisplayPort 1.2a و یک درگاه هدفون دارد. قیمت مانیتور ام اس آی اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود از قیمت مانیتور MSI G244F E2 ارزان‌تر باشد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4060 Ti GAMING X TRIO توسط رسانه PCENTHUSIAST و کسب نشان

سری‌های GAMING TRIO و GAMING ظاهری دوست‌داشتنی و آشنا دارند و در عین حال تعادل عالی بین عملکرد، خنک‌کننده و نویز کم را که گیمرها به آن اعتماد دارند ، حفظ می‌کنند. طراحی TORX Fan 5.0 دارای جفت سه پره فن است که با یک پیوند بیرونی به یکدیگر متصل شده اند تا یک لبه ایجاد کنند که جریان هوا را به سیستم های خنک کننده به روز شده TRI FROZR 3 و TWIN FROZR 9 متمرکز می کند.هر دو سری با یک بک پلیت فلزی برس خورده تقویت شده‌اند که دارای طراحی جریانی است که گرمای کارت گرافیک را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را زینت می دهد و نورپردازی را همزمان با بقیه قطعات از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link همسان سازی میکند.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
اخیراً شرکت ام اس آی جدیدترین خنک کننده سری MAG خود را با نام CORELIQUID E360 برای پردازنده های نسل چهارده اینتل معرفی و عرضه کرده است. با توجه به آزمایش‌های انجام شده، این کولر جذاب می‌تواند پردازنده پرچمدار Core i9-14900K را در دمایی متعادل نگه دارد.

همانطور که احتمالاً مطلع هستید پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده‌اند، اما متاسفانه دمای این محصولات بیش از حد بالا می‌رود. برای مثال هنگامی که Core i9-14900K در حین اجرای بنچمارک Cinebench R23 یا سایر برنامه های سنگین است و با تمام توان کار می‌کند، این پردازنده می‌تواند به دمای 100 درجه سانتیگراد هم برسد و این امر منجر به کاهش فرکانس پردازنده برای کنترل دما می‌شود.

از این رو اخیراً شرکت ام اس آی خنک کننده‌ای به نام CORELIQUID E360 را عرضه کرده است تا پردازنده‌های قدرتمندی چون Core i9-14900K و Core i7-14700K به راحتی بتوانند نهایت پتانسیل خود را ارائه دهند.

خنک کننده مایع جدید ام اس آی


در حین کارهای پردازشی شدید مانند اجرای بنچمارک Cinebench R23، توان پردازنده Core i9-14900K از 320 وات فراتر می‌رود، توان پردازنده Core i7-14700K نیز تا 280 وات افزایش می‌یابد و توان Core i5-14600K به حدود 184 وات می‌رسد.

بنابراین، اگر قصد خرید یکی از پردازنده‌های Core i7-14700K یا Core i9-14900K را دارید، پیشنهاد می‌شود آن را با یک خنک کننده مایع 360 میلی متری AIO که ظرفیت خنک‌سازی حداقل 320 وات را دارد همراه کنید. این کار تضمین می‌کند که CPU شما همواره خنک می‌ماند و عملکرد بالای خود را تحت پردازش‌های سنگین هم حفظ می‌کند. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، کولرهای MAG CORELIQUID ام اس آی برای خنک نگه داشتن پردازنده های نسل 14 اینتل گزینه‌های خوبی هستند.

 خنک کننده coreliquid e360


خنک کننده مایع MSI MAG CORELIQUID E360​

تست‌هایی که با خنک کننده مایع جدید MSI MAG CORELIQUID E360 انجام شده است، نشان می‌دهند که پس از یک ساعت کارکردن بنچمارک Cinebench R23، حداکثر دمای Core i9-14900K اینتل 89.5 درجه سانتی گراد و حداکثر دمای Core i7-14700K اینتل 86.5 درجه سانتی گراد است.

حتی در چنین حجم کاری سنگینی، این سیستم خنک کننده به طور موثر دمای CPU را در حدود 90 درجه سانتیگراد حفظ می‌کند. بنابراین، استفاده از یک خنک کننده مایع قدرتمند مانند MAG CORELIQUID E360 با پردازنده‌های Core i7-14700K و Core-i9-14900K برای عملکرد بهینه و کنترل دما به شدت توصیه می‌شود.


خنک کننده coreliquid ام اس آی
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29

مادربرد MSI PRO H610M VDHP DDR4 یک پیشنهاد سازمانی عالی





+ پشتیبانی از پردازنده های نسل 12 و 13 و 14 اینتل
+پشتیبانی از رم DDR4 فرکانس 3200 مگاهرتز
+بهینه ساز عملکرد پردازنده CORE BOOST و بهینه ساز عملکرد حافظه رم MEMORY BOOST
+ PCB کلاس سرور با مس مضاعف و استیل آرمور
+بایوس بدون نقص با امنیت بالا
+ چهار خروجی تصویر همزمان
+ درگاه سریال برای دیوایس های صنعتی و سازمانی
+ هدر LPT برای اتصال پرینترهای قدیمی

 
Last edited:

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29

بررسی اس اس دی MSI Spatium M570؛ دروازه ورود به دنیای PCIe 5.0​


با معرفی PCIe 5.0 اس‌اس‌دی‌های NVMe با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در دسترس هستند که به عنوان نمونه در این بررسی Spatium M570 HS دو ترابایتی از MSI را در اختیار داریم تا سرعت و کارایی آن را در تست‌های مختلف محک بزنیم. در ادامه با بررسی اس‌اس‌دی MSI Spatium M570 دو ترابایت، همراه ما باشید.


رابط PCIe 5.0 با پردازنده‌های نسل 12 اینتل برای سیستم‌های رده مصرف کننده (Consumer) عرضه شد و تنها محدود به اسلات کارت گرافیک بود. با توسعه پردازنده‌های نسل جدید، اکنون اینتل و ای‌ام‌دی از یک اسلات m2 با پهنای‌باند PCIe 5.0 x4 پشتیبانی می‌کنند و از نظر تئوری می‌توان به حافظه‌هایی با حداکثر سرعت خواندن و نوشتن متوالی 16000 مگابایت بر ثانیه دست یافت.
البته در عمل سرعت حافظه‌های NVMe به مشخصات فنی مانند کنترلر و تراشه‌های حافظه وابسته است که درایو NVMe ام‌اس‌آی Spatium M570 از این نظر می‌تواند در مدل دو ترابایتی به خواندن و نوشتن متوالی 10000 مگابایت بر ثانیه برسد. بد نیست اشاره کنیم که MSI نسخه Pro از حافظه Spatium M570 را با کمی تغییرات فنی و ظاهری خاص نیز عرضه کرده که سرعت خواندن و نوشتن متوالی در آن به بیش از 12000 مگابایت بر ثانیه می‌رسد و دارای یک خنک‌کننده غول آسا است.

ام‌اس‌آی در Spatium M570 از کنترلر Phison E26 (PS5026-E26) استفاده کرده است. کنترلر Phison E26 از اولین نمونه‌های ارائه شده برای حافظه‌های مبتنی بر PCIe 5.0 و NVMe 2.0 است که حداکثر سرعت خواندن متوالی 14،000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن متوالی 11800 مگابایت بر ثانیه دارد ولی باید توجه داشت که ام اس آی در اس اس دی Spatium M570 از بخشی از ظرفیت آن استفاده کرده و سرعت نوشتن و خواندن متوالی SSD را 10،000 مگابایت بر ثانیه اعلام کرده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در مورد کنترلر Phison E26 حداکثر سرعت خواندن و نوشتن تصادفی نیز حداکثر به ترتیب به 1.5 و 2 میلیون IOPS می‌رسد. بیشتر رمزنگاری‌های موجود و پروتکل‌های امنیتی مانند AES 256/SHA 512/RSA4096 و E2E Protection نیز در این کنترلر پشتیبانی می‌شود.

در کنترلر Phison E26 همانطور که گفته شد از نسخه NVMe 2.0 پشتیبانی می‌شود که نسبت به NVMe 1.4 اگرچه تغییرات ساختاری و مدیریتی زیادی در سطح Enterprise و پشتیبانی آینده نگرانه داشته اما از نظر عملکرد سطح Client برای اس‌اس‌دی‌های رده مصرف کننده تغییر چندانی نداشته و شاید مهمترین مورد را بتوان پارامترهای مربوط به استقامت داده‌ها و افزایش عمر تراشه‌های NAND که کمی بهبود یافته دانست.

در PCIe 5.0 به دلیل نرخ تبادل اطلاعات بالای قابل دستیابی، قابلیت DirectStorage که به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل Windows نیز تعبیه شده، روح جدیدی پیدا کرده و به کمک این قابلیت می‌توان برای پردازش‌های گرافیکی که نیاز به بارگذاری تکستچرها دارد، بدون وارد شدن پردازنده و رم به مراحل پردازش، کارت گرافیک مستقیماً از حافظه NVMe داده‌های مورد نیاز را دریافت کند.

جمع‌بندی و امتیاز شهر سخت‌افزار به اس‌اس‌دی Spatium M570 HS​

با اینکه نزدیک به یک سال از عرضه حافظه‌های NVMe با رابط PCIe 5.0 میگذرد اما هنوز این نوع حافظه‌ها میان عموم کاربران از جایگاه مناسبی برخوردار نشده است. اگرچه بازار حافظه‌های NVMe در مجموع کمی آهسته نسبت به سایر قطعات سخت‌افزاری حرکت می‌کند اما از دلایل اصلی محبوبیت کمتر حافظه‌های PCIe 5.0 می‌توان به عدم تثبیت قیمت موج اول عرضه محصولات با این فناوری و همچنین عدم پشتیبانی گسترده مادربردها و بسترهای استفاده است.

اس اس دی MSI Spatium M570 توسط دفتر رسمی ام اس آی در ایران جهت بررسی در اختیار شهر سخت‌افزار قرار گرفته و در بازار ایران با قیمت تقریبی 12.5 میلیون تومان و با گارانتی 50 ماهه ماتریس عرضه می‌شود.

باید توجه داشت که با عنایت به آیتم نسبت قیمت به حجم و کارایی در حافظه‌های رده‌بالای PCIe 4.0، این محصولات هنوز علاوه بر داشتن سرعت مناسب، از ارزش خرید بالاتری در حجم‌های یک ترابایت و بیشتر برخوردارند. به عنوان مثال می‌توان به Spatium M480 HS از MSI اشاره کرد که با داشتن سرعت بسیار بالا مبتنی بر PCIe 4.0 و داشتن هیتسینک، اما قیمت 8.5 میلیون تومان برای حجم دو ترابایت در بازار کشور قابل تهیه است.



در بازار کشورمان حافظه‌های پر سرعت NVMe چندان متنوع نیستند و در کلاس PCIe 5.0 تنها تعداد انگشت شماری محصول موجود هستند که MSI Spatium M570 HS یکی از آنهاست. این حافظه را می‌توان موج اول از محصولات مبتنی بر PCIe 5.0 طبقه‌بندی کرد که اگرچه از تمام پهنای‌باند قابل ارائه PCIe 5.0 استفاده نمی‌کند، اما از سریع‌ترین حافظه‌های PCIe 4.0 تا بیش از 2000 مگابایت بر ثانیه در خواندن و نوشتن ممتد سریعتر است.

تکنولوژی جدید و سرعت بیشتر، این حافظه را از نظر قیمت نسبت به حافظه‌های PCIe 4.0 تا چند میلیون تومان گرانتر کرده است که می‌توان گفت ام‌اس‌آی Spatium M570 HS را تنها برای کاربرانِ خاصی که به دنبال دریافت حداکثر کارایی بدون توجه به قیمت هستند مناسب می‌کند.

در نهایت باید گفت اگر به سرعتی بالاتر از PCIe 4 نیاز دارید، این محصول جزء معدود SSDهای PCIe 5 در بازار ایران و مناسب کاربران است. در واقع اگه سیستمی با پشتیبانی از درگاه PCIe 5.0 M.2 در اختیار داشته و نیازمند سرعتی بسیار بالا در انتقال فایل‌های حجیم هستید، این محصول می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

نکات مثبت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی ظاهری زیبا
  • سرعت خواندن و نوشتن بیشتر نسبت به حافظه‌های PCIe 4.0
  • گارانتی 50 ماهه شرکت ماتریس















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
در حالی که هنوز کنسول دستی MSI Claw به صورت رسمی عرضه نشده و میزان عملکرد آن در هنگام اجرای بازی‌ها نامشخص است یک وب سایت چینی امروز اعلام کرد که به نسخه اولیه آن دست پیدا کرده و توانسته است عملکرد کنسول Claw در هنگام اجرای بازی‌ها را با کنسول دستی ASUS ROG Ally مقایسه کند. نتایج این بررسی جذاب را می‌توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید.

پس از عرضه انبوهی از کنسول‌های گیمینگ دستی از سوی شرکت‌های مختلف مطمئناً یکی از جذاب‌ترین بررسی‌ها، مقایسه میزان عملکرد و قدرت این دستگاه‌ها در هنگام اجرای بازی‌های مختلف است. یک وب‌ سایت چینی امروز اعلام کرد که توانسته است به نسخه اولیه از کنسول MSI Claw دسترسی پیدا کند و قدرت آن در هنگام اجرای بازی‌ها را با کنسول ایسوس ROG Ally به مقایسه بگذارد. نتایج این بررسی از این بابت که کنسول MSI از پردازنده اینتل و کنسول ایسوس از پردازنده AMD بهره می‌برد نیز مهم و قابل توجه به نظر می‌رسد.

براساس گزارش Videocardz، پس از معرفی کنسول دستی Claw از سوی MSI این روزها بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای بازی منتظر عرضه این محصول هستند تا میزان قدرت و عملکرد آن را با کنسول‌های دیگر به ویژه کنسول دستی ایسوس ROG Ally به مقایسه بگذارند. شباهت بسیاری از ویژگی‌ها نظیر ابعاد و وضوح صفحه نمایش و همچنین دسترسی به 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5-6400 سبب شده است این دو کنسول به عنوان رقیبی جدی شناخته شوند. از سوی دیگر حضور پردازنده‌های AMD و اینتل در این دو کنسول به نوعی نشان می‌دهد که عملکرد محصولات کدام یک از این دو شرکت در کنسول‌های دستی بهتر است.

خوشبختانه رسانه‌ای چینی با عنوان Bilibili ساعاتی پیش نتایج تست‌های گیمینگ خود که بر روی این دو کنسول اجرا شده است را منتشر کرد. این نتایج که در بازی‌های مختلف و همچنین در بنچمارک‌های گوناگون به ثبت رسیده است به خوبی عملکرد این دو کنسول گیمینگ دستی را با یکدیگر به مقایسه می‌گذارد. حتی در این بررسی‌ها به میزان TDP یا توان حرارتی این کنسول‌ها نیز توجه شده است تا بررسی از هر نظر منصفانه باشد. در این بررسی از کنسول Claw مجهز به پردازنده Core 7 Ultra 155H اینتل و کنسول ROG Ally مجهز به پردازنده Ryzen Z1 Extreme از شرکت AMD استفاده شده است که قدرتمندترین پیکربندی از هردو محصول محسوب می‌شود.

می‌توان در هر دو کنسول MSI Claw و ASUS ROG Ally به راحتی پروفایل مربوط به میزان TDP یا توان حرارتی دستگاه‌ را تنظیم کرد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند بنا به نیاز هر بازی یا میزان شارژ باتری دستگاه خود، پروفایل مناسبی را در نظر بگیرند. این میزان هرچه بالاتر و به مقدار حداکثر نزدیک‌تر باشد کنسول عملکرد و قدرت بالاتری را فراهم می‌کند. باتری بزرگ‌تر در کنسول Claw سبب شده است که بتوان میزان توان حرارتی این کنسول را بر روی 40 وات نیز تنظیم کرد. این میزان در کنسول ROG Ally در بهترین حالت به 30 وات می‌رسد.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که در اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider، کنسول Claw نتوانسته است عملکرد بهتری نسبت به کنسول ROG Ally از خود نشان دهد و در واقع تفاوت عملکرد قابل توجه است. این بررسی در توان‌های حرارتی 15 وات، 20 وات و 25 وات و حداکثر این میزان صورت گرفته است که نتایج آن را می‌توانید در تصاویر و جدول زیر مشاهده کنید. در تصاویر زیر کنسول ایسوس با رنگ بدنه سفید در سمت راست و کنسول MSI با رنگ بدنه مشکی در سمت چپ نشان داده شده است.




مقایسه نرخ فریم دو کنسول MSI Claw و Asus ROG Ally


مقایسه نرخ فریم دو کنسول MSI Claw و Asus ROG Ally


مقایسه نرخ فریم دو کنسول MSI Claw و Asus ROG Ally




همانطور که در جدول بالا مشخص است کنسول MSI Claw حتی در بالاترین میزان توان حرارتی خود (40 وات) باز هم در اکثر بازی‌ها حریف کنسول ROG Ally نشده است و در گاهی از اوقات نرخ فریم بدست آمده از آن با اختلاف قابل توجهی از کنسول ایسوس کمتر است. این موضوع به نوعی نشان می‌دهد که عملکرد پردازنده Ryzen Z1 Extreme بهتر از پردازنده Core 7 Ultra 155H اینتل بوده است.

در بخش دیگری از این بررسی عملکرد دو نسخه مختلف از کنسول MSI Claw به مقایسه گذاشته شده است که تفاوت قابل توجه عملکرد دو پردازنده Core 7 Ultra 155H و Core 5 Ultra 135H را در این کنسول دستی نشان می‌دهد. در حالی که پردازنده Core 5 Ultra 135H نسبت به پردازنده Core 7 Ultra 155H دارای دو هسته پردازشی کمتر و همچنین یک هسته گرافیکی Xe کمتر است اما تفاوت میان عملکرد آن‌ها بسیار متفاوت است. این موضوع به خوبی در بازی Cyberpunk 2077 دیده می‌شود.




بررسی عملکرد گیمینگ کنسول MSI Claw


مقایسه عملکرد گیمینگ دو کنسول MSI Claw و ROG Ally






بررسی صورت گرفته توسط این سایت نشان می‌دهد که این بازی در نسخه مجهز به پردازنده 155H با میزان نرخ متوسط 29.78 فریم بر ثانیه و در نسخه مجهز به پردازنده 135H با نرخ متوسط 22.53 فریم بر ثانیه به اجرا درآمده است. در تصویر بالا نیز می‌توان تفاوت قابل توجه عملکرد کنسول ROG Ally با پردازنده Ryzen Z1 Extreme را با کنسول Claw که به پردازنده Core 5 Ultra 135H مجهز است مشاهده کرد. در حالی که در کنسول ROG Ally با نرخ 48 فریم بر ثانیه روبرو هستیم این میزان در کنسول Claw به 15 فریم بر ثانیه رسیده است.

وب سایت Bilibili اعلام کرده است که در تمامی این تست‌ها شرایط مشابهی در بخش کنترلر، صفحه نمایش و حتی اسپیکر را برای این دو کنسول در نظر گرفته است. البته باید توجه داشت که این بررسی‌های اولیه از این کنسول MSI بوده است و به منظور آگاهی دقیق از میزان قدرت و عملکرد آن باید منتظر بنچمارک‌های رسمی باشیم. قرار است کنسول دستی MSI Claw در اوایل ماه آوریل روانه بازارهای جهانی شود.

مقایسه مشخصات کنسول های گیمینگ دستی
 
بالا