برگزیده های پرشین تولز

مارکتینگ آنلاین توسط کانال تلگرام

3rdoor

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2011
نوشته‌ها
223
لایک‌ها
15
محل سکونت
مشهد
مارکتینگ آنلاین در ایران چه در زمانیکه تبلیغات کلیکی مرسوم بودند و چه اکنون که ایمیل مارکتینگ در حال رشد است، هیچگاه به گستردگی تبلیغات تلگرام صورت نپذیرفته بوده است. دلیل استقبال گسترده از تلگرام، در کنار سادگی استفاده از پیام‌رسان‌های اینترنتی مشابه بمانند واتزاپ و وایبر، امکان استفاده از استیکر‌های شخصی و همچنین ظرفیت بالای گروه‌های این شبکه بود. پس از آن تحول بعدی با بهبود نحوه عملکرد بات‌ها رخداد که شانس استفاده تجاری از محیط پیام‌رسان را به همگان می‌داد، که منجر به استفاده عمومی افراد از آن بعنوان یک رسانه برای اطلاع‌رسانی شد. حرکت نهایی تلگرام بسوی تجاری شدن در زمان ظهور کانال‌ها بود که شانس بررسی تعداد نمایش‌های یک محتوا را در کنار سادگی راه‌اندازی آنها بوجود آورد. همین ابزار کافیست تا بتوانید براحتی کمپین‌های مارکتینگ خود را راه‌اندازی نموده و استراتژی مناسبی برای انتشار محتوا در نظر بگیرید.
001-Telegram-Marketing.jpg

نمایش تعداد اعضای کانال

یکی از برتری‌های کانال‌های تلگرام نسبت به سیستم برادکست واتزاپ عدم وجود محدودیت در تعداد اعضای آن محسوب می‌شود که شانس نمایش محتوا به مخاطبین بیشتری را فراهم می‌کند. همین موضوع توانسته است قابلیتی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از تعداد نمایش‌های هر مطلب در محیط کانال آگاه شوید که خود نشان از نحوه ارتباط آن با کاربران دارد. برخی از کانال‌ها تا میلیون‌ها کاربر دارند که نشان از عمومیت موضوعاتی که در آنها مطرح می‌شود دارند و برخی دیگر تعداد کمتری مخاطب دارند که می‌تواند نشانگر موضوع خاص آنها و یا مخاطبان محدودشان باشد. نکته اصلی در مورد نمایش تعداد اعضای کانال در اینجاست که شما درست بمانند سایر شبکه‌های اجتماعی با رشد عدد اعضای کانال متوجه اثرگذاری محتوا بر روی آنها شوید و یا بلعکس با از دست دادن مخاطب متوجه عدم کیفیت محتوای منتشر شده در آن شوید و تلاش به پوشش بهتر سلیقه مخاطب خود با تولید محتوای مناسب نمایید.

نمایش تعداد بازدید محتوا

نکته‌ای که بایستی در مورد تعداد اعضای یک کانال بایستی بدان توجه کنید اینست که رقم بیشتر آن الزاما بمعنی مشاهده بیشتر محتوای ارسال شده نیست، بلکه این نوع محتوا و میزان علاقمندی مخاطبین به آنهاست که موفقیت آنها را تضمین می‌کند. بعنوان مثال ممکن است یک کانال دارای مخاطبین بالایی باشد ولیکن نرخ بازدید محتوای پایینی را شاهد باشد که نشان‌دهنده اقبال اندک آنها در دیده عموم اعضایش دارد ولی کانال دیگری علیرقم اعضای محدود خود محتوایی با بازدید بالا ارائه دهد که بتواند مخاطبانش را برای به اشتراک گذاری آنها تشویق نماید. شما بایستی در صورت احساس نیاز به بازدیدکننده بیشتر با توجه به محتوایی که بازدید بیشتری را بخود اختصاص می‌دهد اقدام به تولید محتوا نمایید تا بتوانید بهره بیشتری از محتوای ارائه شده در کانال خود ببرید.

تعامل با محتوای منتشر شده

یکی از اهداف بزرگ استفاده از کانال‌های تلگرام بهرمند شدن از روش ارتباطی آسان با مخاطب بمنظور بهبود کسب و کار اینترنتی و یا حتی تبلیغات و کسب درآمد بواسطه انتشار محتوا برای نمایش به گروه بزرگی از افراد جامعه است. عموم اینگونه تبلیغات و یا درخواست‌ها بصورت لینک به یک وبسایت اینترنتی خاص و یا صفحه‌ای از فروشگاه اینترنتی مورد بحث ارائه می‌شوند که کاربر پس از مراجعه به آنها می‌تواند عضو سایت شده و محصول مورد نظر خود را تهیه نماید. حال برای نمایش و بررسی میزان بازدید‌کنندگان صفحه وبسایت مورد نظر خود شما می‌توانید از سرویس‌های کوتاه‌سازی آدرس اینترنتی که قابلیت رهگیری کابران را در اختیار شما قرار می‌دهند بهره بگیرید تا با آنالیز بازدید‌های آن قادر به بهبود نحوه برخورد با مخاطب بمنظور جذب وی برای ورود به آدرس اینترنتی مورد نظر نمایید.

استفاده از هشتگ و منشن

برتری دیگر کانال‌های تلگرام نسبت به سرویس برادکست سایر برنامه‌های پیام‌رسان وجود تمامی پیام‌های ارسال شده در آن است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا حتی بدون عضویت نیز به بررسی و جستجوی محتوایشان نمایند و در صورت تمایل به دریافت پیام جدید از شما اقدام به عضویت در کانال نمایند. حال در صورتیکه شما از علامت # برای هشتگ گذاری در پیام‌های خود استفاده نمایید به کاربر این امکان را خواهید داد تا تمامی مطالبی که با هشتگ مشابهی منتشر شده‌اند را بصورت لیست شده مشاهده کند و در نتیجه تجربه کاربری بهتری داشته باشد. در کنار این قابلیت استفاده از علامت @ برای منشن نمودن کانال خود و یا منبع اطلاعاتیکه در کانال منتشر می‌شوند می‌تواند ضمن افزایش قدرت انتشار اطلاعات و ارجاع مطالب به منبع اصلی، به رشد بهتر شما نیز کمک کند.

روابط عمومی در تلگرام

استفاده از روابط عمومی در محیط تلگرام نیز بسیار مفید می‌باشد، زیرا به شما این شانس را می‌دهد تا پس از افزودن تعدادی از اعضای روابط عمومی در زمان شروع بکار کانال اقدام به جذب مخاطب بواسطه اشتراک گذاری محتوا نمایید. نکته دیگری که در مورد جذب مخاطب بایستی بخاطر داشته باشید اینست که قرار دادن اطلاعات تماس در توضیحات کانال تلگرام می‌تواند به کاربر این اطمینان خاطر را بدهد که با افرادی امین در ارتباط است و برای عضویت در آن براحتی اقدام نماید. از طرفی ذکر یوزرنیم تلگرام روابط عمومی به آنها این امکان را خواهد داد تا بتوانند بواسطه بستر برنامه با شما ارتباط برقرار نموده و ضمن پرسیدن سوالات خود نظراتشان را نیز عنوان نمایند که در نهایت به وفاداری بیشتر ایشان منجر خواهد شد.
001-Telegram-Bots.jpg
استفاده از بات در کانال تلگرام

مدیریت محتوا در یک رسانه بمانند کانال‌های تلگرام انتظارات فراوانی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند که شاید از نظر شما پنهان بماند، اما این کاربران هستند که با تجربه کاربری خود به شما ثابت می‌کنند که آیا شما در مدیریت محتوا موفق بوده‌اید. برای کنترل بیشتر محتوا و مدیریت آن شما می‌توانید از یک بات تلگرام بمنظور انتشار محتوا بهرمند شوید که به شما امکان زمانبندی دقیقتر و همچنین انتشار بموقع انواع مختلف محتوا را می‌دهد. برای انجام اینکار شما بایستی از متخصصین مرتبط کمک گرفته و با تولید نرم‌افزار مرتبط با مدیریت کانال تلگرام یک بات تلگرام ایجاد کنید و سپس با افزودن حساب کاربری آن به مدیران کانال اقدام به انتشار محتوا از طریق بات نمایید. مدیریت کانال با کمک بات تلگرام به شما امکانات نامحدودی در زمینه مدیریت محتوای منتشر شده در کانال خواهد داد که با صرف اندکی خلاقیت تجربه کاربری مخاطبان شما را دگرگون خواهد نمود.
 
Last edited:

babak13633

Registered User
تاریخ عضویت
4 آگوست 2014
نوشته‌ها
1,489
لایک‌ها
737
چطوری میشه یه کانال تلگرام رو از صفر استارت زد و به جایی رسوند؟
 

sb69

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2013
نوشته‌ها
157
لایک‌ها
7
سلام دوست خیلی مطلب مفیدی بود،
فقط لطفا میشه بگید که چطور میتونیم یک بات رو به مدیران کانال اضافه کرد??
تا اونجا که میدونم امکانش نیست، لطفا اگر اماکانشش هست نحوه ی. اضافه کردن بات به مدیران کانال را بفرمایید
تشکر
 
بالا