برگزیده های پرشین تولز

مارک ورزشی مورد علاقتون چیه؟

مارک ورزشی مورد علاقتون چیه؟


  • Total voters
    61

amiriano

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2006
نوشته‌ها
207
لایک‌ها
2
سن
38
محل سکونت
SERVER ROOM
پوما...خیلی خوشم میاد ازش..بعدش آدیداس بعد هم کاپا(Kappa)

Kappa%20logo.jpeg
 

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
mgerh00e32t741mk9vgj_thumb.png


خیلی دوس دارم
324.gif
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
تاریخچه آدیداس adidas معروف ترین نشان ورزشی

نام آدیداس امروزه نه فقط برای ورزشكاران و علاقه مندان به ورزش، بلكه برای اشخاص دیگر به عنوان استاندارد كیفیت لباس و تجهیزات ورزشی شناخته می شود.

شاید امروزه نام و علامت آدیداس برای كسی نا آشنا نباشد؛ نام و علامتی كه هر كسی را ناخودآگاه به یاد ورزش می اندازد. اما اینكه این علامت و نام چه مفهومی دارد و از كجا آمده، برای اكثر ما سؤال است. نام آدیداس امروزه نه فقط برای ورزشكاران و علاقه مندان به ورزش، بلكه برای اشخاص دیگر به عنوان استاندارد كیفیت لباس و تجهیزات ورزشی شناخته می شود.


در سال ۱۹۲۰ آدولف داسلر(Adolf Dassler) جوان ۲۰ ساله آلمانی شروع به ساخت كفش های ورزشی كرد و سعی كرد كفش هایی زیبا و با كیفیت را تولید كند. پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فكر ثبت شركت و پیدا كردن نامی برای محصولات خود افتاد. چون خانواده و دوستان، او را آدی (Adi) صدا می كردند او از كلمه Adi و ۳ حرف از نام خانوادگی خود استفاده كرد و نام Adidas را برای شركت و محصولات خود برگزید.او همچنین برای محصولات خود كه در آن زمان فقط كفش های ورزشی بودند، لوگویی را طراحی كرد.
شركت آدیداس و لوگوی آن در سال ۱۹۴۸ به ثبت رسیدند. چندی بعد او به فكر گسترش شركت خود افتاد و محصولات خود را فقط به ارایه كفش ورزشی محدود نكرد. لباس ها و گرمكن های ورزشی نیز به محصولات آدیداس اضافه شدند. سپس آدیداس تجهیزات ورزشی مانند توپ و راكت را نیز تولید كرد.با گسترش محصولات آدیداس،آدولف داسلر علامت جدیدی برای شركت و محصولات خود انتخاب كرد. این علامت از شكل كلی كفش گرفته شده بود.
علامت جدید دارای ۳ نوار از كوتاه به بلند بود. چون آدولف نام آدیداس را از كلمه اول نام كوچك و ۳ حرف نام بزرگ خود برگزیده بود، پس انتخاب تعداد ۳ نوار نیز همین ایده را برای او به همراه داشت.آدی داسلر سعی كرد از طراحان باسلیقه و حرفه ای لباس استفاده كند. كیفیت و زیبایی همیشه شعار او و همكارانش بود.در سال ۱۹۷۲ آدی و همكارانش به این نتیجه رسیدند كه تغییری در لوگوی آدیداس انجام دهند. چون همان سال مسابقات المپیك در شهر مونیخ برگزار می شد، آنها از المپیك ایده گرفتند.
در این لوگوی جدید ۳ برگ - كه نشانه ۳ قاره شركت كننده در المپیك بود - در كنار هم قرار گرفتند. ۳ خط نیز در پایین این برگ ها عبور می كرد.یك سال بعد آدیداس علامت خود و آرم ۳ نوار را ثبت بین المللی كرد. آدولف داسلر در سن ۷۸ سالگی یعنی در سال ۱۹۷۸ درگذشت و سهام این شركت برای پسر و خانواده اش ماند اما در سال ۱۹۸۹ خانواده داسلر از شركت بیرون رفتند و آدیداس به یك شركت «سهامی عام» به نام adidas- Solomon تبدیل شد. در سال ۱۹۹۷ آدیداس شركت Solomon Group را خرید و با آن شركت یكی شد. Solomon Group وسایل و تجهیزات اسكی و كوهنوردی تولید می كرد.
با خرید این شركت، نام Adidas به Adidas-Solomon تغییر پیدا كرد.امروزه آدیداس در اكثر كشورهای دنیا دارای شعبه و نمایندگی است.كارمندان این شركت بیش از ۱۳ هزار نفر هستند. آدیداس در اكثر رقابت ها وتورنمنت های معتبر جهانی مانند المپیك به عنوان یكی از حامیان اصلی حضور دارد.آرم كنونی این شركت، دومین آرمی است كه آدولف طراحی كرده بود، با این تفاوت كه زیر آن، نوشته adidas نیز وجود دارد
امروزه لباس تیم های ملی و باشگاهی زیادی را آدیداس تولید می کند.
تیم های باشگاهی ای چون :
رئال مادرید , چلسی , لیورپول , آ ث میلان , بایرن مونیخ و ...









 
Last edited:

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
تاریخچه ی نایک nike

نايكي كه امروزه به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان پوشاك و تجهيزات ورزشي در جهان شناخته مي شود، اصلا در سال 1962 توسط Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ايالات متحده آمريكا تاسيس شد. هدف از راه اندازي اين شركت توسط باورمن و نايت، وارد كردن كفشهاي ورزشي ارزان قيمت از ژاپن به آمريكا بود. در آن زمان كفشهاي آلماني به خصوص آديداس صنعت كفش سازي آمريكا را تسخير كرده بود. يكسال بعد از تاسيس شركت و وارد كردن كفش از ژاپن به آمريكا، Blue Ribbon Sport توانست تا كفشهاي ژاپني Onitsuka Tiger كه امروزه بنام ASICS شناخته مي شوند را در آمريكا شناسانده و بازار خوبي برايش فراهم سازد. علامت نايكي پس از فروش خوب محصولات Tiger، باورمن به اين فكر اقتاد تا طراحي كفشهاي Tiger را بهبودسازي كند و آن را با سلايق آمريكايي منطبق سازد. پس او شروع به طراحي مجدد شكل كفشهاي Tiger كرد و اتفاقا از طراحي جديد نيز استقبال نيز شد. در موازات اين عمل، نايت نيز به بازاريابي بيشتر و گسترده تر پرداخت و در مناطق و كشورهاي ديگر سعي كرد تا كفشهاي خود را بفروشد كه او نيز در اين امر موفق بود. او از جف جانسون (Jeff Johnson) كه مدير فروش بود كمك گرفت. جانسون در امر فروش و بازاريابي بسيار فعال بود و توانست مقدار زيادي از كفشهاي اين شركت را به دبيرستاني ها و جوانان آمريكايي بفروشد. Bill Bowerman موسس Nike در سال 1971 آنها به ابن فكر افتادند تا نام شركت را عوض كنند. آنها نام نايكي (Nike) را انتخاب كردند. اين نام نامي يوناني است كه به معني خداي پيروزي در يونان شناخته مي شود. نام جديد، علامت جديد نيز لازم داشت. براي طراحي علامت آنها از كارولين ديويدسون (Carolyn Davidson) كه آن زمان دانشجوي رشته گرافيك دانشگاه هنر پورتلند (Portland) كمك گرفتند. علامت نايكي را خانم ديويدسون فقط با دريافت 35 دلار آمريكا براي آنها طراحي كرد. پس از تغيير نام شركت، خود شركت نيزبا تغييرات بزرگي مواجه شد. ايجاد خط توليد جديد و توليد مستقيم از اين تغييرات بود. با گذشت سالها به محصولات و گستره توليد آن نيز اضافه مي شد. اما محصولات جديد فقط شكل و روي جديد نداشتند، بلكه كارايي هاي آنها نيز به روز مي شد. براي مثال در سال 1978 نايكي، تكنولوژي Air خود را مرفي كرد. اين تكنولوژي از يك پلاستيك پر از گاز در كفه كفش استفاده مي كرد كه اين پلاستيك باشتي شكل باعث مي شد تا كف كفش نرم تر شود. در سال 1986 سود شركت نايكي از يك ميليارد دلار هم بيشتر محاسبه شد. با پيشرفت اين شركت، مسوولان آن به فكر گسترده كردن محصولات و شعب آن در سراسر جهان افتادند و سعي كردند تا تقريبا تمام وسايل و پوشاك وزرشي مربوط به ورزشهاي پرطرفدار نظير بسكتبال و فوتبال را توليد كنند. در اواخر دهه 80 نايكي شعار Just Do It! را براي خود برگزيد و آنرا به عنوان شعار تجاري در انحصار خود در آورد. در سال 1999، بيل باورمن در سن 88 سالگي درگذشت. در سال 2004 نيز مدير اجرايي اين شركت عوض شد. نايت كه 66 سال سن داشت خود را از پست مديريت اجرايي بازنشسته كرد و جايش را به ويليام پرز (William Perez) داد. امروزه نام نايكي و محصولات ورزشي آن تقريبا براي هيچ ورزشكار و ورزش دوستي نا آشنا نيست. فروشگاه هاي نايكي كه به نام نايكي تاون (Niketown) شناخته مي شوند، در اكثر شهرهاي مطرح دنيا آماده فروش آخرين محصولات اين شركت هستند.
امروزه لباس تیم های بزرگی مانند:
بارسلونا , منچستر یونایتد , آرسنال , اینتر میلان , وردربرمن و ... را نایک تولید می کند.









 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
تاریخچه ی پوما (PUMA):

پوما (PUMA) که یک شرکت اصلا" آلمانی اما چند ملیتی است، امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکتهای سازنده کفش و پوشاک ورزشی به حساب می‌آید.

این شرکت در سال ۱۹۲۴ در شهر هرتزوگن‌آوراخ (Herzogenaurach) آلمان اصلا" بنام "Gebrueder Dassler Schuhfabrik" یا همان "کارخانه کفش سازی برادران داسلر" توسط رودولف داسلر (Rudolf Dassler) - برادر آدولف داسلر (Adolf Dassler) بنیانگذار آدیداس - وبا همکاری برادرش آدولف راه اندازی شد.

از همان ابتدا این شرکت کفشهای ورزشی راحت و سبک و نه چندان گران نسبت به کفشهای دیگر مانند آدیداس را ارایه کرد، که اتفاقا" محصولات آن طرفداران زیادی هم پیدا کرد.

در سال ۱۹۴۸، رودولف داسلر نام این شرکت را به “PUMA Schuhfabrik” تغییر داد. رودولف از همان ابتدا به فکر جهانی شدن و فروش محصولاتش در بازارهای جهانی بود. در سال ۱۹۸۶ این شرکت به سهامی عام تبدیل گشت و توانست وارد بورس سهام شود.

همکنون پوما دارای بیش از سه هزار کارمند در سراسر جهان است و محصولات خود را از طریق نمایندگی‌های رسمی خود در ۸۰ کشور جهان عرضه می‌کند. درآمد این شرکت هر ساله رو به رشد بوده، برای مثال در سال ۲۰۰۳ میزان سود پوما ۱٬۲۴۰ میلیون یورو اعلام شده است.

محصولات پوما از کفش نیز فراتر رفته، بطوریکه همکنون این شرکت انواع پوشاک ورزشی و تجهیزات مختلف دیگر را نیز تولید می‌کند
PUMA اکنون حامی بسیاری از تیمها و باشگاه‌های ورزشی در سراسرجهان است. این شرکت با حمایت تیمها و بازیکنان معتبر سعی می‌کند که بازار خود را نیز گسترش دهد.

در سال ۱۹۹۸، هنگامی که تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی فرانسه راه پیدا کرد، این پوما بود که حامی تیم ملی ایران شد و تجهیزات و پوشاک ورزشی تیم ملی را فراهم کرد.

پوما همچنین حامی برخی بازیکنان معتبر جهان است. برای مثال فردریک لیونگبرگ (Fredrik Ljungberg) بازیکن باشگاه فوتبال آرسنال (Arsenal) شهر لندن، یکی از بازیکنانی است که پوما حامی و به اصطلاح اسپانسر اوست. طی قراردادی که پوما با لیونبرگ امضا کرده است، لیونبرگ موظف است تا پایان قرارداد در بازیهای رسمی از کفش پوما استفاده کند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
آل اشپورت (Uhlsport):

یک کارخانه تولید تجهیزات فوتبالی است (در ابتدا لباس دروازه‌بانی). مقر آن کشور آلمان می‌باشد و در سال ۱۹۴۸ تاسیس شده است. این شرکت دست‌کش دروازه‌بانی، ساق‌بند، توپ فوتبال، لباس تمرین و لباس بازی تولید می‌کند.
تیم‌های اسپانسر شده باشگاهی
Germinal de Rawson
Belasitsa Petrich
Beroe Stara Zagora
CSKA Sofia
CSKA 1995 Sofia
PFC Kaliakra Kavarna
Levski Sofia
FC Maritsa Plovdiv
Etar Veliko Tarnovo
Spartak Varna
Kom-Minyor
Onisilos Sotiras
SK Dynamo Ceské Budejovice
Tecnico Universitario de Ambato
اسپانیول
Ajax Lasnamäe
FC Merkuur Tartu
باستیا
WIT Georgia
دویسبورگ
اوفنبرگ کیکرس
مگدبورگ
اولم
ابومسلم
استقلال
پرسپولیس
راه‌آهن
سپاهان
KF Flamurtari
FK Zibens/Zemessardze
فريق الجيش الملكي
النهضه
پاندوری تارگو جیو
Sengkang Punggol FC
Arthurlie F.C.
Belconnen Blue Devils
الشباب
Gwangju Sangmu
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
ریبوک reebok:

ریبوک محدوده جهانی(به انگلیسی: Reebok International Limited) تولید کننده کفش‌های ورزشی، پوشاک و لوازم و معمولا تابع شرکت آدیداس است. نام آن از تلفظ آفریقایی ربوک (به انگلیسی: rhebok) که یک نوع غزال آفریقایی است، گرفته شده. این شرکت در شهر بولتون در تاریخ 1895 با نام اصلی جی.دبلیو فوستر و برادران (به انگلیسی: J.W. FOSTER & SONS) تاسیس شد و بعدها در سال 1958 به ریبوک تغییر نام داد. موسسان این شرکت، جو و جف فوستر بودند که نام را در لغت نامه‌ای پیدا کردند که جو فوستر به عنوان یک پسر در یک مسابقه برده بود. این دیکشنری نسخه‌ی جنوب آفریقایی بود، برای همین، اینگونه تلفظ می‌شدند.
 

Hamid_311

Registered User
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2008
نوشته‌ها
533
لایک‌ها
25
محل سکونت
Esfahan
فقط کاپا. (Kappa)
حیف که محصولاتش زیاد تو ایران پیدا نمیشه. شدیدا مایلم یه نمایندگیشو تو ایران بگیرم. ولی هر چی تو اینترنت میگردم منبع درست حسابی پیدا نمیکنم. کسی تو این زمینه میتونه کمک کنه؟
 

mo_toori

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
29 می 2003
نوشته‌ها
943
لایک‌ها
260
محل سکونت
تهران
دیوس مونتان!
 
بالا