برگزیده های پرشین تولز

مراحل طراحی وب سایت

sayeha95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 فوریه 2017
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
7
سن
31
مراحل طراحی وبسایت
مراحل طراحی وبسایتو اهمیت داشتن یک وبسایت چیست؟

در عصر کنونی ، موضوع ارتباطات و تکنولوژی های مربوط به آن به سرعت در حال پیشرفت است . به جرات می توان گفت یکی از موثرترین روشهای برقراری ارتباط با دیگران از طریق داشتن یک وبسایت است .مراحل متعددی برای یک طراحی وبسایتکامل و حرفه ای توسط متخصصین این امر طی میگردد . در این مقاله سعی می شود 6 مرحله مهم ازمراحل طراحی وبسایت را برای شما عزیزان عنوان کنیم :

1. جمع آوری اطلاعات:

این مرحله درمراحل طراحی وبسایت از اهمیت بسیاری برخوردار است .قبل از شروع مرحله طراحی ، مرحله جمع آوری اطلاعاتبه طراح وبسایت کمک میکند تا از نیازها و اهداف مشتری وشناسایی مخاطبان موردنظر او مطلع گردد.

هرچه میزان اطلاعات جمع آوری شده در این مرحله بیشتر باشد ، هم وبسایتی که قرار است طراحی شود پاسخگوی نیازهای بیشتری از مشتری است و هم باعث صرفه جویی در مصرف زمان و منابع می گردد .

بعد از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز ، وقت آن است که طراح وبسایت چندین ایده جدید و جذاب برای این پروژه ارائه دهد .

2. ایده ی خلاقانه :



photo_2016-12-28_03-48-39-300x169.jpg

مراحل طراحی وبسایت



این ایده ها برای گرفتن بازخورد از مشتری برای وی ارسال می شود .بلاخره بعد از چندین بار بازنگری ، تغییر دادن و کلنجار رفتن طراح با مشتری ، یکی از این ایده ها به تصویب هردوی آنها می رسد .

یک نکته مهم در این مرحله از مراحل طراحی وبسایتاین است که طراح علاوه بر تلاش برای کسب رضایت مشتری باید مخاطبین نهایی وبسایت را هم مد نظر قرار دهد و ایده ای جذاب و نویی ارائه کند که آنها را برای بازدید از وبسایت مشتاق نماید .

پس از ایده پردازی وقت مشخص شدن یک پلان کاری است

3. تهیه ی یک plan کاری :

در واقع پلان کاری همان پروسه فکری طراح برای پروژه است . طراح باید مشخص نماید که وبسایت شامل چه بخش هایی است و حتی اطلاعات خلاصه ای از محتوایی که قرار است در هر صفحه از وبسایت قرار بگیرد را نیز تهیه نماید .

حال نوبت ایجاد وایرفریم است! وایر فریم چیست؟

4. ایجاد یک Wire Frame سطح 1 (Low Fidelity Wire Frames) :



photo_2016-12-28_03-48-50-300x213.jpg

طراحی سایت

وایرفریم یک راهنمای تصویری کامل از رابط کاربری وب سایت قبل از شروع طراحی است کهچهارچوب بندی کلی سایت را مشخص می کند و معمولا طراحان حرفه ای این مورد را در کار خود لحاظ می کنندو در واقع بر روی جایگذاری عناصر طراحی وبسایت تمرکز دارد . وایرفریم نوع محتوایی را که باید در هر صفحه از وبسایت قرار بگیرد را توضیح می دهد و اطلاعاتی را درباره خصوصیات مختلف فراهم می نمایدتا مشخص شود که صفحه ها و عناصر باید چگونه و با چه هدفی در طراحی بکار رود.

توجه: در این مرحله تمرکز بر روی چهارچوب کلی وبسایت ، لایه بندی و ساختار اطلاعاتی آن می باشد و به جزییات گرافیکی در این مرحله پرداحته نمی شود .

5. ایجاد یک Wire Frame سطح 2 (Low Fidelity Wire Frames) :

این مرحله جزییاتی را که در مرحله قبل به آنها پرداخته نشده است را توضیح می دهد و بسیار به طرح نهایی نزدیک است . اضافه کردن مواردی مانند لوگو ، محتوای اصلی و حتی رنگبندی در این مرحله انجام میشود . در این مرحله قدم به قدم از مشتری نظرخواهی می گردد تا در انتها رضایت کامل مشتری از ظاهر سایت حاصل گردد .

وقت کدنویسی است!



photo_2016-12-28_03-48-57-300x225.jpg

مقایسه سطوح 1 و 2 Wireframe

6. ایجاد نهایی وب سایت:

ایجاد یک وبسایت در این مرحله کامل می شود .با توجه به نوع پروژه ، کدنویسی سمت مشتریو کدنویسی سمت سرور و پیاده سازی پایگاه داده وبسایتو انجام تنظیمات گرافیکی صفحات با استفاده از کدهای HTML و CSS همچنین نوشتن محتوای هر بخش از صفحات وبسایت ، قرار دادن تصاویر و ویدیوهای مد نظر مشتری و …… از جمله آیتم هایی است که در این بخش انجام می شود . مسلما اگر در این مرحله کلیه محتوای وبسایت توسط کارشناسان سئوکار شرکت بهینه (SEO) شده باشد تاثیر شگرفی بر میزان بازدید از وبسایت می گذارد .

چیزی از قلم نیفتاده باشد!

7 . مرحله تست وب سایت :

قبل از بارگذاری وبسایت مرحله تست انجام می شود که در صورت وجود اشکال در بارگذاری صفحات ، وجود لینکهای شکسته و احساس نیاز به انجام ویرایش در متون و تنظیمات صفحات سریعا اصلاحات انجام گیرد .



photo_2016-12-28_03-49-02-300x300.jpg

طراحی وب سایت

8. بارگذاری نهایی وب سایت:

بلاخره ! در این مرحله وبسایت آماده بارگذاری است .

9. آموزش های مورد نیاز برای مشتری در جهت استفاده مطلوب از وب سایت

پشتیبانی چیست و چه اهمیتی در مراحل طراحی وبسایت دارد؟

10. پشتیبانی وب سایت:

پشتیبانی از محتوای سایت و اهمیت پشتیبانی و نگهداری سایت به اندازه‌ی اهمیت طراحی سایتاست. خدمات پشتیبانی از اخبار و محتوای سایت توسط تیموبیارمنجر می گردد سایت شما همواره بهروز بوده وهرگز از حالت استاندارد خود خارج نشده و روند عملکرد مطلوب خود را حفظ کند.

ارائه ی "خدمات پشتیبانی از اخبار و محتوای سایت" منجر بهافزایشسئویسایت و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نیز خواهد شد. هدف نهائی رضایت شما مشتریان عزیز در جهت پشتیبانی کامل سایت شماست.

سخن آخر

مراحلی که برای طراحی وبسایت ذکر شد از طراحی به طراح دیگر تفاوت دارد و ممکن است از بعضی مراحل توسط هر طراح چشم پوشی شود .

خب حالا که با هم مراحل طراحی سایت حرفه ای را مرور کردیم ،خوشحال میشویم که یه فنجان قهوه مهمان ما باشید و جهت پیشرفت در شعبه ی دوم شغل خود با ما همقدم باشید.
 
بالا