برگزیده های پرشین تولز

مرجع شناسایی ناشناخته ها ( گیاه ، پرنده ، ماهی ، دام ، خوراک و ... )

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,750
لایک‌ها
14,039
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️
این چه نژادی هست? چشم های این گربه طبیعی هستن؟! چرا اینطوریه به هیچ وجه فکر نکنم طبیعی باشه چی کار کردن اینطوری شده

irWE2aFnx.jpg
 

peyman5534

Registered User
تاریخ عضویت
16 آگوست 2014
نوشته‌ها
1,313
لایک‌ها
2,408
سن
33

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,750
لایک‌ها
14,039
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️

sorkhabishop.com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2016
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
1
سن
34
محل سکونت
تهران
در مواجه با دیوار سبز شاید ابتدا از چیستی آن صحبت کنید و بپرسید اصلا دیوار سبز چیست ؟

images


ابتدا راجع به مزایای آن صحبت کنیم. شاید تعجب کنید اما دیوار سبز می تواند باعث شادابی و افزایش راندمان کاری ما می شود، زیرا آن‌ها نیاز ذاتی ما به طبیعت را بر آورده می سازند. دیوار سبز مثل تکه ای از جنگل همه عناصر طبیعت را کنار هم به نمایش می گذارد، چیزی که به‌ تنهایی در گیاهان دیگر کمتر دیده می شود. این مناظر جذاب خلق‌وخوی ما را متعادل کرده و باعث خوش‌بینی و آرامش ما می شوند. این ویژگی دیوارهای سبز یکی از پایه های اساسی نظریه بیوفیلیا (ارتباط انسان با طبیعت) است.
مطالعات نشان می دهد که طبیعت باعث می شود رفتارهای منفی مانند خشم و اضطراب در افراد کاهش یابد، علاوه بر این طبیعت باعث کاهش خستگی ذهنی و استرس می شود، و این به دلیل واکنش طبیعی سیستم عصبی بدن ما به صحنه های طبیعت است.
یعنی ما با دیدن سبزه و گل و گیاه آرام می شویم و از تنش و استرس فاصله می گیریم.
ازجمله ویژگی های دیگر می توان به بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از آلودگی اشاره کرد. دیوارهای سبز تأثیر مثبتی بر کیفیت هوادارند و این موضوع در تحقیقات متعدد ثابت‌شده است. گیاهان دیوار سبز هوا را تصفیه می کنند و از طریق فتوسنتز عوامل مضر هوا را گرفته و اکسیژن تولید می کنند. کیفیت هوا باعث سلامت افراد و افزایش هوشیاری و تقویت مغز آن‌ها می شود.
البته تأثیر گیاهان به‌تنهایی در تصفیه هوا بسیار ناچیز است، ولی دیوارهای سبز هوشمند با ایجاد گردش هوا باعث تصفیه و بهبود کیفیت هوا در مقیاس بیشتری می شوند.
 

sorkhabishop.com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2016
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
1
سن
34
محل سکونت
تهران
اقا کسی اینجا در مورد دیوار سبز هم اطلاع داره ؟
من یک سری در مورد دیوار سبز توی سایت نمابرگ نگار خوندم نمیدونم چقدر درسته
اطلاعاتش اینا بود:
دیوار سبز چیست ؟
دیوار سبز که در زبان انگلیسی به آن green wall یا گرین وال گفته می شود و با عناوین دیگری همچون دیوارهای گیاهی، دیوارهای زندگی یا باغ‌های عمودی شناخته می شود در سال های اخیر با استقبال زیادی روبه رو شده و روند رو به رشدی را در میزان استفاده شدن در محیط های ساختمانی داشته اند. استفاده از دیوار سبز یا گرین وال نه تنها در افزایش میزان سرسبزی و طراوت محیط های شهری تاثیر داشته است که دارای مزیت های بیشماری دیگری نیز هست.
دیوارهای سبز سازه های عمودی هستند که انواع مختلفی از گیاهان و یا سبزه ها به آن‌ها متصل می شوند.
گیاهان دیوار سبز معمولاً در محیط مناسب کشت مانند: خاك، سنگ یا آب قرار می گیرند. ازآنجاکه دیوارهای سبز در این‌گونه محیط ها رشد می کنند، معمولاً دارای سیستم های آبیاری داخلی هستند. ازنظر مردم دیوارهای سبز به شکل های مختلفی دیده می شوند، اغلب مردم آن‌ها را بر روی نماهای خارجی ساختمان‌ها که چسبیده به دیوار رشد کرده اند می شناسند. در دیوارهای سبز محیط کشت بر روی سطح یا ساختار دیوار است درحالی‌که ریشه در زمین قرار دارد. بیشتر

مزیت های دیوار سبز چیست ؟
دیوار های سبز دیوار های بی روح و کسل کننده داخلی را تبدیل به فضاهایی زیبا و جذاب می کنند. گرین وال طبیعتی زیبا، جذاب و الهام بخش و سرشار از احساس طراوت را ایجاد می کنند که باعث بهبود احساس مفید بودن و در نتیجه افزایش روحیه کارکنان در محیط های کاری می گردد. دیوار های سبز به همان اندازه که تصاویری زیبا و جذاب خلق می کنند در بهبود سلامت محیطی نیز موثر هستند. در محیط های اداری با استفاده از دیوار های سبز کارمندان و مراجعه‌کنندگان با فضایی طبیعی و سرسبز استقبال می شوند در حالیکه از اثرات آرامش بخش وجود طبیعت در محیط بهره می برند. از این‌رو توسعه باغ های عمودی در آسمان خراش ها ، لابی هتل ها و پذیرش دفاتر و … توسعه چشمگیری یافته است.

دیوار های سبز بر افزایش ارزش املاک مسکونی و تجاری تاثیر قابل توجهی نشان داده اند. آنها با اقزایش جذابیت محیطی به ایجاد یک ادراک مثبت در خریداران کمک می کنند. دیوار های سبز همچنین تمایز ی برجسته را در محیط هایی لوکس مانند هتل ها و فروشگاه ها ایجاد می کنند. بیشتر

نحوه اجرای دیوار سبز
به‌طورکلی برای ایجاد یک دیوار سبز یا گرین وال شش مرحله اصلی وجود دارند که به‌صورت خلاصه عبارت‌اند از : عایق‌کاری، آب‌رسانی، نصب پانل‌ها، نصب زیرساخت آبیاری، آزمایش اولیه، نصب گیاهان و نگهداری

مرحله اول برای تمام انواع دیوارهای سبز یکسان است چون هر دیوار سبزی برای زنده ماندن نیاز به آب دارد، از طرفی خود گیاهان ایجاد تعریق و رطوبت می‌کنند که باعث نمناکی و خراب شدن دیوارها و سطوح مجاور می‌شود.

مرحله دوم کمی متفاوت است اگر شما قصد ایجاد یک دیوار سبز هوشمند (smart green wall) دارید حتماً باید یک سیستم آب‌رسانی هوشمند داشته باشید، این سیستم به‌صورت خودکار و با کمک حسگرهایی که در آن تعبیه‌شده است نیاز گیاهان به آب را تشخیص داده و به همان مقدار آن‌ها را آبیاری می‌کند. بیشتر

قیمت دیوار سبز
قیمت دیوار سبز و هزینه اجرای آن متغیر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی همچون نوع گیاه به کار رفته در دیوار سبز، سایز پنل گیاهی، قالب های به کار رفته نوع خاک مصرفی ، طبیعی یا مصنوعی بودن گیاه ، پوشش کامل یا نیمه گیاهی و در نهایت مدل سیستم آب رسانی دیوار سبز بر قیمت دیوار سبز و هزینه نصب و راه اندازی آن تاثیر دارد. ما در مجموعه نمابرگ نگار سیستم قیمت دهی خود را بر مبنای گل ها و گیاهان، قطعات آبیاری ، سازه ها و پنل ها، قاب ، اجاره تجهیزات (خصوصا در مواقعی که دسترسی به محل نصب دیوار سبز دشوار باشد.) مالیات و در نهایت سود عادلانه ای که برای نصب دریافت میکنیم ، انجام خواهیم داد. دامنه تغییرات قیمتی نصب دیوار سبز مبتنی بر سهولت دسترسی، مقیاس پروژه و پیچیدگی آن متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال پروژه های بزرگتر نسبت به پروژه های جزئی تر به دلیل کاهش هزینه هایی مانند قطعات ، تاسیسات آبیاری و قاب معمولا هزینه کمتری در هر متر مربع به خود اختصاص می دهند. بیشتر
 

siavashx

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2014
نوشته‌ها
3,756
لایک‌ها
6,661
محل سکونت
خورآسان
اسم این پرنده چیه؟
IMG_20200711_222048.jpg
 
بالا