برگزیده های پرشین تولز

seobartar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2015
نوشته‌ها
39
لایک‌ها
4
سن
46
محل سکونت
تهران
مسجد ایاصوفیه استانبول وشگفتی های آن
مسجد ایاصوفیه استانبول از آثار دوران بیزانس است ویکی از دیدنی های معروف ترکیه است واز آثار هنری برجسته ترکیه است ارتفاع گنبد عظیم این بنا در حدود پنجاه وشش متر است گنبد این بنا به گونه ای طراحی شده است که به نظر میرسد در فضا معلق است موزاییک های دوران بیزانس و سپرهای دوران عثمانی از ویژگی های برجسته این بنا است که ازدور خودنمایی میکند.

بعد ها به این بنای معروف چهار مناره اضافه شدبه چهار سوی آن بافتح استانبول به وسیله سلطان محمد فاتح این کلیسا به مسجد تغیریافت این بنا قبل از میلاد مسیح نیز یکی از معابد رومیان بود.

مسجد ایاصوفیه استانبول یکی از مکان هایی است که روزانه هزاران توریست ازآن دیدن میکند در داخل این بنا نقاسی هایی از حضرت عیسی و مریم نقش بسته است که حضرت عیسی در حال اعطای آمرزش با یک دست است خطبه ای دیگرد دس دیگر است در سمت راست مریم مقدس جان دوم کامنتوس در لباس محللی مملو از جواهرات ایستاده ودر دست خود کیفی حاوی جواهرات که سمبل نذرسلطان به کلیسا است.

این بنا توسط یک ریاضیدان وفیزکدان مشور طراحی شده است ودر پنچ سال توسط ده هزار کارگر ساخته شده است این بعد ساخته شدن در دوره متمادی دیگر دستخوش تعمیات گدیده و وقتی که شما وارد این مکان می شود اثر هایی از دوره های مختلف می بینید.

مسجد ایاصوفیه استانبول وکارکرد آن امروزه
این اثر در سال 1935 توسط اولین ریئس جمهور این کشور آتاترک به موزه بدیل شد این موزه همه نوع اثر از همه کسی دارد از دوران بیزانس گرفته تا دوران هنرمندان معاصر در این موزه آثار هنرمندان خارجی نیز وجود دارد.

سایت تورز پرس از جمله سایت های موجود در زمینه تور است شمابا رفتن به این سایت میتوانید با مکان های دیدنی ترکیه،استانبول آشنا شوید این سایت فعالیت هایی در زمینه تور استانبول
%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF%20%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%81%DB%8C%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84(1).jpg
 
بالا