برگزیده های پرشین تولز

مسجد سلطان احمد استانبول

mosafer1

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2013
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
28
[h=2]مسجد سلطان احمد استانبول[/h]
[h=1]مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)[/h]سلطان احمد همیشه دوست داشت مسجدی بنا کند که با مسجد "ایاصوفیه" رقابت داشته باشد وتقریباً همه میگویند که او در این کار موفق شده است. این مسجد یکی دیگر از دیدنی های توریستی شهر استانبول میباشد. اگر مایلید که از این مکان مذهبی دیدن کنید، بخاطر داشته باشید که لباس پوشیده بپوشید. خانم ها حتما روسری بر سرشان کنند که در این محل رسوم است. مسجد آبی در محله سلطان احمد بنا شده است. این مسجد در همه روزها از ساعت 9 تا 17برای بازدید گردشگران باز است که ورودی این بنای تاریخی نیز رایگان میباشد، ولی در ساعات اقامه نماز به خصوص جمعه ها،اجازه بازدید داده نمیشود.



 

marcopolo1

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2013
نوشته‌ها
220
لایک‌ها
14
مسجد سلطان احمد استانبول


مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

سلطان احمد همیشه دوست داشت مسجدی بنا کند که با مسجد "ایاصوفیه" رقابت داشته باشد وتقریباً همه میگویند که او در این کار موفق شده است. این مسجد یکی دیگر از دیدنی های توریستی شهر استانبول میباشد. اگر مایلید که از این مکان مذهبی دیدن کنید، بخاطر داشته باشید که لباس پوشیده بپوشید. خانم ها حتما روسری بر سرشان کنند که در این محل رسوم است. مسجد آبی در محله سلطان احمد بنا شده است. این مسجد در همه روزها از ساعت 9 تا 17برای بازدید گردشگران باز است که ورودی این بنای تاریخی نیز رایگان میباشد، ولی در ساعات اقامه نماز به خصوص جمعه ها،اجازه بازدید داده نمیشود.

براي همينه كه به استانبول ميگن شهر هزار مسجد
 

jonoobi

Registered User
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
222
لایک‌ها
12
[h=2]آنتالیا ترکیه[/h]آنتالیا یکی از مهم ترین شهر های توریستی ترکیه میباشد .که با توجه به هتل های لوکس و سرویس کامل بودن هتل ها و همچنین سواحل بسیار زیبا و آرام ، همه ساله گردشگران زیادی جذب مناطق مختلف انتالیا میشوند.
شهرستانهای آنتالیا عبارتند از: آک سکی، آلانیا، المالی، فینیکه، قاضی پاشا، گون دوغموش، ابرادی، قاش، کمر، قورغوت الی، کوم لوجا، ماناوگات و سریک.
مراکز دیدنی شهر آنتالیا
اولین تفریح مفرحی را که به شما پیشنهاد میکنم ، رافتینگ هست که در منطقه بش کوناک انجام میشه ، حتما برید و ازش لذت ببرید، به شما قول میدم ناراضی بر نمیگرددید.

آکوالند: این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه میباشد و در منطقه ساحلی کنیاآلتی قرارگرفته است .
قابل ذکراست که در صورت تمایل میتوانید در ساعت معین به برنامه نمایش دلفینها در محوطه ای جدا بنشینید ( دلفین لند ) . این توررا به ۳ ساله ها تا ۷۰ ساله ها پیشنهاد میکنم.

پاموک کاله ( پاموک قلعه ): پاموک کاله از شگفتیهای بسیار عجیب است . آبهای کالسیوس با حرارت ۳۵ درجه از ارتفاع ۱۰۰ متری فرو می ریزد و استخرهای بزرگ ومتعددی را تشکیل میدهد .





راستی بلیط ترکیه و تور رو سیمالیان پیشنهاد میدم.
 

nastaran100

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
318
لایک‌ها
35
[h=2] مسجد سلطان احمد ترکیه[/h]

[h=1]مسجد سلطان احمد ترکیه[/h] مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی دارای شش مناره و حیاط است كه بسیار بزرگ است، و نمای این مسجد با ده‌ها هزار كاشی آبی رنگ ساخته شده است.و دلیل اینکه مسجد آبی نام دارد این است که دارای دویست و شصت پنجره با با شیشه های نقاشی شده و یک نمازخانه‌ بزرگ و باشكوه است. این مسجد، بعد از هزار سال از ساخت مسجد ایاصوفیه، به وسیله معمار معروف محمد نیز ساخته شد.
 

nastaran100

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
318
لایک‌ها
35
[h=1]بازارها و مراکزخرید استانبول[/h]
شهر استانبول به علت قرار گرفتن در محل تقاطع سه قاره آسیا, اروپا و آفریقا است, ; که به عنوان محل تماس این مراکز با یکدیگر و نیز سابقه تاریخی این شهر و همچنین عبور جاده ابریشم از آن از دیرباز به عنوان محل برخورد تاجران کشورهای مختلف با یکدیگر بوده است. شهر استانبول از دیر باز یک مرکز تبادل کالا تبدیل شده است بدین لحاظ استانبول دارای بازارهای متفاوتی جه از نوع سنتی و قدیمی و چه از نوع بازارهای زنجیره ای و جدید است که چشم ها رو به خود جذب می کند.
بسیاری از ایرانی ها شهر استانبول را به قصد خرید انتخاب می کنند بخصوص خرید پوشاک و لباس با پارچه های ترک که یکی از بهترین دوخت ها را در دنیا دارند. از این جهت می توان گفت استانبول گزینه خوبی برای خرید است. استانبول با دارا بودن مراکز خرید بسیار محبوبیت میان همه علاقه مندان به خرید در دنیا را دارد. از معروفترین این مراکز می توان به مرکز خرید آکمرکز, بازار کاپالی چارشی, کوچه فراشان و فرش فروشان, کوچه زرگرها, کوچه پارچه فروش ها, مرکز خرید آتاکوی گالریا , مرکز خرید کاروسل, پاساژ اطلس، مرکز خرید کاپیتول ، بازار صحاف ها و بازار هرهر اشاره کرد. و همچنین بهترین مکان ها خیابان استقلال، خیابان جمهوریت , خیابان روملی, خیابان بغداد و خیابان بهاریه است.
 

poyaweb

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2013
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
26
تصویری از این مسجد
farapix_com_681861f060db3ffade07b83853f87a48_Sultan-Ahmed-Mosque-in-Istanbul-Turkey-1.jpg
 

mosafer1

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2013
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
28
مسجد سلطان احمد ترکیه



مسجد سلطان احمد ترکیه

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی دارای شش مناره و حیاط است كه بسیار بزرگ است، و نمای این مسجد با ده‌ها هزار كاشی آبی رنگ ساخته شده است.و دلیل اینکه مسجد آبی نام دارد این است که دارای دویست و شصت پنجره با با شیشه های نقاشی شده و یک نمازخانه‌ بزرگ و باشكوه است. این مسجد، بعد از هزار سال از ساخت مسجد ایاصوفیه، به وسیله معمار معروف محمد نیز ساخته شد.


سمبل گردشگری استانبول
تور استانبول
 
بالا