برگزیده های پرشین تولز

مشكلات و مسايل خريداران نوت بوك با گارانتي

mehdi-iust

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2006
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
0
سلام ویژه به اسفندیار جان عزیز

دوست من ، من فردا میخواستم برم پایتخت نوت بوکی رو که شنبه دیده بودم وپسندیده بودم بخرم.مدل اون Toshiba A105-S4094 است. اولا میخواستم نظرت رو راجع به این مدل بدونم ثانیا با گارنتی نقش بگیرم یا امرتات یا سما سیستم.

اینم بگم که آفتاب شرق این نوت بوک را در لیست فروش خود نداشت.

اسفندیار عزیز اگه سریعتر جواب بدی ممنون:D
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
متاسفانه به علت تحریم اقتصادی ایران توسط امریکا، هیجکدام از سازندگان معروف دنیا در ایران نمایندگی رسمی برای فروش و عرضه خدمات نوت بوک ندارند. دلیل تحریم اینست که CPU و سیستم عامل Windows که دو عنصر اصلی هر کامپیوتر (نوت بوک) هستند، هر دو فقط ساخت شرکتهای امریکایی Intel و Microsoft هستند. گرچه Sony و Toshiba و بسیاری سازندگان دیگر امریکایی نیستند، چون برای تولید خود نیاز به تهیه قطعات از این دو شرکت امریکایی هستند، مجبورند علی رغم میل خود، از قانون تحریم امریکا تبعیت کنند تا خود مشمول تحریم نشوند.

شرکت ایران رهجو هم که شرکت معتبری است و نماینده رسمی محصولات کامپیوتری سونی در ایران است، برای نوت بوک نمایندگی رسمی ندارد (برای اطمینان می توانید از خودشان هم بپرسید). شرکت آفتاب شرق هم نماینده افتخاری توشیبا است و تفاوتی که با شرکتهای دیگر دارد اینست که فقط تبلیغ توشیبا را می کند. حتی شرکت معظم مادیران که نماینده و تولیدکننده مانیتور LG است، و نوت بوک LG را هم می فروشد و خدمات پس از فروش خوبی هم دارد، برای نوت بوک نمایندگی ندارد.
با توجه به این واقعیت تلخ، توصیه به اینکه خریداران نوت بوک را از شرکتهای معتبر که خدمات پس از فروش مناسبی دارند تهیه کنند، توصیه بسیار بجایی است.
باید برای اطلاع شما عرض کنم که شرکت نقش یکی از قدیمی ترین و خوشنام ترین واردکنندگان نوت بوکهای Toshibaو Sony و IBM و Panasonic به ایران است. شرکت نقش تنها فروشنده نوت بوک نیست. تا امروز (تیرماه 1385) نزدیک به 4000 نفر کارت گارانتی نقش را دریافت کرده اند (یعنی نوت بوک با گارانتی نقش خریده اند) و خوشبختانه میزان مشتریان ناراضی کمتر از یک در هزار بوده است. با توجه به همین سابقه، گارانتی نقش به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین گارانتی های بازار نوت بوک شناخته شده است. توصیه می کنم به ادعای من بسنده نفرمایید و این مطلب را از رقبای نقش در بازار بپرسید تا مطمئن شوید.
غیر از گارانتی نقش که ادعا می کنم واقعاً شرایط و کیفیت مطلوبی دارد، چند گارانتی نسبتا خوب دیگر هم در بازار هست: گارانتی امرتات (که جدید است)، گارانتی ایران رهجو (فقط برای مدلهای سونی که خودشان وارد می کنند)، تا حدودی گارانتی آفتاب شرق (فقط برای توشیبا که واردات خودشان باشد). از دوستانی شنیده ام که شرکت توسعه و تجارت هم گارانتی خوبی برای نوت بوکهای ASUS می دهد.
مجدداً توصیه می کنم: با توجه به نبودن نمایندگی رسمی سازندگان نوت بوک در ایران، حتماً از شرکتهای معتبر که سابقه کارشان تجربه شده باشد خرید کنید. توصیه می کنم حتماً به شرایط ضمانت فروشندگان نیز دقت کنید. شرایط گارانتی همه یکسان نیست.
ارادتمند، سیامک - از شرکت نقش.

چیزی که در مورد شما ها عجیبه به جز بی اطلاعی کاملتون (یادتونه مدل M7 ر و نمی شناختید و من براتون توضیح دادم جناب؟) لات بازی و بی ادبی سرشارتون هستش . این آقای پور نقش بند (صاحبتون) هم که یک کلاه بردار واقعی هستش. که من مطمئنم چند وقت دیگه خبر کلاه برداری هاش در میاد. به هر حال ما که بخیل نیستم رویه خودتون رو عوض کنید ما هم اعتراف می کنیم که تغییر کردید. تا اینجای کار که هیچکس به جز من یک رجوع واقعی به گارانتی شما نداشته تا ببینه آیا تغییر کردید یا طبق تجربه من همون لات های بیسواد و کلاه بردار هستید.

تا اینجا تقریبا تمام شرکت هاای نامبرده در پست های قبل از شما حرفه ای تر و بهتر کار می کنند. شما فقط باید بگم که قیمت هاتون بد نیست. ولی بی سوادی تون دیگه نوبره از همه بدتر هستید خدا وکیلی!!!
 

عادل

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 فوریه 2005
نوشته‌ها
572
لایک‌ها
0
سن
37
محل سکونت
!!! ایران !!!
از دوستان خوبم عاجزانه مي خواهم ديگر از هيچ يك از افرادي كه به عنوان نماينده يك شركت در اينجا حرف مي زنند، برخورد تندي ننماييد!
اگر قرار باشد كسي به اين گونه شركت ها به تندي حرف بزند، اول از همه نوبت من است! كه حداقل 700 هزار تومان سرش كلاه رفته است و هرچه بد وبيراه بوده است نوش جان كرده و يك سال (بگذريم :D)....

اتفاقا من مي خواهم با كمك شما پاي اين شركت ها را به اينجا باز كنيم تا يك رقابت بينشان ايجاد كنيم! و از آنها بخواهيم كه شرايط كامل گارانتي هايشان را به طور كامل شرح دهند و اگر از دوستان، كسي با اين شركت ها به مشكل برخورد كرد همينجا بيان كند تا آنها پاسخ گو باشند! و وضعيت روشن تر شود!
 

mahmood-gt2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2005
نوشته‌ها
504
لایک‌ها
1
محل سکونت
توی ماشین
جالبه......
خوب جناب Heaven شما بگید که مشکلتان با لپ تاپ چی بوده که بردید پیش این حضرات؟ و کلاً یه خورده بیشتر شفاف سازی کنید که بقیه خواننده ها هم قانع بشوند. این جوری که شما سر بسته بد و بیراه می گویید آدم می مونه که دم خروس را باور کنه یا قسم حضرت عباس رو؟:)

در کل من هم موافقم که شرکت هایی که ادعای گارانتی می کنن بیاین و در این تاپیک حرف های خودشان را بزنن........ اون موقع هم فاله هم تماشا.:lol: ..... هر چند مطمئنم که به هیچ عنوان نمی توانن (اگه مودبانه بخوام بگم) اشتباه های خود رو توجیه کنن.....:hmm:
 

ealy

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2002
نوشته‌ها
952
لایک‌ها
4
محل سکونت
San Francisco Bay Area
به نقل از عادل :
از دوستان خوبم عاجزانه مي خواهم ديگر از هيچ يك از افرادي كه به عنوان نماينده يك شركت در اينجا حرف مي زنند، برخورد تندي ننماييد!
اگر قرار باشد كسي به اين گونه شركت ها به تندي حرف بزند، اول از همه نوبت من است! كه حداقل 700 هزار تومان سرش كلاه رفته است و هرچه بد وبيراه بوده است نوش جان كرده و يك سال (بگذريم :D)....

اتفاقا من مي خواهم با كمك شما پاي اين شركت ها را به اينجا باز كنيم تا يك رقابت بينشان ايجاد كنيم! و از آنها بخواهيم كه شرايط كامل گارانتي هايشان را به طور كامل شرح دهند و اگر از دوستان، كسي با اين شركت ها به مشكل برخورد كرد همينجا بيان كند تا آنها پاسخ گو باشند! و وضعيت روشن تر شود!
عادل جان توی google به فارسی بنویس:
شیبانی زیگورات
ببین اولین یافته چیه؟؟;) ;) ;) :)
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
اولا که من قبلا داستان رو تعریف کردم. شاید توی همین پست و شاید جای دیگه!!!
البه دولباره می گم جریان رو ولی مسئله اینه که من قبل از شما یه پست دادم اینجا. کوشش؟ بوی توطئه می آد. باید معلوم بشه اون پست من کو!!!
 

عادل

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 فوریه 2005
نوشته‌ها
572
لایک‌ها
0
سن
37
محل سکونت
!!! ایران !!!
دوست من تازه اوضاعشان در گوگل خوب شده!
آن زمان ها که من در امضام آن لینک ها و توضیحات را گذاشته بودم، اوضاعشان خیلی بدتر از این بود! :D اما دست برداشتم! چون دارند عاقلانه تر رفتار می کنند! این گوگل هم چند ماهی طول می کشد تا مشکل حل شود!

من هم شاید آن زمان تند رفتار کردم! ولی الان دوست دارم پایشان را به فروم باز کنم و شرکت های خاطی را مودبانه اخطار داد، چون وقتی اعضا فروم ببینند که یک شرکت مشکل دارد از آن خرید کمتری انجام می دهند و شرکتی که بهتر عمل کرده طرفدار بیشتری می یابند!
و اینکه شاید از دوستان خوب این فروم چیزهای جدیدی یاد بگیرند!

در آخر سر باید بگویم که من 3-4 مورد مانند مورد خودم که زیگورات اذیت کرده بود و زیر بار گارانتی نرفته بود و به آن افراد حداقل 400 تومان ضرر زدند، را دیدم!
 

Roham_06

Registered User
تاریخ عضویت
31 جولای 2006
نوشته‌ها
423
لایک‌ها
49
محل سکونت
..::تهران::..
سلام خدمت همه دوستان
بايد به اطلاع برسونم اين گارانتي نقش و فروشگاه نقش همشون کلاهبردارند
آقا يه سوال از کجا ميتونم لپتاپ دل بگيرم که مطمئن باشم گارانتيش خوبه؟؟؟؟
 

hamed59

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 فوریه 2006
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
سلام به همه دوستان
تازگی ها بعضی شرکتها تا یک ماه گارانتی تعویض هم می دن ،این خیلی خوبه ، چون اگه مشکلی باشه همون یک ماه اول مشخص می شه .به نظر من این شرکتها مطمئن تر هستند.
البته اینجا ایرانه و اگه یک لپ تاپ با گارانتی تعویض گرفتی بعدش گفتن "بعلت استفاده نادرست گارانتی پریده" شاکی نشید.:(
امیدوارم هیچ کسی (حتی گرگهای بیابان) گیر آدم های .... نیافتند.:f34r:
موفق باشید.:)
 

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,833
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
دوست من تازه اوضاعشان در گوگل خوب شده!
آن زمان ها که من در امضام آن لینک ها و توضیحات را گذاشته بودم، اوضاعشان خیلی بدتر از این بود! :D اما دست برداشتم! چون دارند عاقلانه تر رفتار می کنند! این گوگل هم چند ماهی طول می کشد تا مشکل حل شود!

من هم شاید آن زمان تند رفتار کردم! ولی الان دوست دارم پایشان را به فروم باز کنم و شرکت های خاطی را مودبانه اخطار داد، چون وقتی اعضا فروم ببینند که یک شرکت مشکل دارد از آن خرید کمتری انجام می دهند و شرکتی که بهتر عمل کرده طرفدار بیشتری می یابند!
و اینکه شاید از دوستان خوب این فروم چیزهای جدیدی یاد بگیرند!

در آخر سر باید بگویم که من 3-4 مورد مانند مورد خودم که زیگورات اذیت کرده بود و زیر بار گارانتی نرفته بود و به آن افراد حداقل 400 تومان ضرر زدند، را دیدم!


پس اين اوصاف اگه بخوايم دل بگيريم چيكار كنيم؟
 

pooya007

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
3,833
لایک‌ها
13
محل سکونت
آخر خط
نظرتون راجع به گارانتي دليران واسه محصولات دل چيه؟

اونا هم مثل بقيه اند؟
 

عادل

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 فوریه 2005
نوشته‌ها
572
لایک‌ها
0
سن
37
محل سکونت
!!! ایران !!!
نظرتون راجع به گارانتي دليران واسه محصولات دل چيه؟

اونا هم مثل بقيه اند؟
دوست خوبم من درباره گارانتی هایی که از نزدیک ندیده ام و با آن ها برخورد نداشته ام نمی توانم حرفی بزنم....

فقط می دانم که اولین نوت بوکم را از زیگورات گرفتم، ولی مرا کشتند و زنده کردند! تا اینکه به نصف قیمت به خودشان فروختم!

درباره دلیران هم بگویم، 2 سال پیش که من می خواستم نوت بوک بگیرم، یادم است که قیمت هایشان بیراه بود!!!! و اینکه کسی که جواب تلفن ها را می داد خیلی ناشی بود!

من تا حالا یادم نمی آید که با گارانتی ابزارپیشرو کسی مشکل داشته و مطرح کرده باشد.(تاکید می کنم الان چیزی یادم نمی آید....و باز من هیچ پیشنهادی نمی دهم!)
 

Lapbook

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2007
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
0
محل سکونت
تمام ايران سراي من است
اولا که من قبلا داستان رو تعریف کردم. شاید توی همین پست و شاید جای دیگه!!!
البه دولباره می گم جریان رو ولی مسئله اینه که من قبل از شما یه پست دادم اینجا. کوشش؟ بوی توطئه می آد. باید معلوم بشه اون پست من کو!!!

با سلام
لطفا موردي كه براي شما پيش آمده است را تعريف كنيد تا ما هم استفاده مفيد را از آن ببريم
با تشكر:specool:
 

mohmp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
96
لایک‌ها
2
سلام
من ظرف دو سه روز آینده می خوام یه Inspiron 6400 T7200 بگیرم. دو سه روزه که دارم راجع به شرکت های گارانتی کننده آن جستجو می کنم. با تمام مطالبی که اینجا و در فروم های دیگه خوندم و همچنین با توجه به شرایط گارانتی شرکت ایران نوت بوک ، فکر کنم ارانتی سبز بهتر از بقیه باشد.
زنگ زدم به نمایندگی اش قیمت 1150 هزار تومان را داد. من حاضرم یه مقدار بیشتر از این هم بدم ولی یه گارانتی درست حسابی و مطمئن داشته باشه. به هر حال نظرتون راجع به گارانتی سبز چیه.

اینم بگم که تو سایتش نوشته LCD جزء گارانتی نیست . ولی وقتی زنگ زدم گفت که پیکسل سوخته و High Voltage جزو گارانتی هست. نظرتون چیه؟

http://www.ir85.com/irannotebook.aspx?4
 

ipc110

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,345
لایک‌ها
52
محل سکونت
Tehran
سلام
من ظرف دو سه روز آینده می خوام یه Inspiron 6400 T7200 بگیرم. دو سه روزه که دارم راجع به شرکت های گارانتی کننده آن جستجو می کنم. با تمام مطالبی که اینجا و در فروم های دیگه خوندم و همچنین با توجه به شرایط گارانتی شرکت ایران نوت بوک ، فکر کنم ارانتی سبز بهتر از بقیه باشد.
زنگ زدم به نمایندگی اش قیمت 1150 هزار تومان را داد. من حاضرم یه مقدار بیشتر از این هم بدم ولی یه گارانتی درست حسابی و مطمئن داشته باشه. به هر حال نظرتون راجع به گارانتی سبز چیه.

اینم بگم که تو سایتش نوشته LCD جزء گارانتی نیست . ولی وقتی زنگ زدم گفت که پیکسل سوخته و High Voltage جزو گارانتی هست. نظرتون چیه؟

http://www.ir85.com/irannotebook.aspx?4

بهترین گارانتی فقط امرتات است.
اگر خواستی دستگاه DELL INSPIRON 6400 را به قیمت 1.130.000 تومان با گارانتی امرتات بهتان تحویل می دهم.

فاضلی - تهران
88942935
 

behi.k

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 فوریه 2007
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
آقاي اسفنديار ميشه لطفا از راهنمايي شما استفاده كنم؟ من هم نوت بوك توشيبا ستلايت دارم كه خيلي هم كم استفاده مي كنم. چند روزي است كه خراب شده. يعني دگمه پاور روشن ميشه و بلافاصله بعد از دو سه ثانيه خاموش ميشه. با باطري و شارژر هم فرقي نمي كنه. رم دستگاه رو درآوردم، ولي باز هم مشكلش حل نشد. به نظر شما مشكلش چيه؟
ممنونم از پاسختون
 

GoldenCodes

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 می 2006
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
0
آقای فاضلی نوت بوکهای سونی رو AR250 G و AR190 G را موجود دارید؟ قیمت ؟ و اگر دارید شرایط قسطی (با وام بانکی ) اونها به چه شکله ؟
 

ipc110

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,345
لایک‌ها
52
محل سکونت
Tehran
آقاي اسفنديار ميشه لطفا از راهنمايي شما استفاده كنم؟ من هم نوت بوك توشيبا ستلايت دارم كه خيلي هم كم استفاده مي كنم. چند روزي است كه خراب شده. يعني دگمه پاور روشن ميشه و بلافاصله بعد از دو سه ثانيه خاموش ميشه. با باطري و شارژر هم فرقي نمي كنه. رم دستگاه رو درآوردم، ولي باز هم مشكلش حل نشد. به نظر شما مشكلش چيه؟
ممنونم از پاسختون


سلام
به احتمال قوی مشکل مربوط به کارت گرافیک دستگاه شما هست که ظاهرا هم آنبرد می باشد.
معمولا اشکالات اینچینینی و راندوم تصویر دادن مربوط به گرافیک دستگاه می باشد که نهایتا به بالا نیامدن و روشن نشدن دستگاه می شود. راه حل آن نیز تعویض مادربرد دستگاه می باشد که خود هزینه اش سرسام آور است و یا فروختن آن با همین وضع موجود می باشد.

فاضلی
 

ipc110

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,345
لایک‌ها
52
محل سکونت
Tehran
آقای فاضلی نوت بوکهای سونی رو AR250 G و AR190 G را موجود دارید؟ قیمت ؟ و اگر دارید شرایط قسطی (با وام بانکی ) اونها به چه شکله ؟

مدل AR290 فعلا موجود است. قیمت 31.500.000 ریال.
وام بانکی بدون پیش قسط تا 24 ماه با سود ماهیانه 1 درصد.

فاضلی
 

Lapbook

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2007
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
0
محل سکونت
تمام ايران سراي من است
با سلام خدمنت دوستان عزیز
میخوام بدونم تو این گارانتیهای معروف مثل نقش امرتات و جدیدا ارتاک و هایتک کدوم بهتر جوابگو بوده و هستند ضمنا نقش با اون تابلوی بزرگ سردر ÷ایتخت چطور لطفا یک راهنمایی به ما بدین متشکرم:specool:
 
بالا