برگزیده های پرشین تولز

مشکل در ایجاد فضای آزاد در درایو سی

a3ef

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
با سلام خدمت دوستان
من میخوام فضای پارتیشن c رو افزایش بدم در واقع اشتباهی که کردم موقع نصب ویندوز و پارتیشن بندی روی لپ تاپم واسه درایو c همش 20GB گذتشتم و 2 تا درایو D و E با ظرفیت 130GB واسه هر کدومشون گذاشتم اما حالا میخوام ظرفیت درایو E رو منتقل کنم به درایو C و دقیقا همه اون کارای که دوست عزیزمون شروین لطف کردن گفتند رو انجام دادم و وقتی سیستم ریستارت میشه بالا میاد میبینم هنوزم همون آش و همون کاسه اون فضای آزاد به درایو C منتقل نشده و همه چیز مثل قبلشه چند بار این کارو انجام دادم اما بی فایده بود ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند:(
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام a3ef عزيز
1.gif


...دقیقا همه اون کارای که دوست عزیزمون شروین لطف کردن گفتند رو انجام دادم...
. خوب! Q.بفرماييد چه كارهايي Shervin جان فرمودند و شما انجام داديد كه نشده؟! Q.از چه برنامه‌ مديريت پارتيشني براي چسباندن(Marge) دو پارتيشن به هم استفاده نموديد؟ Q.هدفتان چسباندن دو پارتيشن C + D هست يا فقط مقداري از فضاي D را مي‌خواهيد به C انتقال دهيد؟ لطفن يك تصوير از پارتيشن‌هايتان از محيط برنامه مديريت پارتيشن‌هايتان در اينجا قرار دهيد... با اين اطلاعات اونوقت مي‌شود درست راهنمايي نمود...ممنونم.......

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/04/26
26.gif
103.gif
 

a3ef

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
با سلام igimax عزیز
شرمنده که نتونستم تصویربذارم من موقع پارتیشن بندی روی لپ تاپم واسه درایو سی 20 گیگ گذاشتم و حالا میخوام از فضای درایو دیگه ای مثلا D رو به C افزایش بدم. دوستومون شروین تو همین سایت و تو یکی از تاپیک ها پیشنهاد کردن که از برنامه Acronis disk director استفاده کنیم وبعد از نصب برنامه و اجرا روی گزینه incearse free spase کلیک کنیم و بعد درایوی که میخوای فضاشو افزایش بدی انتخاب میکنیم و بعد درایوی که میخواهیم ازش فضای آزاد رو بگیریم انتخاب میکنیم و بعد اون مقدار فضای که میخواهیم اضافه کنیم انتخاب میکنیم و بعد next و finish و در آخر سر proceed رو انتخاب میکنیم و از ما میخواد تا سیستم رو ریستارت کنیم تا کار انجام بشه.
اتفاقا یکی دو تا از دوستان تو همین سایت همچین مشکلی داشتن و مطرح کردن و با انجام این مراحل جواب گرفتند به غیر از من :(
اگه یه سرچی بزنید حتما تو همین تاپیک پیداش میکنید
خواهشن نگید ویندوزمو عوض کنم چون اطلاعاتم واسم مهمه:(
ممنون میشم راهنمایی کنید
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام a3ef عزيز
1.gif


به نقل از از پست اول :
...دقیقا همه اون کارای که دوست عزیزمون شروین لطف کردن گفتند رو انجام دادم و وقتی سیستم ریستارت میشه بالا میاد میبینم هنوزم همون آش و همون کاسه....
و
به نقل از از پست 3 :
....
proceed رو انتخاب میکنیم و از ما میخواد تا سیستم رو ریستارت کنیم تا کار انجام بشه.
اتفاقا یکی دو تا از دوستان تو همین سایت همچین مشکلی داشتن و مطرح کردن و با انجام این مراحل جواب گرفتند به غیر از م
...
. خوب پروسه گفته شده كاملن درست هست، ولي Q. در زماني ريستارت آيا شما نوشته‌هايي را قبل از بالا آمدن ويندوز مشاهده ميظنماييد؟Q. آيا در همين نوشته‌ها پيغام خطايي يا چيزي هست؟؟ مشاهده اين نوشته‌ها و دقيقن نوع پيغامي كه مي‌دهد كليد حل مشكل شماست!؟؟!

. در ضمن چون لپتاپ هست و چنين مشكلي هم داشتيد ديگه 100% نياز به تصويري از پارتيشن‌هايتان هست. چرا نتوانستيد تصويري بگذاريد؟! وارد برنامه Acronis شويد و تصويري از پارتيشن‌هاي خود اينجا قرار دهيد.

. Q. در ضمن ويندوز شما چيست؟

. Q. نسخه برنامه Acronisتان چند هست؟


موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/04/27
26.gif
103.gif
 
Last edited:

a3ef

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
سلام igimax عزیز :(
زمانی که سیستم ریستارت میشه همه ی نوشته های مربوط به برنامه Acronis disk director میاد و آخرش compelet نوشته میشه و هیچ اروری نمیده
ویندوز من 7ultimait هستش و
نسخه برنامه هم Acronis 10.0.0.2160
igimax عزیز من نحوه آپلود کردن تصاویر و گذاشتن تو سایت رو بلد نیستم در واقع تلاش کردم این کارو بکنم اما سایتهای که میتونیم باهاش تصویر آپلود کنیم فیلتره :(
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام a3ef عزيز
1.gif


...من نحوه آپلود کردن تصاویر و گذاشتن تو سایت رو بلد نیستم ...
. مي‌توانيد به راحتي تصاوير خود را در همين فروم آپلود نماييد، كافيه برروي دكمه Go Advanced كه در كنار دكمه Post Quick Reply در پايين پنجره‌اي كه پست خود را مي‌نويسيد كليك كنيد، در صفحه جديدي كه باز مي‌شود در زير شكلك‌ها گزينه‌هايي هست و در زير آنها دكمه‌اي هست كه نوشته Manage Attachments اگر برروي آن كليك كنيد، بقيه مسير ديگه مشخصه كه بايد چيكار كنيد! حتمن تصوير پارتيشن خود را در پست بعدي در اينجا قرار دهيد.

...زمانی که سیستم ریستارت میشه همه ی نوشته های مربوط به برنامه Acronis disk director میاد و آخرش compelet نوشته میشه و هیچ اروری نمیده...
. آقا بين عبارت Complete و آنجا كه مراحل Resize Partition و Add Unulocated Partition را انجام مي‌دهد را هم نگاه كنيد و ببينيد چه مي‌نويسد؟ گاهي در هنگام انجام مراحل مختلف پيامي مربوط به وجود اشكالي نوشته مي‌شود

. در كل نگران نباشيد! اگر با Acronis هم نشد، با Paragon حتمن مي‌شه! اما بياييد يكبار به شكل دستي (Manual) اين عمل را انجام دهيد و نه به كمك Wizard.(گاهي ديدم كه در حالت Wizard برنامه‌هاي مديريت پارتيشن نتوانسته‌اند به درستي عمل كنند!!!) لطفن مراحل زير را قدم به قدم انجام دهيد و نتيجه را اعلام كنيد:

1) ابتدا از داده‌هاي شخصي خودتان برروي هر دو پارتيشن C و D بكاپ تهيه نماييد. هيچگاه نمي‌توان 100% به برنامه‌هاي مديريت پارتيشن اطمينان كرد، خودشان هم همين را در دفترچه شان نوشته اند.

2) در بالاي دكمه Start ويندوز، همان قسمت كه مخصوص Search هست؛ بنويسيد: CMD و كليد Enter را بزنيد. پنجره داس باز مي‌شود. دستورات زير را براي هر دو پارتيشن C و D در خط فرمان داس CMD بنويسيد:
o
Chkdsk d: /f

. ابتدا براي پارتيشن D بنويسيد و سپس كليد enter را بزنيد تا آن پارتيش را چك نمايد. بعد در دستور فوق به جاي :d عبارت :c را بنويسيد. اينبار كه كليد Enter را بزنيد از شما سوالي مي‌پرسد و در پايان آن منتظر پاسخ شماست، حرف y را تايپ و كليد Enter را بزنيد. اكنون ويندوز را ريستارت نماييد تا برنامه Chkdsk پارتيشن C شما را قبل از شروع دوباره ويندوز چك كند.

3) حالا وارد ويندوز و سپس برنامه Acronis شويد.
نكته: از اينجا به بعد مي‌خواهيم به شكل دستي و نه به كمك ويزارد، ابتدا مقداري از فضاي ابتدايي (سمت چپ) پارتيشن D را خالي نماييم. سپس اين فضاي خالي شده كه به نام Unallocated Space هست (فضاي آدرس دهي نشده) را به سمت راست پارتيشن C اضافه نماييم. خوشبختانه در دفترچه Acronis در صفحه 43 و قسمت پايين آن و بخشي به نام "4.1.4oResizing and/or moving a partition" قدم به قدم و به همراه شكل اين عمل را توضيح داده است. اگر فايل PDF اين دفترچه را نداريد از اينجا دنلود نماييد. همچنين من در eBook فارسي خودم در اين تاپيك "آموزش ساخت پارتيشنهاي Multi Primary و يا نصب چندين ويندوز به شكل صحيح" صفحه 30 و بخش "(Resize Partition) تغيير اندازه پارتيشن ها" به همراه چندين! شكل قدم به قدم مراحل Resize و بعد اضافه نمودن به پارتيشن بغليش را توضيح داده‌ام. اگر چه برنامه به كار رفته در آنجا Partition Magic هست ولي دقيقن عمل فوق در تمامي برنامه‌هاي مديريت پارتيشن همانند همديگر هستند. كلن خواند بخش‌هاي مربوط به كار با برنامه‌ةاي مديريت پارتيشن و توضيحات مربوط به نكات پايه‌اي پارتيشن از آن كتاب به شما توصيه مي‌شود.

4) خوب برروي پارتيشن D كليك كنيد و از ليست (پنل) سمت چپ صفحه از قسمت Operations گزينه resize را انتخاب كنيد.

5) در پنجره جديدي كه باز مي‌شود، نشانه گر موش را برروي ديواره سمت چپ پارتيشن برده تا شكل نشانه گر به صورت دو خط موازي هم و ايساده در بيايد كه دو فلش در سمت راست و چپش هست. حالا دكمه سمت چپ موس را نگاه داشته و آن ديواره پارتيشن را به به سمت راست حركت دهيد تا فضاي خاكستري در سمت چپ پارتيشن ايجاد شود. در 3 TextBox زير پارتيشن فضاي قبل و فعلي و بعد پارتيشن با حركت موس شما تغيير خواهند نمود. بايد فضاي قبل پارتيشن را روي اندازه‌اي كه مي‌خواهيد از D بگيريد وبه C بدهيد قرار دهيد. همچنين دقت كنيد كه فضاي بعد پارتيشن همچنان روي 0 باقي بماند. به فيلم Gif زير كه ساخته‌ام توجه نماييد:

attachment.php

فيلم GIF نحوه تغيير اندازه يك پارتيشن در Acronis

6) پنجره فوق را OK نماييد و اينبار روي پارتيشن C كليك كنيد و باز گزينه Resize را انتخاب نماييد.

7) در پنجره Resize پارتيشن C؛ شما فضاي خالي خاكستري رنگ را در سمت راست آن خواهيد ديد، به همان روش قبلي اينبار ديواره سمت راست پارتيشن C را به سمت راست بكشيد تا تمامي فضاي خاكستري جزو پارتيشن C شود.

. برروي علامت پرچم (بالا سمت چپ در Toolbarها) كليك كنيد و در پننجره‌اي كه باز مي‌شود برروي Proceed كليك نماييد.

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/04/28
26.gif
103.gif
 

فایل های ضمیمه

  • Resize.gif
    Resize.gif
    320.8 KB · نمایش ها: 27
Last edited:

a3ef

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
با سلام و درود igimax عزیز
همه این کارای که گفتید رو انجام دادم اما هنوزم مشکل پا برجاست :(
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    37.1 KB · نمایش ها: 5
  • 2.jpg
    2.jpg
    41.4 KB · نمایش ها: 4
  • 3.jpg
    3.jpg
    32.9 KB · نمایش ها: 4
  • 4.jpg
    4.jpg
    42.2 KB · نمایش ها: 4
  • 5.jpg
    5.jpg
    40.2 KB · نمایش ها: 5
  • 6.jpg
    6.jpg
    21.7 KB · نمایش ها: 4

a3ef

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
شرمنده igimax عزیز اون تصاویر یه خورده مشکل دارن اینها رو تصحیح کردم
اینم تصاویری از پارتیشن های برنامه Acronis
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    106.5 KB · نمایش ها: 7
  • 2.jpg
    2.jpg
    107.3 KB · نمایش ها: 5
  • 3.jpg
    3.jpg
    83.4 KB · نمایش ها: 6
  • 4.jpg
    4.jpg
    108.7 KB · نمایش ها: 6
  • 5.jpg
    5.jpg
    100.9 KB · نمایش ها: 6

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام a3ef عزيز
1.gif


. واو!! چه خبره از پارتيشن Primary؟؟!؟!!؟ چرا پارتيشن D شما Primary هست؟!؟ آقا شما 3 تا پارتيشن پرايمري داريد، اين يعني دقيقن ماكزيمم حالت پرايمري!! اول از همه اون پارتيشن D اينطور كه ازش پيداست چيزي توش نيست!؟ او فضاي 100MB اوليه چيه؟! اگر مي شه پاكش كن و به درايو C اضافش كن و يادت نره پارتيشن C را بايد Active كنيد. (رويش راست كليك بعد Advanced\Set Active را انتخاب كنيد) بعدش:

1) پارتيشن D را پاك كنيد
2) مقداري از فضاي آزاد شده، آن را به پارتيشن C تخصيص دهيد.
3) مقداري از فضاي آن را به پارتيشن Logical تخصيص دهيد.(يا يك پارتيشن Logical جديد و قبل از لوجيكال فعلي بسازيد)

. حالا تغييرات را اوكي كنيد.... ببينيد چه مي‌شود....؟.... اشتباه شما در پرايمري ساختن درايو D بوده!

توجه: مطمئن نيستم! اما شايد با حذف پارتيشن 100MB يي ويندوز 7 بالا نياد (مطمئن نيستم!) اگر اينطور شد DVD ويندوز 7 دم دست داشته باشيد تا از آن بوت شويد و به Recovery رفته و دستوراتي مشابه اين را اجرا نماييد. البته اگر فايلظهاي بوت در همان درايو C هستند و نه در درايو 100 مگي پس مشكلي پيش نخواهد آمد.


موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/04/28
26.gif
103.gif
 
Last edited:

a3ef

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
با سلام igimax عزیز :(
درایو سی رو اکتیو کردم و اون فضای 100MG رو پاک کردم و سیستم رو ریستارت کردم که در نتیجش ویندوز 7 بالا نیومد اما با DVD 7 بوت شد و سیستم بالا اومد ولی نتونستم به پارتیشن سی اضافش کنم. پارتیشن D رو هم پاک کردم اما هر کاری کردم نشد فضای آزاد رو به درایو سی انتقال بدم در واقع پارتیشنی که پاکش میکنم Unallocated میشه و نه میتونم گزینه incearce free space و resize رو انتخاب کنم تا فضای آزادشو بتونم انتقال بدم :(
تصویرشو میزارم واستون
برنامه paragon hard disk manager 2010 professional رو دانلود کردم اما بلد نیستم باهاش کار کنم :( میشه راهنمایی کنید؟
دارم کلافه میشم شما رو هم حسابی اذیت کردم igimax عزیز ببخشید:(
 

فایل های ضمیمه

  • aaaaaa.jpg
    aaaaaa.jpg
    77.1 KB · نمایش ها: 8

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام a3ef عزيز
1.gif

پارتیشن D رو هم پاک کردم اما هر کاری کردم نشد فضای آزاد رو به درایو سی انتقال بدم در واقع پارتیشنی که پاکش میکنم Unallocated میشه و نه میتونم گزینه incearce free space و resize رو انتخاب کنم تا فضای آزادشو بتونم انتقال بدم :(
. دوست عزيز خونسرديتان را حفظ كنيد
18.gif
و به علامت نكشيدن سيگار و بستن كمربندهايتان هم توجه نماييد و به كارتان ادامه دهيد كه داره كم كم درست مي‌شه!
5.gif
به هر حال يادگيري زمان مي‌بره و بهتره قبل از انجام هر عملي ابتدا كمي مطالب پايه‌اي مربوط به اون عمل را مطالعه و فرا بگيريد، سپس شروع به انجام دادنش و تنگيدن! نماييد. (پيشنهاد مي‌دهم كتاب من در مورد پارتيشن‌ها را در زمانهاي بيكاريتام مطالعه نماييد)

. خوب! براي Resize كردن بايد روي پارتيشن‌هاي موجود و آدرس دهي شده كليك كنيد و نه روي اون‌هايي كه Unallocated هستند!!؟(فضاي آدرس دهي نشده كه براش تغيير اندازه معني نداره!؟) شما روي ويندوز 7 كليك كنيد بعد Resize را انتخاب كني، حالا كل فضاي 100MB (سمت چپش مي‌فته) و بخشي از فضاي پاك شده D را (سمت راستش هست) را به درايو ويندوز انتقال دهيد.

. حالا يك مقدار از فضاي Unallocated پارتيشن پاك شده D باقي مي‌ماند! اگر دلتان بخواهد مي‌توانيد به همان روش فوق آن را به درايو E انتقال دهيد (يعني روي درايو D كليك كنيد و بعد Resize و ...) يا اينكه از آن يك پارتيشن جديد بسازيد. براي ساختن پارتيشن جديد اينبار روي همان فضاي باقيمانده كليك كنيد و اولين گزينه از Operations به نام Create Partition را انتخاب كنيد و تمامي فضاي موجد را به شكل پارتيشن LOGICAL درست نماييد.

. خوب كارهاي فوق را انجام دهيد و هر پيغامي داد در اينجا قرار دهيد. مي‌توانيد اعمال فوق را پله به پله جلو رويد. يعني ابتدا اون 100MB را به ويندوز اضافه نماييد و بعد از ريست شدن و اعمال تغييرات بخشي از D را به C دهيد وباز بعد از اعمال تغييرات آخرين مرحله يعني يا ساختن يك پارتيشن logical از فضاي باقي مانده يا اضافه نمودنش به پارتيشن E را انجام دهيد....

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/04/29
26.gif
103.gif
 

a3ef

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
با سلام و درود بی پایان igimax عزیز
واقعا از زاهنمایی خوبت ممنون بلاخره تونستم به اون چیزی که میخوام برسم :)
ابتدا پارتیشن D رو پاک کردم و کل فضای آزادشو به پارتیشن E منتقل کردم و از اون هم اون مقدار فضای که میخواستم به پارتیشن C انتقال دادم و دوباره از پارتیشن E په پارتیشن لوجیکال D ساختم.
واقعا ازتون ممنونم.
همه وجا و هر جا هستید موفق باشید.
اینم تصویری از پارتیشنم
 

فایل های ضمیمه

  • ASSSSS.jpg
    ASSSSS.jpg
    75.1 KB · نمایش ها: 7
  • BNNNNN.jpg
    BNNNNN.jpg
    52.6 KB · نمایش ها: 6

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام a3ef عزيز
1.gif


. خدا را شكر كه بالاخره حل شد! ما خوشحال مي‌شويم اگر بتوانيم به دوستانمان كمكي كوچك نماييم، اميدوارم كه شما را بيشتر در فروم و در جمع دوستان ببينيم....
ابتدا پارتیشن D رو پاک کردم و کل فضای آزادشو به پارتیشن E منتقل کردم و از اون هم اون مقدار فضای که میخواستم به پارتیشن C انتقال دادم و دوباره از پارتیشن E په پارتیشن لوجیکال D ساختم.
. آقا عجب قاشق را دور سرتان چرخواندينا!!
4.gif
مهم نيست! هدف حل مشل بوده كه به خوبي حل شده!
3.gif


موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/04/30
26.gif
103.gif
 
بالا