برگزیده های پرشین تولز

مصرف چای سبز و تاثیرات بی‌نظیر آن بر روی کاهش وزن

yalda992

Registered User
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2017
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
8
سن
32
مصرف چای سبز مزایای بسیاری را به همراه داشته و یکی از آن‌ها کاهش وزن می‌باشد. چای سبز مدت‌هاست که در طب سنتی چین جهت درمان بیماری‌های متعددی از جمله سردرد و بهبود زخم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای سبز به کاهش وزن منجر شده و ما در این مقاله قصد داریم تا به موثرترین روش مصرف چای سبز برای کمک به کاهش وزن افراد بپردازیم.

مصرف چای سبز و ارتباط آن با کاهش وزن

علاقه‌مندان به مجله پزشکی رایان درمان؛ فرآیندهایی که بدن را قادر می‌سازند تا غذا و نوشیدنی را به انرژی قابل استفاده تبدیل کنند، به طور کل به عنوان متابولیسم شناخته می‌شوند. چای سبز می‌تواند به کمک متابولیسم کاهش وزن کارآمدتری را به نمایش بگذارد.

چای سبز حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید به نام کاتیکین بوده که در واقع یک آنتی اکسیدان به حساب می‌آید. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که تمامی این ترکیبات می‌توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. کاتیکین به کاهش چربی اضافی بدن کمک کرده و هر دوی آن‌ها، یعنی کاتیکین و کافئین می‌توانند میزان انرژی مورد استفاده بدن را افزایش دهند.





بررسی‌های انجام شده در سال 2010 نشان داد که مکمل‌های چای سبز حاوی کاتیکین یا کافئین، تاثیر کوچکی بر کاهش و کنترل وزن دارند. ورزش کردن و استفاده از یک **** غذایی سالم که حاوی مقادیر زیادی از سبزیجات باشد نیز تاثیر مثبتی بر کاهش وزن داشته و مصرف چای سبز به همراه این روش‌ها می‌تواند نتایج مثبت آن را افزایش داده و در نتیجه عملکرد بهتری را رقم بزند.


طریقه مصرف چای سبز به چه صورت است؟

نوشیدن 2 تا 3 فنجان چای سبز داغ در طول روز برای کاهش وزن بسیار موثر می‌باشد، با این‌حال، مقدار دقیق مصرف آن بسته به میزان کافئین مصرفی و متابولیسم طبیعی آن‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

چای سبز در انواع مختلفی موجود بوده اما برای کاهش وزن تفاوت‌های قابل توجهی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. افراد باید توجه داشته باشند که دوزهای بالای کافئین برای کسانی که در معرض خطر بیماری قلبی و یا فشار خون بالا هستند، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

چای سبز چیست؟
چای در انواع مختلفی وجود داشته اما همه آن‌ها اعم از چای سبز، سیاه، سفید و چای یونولون از گیاه Camellia sinensis تولید می‌شوند. چای سبز به وسیله بخار برگ گیاه Camellia sinensis تولید می‌شود. نکته قابل توجه این است که از طریق فرآیند تخمیری که برای ساخت انواع دیگری از چای مانند چای سیاه و سفید یا چای یونولون استفاده می‌شود، بیشتر آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی موجود در برگ گیاهان حفظ نخواهد شد.

سایر مزایای چای سبز
چای سبز شامل طیف وسیعی از ترکیبات مختلف می‌باشد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

ویتامین B

فولات

منیزیم

فلاونوئیدها

دیگر آنتی اکسیدان ها

چای سبز مزایای دیگری نیز برای سلامتی انسان دارد که در زیر به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

کاهش کلسترول

بهبود عملکرد قلب

کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

مدیریت دیابت نوع 2

خواص ضد سرطانی





همراهان رایان درمان؛ بعضی از این موارد نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. به عنوان مثال، بررسی انجام شده در سال 2009 نشان‌دهنده شواهد قوی از مصرف چای سبز جهت پیشگیری از سرطان نبود. بر اساس بررسی جدیدتری که در سال 2013 انجام شد، برخی از شواهد نشان‌دهنده آن است که مصرف چای سبز می‌تواند سطوح کلسترول را کاهش دهد، با این‌حال برای اثبات این قضیه نیاز به بررسی‌های بیشتری است. در نتیجه مطالعاتی با کیفیت بالاتر و طولانی‌مدت برای تایید اینکه آیا چای سبز برای هر گونه بیماری مفید است، مورد نیاز خواهد بود.


نگاهی اجمالی

چای سبز غنی شده از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها بوده و دارای مزایای بسیاری برای سلامتی انسان می‌باشد. تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان کمک به کاهش وزن و بهترین روش برای مصرف آن لازم است. چای سبز مدت‌هاست که استفاده شده و به هیچ وجه مضر نمی‌باشد، به همین ترتیب می‌تواند علاوه بر مفید بودن یک **** غذایی سالم و کمک به کاهش وزن، در سلامت کلی افراد نیز بسیار موثر باشد.


منبع: http://rayandarman.com
 
بالا