برگزیده های پرشین تولز

معرفی شرکت گوگل (Google)

charsooq

Registered User
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2016
نوشته‌ها
70
لایک‌ها
63
سن
37
محل سکونت
خیابان ولیعصر- بالاتر از توانیر- پلاک 2361
5-1080x675.jpg



گوگل (Google) یک شرکت چندملیتی در حوزه‌ی فناوری است و در خدمات و محصولات مرتبط با اینترنت تخصص دارد که شامل فناوری تبلیغات آنلاین،‌ جستجو،‌ رایانش ابری، ‌نرم‌افزار و سخت افزار می‌شود. دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد به نام‌های لری پیج (Larry Page)‌ و سرگئی برین (Sergey Brin)‌ شرکت گوگل را تأسیس کردند. واژه‌ی گوگل به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که هدف و مقصود آن را در موتورهای جستجو و گستردگی آن در سرویس‌ها نشان می‌دهد.
علاوه بر محصولات اینترنتی گوگل مانند جیمیل و گوگل‌پلاس، ابزارهای رومیزی دیگری مانند مرورگر وب گوگل کروم، ویرایشگر تصویر پیکاسا، پیام‌رسان گوگل تاک از محصولات این شرکت هستند. اندروید،‌ عمومی‌ترین سیستم عامل موبایل جهان از دیگر محصولات این شرکت است. Google همچنین برای ساخت گوشی‌های تلفن همراه با شرکت‌های مختلفی همکاری می‌کند و گوشی‌هایی با برند این شرکت روانه‌ی بازار کرده است. از دیگر متعلقات معروف آن می‌توان به یوتیوب، بلاگر و اورکات اشاره کرد. گوگل دومین برند قدرتمند جهان است که ارزش آن 82.5 میلیارد دلار است.


در شرکت گوگل زمانی به نام «استراحت ابتکاری»‌ وجود دارد که در آن مهندسان 20% ‌از زمان کاری خود را به پروژه‌ای اختصاص می‌دهند که به آن علاقه دارند. خدمات موفقی مانند جی‌میل، گوگل نیوز، اورکات و ادسنس از این ایده به وجود آمدند. محیط اداری این شرکت بسیار جذاب و مفرح است. برای مثال اتاق ماساژ، بازی‌های ویدئویی، فوتبال دستی، پیانو، میز بیلیارد و پینگ‌پنگ و اتاق‌های غذا و نوشیدنی از ویژگی‌هایی است که این شرکت را در صدر لیست کارفرمایان ایده‌آل قرار داده است.
منبع
 
بالا