برگزیده های پرشین تولز

معرفی مادربرد گیگابایت x58a-ud9

Persianit

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2005
نوشته‌ها
907
لایک‌ها
16
سن
38
محل سکونت
پای کامپیوتر
پس از عرضه نسل دوم مادربورد های بر پایه ی چیپست X58 توسط کمپانی های MSI و Asus، کمپانی Gigabyte نیز جدیدترین محصول خود را در این کلاس معرفی کرد. GA-X58A-UD9 نام مادربوردی است که Gigabyte آخرین و جدیدترین فناوری های خود را در آن به کار گرفته است. امکانات ویژه ی GA-X58A-UD9 آن را در رده ی محصولات High End و در رده ی بهترین مادربورد های سری X58 قرار می دهد . این محصول از سوکت LGA1366 و به دنبال آن از قویترین پردازنده ی کنونی ( Intel Core i7 980X ) پشتیبانی می کند.
mb_productimage_ga-x58a-ud9_big.jpg

از دیگر نوآوری هایی که گیگابایت در GA-X58A-UD9 بکار گرفته است می توان به سیستم سوئیچینگ دوگانه توان (dual power switching) اشاره کرد که برای اولین بار در سیستم توان این مادربورد استفاده شده است. این نوع سیستم سوئیچینگ باعث می شود که مادربورد در سلامت و ایمنی کامل از حداکثر قدرت پردازنده استفاده کند، بدین شکل که 24 فاز مدار تغذیه در دو گروه 12 تایی تقسیم بندی می شوند و در هر مقطع زمانی یک گروه به فعالیت می پردازند و گروه دیگر در حالت آماده به کار قرار می گیرند. از این رو عمر مفید فازهای تغذیه نیز به خاطر عدم فعالیت مداوم افزایش می یابد.



mobo-big.jpg



همچنین در سطح مادربورد شش شکاف حافظه از نوع ddr3 با قابلیت پشتیبانی از فرکانس کاری 2200mhz (در حالت اوورکلاک) با نحوه چینش 3 کاناله (tripple-channel) به چشم می خورد. از دیگر قابلیت های GA-X58A-UD9 وجود هفت شکاف PCI-express 2.0 با پهنای باند 16x و قابلیت بهره گیری از تکنولوژی های SLI و CrossfireX با امکان پیکربندی 4way SLI و Quad crossfire می باشد که به کمک دو چیپ nf200 فراهم شده است. پهنای باند ترتیبی اسلات های PCI- express 2.0 هم به صورت (x16,x8,x16,x8,x16,x8,x16) می باشد.


pipe-big.jpg


از دیگر ویژگی های این محصول وجود دو درگاه شبکه Gigabit و همچنین دو پورت Sata 6gb/s و دو پورت usb 3.0 با استفاده از جدیدترین تراشه های شرکت های Realtek و Marvell و Nec می باشد. سیستم خنک کننده ای که در این مادربورد به کار رفته است از نوع Hybrid silent pipe 2 بوده که امکان استفاده از خنک کننده ی آبی (water cooling) را برای خنک سازی بهتر پل شمالی x58 فراهم می سازد. همچنین Dual bios و Bios backup protection به منظور تامین امنیت بایوس مادربورد و یکIC برای کنترل و تنظیم ولتاژهای مادربورد در هنگام اورکلاکینگ را می توان از دیگر امکانات GA-X58A-UD9 به شمار آورد. هم اکنون این محصول با قیمت 650$ در بازارهای جهانی به فروش می رسد.
 
بالا