برگزیده های پرشین تولز

معرفی و ترتیب مجموعه فیلم های مردان ایکس (X-Men)

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
مجموعه فیلم‌های مردان ایکس یکی از مجموعه فیلم‌های سینمایی ابر قهرمانی است که بر اساس داستان‌ها و مجلات مصور کمپانی مارول کامیکس به همین نام ساخته شده‌است.

X-Men_Universe.jpg


سری فیلم های ایکس من که اکران شدند (مخصوصا سه گانه اول آن) شروع آشنایی مخاطبان سینمایی با این موجودات جهش یافته بود که زادگاه اصلی آنها کتاب های مصور محسوب می شد. البته کسانی که اهل بازی های کامپیوتری بودند یا سریال های تلویزیونی می دیدند و حتی قبل تر از آنها کسانی که کامیک بوک می خواندند خیلی زودتر از اینها با چهره و ماجراهای آنها آشنا شدند و تا حدودی می دانستند که داستان چیست و ماجرا از چه قرار است.
نخستین فیلم زنده از سه‌گانه‌ی نخست "مردان ایکس" در سال 2000 به دلیل آنکه توانست به دنیای پیچیده میوتانت‌های (تغییر یافته‌های ژنتیکی) مشهور مارول وفادار باشد و آنها را درون دنیای قابل‌باوری جای دهد به موفقیت رسید و راه را برای اقتباس‌های كمیك‌بوکی بعدی هموارتر‌ كرد. سپس فیلم "ایکس ۲: اتحاد مردان ایکس" (X2: X-Men United) با بهره‌گیری از افکت‌های ویژه‌ی بهتر، کاراکترهای اصلی و فرعی بیشتر و داستانی گیراتر، چشم‌ها را خیره کرد و باعث شد تا فرنچایز ایکس من کاملا برای تماشاچیان سینما شناخته بشه. تا به حال فراز و نشیب های زیادی در این فرنچایز شاهد بوده ایم و 12 فیلم از این سری ساخته شده است.

amazing-x-men-days-of-future-past-desktop-wallpapers-in-hd-desktop-background-widescreen-images-of-x-men-1.jpg


دنیای مردان ایکس (X-Men) فاکس شاید به بزرگی دنیای سنمایی مارول (MCU) نباشد، اما نه تنها از The Avengers بلکه از Spider-Man سم ریمی، The Fantastic Four و حتی فیلم‌های DC قدمت بیشتری دارد. سال 2000 پروفسور ایکس، وولورین و دیگر برو بچه‌های ایکس من طوفانی در هالیوود به پا کردند و مسیر فیلم‌های سینمایی اقتباسی از کمیک بوک را تغییر دادند.
پس از آن‌ 12 فیلم از فرنچایز و یک ریبوت ضعیف از Fantastic Four ساخته شد. البته برخی از این فیلم‌ها با استقبال زیادی از سوی منتقدین و مخاطبین روبرو شدند: Logan توانست %93 در Rotten Tomatoes به دست بیاورد و Days of Future Past با %90 در رتبه بعدی قرار گرفت. در حالی که فرنچایز دوران بدی هم با فیلم‌هایی مثل X-Men Origins داشته که امتیاز %37 در Rotten Tomatoes کسب کرده و تیشه به ریشه مردان ایکس زده است.اما تنها این فیلم نیست که فرنچایز باید از آن پشیمان باشد.

x-men-movies-ranked.jpg


ترتیب زمانی فیلم‌های X-Men
در طول حدود 2 دهه و 12 فیلم، فیلم های مردان ایکس داستان نبردهای بین انسان‌های جهش یافته را بازگو کرده‌اند. البته قضیه به این سادگی‌ها هم نیست و اتفاقات این فیلم‌ها در دو خط زمانی متفاوت رخ می‌دهد و دانستن ترتیب فیلم های ایکس من کار سختی است. می‌توان گفت که مجموعه مردان ایکس اولین تلاش برای ایجاد یک دنیای سینمایی ابرقهرمانی بود.
با اینکه این مجموعه کارش را با یک سه گانه ابرقهرمانی ساده آغاز کرد، اما فاکس قرن بیستم تصمیم گرفت تا این فرنچایز را ادامه دهد و در 20 سال گذشته، همه چیز از دنباله گرفته تا پیش درآمد و اسپین آف برای آن عرضه کرده است. این کمپانی زمانی که اتفاقات بیش از پیش پیچیده شد، از ویژگی سفر در زمان در فیلم مردان ایکس روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past) استفاده کرد تا داستان‌های جدیدی را بازگو کند.

x-men-timeline.jpg

این یعنی دو خط زمانی اصلی در فیلم های مردان ایکس وجود دارد که در فیلم مردان ایکس روزهای گذشته آینده از هم جدا می‌شوند. با این وجود Deadpool و Logan به خوبی در هیچ کدام از آن‌ها جای نمی‌گیرند. در زیر می‌توانید ترتیب فیلم های مردان ایکس را ببینید:

ترتیب فیلم های ایکس من اصلی

  • 1845: X-Men Origins: Wolverine (خاستگاه مردان ایکس: ولورین بخش اول)
  • 1962: X-Men: First Class (فیلم مردان ایکس کلاس اول)
  • 1979: X-Men Origins: Wolverine (خاستگاه مردان ایکس: ولورین بخش دوم)
  • 2000: X-Men (فیلم ایکس من)
  • 2003: X2: X-Men United (فیلم مردان ایکس 2)
  • 2006: X-Men: The Last Stand (فیلم مردان ایکس آخرین ایستادگی)
  • 2013: The Wolverine(وولورین)
  • 2023: X-Men: Days of Future Past (فیلم مردان ایکس روزهای گذشته آینده)
X-Men-Movies.jpg

ترتیب فیلم های ایکس من بعدی

  • 1845: X-Men Origins: Wolverine (خاستگاه مردان ایکس: ولورین بخش اول)
  • 1962: X-Men: First Class (فیلم مردان ایکس کلاس اول)
  • 1973: X-Men: Days of Future Past (فیلم مردان ایکس روزهای گذشته آینده)
  • 1983: X-Men: Apocalypse (فیلم مردان ایکس آخرالزمان)
  • 1990: X-Men: Dark Phoenix (فیلم مردان ایکس ققنوس تاریک)
  • 2029: Logan (آینده احتمالی متناوب)
خط زمانی نامشخص Deadpool
  • 2016: Deadpool
  • 2018: Deadpool 2

درست است که تمام سری فیلم های ایکس من بی نظیر نیستند، اما حداقل می توانیم بگوییم که این فیلم ها موفق به الهام بخشی بسیاری از مردم شده و سوالات زیادی را در مورد تحمل و تاب آوری، مسئولیت پذیری و فانی بودن پاسخ داده است.

تهیه و گردآوری شده از مجله پلازا :

 
Last edited:
بالا