برگزیده های پرشین تولز

مقابله با هک وب کم در آنتی ویروس کسپرسکی

markazesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2015
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
15
وب کم یکی از ابزارهای ارتباطی نسل جدید است که امکان ارتباط تصویری در سراسر دنیا را فراهم می سازد. در این مقاله به مراحل مقابله با هک وب کم در آنتی ویروس کسپرسکی می پردازیم؛ با ما همراه شوید.

هکرها و مجرمان سایبری می توانند با نفوذ به رایانه از طریق بدافزارها و تروجان های مختلف نظیر Blachshades از وب کم شما سو استفاده کنند.

مطمئن ترین راه برای جلوگیری از دسترسی به عکس ها و ویدئوهای شما از طریق وب کم، پوشاندن لنز آن می باشد. اما راه مقابله با هک وب کم برای افرادی که از آن برای تماس های شخصی، ویدئو کنفرانس کاری و … استفاده می کنند چیست؟

مقابله با هک وب کم در آنتی ویروس کسپرسکی
محصولات امنیتی Kaspersky Internet Security و Kaspersky Total Security با اخطار به موقع، به حفاظت حریم شخصی شما در تمام مسائل از جمله وب کم که می تواند به عنوان یک دستگاه جاسوسی استفاده شود، کمک می کند. این نرم افزار، دسترسی غیر مجاز وب کم را مسدود نموده وبرای دسترسی دوباره به آن، از کاربر اجازه می گیرد.

Kaspersky Internet Security تمام برنامه های نصب شده روی کامپیوتر شما را بر اساس برآوردهای امنیتی به چهار گروه زیر دسته بندی می کند:

Trusted: برنامه های کاربردی با امضاهای معتبر یا تایید شده توسط کسپرسکی.

Low Restricted: امضای برنامه های کاربردی این دسته نامعتبر می باشد و یا این برنامه ها در لیست مورد اعتماد کسپرسکی نیستند.

High Restricted: شامل برنامه های کاربردی که در لیست برنامه های مورد اعتماد کسپرسکی نیستند وامضای معتبر نیز ندارند.

Untrusted: فایل ها یا نرم افزارهایی که دارای امضا نیستند و به عنوان Dangerous programs شناخته می شوند.

آنتی ویروس کسپرسکی به صورت پیش فرض دسترسی وب کم را برای تمامی برنامه های High Restricted و Untrusted مسدود می کند. اگر یک برنامه Low restricted قصد دسترسی به وب کم را داشته باشد، آنتی ویروس برای گرفتن اجازه دسترسی پیغامی به شما نمایش می دهد.

برای مثال اگر برنامه اسکایپ (برنامه مورد اعتماد کسپرسکی) بخواهد به وب کم دسترسی داشته باشد، کسپرسکی این اجازه را به آن می دهد و کاربر پیغام زیر را مشاهده خواهد کرد.
skype-webcam.png
کسپرسکی به هنگام دسترسی برنامه های Low restricted به وب کم برای جلوگیری از نفوذ به آن، فعالیت های مشکوک را به شما گزارش داده و منتظر واکنش بعدی می ماند.

kaspersky-1-375x436.png

علاوه بر مقابله با هک وب کم در آنتی ویروس کسپرسکی می توانید برای افزایش امنیت آن می توانید مطالب زیر را مطالعه نمایید :
 
بالا